Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA 19: Career Mode

NYTT TEMA
Larsframars
LarsframarsInnlegg: 94
30.01.19 07:08
sindreo96: Etter at man klarte å lagre over Fiorentina saven

Seint igang i år med Fifa da jeg ikke gadd bruke særlig mye penger på å skaffe meg det, men fikk det på januarsalg i bundle med Madden19 til 379 spenn så da var det greit,P. Men ja, går det bare ann å lagre 4 stk saves for manager mode?. 

MiniGH
MiniGHInnlegg: 5151
31.01.19 02:05

Arsenal - Liverpool, 14. August 2021

11' 1 - 0 H. Mkhitaryan
24' 2 - 0 H. Mkhitaryan
42' 3 - 0 H. Mkhitaryan

60' 3 - 1 R. Firmino
81' 3 - 2 R. Firmino
86' 3 - 3 L. Bailey
90+4' 3 - 4 K. Mbappé

Never give up. Never Surrender.

Fantastisk deilig kamp å vinne. Spesielt etter den frustrerende Liverpool-kampen irl tidligere i kveld. De tre målene var forøvrig de eneste skuddene Arsenal hadde på mål.

Alekseve
AlekseveInnlegg: 2024
09.02.19 02:01

Spiller for tiden med Manchester United med Ole Gunnar Solskjær som manager. Den første sesongen begynner for alvor å gå mot slutten med bare en ligakamp og finalen i Champions League igjen. I finalen møter jeg Real Madrid som frustrerende nok vant mot Bayern München i semifinalen. Det hadde jo vært døds gøy om jeg hadde fått spilt en kopi av 1999-finalen 20 år etter at Solskjær ble matchvinner i den historiske kampen. Men Real Madrid ville det annerledes og vant sammenlagt 3-2 over tyskerne. I ligaen ligger jeg an til å klare en sterk 3. plass (simulerte og spilte kampene som i virkeligheten) om jeg vinner mot Cardiff. Manchester City leder tabellen med to poeng ned til Tottenham, mens Liverpool ligger helt nede på 7. plass og har vært årets skuffelse. Liverpool kan dog karre til seg en Champions League-billett om de slår Borussia Dortmund i Europa League-finalen.

Jeg har hverken kjøpt eller solgt noen spillere i sommer/vintervinduet så jeg gleder meg veldig til at sommervinduet 2019 åpner. Det kommer nok til å skje noen utskiftninger og jeg tenker at det må hentes inn en stoppersjef, høyreback, sentralmidtbane og kanskje en høyreving som kan konkurrere med Lingard som har vært helt strålende denne sesongen.

Kommer med en oppdatering i morgen etter at kampene mot Cardiff og Real Madrid er ferdigspilte.

Alekseve
09.02.19 11:36

Etter en god måned uten FIFA var det veldig gøy å spille litt igjen. Jeg har på tidligere FIFA-utgivelser spilt med Ole Gunnar Solskjær som Manchester United-manager, men at han faktisk er det på ekte er fremdeles helt surrealistisk. Og at han nå ligger an til å få jobben permanent er bare enda sykere og enda gøyere.

Da jeg startet saven spilte og simulerte jeg kampene slik at laget endte opp med eksakt samme poengsum i Premier League som da Solskjær tok over jobben i slutten av desember. Sommervinduet stengte jeg og i januar ble ingen overganger gjort hverken inn eller ut, men når overgangsmarkedet åpner nå snart så skal det brukes penger.

Men over til hvordan sesongen gikk. I Premier League endte vi på 3. plass bak seriemesteren Manchester City og sølvlaget Tottenham. Arsenal tok i ren Arsène Wenger-ånd 4. plassen og sikret seg den siste Champions League-billetten. Den billetten kunne også Liverpool fått til tross for en skuffende 7. plass i ligaen. De møtte Borussia Dortmund i Europa League-finalen, men tyskerne vant 2-1. I Champions League-finalen møtte vi Real Madrid som hadde slått ut Bayern München i semifinalen. Det var faktisk en enorm skuffelse at jeg ble frarøvet et legendarisk returoppgjør 20 år etter at Solskjær ble matchvinner i Barcelona. Derfor ble gleden enda større da Rashford på egenhånd vant Champions League-finalen for oss med to scoringer. Real Madrid som hadde hentet Hazard i januarvinduet var til tider helt overlegne, men Lindelöf var en gigant i forsvaret og holdt unna sammen med de Gea.

Fulham, Cardiff og Huddersfield rykket ned til Championship denne sesongen og bytter dermed plass med Aston Villa, West Brom og Leeds United som tar turen opp til det gjeveste selskapet i engelsk fotball. Gleder meg til kampene mot Leeds United kommende sesong!

Med et toppet og skadefritt lag har jeg spilt med følgende lag:
Martial - Rashford - Lingard
Herrera - Matic - Pogba
Shaw - Bailly - Lindelöf - Young
de Gea

Årets toppscorer i Premier League ble venstrevingen Martial med 22 scoringer. Både han og Lingard hadde en veldig god sesong og har virkelig gjort plassen til sin egen. På spissplass har Rashford med 16 scoringer blitt førstevalget foran en skuffende Lukaku. Som i virkeligheten har belgieren kommet inn fra benken i det fleste kampene. På midtbanen har Herrera vært årets beste spiller. Makan til spiller er det lenge siden jeg har spilt med. Han er over alt og er fryktelig god i duellspillet og ikke minst pasningsspillet. Pogba har vært god han også, men det spørs om jeg ikke må gi han en enda friere rolle neste sesong - og da kanskje la han slippe den defensive jobben. Matic er nok ferdig som førstevalg hos meg så det jeg vurderer er om jeg skal flytte Herrera ned i ankerrollen og hente inn en playmaker/boks-til-boks-spiller i Herrera-rollen. Fred kan sånn sett ta den plassen, men jeg har trolig sett meg ut en spiller i den posisjonen. I forsvarssrekka vil Bailly og Young få tøffere konkurranse. Jeg skal ha inn en stoppersjef ved siden av Lindelöf og på høyrebacken skal jeg prioritere Dalot og en ny spiller. Young vil nok da bli backup for Shaw. Keeperplassen tilhører selvfølgelig de Gea.

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på 2019/20-sesongen med Solskjær foran roret.

BuryMeInSmoke
BuryMeInSmokeInnlegg: 2691
25.02.19 00:47

Starte en Athletic Bilbao og fortsette samme innkjøpspolitikk (bare baskere). Kun hente spillere fra f.eks Eibar og Sociedad. I tillegg til å satse knallhardt på Youth Academy players.

Eller starte en karriere i Divisjon 4 i England og kun kjøpe/bruke "ukjente" spillere? 

Synes begge deler frister. Har allerede kjørt karriere i Spania med både Malaga og Girona. Og i England har jeg allerede hatt en RTG-karriere og to forskjellige med Leeds United.

Vet derfor ikke helt hva jeg skal velge.

BuryMeInSmoke
BuryMeInSmokeInnlegg: 2691
25.02.19 00:55
Alekseve: Leeds

Håper du skriver om kampene mot Leeds. The Rose Derby er et av de aller største i hele England. Noe kanskje ikke alle vet, i og med at vi ikke har spilt mot hverandre på mange år?

I den anledning kjører jeg et aldri så lite quiz-spørsmål:

Sist gang Leeds spilte mot Manchester United var tredje runde i ligacupen 2011. Man Utd vant kampen 3-0 på Elland Road. Giggs scoret det ene målet. Men hvem scoret de to andre?

Hint: Det var en spiss som er mest kjent for å ha spilt et annet sted enn i Manchester. 

(Innlegget ble redigert 25.02.19 00:57)

wingswest
wingswestInnlegg: 11083
14.03.19 18:21
Alekseve: Spiller for tiden med Manchester United med Ole Gunnar Solskjær som manager

Akkurat det samme gjør jeg. 

Har akkurat spilt ferdig sesong 1. Vant ligaen med 85 poeng, foran Chelsea som endte på 81. Avgjorde med 2-2 i runde 37 mot Huddersfield (om jeg husker rett). Møtte jo Chelsea i runde 36 og hadde 2 poengs margin, den kampen vant jeg og da var det i praksis avgjort. Huddersfield-kampen ble tøff og endte som kjent 2-2, før jeg knuste Cardiff 7-0 hjemme i siste runde. Rashford scoret hat trick. 

Jeg glemte å se hvor mange mål jeg scoret totalt, men antar det var over 90. Det var ihvertfall en meget god sesong, og jeg hadde flere spillere som scoret mål i ligaen: 
Rashford 22 
Martial 17 
Lukaku 11
Pogba 10

Brukte i stor grad de spillerne Solskjær har favorisert (DDG; Young, Lindelof, Smalling/Jones, Shaw; Matic, Herrera, Pogba; Lingard, Rashford, Martial

Har justert opp skadefrekvensen så man får brukt troppen litt mer realistisk og kommer man langt i turneringene så blir det en del rotasjon. Sanchez, Mata, Pereira, Rojo, Valencia og McTominay fikk alle greit med spilletid, samtidig som at De Gea ble skadet og Romero fikk 11 kamper. De Gea rakk akkurat halvskadet tilbake til siste runde. 
Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet over at det ikke var noen særlig feiring, hadde nesten forhåpninger om at teknologien hadde tatt oss så langt at man også sto æresvakt for laget som hadde avgjort ligaen før siste runde. Men det er bare en bagatell. 

Noen som har tips til transfers? Har lagt inn bud på både Sancho og Koulibaly, litt "åpenbare" United-targets kommende sommer tipper jeg, og jeg liker å følge den linja, selv om United neppe signerer akkurat de samme spillerne som jeg kommer til å gjøre. 

wingswest
15.03.19 17:36

Ble en litt bratt læringskurve på Transfer HUB, jeg fikk godkjent bud på både Sancho og Koulibaly, men visste ikke at man måtte inn på HUB'en for å tilby kontrakt. Kom beskjed fra spillerne om at de så frem til kontraktsforhandlingen, og da tenkte jeg at jeg kom til å få ny beskjed og mulighet til å gå rett fra innboksen til kontraktsbordet. Begge to ga beskjed om at de trakk seg pga. at de ikke hørte noe, og ikke er interessert i å signere. Går det an å signere disse i framtiden? Nå er alle funksjoner blokkert på de to spillerne. 

Uansett, jeg kjøpte Alderweireld fra Spurs, og han er jo helt enorm. Fantastisk stopper med god pasningsfot. 
Kjøpte også De Ligt fra Ajax nærmest usett (har sett litt av han i CL), ble overrasket av at han i en alder av 19 har ovr på 85. Har enda ikke testet han, i de første ligakampene er Toby og Lindelof foretrukket. De Ligt skal inn i første cupkamp. 
Ble et kjøp til, Ruben Neves fra Wolves. Må innrømme at jeg har sett litt for lite til han IRL, men han virker spennende. Har heller ikke prøvd han på Fifa, holder meg til Pogba, Matic og Herrera inntil videre, så fases nye spillere inn når tiden er moden.
Alderweireld fikk draktnummer 24, Neves 8 og De Ligt 5.

Ble noen spillere ut, noen unggutter ble ikke fornyet (synes det var litt tungvint, man kunne jo ikke fornye mens de var på lån og når de kom tilbake var de på free agent?), og noen ble solgt. 

Utover de frigitte spillerne og noen utlån ble Sanchez, Darmian, Rojo og Mata solgt. Jeg er usikker på om Deadline day er første serierunde slik som i virkeligheten, eller er det fremdeles 31. aug?

(Innlegget ble redigert 15.03.19 17:37)

Alekseve
15.03.19 19:12
wingswest: Går det an å signere disse i framtiden? Nå er alle funksjoner blokkert på de to spillerne.

Når forhandlingene blir brutt må du vente en uke før du kan ta kontakt igjen, og da må du forhandle med klubben om pris før du kan henvende deg til spilleren.

Morsomt at vi har gjort mange av de samme signeringene bortsett fra De Ligt. Jeg signerte Ruben Neves, Toby Alderweireld, Aaron Wan-Bissaka og Jadon Sancho i sommervinduet 2019. Alderweireld/Lindelöf har vært et nydelig stopperpar for meg. Svensken har virkelig blitt en favoritt hos meg - både på spillet og på ekte. Kan absolutt anbefale Sancho selvom han kan være litt treig å spille med til tross for at han er lynhurtig på spillet. Stjerneskuddet med nr. 7 på drakten rullerer mye med Lingard. Jeg ga også Ruben Neves nr. 8, mens Alderweireld tok nr. 5 og Wan-Bissaka tok nr. 2 som i mine øyne er et høyrebacknr. Måtte da endre Loffen til nr. 4.

Med et toppet mannskap så starter jeg med dette mannskapet:
Martial - Rashford - Sancho
Neves - Herrera - Pogba
Shaw - Alderweireld - Lindelöf - Wan-Bissaka
De Gea

Edit: Jeg overbetaler forresten for alle spillere slik som United må i virkeligheten. Betalte £40m for Wan-Bissaka, £70m for Neves og £100m for Sancho. Husker ikke hvor mye jeg betalte for Alderweireld, men han får man ikke for £26m som er hans egentlige klausul til sommeren. Kjører du samme opplegg eller betaler du minst mulig?

(Innlegget ble redigert 15.03.19 19:15)

wingswest
15.03.19 20:45
Alekseve: Edit: Jeg overbetaler forresten for alle spillere slik som United må i virkeligheten. Betalte £40m for Wan-Bissaka, £70m for Neves og £100m for Sancho. Husker ikke hvor mye jeg betalte for Alderweireld, men han får man ikke for £26m som er hans egentlige klausul til sommeren. Kjører du samme opplegg eller betaler du minst mulig?

Betalte ca 50 mill for Alderweireld, 67 for De Ligt mener jeg, og rundt 47 for Neves, om jeg ikke husker blodig feil. Skal sjekke det neste gang. 
Bruker å forhandle litt, fikk tilslag på Sancho for 60-70 mener jeg. Vant ligaen i første sesong, og fikk da over 400 mill pund i transferbudsjett. Minnes Fifa 10-12 hvor man begynte med 35-40 mill pund. Tidene forandres... 

wingswest
15.03.19 20:49

Solgte Sanchez, ikke fordi han nødvendigvis er så ræva på spillet, mest pga. floppen han har vært i virkeligheten. Vurderte å gi Lingard nr. 7, men er litt usikker på den, tror faktisk OGS kan være fristet til det samme kommende sommer om vi får solgt Alexis. Ender nok også opp med Sancho som 7'er om jeg får signert han. 
Mata begynner å bli gammel og selv om han fikk ca 25 kamper for meg så startet han aldri viktige kamper. Darmian klarte jeg aldri å bli komfortabel med, brukte han mest på venstrebacken som back up for Shaw. 

Fornyet ikke med Valencia, han gikk til Burnley, og McTominay overtok nr. 25. Ble litt fristet til nr. 5 eller 16 på McTominay (han får garantert et annet nr. enn 39 foran neste sesong i virkeligheten også), men 25 synes jeg ser ok ut for en rotasjonsspiller på midten.

(Innlegget ble redigert 15.03.19 20:49)

Alekseve
15.03.19 22:08

Vi tenker ganske likt ser jeg. Hentet Sancho med en gang jeg fikk solgt Sanchez til Bayern München. Juan Mata tok faktisk turen dit han også når jeg tenker meg om. Jeg har aldri tenkt på Lingard som en 7er, men han er local lad så hvorfor ikke? McTominay overtok faktisk 25 her også. Jeg bruker han en del som midtstopper og der gjør han en veldig god figur.

Legger merke til at du også er opptatt av draktnumre? Jeg har så jævelig OCD når det kommer til sånne ting.

Bruker du treningsfunksjonen? Jeg hadde mye fokus på Chong den første sesongen og fikk han opp i 78 og nå er han oppe i 81 ovr. Har trent han og Dean Henderson så langt i sesong 2. Sistnevnte skal bli førstevalg når De Gea en eller annen dag legger opp eller tvinger seg ut av klubben.

(Innlegget ble redigert 15.03.19 22:08)

wingswest
16.03.19 00:08

Er nok over gjennomsnittet opptatt av draktnummer, er ikke helt fornøyd med Lindelof #2 og Bailly #3 for å si det sånn. Men lar det være sånn inntil videre i det minste, jeg tror ikke det endres i virkeligheten i sommer, om ikke Bailly blir solgt. 

Lingard hadde jo 7'eren for landslaget under VM forrige sommer, og passer bra, det er jo et klassisk nummer for høyreving. Men om Sancho kommer i sommer så tror jeg faktisk han får 7'eren, på samme måte som Depay. Ofte lettere for innkjøpte spillere enn lokale unggutter, av en merkelig grunn. Selv om Rashford overraskende nok fikk #10.

Har ikke brukt treningsfunksjonen spesielt mye nei, litt med Pogba bare, men må vel prøve litt mer med de mest lovende ungguttene. Henderson virker særdeles lovende, brukte han i noen kamper i pre-season. Lånte ut Pereira og tenker å bruke Henderson i ligacup, mens Romero får stå FA-cup (om jeg husker å skifte keeper før cup-kampene, like irriterende hver gang man glemmer at det "bare" er innledende runder i en domestic cup og glemmer å gi verdifull spilletid til spillerne utenom førsteelleveren, fort å glemme om man møter et annet PL-lag). 

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35745
20.03.19 00:37

A T H L E T I C   C L U B   B I L B A O

2018 — 2025

På tide at jeg skriver noe her inne om den omfattende karrieren jeg har med Athletic Bilbao. Har nemlig spilt hver eneste kamp og ført opp alle mulige statistikker i en Google Docs-fil, og jeg er i siste halvdel av sesong syv nå.

Som vanlig så har jeg en håndfull regler som jeg følger når jeg spiller med Athletic, som følge av deres baskerpolitikk.

En av disse kriteriene må møtes for å spille for klubben:
– født eller oppvokst i Baskerland (som f.eks Iñaki Williams)
– født eller oppvokst i Navarra (som f.eks Raúl García)
– født eller oppvokst i fransk Baskerland (som f.eks Stéphane Ruffier)
– ha baskiske foreldre eller besteforeldre (som f.eks Marco Asensio)/evt forfedre i noen tilfeller (som f.eks Diego Laxalt)
– vært innom et baskisk akademi (Real Sociedad, Alavés, Eibar, Osasuna) fra de var 16 eller yngre (som f.eks Antoine Griezmann)
– ha et baskisk navn (Iker, Iago, Iñigo, Xabi, Mikel osv) —— dette gjelder kun regens

Utenom dette så har jeg noen guidelines, som f.eks å ikke hamstre spillere fra den arge rivalen Real Sociedad, selv om spillere går dem i mellom i ny og ne. Speider kun i Spania på permanent basis, men ca annenhver sesong sender jeg ut en speider på et tre måneders langt oppdrag til enten Frankrike, Uruguay eller Venezuela. Spillere som ser asiatiske ut (les: ja, dette er et problem på årets utgave) frigis uansett overall og potensial.

Før karrieren startet satte jeg meg noen mål som jeg så som realistiske, samtidig som det også ville by på noen utfordringer. Her er målsetningene.

Sesong én:   6. plass
Sesong to:   5.–6. plass
Sesong tre:   4.–5. plass
Sesong fire:   4. plass     (vinne Copa del Rey innen S4)
Sesong fem:   3. plass     (nå CL-kvart innen S5)
Sesong seks:   3. plass     (nå CL-semi innen S6)
Sesong syv:   2. plass
Sesong åtte:   1. plass     (vinne CL innen S8)
Sesong ni:   1. plass
Sesong ti:   1. plass

Så over til hvordan det gikk og hvordan det går.

SESONG 1

Overganger inn:   Alex Berenguer (vback, 23 år, 76 ovr, €13m fra Torino), Sergio Herrera (keeper, 25 år, 72 ovr, €3m fra Osasuna)

Overganger ut:   Alex Remiro (keeper, 23 år. 78 ovr, €20m til Southampton), Iago Herrerin (keeper, 31 år, 78 ovr, €7m til Porto, Mikel Balenziaga (vback, 31 år, 73 ovr, €5m til Eintracht Frankfurt)

Mest brukte ellever (4-2-3-1): Unai Simón — de Marcos, Yeray, Iñigo, Lekue — Raúl García, Beñat — Susaeta, Muniaín, Córdoba — Williams

Flest mål:   Williams 28, Muniaín & Aduriz 8
Flest målgivende:   Muniaín 19, Susaeta 9, Williams & Aduriz 8
Høyest gj.snittsrating:   Williams 8.1, Muniaín 7.9, Beñat, Aduriz & Dani García 7.4
Årets spiller:   Williams

La Liga:   Atlético 88p, Real Madrid 80p, Athletic 75p, Barcelona 71p, Villarreal 70p
Copa del Rey:   8-delsfinale mot Atlético

SESONG 2

Overganger inn:   Manu García (off midt, 22 år, 75 ovr, €12m fra Man City), Lucas Pérez (angrep, 31 år, 78 ovr, €9m fra West Ham), Ibai Gómez (ving, 29 år, 78 ovr, gratis fra Alavés), Jonás Ramalho (stopper, 26 år, 75 ovr, gratis fra Girona), Unai Bustinza (stopper, 27 år, 76 ovr, gratis fra Leganés)

Mest brukte ellever (4-2-3-1): Unai Simón — Capa, Yeray, Iñigo, Berenguer — López, Beñat — Muñoz, Manu García, Córdoba — Williams

Flest mål:   Williams 22, Ibai Gómez 11, Muñoz & Córdoba 9
Flest målgivende:   Williams 12, Muniaín 9, Manu 8
Høyest gj.snittsrating:   Williams 8.0, Muniaín 7.8, Capa, Lucas Pérez & Ibai 7.4

La Liga:   Atlético 74p, Real Madrid 74p, Athletic 74p, Villarreal 68p, Valencia 66p
Copa del Rey:   8-delsfinale mot Leganés
Champions League:   kvartfinale mot Liverpool

SESONG 3

Overganger inn:   Ander Herrera (sentr midt, 31 år, 78 ovr, €27m fra Man United), Diego Laxalt (venstre midt, 27 år, 80 ovr, €15m fra Milan)

Overganger ut:   Unai Bustinza (stopper, 28 år, 77 ovr, €8m til West Ham), Yuri Berchiche (vback, 30 år, 76 ovr, €7m til Porto), Mikel San José (def midt, 31 år, 76 ovr, €7m til Grêmio)

Mest brukte ellever (4-2-3-1): Unai Simón — Capa, Yeray, Núñez, Berenguer — López, Ander Herrera — Ibai Gómez, Manu García, Laxalt — Williams

Flest mål:   Williams 27, Muniaín 20, Ibai Gómez 12
Flest målgivende:   Williams 20, Muniaín 12, Manu García 11
Høyest gj.snittsrating:   Williams 8.3, Muniaín 7.8, de Marcos, López, Córdoba & Lucas Pérez 7.4
Årets spiller:   Muniaín

La Liga:   Athletic 76p, Real Madrid 76p, Barcelona 74p, Atlético 71p, Valencia 61p
Copa del Rey:   tapende finalist mot Real Madrid
Champions League:   semifinale mot Dortmund

SESONG 4

Overganger inn:   Igor Zubeldia (sentr midt, 25 år, 79 ovr, €17m fra Werder), Martin Aguirregabiria (hback, 25 år, 80 ovr, €16m fra Espanyol)

Overganger ut:   Ibai Gómez (ving, 32 år, 76 ovr, €9m til Stoke)

Mest brukte ellever (4-2-3-1): Unai Simón — Capa, Yeray, Núñez, Berenguer — López, Zubeldia — Manu García, Córdoba, Laxalt — Williams

Flest mål:   Williams 36, Muniaín 13, Córdoba 12
Flest målgivende:   Muniaín 20, Williams 16, Córdoba 11
Høyest gj.snittsrating:   Williams 8.3, Muniaín 7.9, Córdoba 7.7

La Liga:   Athletic 82p, Barcelona 73p, Real Madrid 71p, Valencia 68p, Atlético 68p
Copa del Rey:   8-delsfinale mot Getafe
Champions League:   8-delsfinale mot Manchester United

SESONG 5

Overganger inn:   

Overganger ut:   Ander Herrera (sentr midt, 33 år, 78 ovr, €8m til Genoa), Iñigo Martínez (stopper, 31 år, 80 ovr, €8m til Southampton)

Mest brukte ellever (4-2-3-1): Unai Simón — Martín, Yeray, Núñez, Berenguer — López, Sancet — Manu García, Muniaín, Córdoba — Williams

Flest mål:   Williams 25, Córdoba 16, Guruzeta 13
Flest målgivende:   Muniaín 12, Williams & Manu 11, Córdoba & López 10
Høyest gj.snittsrating:   Williams 8.3, Córdoba 7.7, Muniaín & López 7.6

La Liga:   Atlético 83p, Athletic 78p, Real Madrid 78p, Barcelona 77p, Sevilla 62p
Copa del Rey:   semifinale mot Atlético
Champions League:   gruppespill
Europa League:   tapende finalist mot Schalke

SESONG 6

Overganger inn:   

Overganger ut:   Martín Aguirregabiria (hback, 28 år, 81 ovr, €27m til Brighton), Diego Laxalt (venstre midt, 31 år, 78 ovr, €11m til Fiorentina)

Mest brukte ellever (4-2-3-1): Unai Simón — Areso, Yeray, Núñez, Berenguer — López, Zubeldia — Maxi Gonzalez, Manu García, Córdoba — Williams

Flest mål:   Williams 28, Córdoba 13, Alonso 12
Flest målgivende:   Guruzeta 15, Manu García 14, Muniaín 10
Høyest gj.snittsrating:   Williams & Guruzeta 8.0, Gonzalo Miguel 7.9

La Liga:   Barcelona 99p, Athletic 98p, Real Madrid 76p, Valencia 74p, Sevilla 62p
Copa del Rey:   semifinale mot Real Madrid
Champions League:   gruppespill
Europa League:   finaleseier mot Atlético

Stallen ser slik ut halvveis inn i sesong syv.

Keepere:   Unai Simón (27 år, 81 ovr), Xabier Páez (24 år, 79 ovr), Luciano Fuentes (18 år, 67 ovr)

Sidebacker:   Jesús Areso (25 år, 79 ovr), Iñigo Lekue (31 år, 76 ovr), Sergio Torres (19 år, 70 ovr), Rafael Lara (22 år, 76 ovr), Alex Berenguer (29 år, 81 ovr)

Stoppere:   Yeray Álvarez (29 år, 83 ovr), Unai Núñez (27 år, 83 ovr), Jonás Ramalho (31 år, 79 ovr), Peru Nolaskoain (26 år, 78 ovr), Unai Ortega (23 år, 75 ovr), Sergio Mendez (18 år, 68 ovr)

Sentrale midtbanespillere: Unai López (29 år, 82 ovr), Oihan Sancet (24 år, 82 ovr), Gonzalo Miguel (22 år, 80 ovr), Igor Zubeldia (27 år, 81 ovr), Miguel Palacios (21 år, 77 ovr), Julen Lugea (20 år, 79 ovr), Carlos Alberto (20 år, 72 ovr), Iriome Aldalur (23 år, 76 ovr)

Offensive midtbanespillere:   Manu García (27 år, 84 ovr), Maxi Gonzalez (20 år, 83 ovr), Iker Muniaín (32 år, 79 ovr), Iñigo Córdoba (27 år, 83 ovr), Iñigo Muñoz (28 år, 79 ovr), Rafael Ansaldi (21 år, 76 ovr), Fernando Alonso (20 år, 75 ovr), Iñigo Vicente (27 år, 79 ovr), Manolo Montenegro (18 år, 70 ovr), Victor Jimenez (16 år, 64 ovr)

Angrepsspillere:   Iñaki Williams (30 år, 86 ovr), Cristian Alonso (22 år, 81 ovr), Gorka Guruzeta (28 år, 79 ovr), Asier Villalibre (27 år, 77 ovr)

KARRIEREOVERSIKT

Sesong 1:   3. plass LL,   8-delsfinale CdR
Sesong 2:   3. plass LL,   8-delsfinale CdR,   kvartfinale CL
Sesong 3:   1. plass LL,   tapende finalist CdR,   semifinale CL
Sesong 4:   1. plass LL,   8-delsfinale CdR,   8-delsfinale CL
Sesong 5:   2. plass LL,   semifinale CdR,   gruppespill CL,   tapende finalist EL
Sesong 6:   2. plass LL,   vinner CdR,   gruppespill CL,   16-delsfinale EL

KARRIEREREKORDER

(rekord — kamper — periode)

Lengste seiersrekke                          — 15 — feb 2024-mai 2024
Lengste ubeseirede rekke                  — 27 — apr 2020-des 2020
Lengste taprekke                               — 4 — jan 2019
Lengste seiersløse rekke                    — 6 — des 2018-jan 2019
Lengste rekke uten mål mot               — 4 — apr 2024-mai 2024
Lengste scoringsrekke                       — 34 — feb 2024-nov 2024
Lengste seiersrekke hjemme              — 7 — sep 2020-nov 2020
Lengste ubeseirede rekke hjemme     — 21 — feb 2024-jan 2025
Lengste rekke uten mål mot hjemme  — 3 — aug 2018-sep 2018

(rekord — tall — info)

Største hjemmeseier          — 5-0 — v Valencia, des 2018
Største borteseier             — 10-0 — v Alavés, jan 2021
Største nøytrale seier         — 2-0 — v Atlético, mai 2024
Største ligaseier               — 10-0 — v Alaves, jan 2021
Største europeiske seier      — 4-0 — v Spartak Moskva, okt 2023
Største finaleseier               — 2-0 — v Atlético, mai 2024
Største tap                         — 0-5 — v Barcelona, sep 2018
Flest mål i én kamp              — 5 — Williams v Levante, nov 2024
Flest assists i én kamp          — 4 — Susaeta v Valencia, des 2018
Flest mål+assists i én kamp   — 5 — Muniaín v Alavés, jan 2021
Flest mål i én sesong            — 36 — Williams, 2021-22
Flest assists i én sesong        — 21 — Williams, 2020-21
Flest mål i et kalenderår       — 38 — Williams, 2024

Flest kamper i klubbhistorien
Flest mål i klubbhistorien
Samlet ligatabell gjennom karrieren (2018-2024)

(Innlegget ble redigert 20.03.19 00:44)

Alekseve
20.03.19 08:39

Ragnar, Ragnar, Ragnar.... Dette her er så overlegent! Som Nils Johan Semb ville sagt: KLASSE!

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 13185
20.03.19 13:38
ragnarMadrid: KARRIEREREKORDER (rekord — kamper — periode) Lengste seiersrekke                          — 15 — feb 2024-mai 2024
Lengste ubeseirede rekke                  — 27 — apr 2020-des 2020
Lengste taprekke                               — 4 — jan 2019
Lengste seiersløse rekke                    — 6 — des 2018-jan 2019
Lengste rekke uten mål mot               — 4 — apr 2024-mai 2024
Lengste scoringsrekke                       — 34 — feb 2024-nov 2024
Lengste seiersrekke hjemme              — 7 — sep 2020-nov 2020
Lengste ubeseirede rekke hjemme     — 21 — feb 2024-jan 2025
Lengste rekke uten mål mot hjemme  — 3 — aug 2018-sep 2018 (rekord — tall — info) Største hjemmeseier          — 5-0 — v Valencia, des 2018
Største borteseier             — 10-0 — v Alavés, jan 2021
Største nøytrale seier         — 2-0 — v Atlético, mai 2024
Største ligaseier               — 10-0 — v Alaves, jan 2021
Største europeiske seier      — 4-0 — v Spartak Moskva, okt 2023
Største finaleseier               — 2-0 — v Atlético, mai 2024
Største tap                         — 0-5 — v Barcelona, sep 2018
Flest mål i én kamp              — 5 — Williams v Levante, nov 2024
Flest assists i én kamp          — 4 — Susaeta v Valencia, des 2018
Flest mål+assists i én kamp   — 5 — Muniaín v Alavés, jan 2021
Flest mål i én sesong            — 36 — Williams, 2021-22
Flest assists i én sesong        — 21 — Williams, 2020-21
Flest mål i et kalenderår       — 38 — Williams, 2024   Flest kamper i klubbhistorien
Flest mål i klubbhistorien
Samlet ligatabell gjennom karrieren (2018-2024)

Tenk deg om FIFA en dag inkluderer sånn statistikk i spillet. Bare latskap at ikke det er med. FM har dette ganger 100. 

Bra jobba forresten. Virket som en veldig artig karriere. 

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35745
20.03.19 18:39
WaltonBreckRd: Tenk deg om FIFA en dag inkluderer sånn statistikk i spillet. Bare latskap at ikke det er med. FM har dette ganger 100. 
Bra jobba forresten. Virket som en veldig artig karriere.

Enig, og det er ufattelig latskap av dem. 

Takk for det!

wingswest
21.03.19 11:06
WaltonBreckRd: Tenk deg om FIFA en dag inkluderer sånn statistikk i spillet. Bare latskap at ikke det er med. FM har dette ganger 100.

De prioriterer vel ikke CM spesielt mye. For øvrig skjønner jeg ikke hva som er gøy med å spille online, men så har jeg ikke gjort det spesielt mye. Det interessante for meg er å bygge lag og prøve å gjøre det bra i flere turneringer. Sånn sett burde kanskje FM vært noe for meg, men det er noe med estetikken og selve spillet ute på banen som tiltrekker meg mer enn hva FM gjør, hvor man selvsagt har en mye mer grundig simulator, men samtidig mangler det FIFA har. Det ultimate måtte jo vært en hybrid mellom FM og Fifa hvor man har begge deler. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg