Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA 20 Ultimate Team

NYTT TEMA
TheArsenalWay
TheArsenalWayInnlegg: 2974
25.11.19 00:39

Var 21-1 i WL, men endte på 25-4 etter å ha tapt den siste i sluttminuttene. 

Spillerne jeg møtte fra 20 seire og ut var vel omtrent bare av Esports-typen, enkelte helt latterlige svettere som spiller støttepasninger i flere minutter mens de venter på at du skal blunke. 

Slitsomt.

Diverse10
Diverse10Innlegg: 1503
25.11.19 00:40

@Jompa.

Icon SBCen holder 83 etc høyt oppe. Har du noen investeringstips til Best of TOTW SBCen som trolig kommer nå snart? Kanskje 83 IF Walter Benitez?  11 250 på ps4 nå i følge Futbin. 

(Innlegget ble redigert 25.11.19 00:43)

Jompa
JompaInnlegg: 13415
25.11.19 07:46

IFs er veldig billig, men kan vanskelig se at de skal veldig mye opp. Selv om det blir krav til IFs i SBCs, er det som regel vanlig gullkort som stiger pga ratingkrav. Under Futmas for et par år siden kom det en SBC som kun krevde 10 sjeldne gullspillere samt en IF. Da steg IF-prisene til 25k. Men EA er veldig observante i år, og lager relativt åpne SBC som gjør at det ikke blir veldig stort press på få kort. I tillegg var det smart av de å slippe icon SBCen. Det hindrer spekulering fremover, da den SBCen vil fastsette prisene på mange kotr. Da blir det også lettere for de å beregne prisene på SBC fremover. Men klart, du taper ikke noe på å hente kortet, men IF-prisene har vært døde i 2 måneder nå, og det må noe spesielt til for å booste de. Nå får vi riktignok mest sannsynlig TOTW repeatable (tradeable og untradeable) + "best of" i pakker, så vi får muligens en liten bevegelse da. Kommer selv til å titte litt på 83/84 rated gullkort.

Jeg synes OTW kanskje er det sikreste å gå for, da svingningene der er helt enorme når en spiller leverer.

Supercrabby
SupercrabbyInnlegg: 1558
25.11.19 10:19

Bør jeg selge unna laget mitt nå i starten av uka og kjøpe tilbake under det største packrushet?

Jompa
25.11.19 10:31
Supercrabby: Bør jeg selge unna laget mitt nå i starten av uka og kjøpe tilbake under det største packrushet?

Jeg ville holdt på laget. Som regel er prisene lavere uka før BF da alle selger seg ut. Spørs litt hva du sitter med av spillere selvfølgelig.

Supercrabby
SupercrabbyInnlegg: 1558
25.11.19 12:12
Jompa: Jeg ville holdt på laget. Som regel er prisene lavere uka før BF da alle selger seg ut. Spørs litt hva du sitter med av spillere selvfølgelig.

Takk for svar. Spillerne jeg vurderer å selge ut er van Dijk, baby Capita og Zola.

AlphaBeast
AlphaBeastInnlegg: 11283
Jompa
25.11.19 18:43
AlphaBeast: Uforutsette greier fra EA er dog umulig å ta hensyn til.

Håper de gjør som tidligere og venter med TOTW SBCen til lørdag. Skal hamstre det jeg kan av 83/84 på fredagen om prisene blir lave. 

Sitter på drøye 2,5 mill i coins nå, og tenkte å selge meg ut sånn at jeg sitter på rundt 3 mill på fredagen. Bør være mulig å finne noe bra å investere i.

ModernMan
ModernManInnlegg: 11838
25.11.19 18:57

Pakket en walk-out i pre-order pack! Kimmich ruslet ut. Beste jeg har fått fra de noensinne, tror jeg. Får alltid søppel i de.

Så blinker lyset i pre-order pack nummer 2 også. Og Sterling kommer ruslende.

I alle dager.

Ayebee
AyebeeInnlegg: 12122
25.11.19 19:08

Liga SBC-er er faen meg helt dødt. Helt dødt.

Elendige pakker sammenliknet med fjoråret. Dårligere spillere.

Son
SonInnlegg: 7846
25.11.19 19:20

Battaglia og Acuna blir ville sammen. 
Nakajima er også fin for Liga Nos lag. Ellers kan han linke opp med Telles så blir det null problem.
Vet ikke hvorfor noen sipper over disse valgene. Hva forventer folk? 90 rated spillere med 90 stats i alt?

Strengt noe av det bedre man har fått. 

(Innlegget ble redigert 25.11.19 19:20)

Jompa
25.11.19 19:27
Son: Acuna

Tok sin tid, men endelig litt profit på den investeringen...

oscrue10
oscrue10Innlegg: 9330
25.11.19 19:28

Begge NOS-spillerne ser brukbare ut.

Norsk mannskap. Bare Berge som ikke har full kjemi. 

(Innlegget ble redigert 25.11.19 19:32)

AlphaBeast
AlphaBeastInnlegg: 11283
25.11.19 19:32
Jompa: Tok sin tid, men endelig litt profit på den investeringen...

Samme her. 

Hadde bare 5 stk, men alle var kjøpt for rundt 16-17, noe høyere enn hva han har ligget på siste tiden. Kan ikke klage da.

Ayebee
AyebeeInnlegg: 12122
25.11.19 19:42
Son: Vet ikke hvorfor noen sipper over disse valgene. Hva forventer folk? 90 rated spillere med 90 stats i alt?

Bryr meg mer om pakkene jeg får fra SBC-ene jeg. Der det i fjor var 7 brukbare pakker fra Liga NOS er det i år 2 halv-brukbare.

Joda, Battaglia ser flott ut han. Gullit-gang og greier. Woho. Fin oppgradering, men hvor mange kommer egentlig til å bruke ham? 0,0001%.

Son
25.11.19 19:56
Ayebee: Bryr meg mer om pakkene jeg får fra SBC-ene jeg. Der det i fjor var 7 brukbare pakker fra Liga NOS er det i år 2 halv-brukbare.
Joda, Battaglia ser flott ut han. Gullit-gang og greier. Woho. Fin oppgradering, men hvor mange kommer egentlig til å bruke ham? 0,0001%.

Basert på at de aller fleste spillerne jeg selger går for 1-5k så vil jeg si at en del planlegger å gjøre sbcen.

15 av 18 pakker i Liga Nos er forresten 100% spillerpakker. Basert på hvordan 99% av dette community regner ut pakker og deres verdi så er dette uten tvil mye bedre enn masse pakker som består av 90% consumables som f.eks Rare Gold Pack. Faktisk gjør EA folk en tjeneste for isteden for at 80-90% av consumables blir discarded så ender de aller fleste spillerne opp i klubben eller bli solgt.

Spillerne i år er også veldig mye bedre enn i fjor

Gode pakker sørger bare for at spillere blir pricefixet i evig tid og det er også verre for de som geniuet ønsker å faktisk gjøre sbcen uten en haug med unger driver opp prisen fordi de tror en Rare Gold Pack er verdt å bruke 15k på

Det gjør sbcer dyrere og mer komplisert også. De kan ikke ta med krav om at du trenger f.eks 2 spillere fra Benfica eller Porto i en MM sbc fordi det minste de går for er 1500 etc.

Sbcene er også billigere i år fordi man i mye større grad kan inkludere sølv og bronse fordi ratingen kravet er lavere. Dette betyr at liga sbcer er billigere. Noen av de største lagene som har lite med utvalg har også kun et krav om 6 spillere. Da blir også pakkene deretter.

(Innlegget ble redigert 25.11.19 20:04)

TheArsenalWay
25.11.19 22:11

Må være lov å være rimelig skuffet over utvalget av spillere som har kommet i SBC og Objectives til nå i år. Alle er type hylle nr 2 og 3, kanskje med unntak av Villa som ikke linker til en dritt og heller ikke er noe særlig bedre enn Sonaldo. Politano er forsåvidt grei, men Salah er bedre og koster ikke mye uansett, og da gidd jeg ikke spille 30 kamper i Rivals for Politano. Trossard samme. Alle League SBC-picks er irrelevant, Flashbacks har vært ganske dårlig (Mascherano, virkelig?), RTTF blir ikke oppgradert før FIFA 24 kommer ut og Scream var heller ikke noe å skryte av. Når man da dropper spesifikke Icon SBC som vi fikk i fjor så er det jo absolutt ingenting som frister. 

Helt ok at casuals får enkle objektives og sbc-er som ikke koster så mye, men vi som hitter Elite i WL og har over gjennomsnittet med coins kan vel få noe å jobbe med vi og?

Son
25.11.19 22:37
TheArsenalWay: Må være lov å være rimelig skuffet over utvalget av spillere som har kommet i SBC og Objectives til nå i år. Alle er type hylle nr 2 og 3, kanskje med unntak av Villa som ikke linker til en dritt og heller ikke er noe særlig bedre enn Sonaldo. Politano er forsåvidt grei, men Salah er bedre og koster ikke mye uansett, og da gidd jeg ikke spille 30 kamper i Rivals for Politano. Trossard samme. Alle League SBC-picks er irrelevant, Flashbacks har vært ganske dårlig (Mascherano, virkelig?), RTTF blir ikke oppgradert før FIFA 24 kommer ut og Scream var heller ikke noe å skryte av. Når man da dropper spesifikke Icon SBC som vi fikk i fjor så er det jo absolutt ingenting som frister. 
Helt ok at casuals får enkle objektives og sbc-er som ikke koster så mye, men vi som hitter Elite i WL og har over gjennomsnittet med coins kan vel få noe å jobbe med vi og?

Problemet er ikke spillerne. Problemet er at du og enkelte er så nedgravd i den mentaliteten at du ikke kan bruke noen andre spillere enn "de beste". Om det er noen bedre på markedet så er det ikke vits. Dere vil ha spillere løpende rundt med TOTY og TOTS stats allerede. "ah nei ikke vits å gjøre Politano fordi Salah er bedre" Noe han forresten ikke er og hva så om han skulle være det? Er det ikke mulig å prøve ut noe nytt enn det samme gamle hver eneste kamp?

Men den mentaliten så er det ikke vits for meg å gjøre noen høyrevinger fordi jeg har Messi. Inntil noen bedre enn Messi kommer så er det ikke vits(noe som ikke kommer til å skje med det første). Med den kjedelige mentaliteten så må du og andre belage deg på ventetid. Sånn er det bare. Det er ikke spillet sin skyld, men din egen.

De aller fleste som er i den posisjonen er det pga de har brukt penger på spillet. FUT har alltid vært et "progresjonsspill" hvor man gradevis får bedre og bedre spillere som tiden går i sbcer osv. Det sier seg selv jo fortere du løper rundt med Messi og co på laget jo mindre vil du ha å gjøre dersom du ikke evner å gjøre ting uten å ha et formål om at alt du gjør skal være bedre enn det du allerede har. 

Det er fult mulig å bruke "dårligere" spillere selv om man har mye coins og fullfører Elite. Men noen er vel veldig avhengig av å bruke Messi, Neymar, Ronaldo etc hver eneste kamp. Å hvorfor må man fullføre Elite uansett? Er det så ille å bare spille uten å ta spillet så seriøst hver gang? Må være slitsomt.

Men men, noen har det vel gøy med å begrense seg til 15-20 forskjellige spillere i året. Men da kan man ikke sippe over at man "ikke har noe å gjøre" i november fordi man begrenser seg selv såpass.

TheArsenalWay
25.11.19 23:18

Her var det mye å svare på.

1. Folk spiller FUT på forskjellige måter. Jeg gidd ikke bruke spillere som er dårligere enn de jeg allerede har/lett kan kjøpe bare fordi det er jævlig gøy å leke med nye kort. Full forståelse for at andre vil det. 
Politano er som sagt ikke dårlig og det soleklart beste av "gratis" kortene. Men er alt for mange kamper og alt for mye tid. Nei takk. Skulle gjerne gjort han hvis han var SBC.

2. Ja? Men akkurat på høyreving klager jeg egt ikke. Gnabry er jo grei, selv om Walcott og Hulk er skuffende. Kunne jo fått en litt bedre flashback enn Walcott?

3. Jeg har ikke brukt penger på spillet, men har et lag til 4.5 mill likevel uten å ha fått en jævla dritt i pakker i år (som kan selges). Dersom man spiller en del så er jo ikke dette noe voldsomt mye på dette stadiet. 

4. Hvorfor skal jeg bruke dårligere spillere? GIR MEG INGENTING. Jeg spiller for å vinne. Er det en uting? Kamper mot folk på samme nivå som meg trigger meg og gjør dette spillet gøy.
Ikke at det er relevant, men det koster meg ikke mye å nå Elite. første 15-20 kampene er nesten ikke en utfordring, med unntak av kanskje 2 eller 3. 

Eneste jeg ber om er et dyrere alternativ til alle disse SBC-ene. Hvorfor ikke en RTTF Kante SBC? eller Son? Kan gjerne koste 1 million. Flashback Bale? Trenger ikke TOTY stats, det har jeg aldri sagt. Men må da være lov å be om en eller to SBC-spillere fra hylle nr1 når vi snart er i desember.

Son
26.11.19 00:51
TheArsenalWay: Her var det mye å svare på.
1. Folk spiller FUT på forskjellige måter. Jeg gidd ikke bruke spillere som er dårligere enn de jeg allerede har/lett kan kjøpe bare fordi det er jævlig gøy å leke med nye kort. Full forståelse for at andre vil det. 
Politano er som sagt ikke dårlig og det soleklart beste av "gratis" kortene. Men er alt for mange kamper og alt for mye tid. Nei takk. Skulle gjerne gjort han hvis han var SBC.
2. Ja? Men akkurat på høyreving klager jeg egt ikke. Gnabry er jo grei, selv om Walcott og Hulk er skuffende. Kunne jo fått en litt bedre flashback enn Walcott?
3. Jeg har ikke brukt penger på spillet, men har et lag til 4.5 mill likevel uten å ha fått en jævla dritt i pakker i år (som kan selges). Dersom man spiller en del så er jo ikke dette noe voldsomt mye på dette stadiet. 
4. Hvorfor skal jeg bruke dårligere spillere? GIR MEG INGENTING. Jeg spiller for å vinne. Er det en uting? Kamper mot folk på samme nivå som meg trigger meg og gjør dette spillet gøy.
Ikke at det er relevant, men det koster meg ikke mye å nå Elite. første 15-20 kampene er nesten ikke en utfordring, med unntak av kanskje 2 eller 3. 
Eneste jeg ber om er et dyrere alternativ til alle disse SBC-ene. Hvorfor ikke en RTTF Kante SBC? eller Son? Kan gjerne koste 1 million. Flashback Bale? Trenger ikke TOTY stats, det har jeg aldri sagt. Men må da være lov å be om en eller to SBC-spillere fra hylle nr1 når vi snart er i desember.

Så det er feil av EA å legge opp sbcer og en del av innholdet sitt etter 90-95% av brukerbasen på et ganske "tidlig" stadiet fremfor å komme med sbcer som en ørliten % av brukerbasen kan gjøre? Fordi de vil ha enda bedre spillere enn de allerede mer enn gode nok spillerne de har slik at avstanden blir enda større mellom de rike og fattige.

Kanskje du ikke liker de spillerne, men det gjør nok andre. Jeg likte ikke Walcott f.eks. Men jeg likte Hulk. Noen likte ingen, noen likte alle, noen liker en osv. På dette stadiet så kan de ikke pumpe ut 88+ kort hele tiden og gjøre alle fornøyde. Hva tror du folk kommer til å syte om som ukene går? Jo enda bedre spillere. Før vi vet ordet av det så har man "toppen" og så vil folk aldri bli fornøyd med hva de slipper fordi folk skal alltid ha større, bedre, billigere for hver uke som går. Har man låst seg inn på at man skal ha Ronaldo, Messi og Neymar og gidder ikke å oppgradere de før det kommer noe bedre så ja da må man faktisk vente.

Så det var ikke godt nok å få Son og Kante RTTF i pakker som folk flest ikke har råd til, men du vil ha de som untradeable sbcer til 1+ mill coins. Det er ikke noe forskjell annet enn at det er idiotisk å legge så mye coins i noe overpriset ræl som knapt kommer til å bli bedre. Hvorfor skal du bruke 1 mill på en untradeable RTTF Kante når det finnes bedre alternativer der ute? Her biter jo logikken din deg i ræva. Han koster vel også 1 mill nå også så da er det bare gå å kjøpe. Bedre å bruke en mill på en tradeable RTTF Kante enn å bruke det på en untradeable Kante til samme pris.

Det at de er på markedet er faktisk mye bedre fordi det betyr at de som ikke har råd til sbcen kan få råd til de senere fordi de vil gå ned i pris som tiden går. RTTF i år er jo bare overpriset ræl som vil få kanskje 1-2 upgrades på 3-4 mnd.

Hva skal du med flashback Bale? Messi er jo bedre. Garrincha er jo bedre. Hvorfor skal du bruke noen som er dårligere enn de to? Det gir deg jo ingenting?

(Innlegget ble redigert 26.11.19 00:53)

NoDabForYou
NoDabForYouInnlegg: 292
26.11.19 00:53

Enkelte blir jo aldri fornøyd før alle spillere har 99 på alt. Men så lenge man vinner så er alt annet underordnet 

(Innlegget ble redigert 26.11.19 00:53)

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2345
26.11.19 00:57
AlphaBeast: Gjelder å være tålmodig og "composed".

Det er her jeg må forbedre meg. Lå an til å endelig greie Elite i WL, men dårlig forsvarsspill ødela for meg. Enda bedre forsvarspill kunne vippa en del av de jevne kampene i min favør. Drar en spiller litt for langt ut av posisjon og åpner rom.

TheArsenalWay
26.11.19 01:11
Son: Så det var ikke godt nok å få Son og Kante RTTF i pakker som folk flest ikke har råd til, men du vil ha de som untradeable sbcer til 1+ mill coins. Det er ikke noe forskjell annet enn at det er idiotisk å legge så mye coins i noe overpriset ræl som knapt kommer til å bli bedre. Hvorfor skal du bruke 1 mill på en untradeable RTTF Kante når det finnes bedre alternativer der ute? Her biter jo logikken din deg i ræva. Han koster vel også 1 mill nå også så da er det bare gå å kjøpe. Bedre å bruke en mill på en tradeable RTTF Kante enn å bruke det på en untradeable Kante til samme pris.

Det er jo dette som er poenget mitt, at jeg vil ha sånne spillere ikke bare i pakker, men også i SBC, hvor man kan kvitte seg med untradeables og få pakker tilbake. !!!

Jeg vil ikke at de skal slutte med disse ok+ SBC-ene til 100-200k som andre har glede av, men gi oss en eller to fra øverste hylle bare. !!!!!!

TheArsenalWay
26.11.19 01:12
Son: Hva skal du med flashback Bale? Messi er jo bedre. Garrincha er jo bedre. Hvorfor skal du bruke noen som er dårligere enn de to? Det gir deg jo ingenting?

JEG HAR IKKE RÅD TIL ALLE DE BESTE I HVER POSISJON

TheArsenalWay
26.11.19 01:15

Forresten. Føler forsvarsspill på FIFA i år kan oppsummeres ganske greit sånn: Aldri styr stopperne dine. Da er du i trøbbel med en gang. Bruk midtbanen til å jage og dekke rom, og så rykker du til med en stopper når du er sikker på å vinne ball.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2345
26.11.19 02:33
TheArsenalWay: Aldri styr stopperne dine. Da er du i trøbbel med en gang. Bruk midtbanen til å jage og dekke rom, og så rykker du til med en stopper når du er sikker på å vinne ball.

Det er slik jeg opplever det også. Jeg tar unødvendige sjanser med midtstopperne. Prøver å tenke på det når jeg spiller, og jeg greide meg mye bedre i WL nå enn tidligere. Men jeg har en del å jobbe med, må øve i rivals.

Jompa
26.11.19 13:51

Dersom man gjorde Icon SBC, Villa og Liga NOS SBCen denne uka, så er det 1,1-1,2 mill coins rett ut (mEn JeG hAdDe sPiLlErNe I kLuBbEn) samme uke som BF. 230k for Liga NOS nå som futbin har oppdatert det meste av prisene. Synes kortene fra liga NOS er fine, men jeg sliter med å forstå at folk er villig til å bruke så mye coins på dette nå.

Selvfølgelig lurt av EA å tømme markedet for coins før en stor promo. Masse FIFA points! Og forhåpentligvis en del fine priser for de som velger å sitte på coins

(Innlegget ble redigert 26.11.19 13:54)

NoDabForYou
NoDabForYouInnlegg: 292
26.11.19 15:01
Jompa: Dersom man gjorde Icon SBC, Villa og Liga NOS SBCen denne uka, så er det 1,1-1,2 mill coins rett u

Nettopp. Den millionen bruker jeg heller på investeringer under pakkerushet som kommer fredag. 

Jompa
26.11.19 15:10

Ifølge oversikten til EA så vil base icons gå ut av pakker i midten av desember (denne sesongen avsluttes 20. desember, så antageligvis vil det være datoen de forsvinner), samme dag får vi prime icons i pakker.

Son
26.11.19 15:26

Er vel strengt tatt ikke rett ut når man får 26 pakker totalt. Hva man får på de pakkene gidder jeg ikke å spekulere. Pakket f.eks Griezmann fra Premium Mixed Players pack som var fra David Villa sbcen. Ekstremt flaks uten tvil, men jo flere pakker som åpnes jo større mulighet har du for at du faktisk pakker noen gode til slutt. Har ikke gjort de to andre enda fordi jeg venter på rimeligere priser

Nå har jeg ikke tenkt til å gjøre Liga Nos med det første fordi samtlige spillere går for 1k. Som er et tegn på at folk ønsker disse spillerne. Om folk ønsker spillerne så må de få lov til å gjøre det. Det er jo deres valg og deres coins.

Det er ingenting galt med spillerne heller. De to er helt i toppen i sine posisjoner atm og passer spillet slik det er nå og kan lett linkes inn. Mest sannsynlig om man gjør det nå så er det nok et tap på 50-100k. Men man vet aldri. Noen ganger mer andre ganger mindre.

Base Icon sbcen er selvsagt i teorien coin sink. Men du bruker 600k på en icon. Det er ikke så ille med mindre man får noen av de verste. Men igjen du sitter fortsatt igjen med en icon etterpå så lenge man i det minste klarer å få en half decent spiller så er det ikke så mye å klage over. Det er jo sånt man kan bruke i flere mnd. Det er et sjansespill, men det er ikke noe forskjell fra andre sbcer som har samme opplegg. Du tar sjanse på å få noe fordi man har lyst eller fordi man kan. Noen vil jo selvsagt brenne seg helt ut. 

David Villa på sin side koster 250k. Kortet hans har TOTS stats altså end-game. Realistisk sett så vil han nok koste 200k om du tar bort verdien i pakkene og om man er tålmodig de neste dagene nå. (om du legger på muligheten til å levere han i en sbc om 5 mnd så har man ytterligere 40k skrevet av) Det betyr at det man betaler er 160k. 160k for et TOTS kort som mest sannsynlig ikke kommer til å bli danket ut på flere mnd.

I fjor så kostet Flashback Zlatan som var rett etter nyttår 220-250k. Samme case scenario der. Verre nasjon, men til tross for det var han ekstremt value for penga. 

I motsetning til i fjor så fikk ikke folk servert 2 icons og svenskene var ikke akkurat veldig attraktive linker. En del folk har valgt Guardiola, Butragueno eller for den sak skyld noe annet. Det er ikke så problematisk å få inn spillere fra andre ligaer lengre. Man vil også få 1-2 nye igjen å jobbe seg mot om ikke så altfor lenge og da blir det nok enda lettere.

Akkurat David Villa burde være en no-brainer. Selv om man plasserer han på benken og bruker han som supersub så har man fortsatt en av de beste spissene på spillet for en ekstremt lav sum resten av fifa. Han kan jo på ingen måte sammenlignes med spiller sbcer som f.eks Konate, Willian, Gomez. Det er de sbcene som er coin sink. 

Men igjen. Det er lite vits å sitte igjen med 30 mil når TOTS kommer i mai.

Det er bedre å angre på at man gjorde en spiller sbc fremfor og angre på at man aldri gjorde sbcen senere. 
Coinsa kan man alltids tjene tilbake, men muligheten til å skaffe seg spilleren vil ikke være mulig. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg