Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA19: Corsica Orlando Pirates

NYTT TEMA
Alekseve
AlekseveInnlegg: 2017
18.10.18 13:24

CORSICA ORLANDO PIRATES
En ny fransk storhet 

Ludovic Giuly er en av de mest kjente fotballspillerne i Frankrike. 42-åringen har spilt for blant annet Lyon, Monaco i to perioder, Barcelona, Roma og Paris Saint-Germain. Han har til sammen spilt 528 kamper for de nevnte lagene, 17 landslagskamper for Frankrike og en landskamp for Corsica.

Corsica er en fransk øy og region i Middelhavet vest for Italia. Øya har tidligere tilhørt den italienske bystaten Genova, men de valgte å selge øya til Frankrike i 1768 for å nedbetale gjeld. Corsica har derfor hatt fransk styre siden 1769. En måling i 2017 viste at det bor ca 330.000 mennesker på øyen. Corisca har etablert seg som et hett turitsmål de siste årene.

Øyen har denne sesongen fotballklubbene AC Ajaccio og Gazélec Ajaccio i Ligue 2, mens SC Bastia og CA Bastia spiller i divisjonene under. Men innen kort tid kommer det et nytt fotballag til Corsica. Ludovic Giuly har opparbeidet seg et stort kontaktnett etter en solid fotballkarriere og har nå stablet sammen en rekke investorer. Han skal nå starte klubben Corsica Orlando Pirates i byen Calvi. Laget kommer til å gå under Orlando Pirates i ligasystemet, mens Corsica Orlando Pirates vil bli brukt i det kommersielle. Tanken bak klubbnavnet skal være at de skal reise over til fastlandet i Frankrike hvor laget skal røve til seg tre-poengere. Til hver bortekamp skal laget fly over Mont Orlando som er en fjelltopp på den vestre siden av øyen - et av favorittstedene til klubbeier Giuly. Flere vil nok dra assosiasjoner til det afrikanske laget Orlando Pirates, men Giuly skal ha fått navnet godkjent av FIFA, UEFA og det franske fotballforbundet.

Ligue 2-klubben AS Béziers har gått konkurs og det har derfor åpnet seg en mulighet for Ludovic Giuly og hans Orlando Pirates allerede denne sesongen. En ny flott fotballstadion skal være under arbeid, men den skal ikke være klar før i slutten av desember. Klubben har derfor fått tillatelse til å spille på Stade Faustin Bartoli som tilhører FCA Calvi dersom stadionen blir oppgradert drastisk innen seriestart. Det blir opp til Corsica Orlando Pirates å få den godkjent - noe Ludovic Giuly skal være innstilt på. Klubbene skal ha signert en samarbeidsavtale som gjør at FCA Calvi blir fosterklubben og akademiet for den nyoppstartede klubben Orlando Pirates.

Ludovic Giuly har nå to måneder på seg før sesongen begynner. På disse få ukene skal han få på plass et trenerteam og en spillerstall som skal bite godt fra seg i Ligue 2.

Alekseve
18.10.18 13:30

Sébastien Squillaci ansatt som manager
Ludivoc Giuly har vært på jakt etter en manager og har nå fått på plass sin mann. Det ble ingen ringere enn Sébastien Squillaci som tidligere har spilt for blant annet Monaco, Lyon, Sevilla og Arsenal. Den tidligere midtstopperen som har blitt 38 år har spilt 21 landslagskamper for Frankrike og 3 kamper for Corsica. I 2000-2002 var han på utlån i AC Ajaccio og han avsluttet fotballkarrieren i SC Bastia. Squillaci har derfor god kjennskap til det som skjer i og rundt Corsica.

- Jeg kan love dere en ting her og nå: dette blir et eventyr, åpnet Sébastien Squillaci på dagens pressekonferanse.

Ved hans side sitter klubbeier Ludovic Giuly som lovpriser ansettelsen.

- Dette er en viktig signering for Corsica Orlando Pirates. Sébastien har flust av rutine og erfaring fra sin tid som profesjonell toppspiller, og ikke minst god kjenskap til det som skjer på Corsica. Han har et godt rykte på øya og i Frankrike generelt. Han stod øverst på ønskelisten min og jeg er så glad for at han nå sitter ved min side, forteller en strålende fornøyd Giuly.

Giuly kan fortelle at Sébastien Squillaci har signert en treårskontrakt med klubben, men at han håper det kan bli enda flere år. Den nyansatte manageren er klar for oppgaven som venter.

- Jeg gleder meg veldig til å sette i gang. Det er to måneder til sesongen sparker i gang og vi har mye jobb foran oss. Vi skal rett etterpå sette oss ned og diskutere spillere. Vi må trossalt få på plass 20-22 spillere i løpet av ganske begrenset tid, men vi håper at det prosjektet vi setter i gang med nå skal lokke gode spillere i Corsica og Frankrike generelt til oss. Vi får en nydelig stadion i slutten av november og det jobbes allerede nå med forbedringer av Stade Faustin Bartoli som blir vår midlertidige stadion, forteller Squillaci.

- Hvordan er du som manager og hvordan kommer laget til å spille under deg?

- Jeg har lært mye under de forskjellige managerene jeg har hatt opp igjennom. Det sier seg kanskje selv at Arsène Wenger er min største inspirasjon. I de tre årene jeg spilte og trente under han lærte jeg vanvittig mye. Han var utrolig dyktig med alle i klubben - uansett hvem du var. Han ringte meg faktisk for en time siden og gratulerte meg med jobben. Han fortalte meg at jeg kunne ringe han døgnet rundt om det var noe jeg lurte på, så det forteller mye om Wenger som person, sier Squillaci før han fortsetter.

- Uten en spillerstall foran meg akkurat nå er det vanskelig for meg å fortelle dere eksakt hvordan vi skal spille, men jeg vil at vi skal være et underholdende lag. Min foretrukne formasjon er 4-2-3-1 og en litt mer kompakt 4-3-3. Jeg kjenner det er litt tidlig å snakke om når jeg ikke vet hvilke spillertryper jeg har i klubben, så det får vi heller snakke mer om rett før ligastart, smiler Squillaci.

En kort pressekonferanse er over og journalistene hiver seg over Ludovic Giuly og Sébastien Squillaci for intervjuer. De to hovedpersonene har mye å gjøre de neste ukene og må derfor sette i gang med spillerlogistikken så raskt som mulig.

(Innlegget ble redigert 18.10.18 13:30)

Alekseve
18.10.18 13:32

Hovedsponsor og draktavtale på plass
Ludovic Giuly skriver i en pressemelding at Vodacom blir klubbens offisielle hovedsponsor. Telefonselskapet vil derfor pryde draktene til Corsica Orlando Pirates de neste fem årene. Selskapet har dominert det afrikanske markedet og skal nå prøve seg i Europa også.

Det ikke helt ukjente merket Adidas blir klubbens draktsponsor de neste fem årene. Adidas sponser blandt annet Lyon og Strasbourg i den franske toppligaen. Merkevaren skal se et stort potensiale i klubben.

Det er ukjent hvor mye Vodacom og Adidas betaler som hovedsponsorer, men det skal være snakk om en betydelig sum for den nyoppstartede klubben.

BigRom
BigRomInnlegg: 77
18.10.18 14:59

Spennende! :)

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35616
18.10.18 15:38

Følges!

NahDawg
NahDawgInnlegg: 3019
18.10.18 17:04

Lagt til i favoritter!

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2268
18.10.18 18:29

Denne er naturligvis lagt til i favoritter!

Alekseve
18.10.18 19:36

Gøy at dere følger! Det kommer en ny oppdatering i løpet av kvelden hvor jeg går gjennom spillertroppen. 

Alekseve
18.10.18 23:42

KEEPERE

Jean-Louis Leca
Alder: 32 år
Nasjon: Frankrike
Posisjon: Keeper
Overall: 75
Kontrakt: 2 år

En rutinert keeper som tidligere har spilt for SC Bastia og AC Ajaccio. Keeperen er hentet fra Lens og har spilt fire kamper for Corsica. Et klart førstevalg på keeperplassen.

Thomas Vincensini

Alder: 24 år
Posisjon: Keeper
Overall: 64
Kontrakt: 3 år

24-åringen blir lagets reservekeeper og kan på sikt ta over for førstevalget Leca. Nysigneringen er hentet fra Valenciennes.

FORSVARSSPILLERE

Bacary Sagna
Alder: 35 år
Posisjon: Høyreback
Overall: 74
Kontrakt: 1 år

Den spilleren i stallen med mest rutine på toppnivå. Har spilt 213 kamper for Arsenal og 54 kamper for Manchester City. Høyrebacken meldte overgang til Montreal Impact nå nylig, men den rutinerte 35-åringen har valgt å avslutte karrieren i Frankrike og Orlando Pirates. Sagna har spilt 65 kamper for Frankrike. Manager Sébastien Squillaci og Bacary Sagna spilte en sesong sammen i Arsenal.

Yan Valery

Alder: 19 år
Posisjon: Høyreback
Overall: 61

En ung og lovende høyreback som kommer fra Southampton. Han har spilt for U18- og U23-laget til Premier League-klubben siden overgangen fra Rennes i 2015. Forhåpentligvis overtar han plassen til Bacary Sagna neste sesong om han velger å legge opp.

Mathieu Bodmer
Alder: 35 år
Posisjon: Midtstopper
Overall: 69

En rutinert herremann som er hentet fra Amiens. Bodmer har en god CV i fransk fotball selvom han aldri fikk noen kamper for det franske landslaget. 35-åringen har spilt for blant andre Lille, Lyon, Paris Saint-Germain, Saint-Étienne og Nice. Squillaci kommer til å bruke den rutinerte ringreven som midtstopper, men han kan også bekle rollen som midtbaneanker.

Ibrahim Cissé
Alder: 22 år
Overall: 62

Talentfull midtstopper som kommer fra den franske klubben Angers. Lovende 22-åring som vil lære mye av å spille sammen med Bodmer det kommende året. En atletisk stopper med gode ballferdigheter.

Gerzino Nyamsi

Alder: 21 år
Overall: 60

Et fysisk beist på 193 cm som vil være backup for Bodmer og Cissé. Forhåpentligvis kan han ta over for Bodmer etter sesongen, men hurtigheten hans er en svakhet selvom han er betraktelig raskere enn Bodmer.

Aly Cissokho

Alder: 30 år
Posisjon: Venstreback
Overall: 70

Var på et tidspunkt et av de mest lovende talentene i Europa, men han ble dessverre aldri den toppspilleren han ble spådd å bli. 30-åringen har tidligere spilt for storkanoner som FC Porto, Lyon, Valencia, Liverpool og Aston Villa. Backen meldte overgang til tyrkiske Yeni Malatyaspor i 2017, men er nå klar for et nytt fransk eventyr. Soleklart førstevalg ettersom han ikke har noe konkurranse på venstrebacken. Kanskje dukker det opp en lokal spiller som kan utfordre Cissokho i løpet av sesongen?

MIDTBANESPILLERE

Yannick Cahuzac
Alder: 33 år
Posisjon: Defensiv midtbanespiller
Overall: 72

Midtbanespilleren kommer fra Toulouse hvor han har spilt siden 2017. Før dette spilte han 12 år i SC Bastia hvor han fikk hele 304 kamper. 33-åringen er kaptein for Corsica og har derfor god kjennskap til hva som skjer på den lille balløya. Leder med stor L.

Amir Nouri

Alder: 23 år
Posisjon: Defensiv midtbanespiller
Overall: 61

Amir Nouri er hentet fra den konkursrammede klubben AS Béziers. En høvelig rask og aggressiv midtbaneterrier som kommer til å være backup for Cahuzac. Om utviklingen plutselig tar helt av kan han fort bli en A-lagsspiller, men han er tiltenkt en squad-rolle i denne troppen.

Vincent Marchetti
Alder: 20 år
Posisjon: Sentral midtbanespiller
Overall: 67

En spennende midtbanespiller som er god på det meste og som har en svært god venstrefot. Kan fort bli en ledestjerne for Orlando Pirates. 20-åringen kommer fra en av de beste klubbene i Ligue 2, nemlig AS Nancy. Marchetti har italienske aner, men har så langt spilt en kamp for det franske U19- laget og Corsica. Fremtidig kaptein.

Johan Cavalli
Alder: 36 år
Posisjon: Offensiv midtbanespiller
Overall: 71

AC Ajaccio-veteranen Johan Cavalli har signert en ettårskontrakt med Corsica Orlando Pirates. Cavalli har ni kamper for Corsica. Playmakeren som snart fyller 37 år blir spillende assistenttrener og kaptein. Han skal spille for A-laget denne sesongen før han starter som assistenttrener på heltid neste sesong. Cavalli har signert en treårskontrakt som assistenttrener.

Overgangen har ikke gått så ubemerket hen som Johan Cavalli kanskje skulle ønske. Midtbanespilleren har siden 2010 spilt for Corsica-laget AC Ajaccio som nå blir hans største rival. Det skal være rapporter om lynsjestemning da Johan Cavalli forlot treningsanlegget til AC Ajaccio.

Mahdi Camara
Alder: 20 år
Posisjon: Offensiv midtbanespiller

Saint-Étienne-produkt med noen spennende kvaliteter. God ballbehandling og en god pasningsfot. Har mye å gå på på det fysiske, men basisferdighetene hans er gode og lovende. En mann for fremtiden.

KANTSPILLERE

Mattéo Tramoni
Alder: 18 år
Posisjon: Høyrekant
Overall: 63
Kontrakt: 4 år

Mattéo Tramoni er regnet som det største talentet på Corsica og Orlando Pirates har røvet med seg spilleren fra erketival AC Ajaccio. Tramoni skal være begeistret over prosjektet i Calvi og skal derfor ha presset gjennom en overgang. Orlando Pirates har dermed på kort tid sikret seg to av de viktigste spillerne til AC Ajaccio.

Tramoni har spilt landskaper for både Corisca og det franske U18-landslaget.

Rayane Aabid

Alder: 26 år
Posisjon: Høyrekant

Enda en spiller hentet fra konkursboet til AS Béziers. Kommer til å konkurrere med Tramoni om spilletiden, men her er det Aabid som har mye å bevise. Tramoni er en lokalgutt fra øya og vil dermed ha et forsprang på 26-åringen. Rayane Aabid er en kjapp spiller med gode dribleferdigheter og en grei innleggsfot.

Alimami Gory

Posisjon: Venstrekant

Her kan Orlando Pirates ha hentet gull fra Le Havre. Et hurtigtog med gode fysiske forutsetninger. Han er god med ballen i beina, men har litt å jobbe med når det kommer til innlegg og skudd. Kan potensielt bli en av de beste spillerne i troppen om utviklingen peker riktig vei. Dette er en spiller det er knyttet store forhåpninger til.

Moustapha Bokoum
Alder: 18 år
Nasjon: Belgia
Posisjon: Venstrekant

Nok en spiller hentet fra AS Béziers. Bokoum er den eneste utlendingen i troppen, men han skal visstnok beherske det franske språket godt. Belgieren beskrives som en hurtig og teknisk spiller som er god til å komme forbi motstandere. En veldig spennende spiller som kan minne litt om sin konkurrent Gory.

SPISSER

Emmanuel Riviére
Alder: 28 år
Posisjon: Spiss
Overall: 68

Dette er nok en spiss de fleste har hørt om. Riviére var lenge en av de mest lovende spissene i fransk fotball, men i likhet med venstrebacken Aly Cissokho slo han heller aldri helt til. 28-åringen har vært innom klubbene Saint-Étienne, Toulouse, Monaco, Newcastle, Osasuna og Metz. Spissen er nå hentet til en klubb som har klokketro på at han skal skyte de opp til Ligue 1. Så vil tiden vise om han innfrir forventingene.

Malaly Dembélé

Posisjon: Spiss
Overall: 64

Selvom klubben har stor tro på at Emmanuel Riviére skal skyte klubben til suksess har de fått på plass en svært god og lovende konkurrent i Malaly Dembélé. Han beskrives som en sterk og egoistisk spiss med godt tempo og veldig gode avslutningskvaliteter - både med beina og hodet. Har litt å gå på når det kommer til ballkontroll, men han er fremdeles bare 21 år. Riviére har kanskje det største navnet, men hvem er egentlig best? Det blir opp til Dembélé å bevise.

(Innlegget ble redigert 18.10.18 23:49)

Alekseve
18.10.18 23:57

Spillerstall
GK - Jean-Louis Leca (32) fra Frankrike - 75 overall
GK - Thomas Vincensini (24) fra Frankrike - 64 overall

HB - Bacary Sagna (35) fra Frankrike - 74 overall
HB - Yan Valery (19) fra Frankrike - 61 overall
MS - Mathieu Bodmer (35) fra Frankrike - 69 overall
MS - Ibrahim Cissé (22) fra Frankrike - 62 overall
MS - Gerzino Nyamsi (21) fra Frankrike - 60 overall
VB - Aly Cissokho (30) fra Frankrike - 70 overall

DM - Yannick Cahuzac (33) fra Frankrike - 72 overall
DM - Amir Nouri (23) fra Frankrike - 61 overall
SM - Vincent Marchetti (20) fra Frankrike - 67 overall
OM - Johan Cavalli (36) fra Frankrike - 71 - overall
OM - Mahdi Camara (20) fra Frankrike - 60 overall

HM - Mattéo Tramoni (18) fra Frankrike - 63 overall
HM - Rayane Aabid (26) fra Frankrike - 64 overall
VM - Alimami Gory (21) fra Frankrike 63 overall
VM - Moustapha Bokoum (18) fra Belgia - 60 overall

ST - Emmanuel Rivière (28) fra Frankrike - 68
ST - Malaly Dembélé (21) fra Frankrike - 64

Lagoppstilling

Riviére
Gory - Cavalli (C) - Tramoni
Marchetti - Cahuzac
Cissokho - Cissé - Bodmer - Sagna
Leca

Innbyttere: Dembélé, Aabid, Camara, Nouri og Nyamsi

Reserver: Bokoum, Valery og Vincensini

(Innlegget ble redigert 18.10.18 23:57)

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35616
19.10.18 03:43

Rått klubbvalg!

Alekseve
19.10.18 19:48

Pre season
European Continental Shield

Gruppespill: Orlando Pirates 1-0 LASK Linz (Cissokho)
Gruppespill: Orlando Pirates 1-2 Burton Albion (Cissokho)
Gruppespill: Orlando Pirates 2-1 SCR Altach (Marchetti, Riviére)
Semifinale: Orlando Pirates 1-0 Gliwice (Riviére)
Finale: Orlando Pirates 2-1 Cosenza (Riviére, Tramoni)

Pengepremie: €1.7 mill

- Oppkjøringen er unnagjort og vi stikker av med seieren og en pengeprime på €1.7 mill. Tiltrengte penger som kan bli gode å ha når vinduet åpner igjen i januar. Aly Cissokho og Emmanuel Riviére er de to spillerne som stikker seg litt ut fra resten, men Marchetti, Tramoni og Cavalli imponerer stort de også. Nå er det bare dager igjen til Ligue 2 sparkes i gang. Første seriekamp er mot AS Nancy som regnes som ett av de bedre lagene i ligaen.

Alekseve
19.10.18 20:50

Ligue 2
1. serierunde

AS Nancy 1-1 Orlando Pirates
8 min. 1-0: Clement (Koura)
93 min. 1-1: Gory (Cavalli)

Banens beste: Johan Cavalli (8.9)

Lagoppstilling: Leca - Cissokho, Bodmer, Cissé, Sagna - Cahuzac, Marchetti - Gory, Cavalli (C), Tramoni - Riviére

Sébastien Squillaci oppsummerer

- Første kamp i Orlando Pirates historie ender med 1-1 mot et sterkt lag. Vi åpner første omgang på verst tenkelig måte når Nancy tar en tidlig ledelse. De fortsetter å småspille og vi blir løpende mye i mellom hele kampen, men for en dramatikk det ble på slutten av kampen. Kapteinen vår Cavalli spiller en nydelig stikker mot Gory som avslutter skrått fra fem meter. Skuddet blir først blokkert av en forsvarer, men så setter Gory returen knallhardt i mål. Et viktig poeng når alt så så mørkt ut rett før slutt, oppsummerer manageren raskt før han hiver seg inn på spillerbussen.

(Innlegget ble redigert 19.10.18 20:50)

Alekseve
19.10.18 20:56

Pressekonferanse
Hei og velkommen til denne livedekningen av dagens pressekonferanse. Både Sébastien Squillaci og Ludovic Giuly er tilstede og vil ta imot spørsmål etter Orlando Pirates første kamp i klubbens historie.

Et sterkt poeng helt på tampen av kampen mot Nancy. Kan du beskrive følelsen, Squillaci?
- Det var ubeskrivelig deilig. Måten vi kjemper på helt til slutt og aldri ga opp - det gir meg en trygghet på gutta. De ga virkelig alt det de hadde. Vi blir løpende mye imellom og det er tydelig at vi er et lag som nettopp har begynt å spille sammen, men jeg har troen på at dette laget kan bite godt ifra seg når vi får trent og spilt mer sammen.

Mannskapet er nå satt. Kan du nå fortelle hvordan du vil at dere skal spille?
- Ja, det er litt lettere nå. Først og fremst er jeg veldig fornøyd med spillerne vi har fått hentet på så kort tid. Takket være et handlekraftig styre har vi fått tak i mange gode spillere. Jeg føler vi kan spille en offensiv fotball allerede denne sesongen med den spillertroppen vi besitter. Jeg vil at vi skal spille ballbesittende fotball, men at vi tar overgangene hurtig når sjansene byr seg. Det vil nok være en periode i starten hvor vi kommer til å ha litt startvansker, men jeg er overbevist om at maskineriet vil rulle og gå innen to måneder.

I neste runde møter dere AC Ajaccio. Dette kan vel allerede betegnes som et hatoppgjør?
- Det er første gang i historien at lagene møtes og det er en konkurranse mellom lagene allerede. Orlando Pirates, AC Ajaccio og GFC Ajaccio kommer til å kjempe om de samme spillerne, men forhåpentligvis finner vi de fleste talentene i vår egen by Calvi. Jeg kan jo skjønne at AC Ajaccio-fansen er forbanna etter at vi hentet to spillere derfra, men sånn er fotballen, sier klubbeier Ludovic Giuly.

Det er solgt 3000 billetter til hjemmekampen mot AC Ajeccio...
- Det er vi veldig fornøyd med. Vi kjører jo en kampanje ut året hvor billettene koster bare én euro, så vi regner med at de siste 500 billettene også blir revet vekk. Vi har oppgradert Stade Faustin Bartoli ganske kraftig sånn at det er plass til 3.500 tilskuere. Jeg håper Sébastian og gutta ordner en skikkelig fest for alle som kommer. Dette gleder vi oss til, forteller Giuly.

Hvordan ligger det an med byggingen av den nye stadionen?
- Det ser lovende ut. Byggmesteren og arkitektene ser veldig lyst på at vi kan åpne arenaen rett etter nyttår. Forhåpentligvis kan vi ha en storslått nyttårsfeiring på Stade de Corsica. Vi kommer til å invitere smått og stort i Calvi så alle er velkommen hos oss. Vi kommer til å ha en åpningskamp mot landslaget til Corsica og da håper vi at så mange som mulig kommer. Det er jo plass til 10.000 tilskuere på den nye arenaen så her håper vi at flere enn innbyggerne i Calvi kommer, forteller en smilende Giuly.

Giuly, kan du fortelle om klubbens målsetninger for de neste sesongene?
- Det som blir viktig denne sesongen er at vi etablerer oss i Ligue 2. Vi er et helt nytt lag med masse potensiale, men det vil nok svinge litt i prestasjonene i starten som Squillaci sier. Jeg tenker at vi i løpet av tre sesonger burde ha rykket opp til Ligue 1 så får vi ta det derfra. Vi vil gjerne være en klubb som er attraktiv for de mest talentfulle spillerne på Corsica og i Frankrike. Jeg ser veldig opp til måten Monaco jobber på og de er en klubb vi kommer til å strekke oss etter. De er konstant på jakt etter de neste store spillerne og utvikler talentene til klassespillere.

Har du et spørsmål til Sébastien Squillaci eller Ludovic Giuly så kan du skrive det i kommentarfeltet under.

(Innlegget ble redigert 19.10.18 20:56)

Alekseve
19.10.18 21:53

Styrets målsetninger for sesongen

Hjemlig suksess
Denne sesongen:
- Ligue 2: Fullfør midt på tabellen.
- Coupe Nationale: Komme til 32-delsfinalen.

På sikt:
- Vinn Ligue 2 iløpet av fire sesonger.

Økonomi
- Fullfør sesongen med €3 mill igjen av midlene. Status: €5.7 mill.

Spillerutvikling
- Signer en midtbanespiller til akademiet.
- Ta opp en akademispiller og bruk han i minst 10 kamper.

Merkevareeksponering
- Sørg for at det er utsolgt i 50% av hjemmekampene.

Alekseve
19.10.18 22:04

Ligue 2
2. serierunde

Orlando Pirates 2-1 AC Ajaccio
10 min. 0-1: Gimbert (Nouri)
39 min. 1-1: Riviére (Cissokho)
86 min. 2-1: Bodmer (Cavalli)

Banens beste: Aly Cissokho (8.5)

Lagoppstilling: Leca - Cissokho, Bodmer, Cissé, Sagna - Cahuzac, Marchetti - Gory, Cavalli (C), Tramoni - Riviére

- Vi starter kampen nok en gang ganske shaky. Det virker som gutta er nervøse i starten av kampen og vi slipper Ajaccio lett til. Keeperen må nok ta det målet på sin kappe når han misberegner innlegget helt, men han er en rutinert spiller så det preller han av seg. Jeg syns vi henter oss godt inn etter målet i mot og vi holder ballen i laget. Vi ruller fint opp langst venstrekanten på 1-1-målet. Nydelig volley av Riviére på innlegget fra Cissokho. Etter pause syns jeg at vi er det beste laget. Vi får til slutt full uttelling når Bodmer eier luftrommet og header ballen knallhardt i mål! Jeg må skryte av supporterne som viser lidenskap for dette laget. Når vi går opp til 2-1 eksploderer det jo fullstendig! Helt nydelig, sier Squillaci som smiler fra øre til øre.

Alekseve
19.10.18 22:30

Ligue 2
3. serierunde

ES Troyes 0-2 Orlando Pirates
57 min. 0-1: Gory (Cavalli)
69 min. 0-2: Tramoni (Sagna)

Banens beste: Bacary Sagna (8.5)

- Uten tvil den beste kampen så langt. Vi starter shaky for tredje kamp på rad, men vi slipper ikke inn mål og det er vi strålende fornøyd med. Begge målene våre er kliss like. Backene fosser i angrep og slår to aldeles nydelige innlegg. På det første målet er det Gory som er først på ballen, mens på det andre målet er det Tramoni. Jeg er så utrolig stolt av prestasjonene til gutta i denne kampen. Nå er vi i gang, stråler Squillaci.

Alekseve
19.10.18 22:47

Coupe de la Ligue
Runde 1

Orlando Pirates 2-3 FC Metz
5 min. 0-1: Gakpa (Angban)
44 min: 0-2: Maïga (Rivierez)
66 min: 1-2: Nouri (Dembélé)
78 min: 2-2: Dembélé (Bokoum)
85 min: 2-3: Boulaya (Angban)

Banens beste: Malaly Dembélé (9.2)

Lagoppstilling: Vincensini - Cissokho, Cissé, Nyamsi, Valery - Nouri, Cahuzac - Bokoum, Camara, Aabid - Dembélé

- Tross tapet er jeg fornøyd med hva vi presterer. Vi har et tett kampprogram i tiden fremover så jeg følte at det var på tide at vi rullerte litt på laget. Vi spiller en grusom 1. omgang, men vi tar oss kraftig opp etter hvilen. Vi snakker fint sammen i garderoben og bestemmer oss for å ta tak i kampen. Det gjør vi og plutselig står det 2-2. Men så kommer det noen personlige feil helt på slutten og da blir vi hardt straffet. Metz er et godt lag så jeg syns gutta skal være stolte av seg selv. Dette er den første kampen for mange utpå der så dette har de lært mye av. Heldigvis var dette "bare" en cupkamp. Vi strutter av selvtillit og ser fremover, sier en positiv manager.

Alekseve
19.10.18 22:48

Ligue 2
4. serierunde

Paris FC 0-1 Orlando Pirates
88 min. 0-1: Cavalli (Nouri)

Banens beste: Johan Cavalli (8.6)

Lagoppstilling: Leca - Cissokho, Bodmer, Cissé, Sagna - Cahuzac, Nouri - Gory, Cavalli (C), Tramoni - Riviére

- Herregud for en deilig seier! For en slitekamp dette her ble. Jeg er veldig imponert over motstanderen vår i dag. De styrer kampen utpå her i dag, men vi kjemper så sinnsykt hardt i samtlige 90 minutter også får vi uttelling helt på tampen når Nouri spiller Cavalli alene med keeper. Han er så kald og rolig i de situasjonene. Nå er det god stemning i garderoben!

Alekseve
19.10.18 23:00

Ligue 2
5. serierunde

Orlando Pirates 1-1 RC Lens
31 min. 0-1: Bencharki (str.)
84 min. 1-1: Tramoni

Banens beste: Mattéo Tramoni (8.1)

- Det straffesparket irriterer meg, og jeg vet at Leca er like irritert på seg selv... De spiller seg altfor lett igjennom forsvaret også gjør Leca en unødvendig felling. Han gjør sitt beste, men det ser fryktelig klønete ut. Uansett, vi nekter å tape fotballkamper og det er så deilig. Når Tramoni setter det frisparket fra 18 meter merker du bare en enorm lettelse på stadion. Og når Leca varter opp med en strålende redning helt på tampen så har de fleste glemt tabben i 1. omgang. Jeg er utrolig stolt over gutta og ikke minst publikum som løfter spillerne utpå bana, sier en passe fornøyd Squillaci.

(Innlegget ble redigert 19.10.18 23:01)

Alekseve
19.10.18 23:11

Ligue 2
6. serierunde

FC Sochaux 1-1 Orlando Pirates
15 min. 0-1: Cavalli (str.)
36 min: 1-1: Budkivskyi

Banens beste: Johan Cavalli (8.2)

- Det var ganske soleklart det straffesparket, eller hva? Marchetti blir jo grisetaklet og får fortjent straffe. Og da er jo Cavalli iskald. Jeg syns vi spiller veldig bra helt frem til Sochaux scorer og tar over kampen. Etter hvilen føles omgangen veldig delt i to. Sochaux presser på i 20-25 minutter før vi tar tak i kampen igjen. Uavgjort er et greit resultat for begge lag, forteller Squillaci.

Alekseve
19.10.18 23:36

August 2018
Vi ryker ut i cupen, men etter seks kamper er vi fremdeles ubeseiret i ligaen. Det er en prestasjon vi kan være stolte av. Kaptein Johan Cavalli er uten tvil månedens spiller.

Kamper

L2 = Ligue 2
CL = Coupe de la Ligue

L2: AS Nancy 1-1 Orlando Pirates (Gory/Cavalli)
L2: Orlando Pirates 2-1 AC Ajaccio (Riviére/Cissokho, Bodmer/Cavalli)
L2: ES Troyes 0-2 Orlando Pirates (Gory/Cavalli, Tramoni/Sagna)
CL: Orlando Pirates 2-3 FC Metz (Nouri/Dembélé, Dembélé/Bokoum)
L2: Paris FC 0-1 Orlando Pirates (Cavalli/Nouri)
L2: Orlando Pirates 1-1 RC Lens (Tramoni)
L2: FC Sochaux 1-1 Orlando Pirates (Cavalli)

Tabell
1. FC Metz - 5-1-0 - 12/6 - 16 poeng
2. AJ Auxerre - 4-1-1 - 9/4 - 13 poeng
3. Cham. Niortais - 4-1-1 - 9/8 - 13 poeng
4. Orlando Pirates - 3-3-0 - 8/4 - 12 poeng

Lakdar Boussaha (Grenoble) er toppscorer med 6 scoringer.

Akademispillere
DM - Antoine Barbier (17) fra Frankrike - 59 ovr - 78-94 pot
SM - Philippe Aubert (16) fra Frankrike - 52 ovr - 70-88 pot

Antoine Barbier ser veldig spennende ut. Det er ikke lenge til han blir tatt opp til A-laget.

(Innlegget ble redigert 19.10.18 23:39)

Alekseve
19.10.18 23:46
ragnarMadrid: Rått klubbvalg!

Veldig fornøyd med karrieren så langt! Gøy å starte helt på scratch.

sindreo96
sindreo96Innlegg: 155
20.10.18 10:05

Magisk det her! 

Følges

Alekseve
20.10.18 21:26
sindreo96: Magisk det her! Følges

Tusen takk :-) Hyggelig at du følger tråden!

Alekseve
20.10.18 21:39

Ny formasjon

VV - ST - HV
VM - SM - SM - HM
    MS - MS - MS
            GK

Gory - Riviére - Tramoni
Cissokho - Marchetti - Cavalli - Sagna
       Cahuzac - Bodmer - Cissé
                      Leca

Alekseve
20.10.18 22:45

SEPTEMBER 2018

Ligue 2
7. serierunde

Orlando Pirates 1-0 FC Metz
4 min. 1-0: Bodmer header ballen i mål etter en nydelig slått corner av Cavalli. Ballen er akkurat inne og det blir dømt mål takket være målteknologien.

- Kampen er slutt og Orlando Pirates tar alle tre poengene. Den nye formasjonen fungerer så til de grader. Piratene virker bunnsolide defensivt og like solide ser det ut fremover på banen også.

Banens beste: Mathieu Bodmer (8.8)

Lagoppstilling: Leca - Cahuzac, Bodmer, Cissé - Cissokho, Marchetti, Cavalli (C), Sagna - Gory, Riviére, Tramoni

Ligue 2
8. serierunde

Chateauroux 0-2 Orlando Pirates
21 min. 0-1: Gory smeller ballen i mål! Marchetti med en fin stikker, Gory skyter på førstetouchet, men skuddet blir først blokkert. Returen havner rett i beina til Gory som smeller til på halvvolley. Fint teknisk utført av kantspilleren.

55 min. 0-2: For en scoring av Riviére! Først sender han en nydelig gjennombruddspasning til Gory på venstrekanten. Gory sender høyrebacken rett i pølsebua og slår et perfekt innlegg til spydspissen som har tatt et skikkelig løp inn i feltet. Riviére løper seg fri og smeller til fra 10 meter. Keeperen er sjanseløs!

- Dommeren blåser av kampen og Orlando Pirates fullfører nok en svært bra kamp. Klubben fra Calvi slet med å dominere kamper og skape sjanser før formasjonsendringen, men det virker som Squillaci har løst floken. Orlando Pirates er akkurat nå et av de mest underholdende lagene i Ligue 2.

Banens beste: Alimami Gory (9.3)

Lagoppstilling: Leca - Cahuzac, Bodmer, Cissé - Cissokho, Marchetti, Cavalli (C), Sagna - Gory, Riviére, Tramoni

Ligue 2
9. serierunde

Orlando Pirates 2-1 Cham. Niortais
13 min. 0-1: Bortelaget tar ledelsen etter scoring av Dona Ndoh. Cissé slår en grusom tversoverpasning som venstrekanten Leautey plukker opp. Han slår et perfekt innlegg til nevnte Ndoh som header ballen rett på Leca, men han greier aldri å strekke opp armene.

34 min. 1-1: Og der reduserer hjemmelaget med Gory! Marchetti sender en stikker til Tramoni som har løpt seg fri fra forsvareren. Fra spissen av 16. meteren slår han et presist innlegg mellom forsvaret og keeperen til Gory som står helt alene på bakre stolpe. Nydelig mål av Orlando Pirates!

45 min. 2-1: Orlando Pirates har snudd kampen! Tramoni slår et innlegg til Dembélé som header ballen til Gory som står bedre plassert og helt alene. Nok en gang smeller han til på halvvolley og keeperen er sjanseløs. For en følelse Pirates-gutta må ha inn til pause nå.

- For en snuoperasjon av hjemmelaget! I 2. omgang har laget full kontroll og cruiser inn tre nye poeng. Akkurat nå ser Orlando Pirates ut som et mesterlag. De har virkelig funnet flyten i den nye 3-4-3-formasjonen. Det oser kvalitet, stabilitet og effektivitet over dette nye laget i Ligue 2.

Banens beste: Alimami Gory (9.3)

Lagoppstilling: Leca - Cahuzac, Bodmer, Cissé - Cissokho, Marchetti, Cavalli (C), Sagna - Gory, Dembélé, Tramoni

- En perfekt måned for Orlando Pirates. Vi gjør noen noen endringer på formasjonen og vi får full uttelling i september. Vi er stabile bakover og det oser kvalitet fremover. Jeg er virkelig imponert over samtlige spillere akkurat nå. Om vi kan klare å holde dette nivået ut sesongen så blir vi et vanskelig lag å spille mot.

Månedens spiller: Alimami Gory

LIGUE 2
Tabell
1. Orlando Pirates - 6-3-0 - 13/5 - 21 poeng
2. AJ Auxerre - 6-1-2 - 15/8 - 19 poeng
3. FC Sochaux - 5-3-1 - 15/11 - 18 poeng
4. FC Metz - 5-2-2 - 14/10 - 17 poeng

Ligaens toppscorer er Gimbert (AC Ajeccio) med 6 mål. Gory har scoret 5 mål og snuser virkelig på toppscorertittelen om storformen fortsetter.

Alimami Gory ble kåret til månedens spiller i Ligue 2.

(Innlegget ble redigert 20.10.18 22:46)

Alekseve
20.10.18 22:55

Gerzino Nyamsi langtidsskadet
Midtstoppertalentet ble alvorlig skadet på dagens trening. 21-åringen landet stygt etter en duell mot Riviére. Rapportene viser at hofteleddet er avrevet og det medisinske apparatet antyder at han vil være ute i rundt to måneder.

Nyamsi har ett innhopp i Ligue 2 og en kamp fra start i Coupe de la Ligue.

Alekseve
21.10.18 23:20

OKTOBER 2018

Ligue 2
10. serierunde

Le Havre 2-1 Orlando Pirates

32 min. 1-0: Hjemmelaget går opp i ledelsen etter scoring av Fontaine. Ferhat slår et knallhardt innlegg på første stolpe og der dukker nevnte Fontaine opp. Han header ballen enkelt i mål bak en forfjamset Leca.

35 min. 1-1: Orlando Pirates går rett i angrep etter avspark. Sagna slår inn mot Riviére, men en forsvarer får headet ballen unna. Men returen havner rett i beina til formspilleren Gory som fra skrå vinkel hamrer ballen i mål! Venstrekanten har virkelig tatt ansvar de siste kampene!

89 min. 2-1: Le Havre scorer og nok en gang er det Fontaine som gjør det for Le Havre! Hjemmelaget har presset på de siste minuttene og får uttelling til slutt. Ballen blir slått inn i feltet og igjen er det Fontaine som har lurt seg unna forsvarsspillerne. Spissen header ballen hardt, men rett på keeperen som ikke hopper høyt nok. Man kan nok en gang sette spørsmålstegn rundt keeperspillet til Leca som bare er 180 cm.

90 min. Kampen er over og Le Havre tar alle poengene og pådrar Orlando Pirates sitt første tap i ligaen. En imponerende rekke på ni kamper uten tap måtte til slutt ende. Bortelaget hadde ikke dagen mot et effektivt hjemmelag.

Banens beste: Gory (8.1)

Ligue 2
11. serierunde

Orlando Pirates 1-0 AJ Auxerre
Lagoppstilling: Vincensini - Cahuzac, Bodmer, Cissé - Cissokho, Marchetti, Cavalli (C), Sagna - Gory, Riviére, Tramoni

11. min: Cavelli bommer på straffe! Det er Gory som skaffer straffen når han kommer alene med keeper. I det han skal skyte blir han felt bakfra. Noe overraskende at den franske dommeren ikke er oppe med kortene.

49 min. 1-0: Har du sett for et mål av Orlando Pirates. Marchetti lemper en høy ball i bakrom til Tramoni som på førstetouchet slår et perfekt innlegg til Riviére. Spissen smeller ballen i mål på halvvolley. Nydelig angrep av piratene.

Banens beste: Mattéo Tramoni (9.1)

Ligue 2
12. serierunde

GFC Ajaccio 3-2 Orlando Pirates
Lagoppstilling: Vincensini - Cahuzac, Bodmer, Cissé - Cissokho, Marchetti, Cavalli (C), Sagna - Gory, Riviére, Tramoni

1 min. Og der er lokalderbyet sparket i gang. Tabelljumboen fra Ajaccio tar i mot ligalederen Orlando Pirates.

37 min. 0-1: Tramoni sender Orlando Pirates i ledelsen! Bortelaget spiller seg fint ut bakfra. Cissokho og Gory kombinerer fint på venstrekanten og sistnevnte slår et presist innlegg til Riviére som header ballen hardt mot mål. Keeperen redder mesterlig, men returen går rett til Tramoni som header ballen i mål fra 6-7 meter.

44 min. 1-1: Så reduserer bunnlaget fra Ajaccio. Slurvete og passivt forsvarsspill gjør at Gomis setter ballen i mål fra 5 meter. Fint innlegg før målet.

65 min. Gult kort til Gory. Mye frustrasjon hos Orlando Pirates-spillerne akkurat nå. Det er GFC Ajaccio som skaper det meste utpå her.

71 min. 2-1: Og der har GFC Ajaccio snudd kampen! Hjemmelaget varter opp med nydelig angrepsfotball og Alexis Araujo smeller til fra 10 meter. Ballen går like greit rett i krysset.

76 min. 3-1: Har du sett for et mål av Boupendza! Han henter frem et spektakulert brassespark og ballen suser i mål etter en perfekt slått corner. Orlando Pirates virket sjokket utpå der.

79 min. 3-2: Nok en scoring i lokalderbyet! Innbytteren Valery slår et perfekt innlegg til Gory på bakre stolpe. Han header ballen i mål fra skrå vinkel. For en fotballkamp vi er vitne til her!

90 min. Kampen er over og GFC Ajaccio vinner noe overraskende, men fortjent over øyrivalen Orlando Pirates.

Banens beste: Yan Valery

- Kjære Corsica Orlando Pirates-supportere. Tusen takk for den fantastiske støtten dere gir oss på hjemmekampene og ikke minst til dere som reiser flere kilometer til bortekampene. Dere er helt uvurderlig for denne klubben. Vi er heldige som har dere med på reisen.

Vi har denne måneden tatt 3 av 9 mulig poeng og er noe skuffet over det, men vi leder Ligue 2-tabellen og det kan vi være stolte av. Tenk at for bare noen måneder siden eksisterte ikke klubben og nå ligger vi godt an i jakten på opprykk. Sesongen har gått over all forventning og det kan vi takke dere for.

Månedens spiller: Mattéo Tramoni

LIGUE 2
Tabell
1. Orlando Pirates - 7-3-2 - 17/10 - 24 poeng
2. FC Sochaux - 7-3-2 - 18/14 - 24 poeng
3. ES Troyes - 7-2-3 - 18/12 - 23 poeng
4. Le Havre - 7-1-4 - 17/13 - 22 poeng

Ligaens toppscorer er piratenes egen Gory og Gimbert (AC Ajeccio) med syv mål. Gory har de siste ukene imponert og etablert seg som en av de beste spillerne i Ligue 2.

sindreo96
sindreo96Innlegg: 155
22.10.18 16:25

Hvordan er planene fremover, målsetninger osv med eventuelt opprykk

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester