Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***Champions League Fantasy 18/19***

NYTT TEMA
Royu
RoyuInnlegg: 10240
03.09.18 19:23

Link

Anbefaler å lese reglene om du ikke er kjent med dette tidligere.

Så må noen andre må lage liga. Jeg får ikke lov :)

(Innlegget ble redigert 03.09.18 19:31)

-Jolla
-JollaInnlegg: 15936
03.09.18 19:40
Royu: Så må noen andre må lage liga. Jeg får ikke lov :)

Blir du urettferdig behandlet her inne?

:)

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 6710
03.09.18 19:43
Royu: Så må noen andre må lage liga. Jeg får ikke lov :)

Merkelige greier.. ;)

PatGitano
PatGitanoInnlegg: 884
03.09.18 19:48

Laget en jeg da, så får vi ligakode på første side hvertfall.

KBMB5IHVTV

Royu
03.09.18 20:00

Flott Pat.

Ser at spillet fortsatt ikke er helt ferdig. Vet ikke om det er fordi enkelte lag ikke har levert inn tropp enda eller gud vet hva. Ser også mange spillere som har blitt solgt fra klubbene, men står fortsatt oppført som om de er en del av laget.

Ajax mangler f.eks fullstendig.
Absolutt ikke fan av hvordan de har gjort det i år, men får se om de ikke får fikset det til 18 sept.

Royu
17.09.18 17:06

Husk at fristen er tidligere imorgen pga tidligere kamper i år. 
Fristen er 18:55 om jeg husker riktig, altså kan man få med seg startoppstillingen hos de som starter tidlig.

-Jolla
17.09.18 22:33

6 Tips fra en tidligere storspiller i CL- og (i særdeleshet) EL-Fantasy:

1: Ha (minst) to kapteinsemner som spiller forskjellige kampdager. Dette med at du kan bytte spillere og kapteiner mellom kampdagene innad i en gameweek er en av de viktigste taktiske finurlighetene i CL-fantasy. Gruppe A-D spiller den ene kampdagen og gruppe E-H spiller den andre kampdagen. Du har for eksempel Messi og Neymar på øvre halvdel og Agüero og Cristiano Ronaldo på nedre halvdel.

2: Bestem deg før du setter opp det første laget når du skal bruke WC. Alternativene og fordelene er som følger:
Foran GW 2: Nei, bare nei.
Foran GW 3: Du har fått sett hvilke spillere som spiller fast. Du trenger bare å hente spillere som har enkel motstand de to første rundene og kan deretter bytte til spillere som har et enkelt dobbeltoppgjør i GW3-4. Du kan plukke opp steals fra de mindre lagene hvis disse viser seg å være bedre enn det du visste på forhånd (mange mangler kunnskap om spillerne fra de mindre ligaene.)
Foran GW 4: Du kan kjøre et lag som har 2/3 hjemmekamper og deretter skifte til et lag som igjen vil spille 2/3 hjemmekamper på slutten.
Foran GW 5: Dette er nok valget jeg gjør. Man gjør motsatt av det man gjør når man kjører WC foran GW 3, så du sikter/bytter deg frem til et lag som har lett motstand i GW3-4, og bytter deretter til lag som har enkle motstandere i de to gjenstående rundene. Hvis enkelte topplag allerede har kvalifisert seg og/eller har 12 poeng etter fire runder så kan det da også lønne seg å styre unna disse, eller ta backuper der fra, ettersom de mest sannsynlig vil stille svekket i siste runde.
Foran GW 6: Hvis du ikke har brukt WC på dette tidspunktet så kan du kjøre enda mer på den siste delen jeg nevnte forrige avsnitt, nemlig å bruke informasjon om hvilke lag som hviler hvilke spillere.

3: Prøv å ha god balanse mellom spillere på de ulike kampdagene. 8-7, 7-8 eller 9-6 er optimalt. 6-9 er ikke like sterkt, og 10-5 er bare anbefalt hvis du allerede vet at du foran neste runde skal bytte to spillere fra første kampdag til to spillere fra andre kampdag, slik at du neste runde da kjører 7-8. Pass på at begge keeperne dine er solide valg som omtrent alltid har gode muligheter til poeng, og ha én fra hver kampdag.

4: Du har 2 bytter mellom hver GW, hvor maks 1 bytte kan bli "spart" til neste runde. Dette er veldig mange bytter, så bruk dem og ha alltid en plan om hvilke bytter dere tenker at er aktuelle foran neste runde.

5: Ikke lås deg inn på at PL-spillere er fantastisk value, bare fordi du kjenner dem fra FPL. Selv om spillere som Salah, Agüero, Hazard, Alonso, Mendy ++ er/var must haves på FPL betyr ikke at de er like god verdi i CL-fantasy.

6: NOEN ganger så kan Automatic Substitutions være veien å gå. Dette skjer generelt hvis det allerede har vært minst én spiller fra første kampdag som ikke spilte, og du er usikker på om alle spillerne dine på kampdag to kommer til å spille. Da kan du la være å gjøre noen bytter, og heller la spillet fikse det for deg automatisk, slik som i FPL.

Gilmores_groin
Gilmores_groinInnlegg: 402
18.09.18 12:35

Clean sheet og målscorer odds for runde 1: 

Bookies Advantage: Champions League Edition

-Jolla
18.09.18 16:15

Nå har jeg et fantastisk sterkt lag.

Hadde et par vanskelige valg mellom Benzema/Bale, Dembélé/Mandzukic og David Silva/Sterling, men fornøyd med det jeg tror er rett valg.

(Innlegget ble redigert 18.09.18 16:15)

Royu
18.09.18 18:55

Huntelaar-Messi(C)-Insigne
Reus-Robben-Coutinho-Milner
Diallo-Akanji-Alba
Muslera

Onana-de Ligt, Stones og Marlos på benk.

Royu
18.09.18 20:31

Slipper å bytte cap i det minste. 

Giggsy11
18.09.18 20:36

Hvordan fungerer bonuspoengene i dette spillet?

Royu
18.09.18 20:37

er vel ingen.

Giggsy11
18.09.18 20:43
Royu: er vel ingen.

Ah, kjedelig.. Grei uttelling med Messi (C), Coutinho og Alba så langt hvertfall, men er vel ikke alene om å treffe med Barcaspillere..

-Jolla
18.09.18 20:58
-Jolla: Dembélé/Mandzukic

Enn så lenge så har jeg gjort feil valg.

-Jolla
18.09.18 21:05

Laget mitt:

A Areola - R Olsen

S Ramos - J Alba - K Walker - M Akanji - M Rui

M Asensio - R Sterling - M Wolf - Marlos - H Onyekuru

L Messi(C) - G Bale - M Mandzukic

Ser at jeg skulle ha hatt Emre Akbaba istedenfor Onyekuru, men trodde Onyekuru kom til å starte kampen. Mandzukic istedenfor Dembélé kan også vise seg som et feilskjær, men jeg regnet vel egentlig med at Dembélé kom til å ta flere poeng enn Mandzukic akkurat denne runden.

(Innlegget ble redigert 18.09.18 21:05)

Royu
18.09.18 22:31

usj. Kjedelig når man bestemmer seg for å ta ut Benzema Asensio, Robben og Ramos like før start. Spørs om det ikke koster meg en solid plassering. 

Grunnen var at jeg skal kjøre limitless WC neste runde, så ville bare ha de som hadde god kamp denne runden.

-Jolla
18.09.18 22:39
Royu: Grunnen var at jeg skal kjøre limitless WC neste runde, så ville bare ha de som hadde god kamp denne runden.

Ah, da forstår jeg laget ditt. Veldig bra for denne runden.

Tenkte originalt at Muslera-Onana var i overkant fokusert på denne runden og at du måtte bytte på keeperplass utover, men da forstår jeg.

Akbaba og Otavio var begge på laget mitt igår kveld. Men jeg er allikevel mer fornøyd med det laget jeg har nå. Onyekuru er normalt sett bedre enn Akbaba, og fast på laget, så jeg står for det valget der.

-Jolla
18.09.18 23:13

Én av Ramos, Walker, Asensio, Sterling, Marlos, Bale eller Mandzukic må vrakes for morgendagen. Med denne gjengen så lener det vel tungt mot at det blir Marlos som sitter på benken.

Royu
18.09.18 23:29

Fikk ikke særlig utkast på å satse på Reus og Insigne dessverre. S

Ser også at jeg har tatt inn A. Akanji, men når jeg trykker på spilleren så dukker Achraf Hakimi opp. Ser ut som de har tatt Achraf og blandet inn etternavnet til Akanji. 

Vet a faen hva UEFA har drevet med her. Akanji spilte hvert fall og det er latterlig om jeg skal tape poeng fordi de har rotet med navnene. Jeg går utifra når jeg trykker på Akanji at det faktisk var han. Så her må det nok gå en mail.

Ikke at det er såå krise. Ser ut som jeg har 61p nå. Kan bytte ut Akanji eller Hakimi som det tydeligvis var med Stones. Insigne(2p) med Marlos og muligens Reus(3p) med de Ligt. 

-Jolla
19.09.18 00:23
Royu: Vet a faen hva UEFA har drevet med her. Akanji spilte hvert fall og det er latterlig om jeg skal tape poeng fordi de har rotet med navnene. Jeg går utifra når jeg trykker på Akanji at det faktisk var han. Så her må det nok gå en mail.

Jeg har ikke hatt noen problem med min Akanji, så kan ikke hjelpe deg dessverre.

(Innlegget ble redigert 19.09.18 00:23)

-Jolla
19.09.18 00:27

Her skal Onyekuru (1p) og Wolf (3p) ut mot (mest sannsynlig) Sterling og Walker.

Litt bittert at det ikke ble mer enn 3p på Wolf. Tenkte jeg hadde skutt gullfuglen når jeg så at 5 millionersmannen startet OOP som spiss.

Paalanil
PaalanilInnlegg: 8493
19.09.18 09:00

Grei start dette på 57 poeng,

Szczesny

Akanji(6) - Rui(5) - Kimmich

Milner(7) - Modric - Salah(2) - Coutinho(3)

Messi(28) - Mbappe(6) - Mandzukic

Giggsy11
19.09.18 11:16

Har også Coutinho. Han skal da ha assist på målet til Dembele igår?

-Jolla
19.09.18 14:25

Nei, nå tenker jeg faktisk at det blir Mandzukic på benken og Marlos fra start.

Innspill karer?

Royu
19.09.18 18:52

Vanskelig valg, det er det eneste jeg vet.

Huntelaar-Messi(28p)
Robben-Milner(7p)-Marlos-Coutinho(3p)
Diallo(6p)-Stones-de Ligt-Alba(6p)
Muslera(6p)

56p nå. Hadde 61 før jeg tok ut Insigne og Reus.

Akanji greiene ble ikke fikset, så det var veldig synd at de rotet med det, kan potensielt ha kostet meg noen poeng om ikke de Ligt fikser biffen. 

-Jolla
19.09.18 18:55

Endte opp med at Marlos definitivt var inne i laget mitt, og at det ble mer spørsmål om Ramos, Walker eller Mandzukic.

Ramos tar straffer men tror RM slipper inn mål, Tror City holder nullen, men usikker på om Walker spiller 60 min, Tror ikke Juventus scorer mer enn maks to mål, så spørs om Mandzukic får mål. Men mulig han får assist på CR.

Endte med Mandzukic på benk, og nå angrer jeg på at jeg brukte 8 mill på å ha ham. :P

Royu
19.09.18 19:06

de Ligt spiller ikke. rip

-Jolla
19.09.18 19:20
Royu: de Ligt spiller ikke. rip

Beklager, jeg hadde ikke fått det med meg selv, ellers ville jeg jo selvfølgelig ha sagt noe, men de Ligt har vært rapportert skadet siden inatt.

Du kunne dog gjort slik jeg kunne gjort igår, og skiftet ut ifra startoppstillingene i tidligkampene.

Hadde jeg tenkt på at jeg hadde såpass god tid før jeg måtte låse laget så kunne jeg ha sett at Akbaba spilte istedenfor Onyekuru, og dermed byttet før deadline. (og fått 6 poeng der.)

(Innlegget ble redigert 19.09.18 19:21)

-Jolla
19.09.18 20:35

Asensio på benk, så det er han jeg burde ha vraket.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester