Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***Fantasy Premier League 19/20***

NYTT TEMA
TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 17999
20.08.19 23:10

Var vanskelig å få plass til 3 premium før sesongstart, nå skal folk ha på KdB/Martial i tillegg.

Yeye

Vi tar av Salah, fikk jo bare 3p mot Southampton. Mane er en bedre spiller. Sparer 1 mill der.

Hvorfor gikk man ikke for Mane før sesongstart da? Klopp hadde uttalt at han var klar.

Veldig glad for og ha Salah her hjemme mot Arsenal. Tror man virkelig at det er Luiz som skal stoppe Liverpool på Anfield.

Vant lett mot Norwich sist, blir nok tøffere nå, men har sett Liverpool rundspilt Arsenal på Anfield før. 

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 14473
20.08.19 23:10
InDeilawetrust: Deilig panikk i tråden her ja, kun etter 2 runder. WC og -8 hits om hverandre!

Sånn sett er VGD helt texas. Folk her inne mangler fullstendig gangsyn og evner sjelden å se lengre enn sin egen nese. Ett interessant studie i massesuggesjon

death_death
death_deathInnlegg: 379
20.08.19 23:12

WC før august er omme er relativt horribelt all den tid man faktisk ikke får neste WC før etter GW19(?). I tillegg skal man spare WC2 til DGW mot slutten av sesongen om man skal ha sjans i de ligaene man er deltager i. Med andre ord er det over 30 GW til man får kjørt neste WC. 

Her har man hatt over en mnd på å sette opp et lag man har trua på, for å så forkaste alt sammen etter to runder?! 

Vi som sitter på gjerdet (med rette) kan i ro og mak sette inn potensielle late bloomers som Pepe, Trossard, Haller, Jimenez, Aguero osv osv osv når vi aktiverer WC i utgangen av september / tidlig oktober. 

FKH_supporter
FKH_supporterInnlegg: 365
20.08.19 23:21

Så spørs det hvor lenge man tør vente med wild card. Til man er sist i ligaen? Poenget for mange er jo å rette opp et lag man ikke er fornøyd med så man kan henge med poengmessig. Ikke alle som bruker like lang tid på på gameweek 1, you know. 

Så du mener at fordi man har brukt wc så får man ikke inn late bloomers på laget? Tull og tøys. 

pompel123
pompel123Innlegg: 3366
20.08.19 23:21

Har selvsagt veldig lyst på Kane og Martial, men må bare innfinne meg i at en ikke kan få på plass alle en har lyst på. Kan skjønne at folk fyrer av WC pga at man har bommet på flere spillere, men å fyre det av utelukkende pga prisoppganger synes jeg blir litt tynt. Det er kun spilt to runder, og jeg vil heller vente til ting "setter seg" mer. 

Mange som glemmer at FPL er et maraton :)

(Innlegget ble redigert 20.08.19 23:31)

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 8541
20.08.19 23:24
Son: Humrer mer over de som tror at alle lagene er like. Bare fordi dere synes WC er bedre senere betyr ikke at noen andre med mest sannsynlig et helt annet utgangspunkt synes det samme. Folk må også være i stand til å ta egne avgjørelser om de mener det er det beste for lagene deres uten at dere latterliggjør det.

Er da ingen som har påstått at alle lagene er like? Har ikke hatt en fantastisk start selv, men det handler om å sette en fornuftig lagstruktur fra start som gir deg fleksibilitet i starten. Sparte opp to bytter til tross for bom med Bilva og Trossard til første runde. Har ei heller Sterling, og stresser ikke med det. Som du selv sier, mange veier til suksess, men mitt poeng bunner i at man er alt for triggerhappy og prøver å få poeng som ble gitt i runden før.

Enig med death_death. Det laget du setter nå skal holde i ca 20+ runder. Man hadde et "WC" før sesongstart også, og det holdt i to runder for mange.. 

Magiii
MagiiiInnlegg: 4891
20.08.19 23:25
death_death: Vi som sitter på gjerdet (med rette) kan i ro og mak sette inn potensielle late bloomers som Pepe, Trossard, Haller, Jimenez, Aguero osv osv osv når vi aktiverer WC i utgangen av september / tidlig oktober.

Det kan jo WC-gjengen også. De har fortsatt et bytte per runde.. 

Jeg skjønner godt at noen faller for fristelsen, spesielt hvis man merker at man sitter med feile spillere. 

I fjor brukte jeg WC etter runde 2 og det eneste jeg angret på da var at jeg ikke brukte det etter runde 1. Utrolig nok..

Jeg har vurdert WC, men tenker å vente en stund til.. men jeg skulle gjerne hatt på plass Pukki, kanskje Cantwell, Lundstram istedenfor Rico, skiftet keeper, gjort om Robertson til Trent.. og sikkert et par småting til. 

Brukte de to byttene mine på å få inn Kane til helgens runde, men om noen runder tar jeg sikkert ut Kane for å få råd til Son. 

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 8541
20.08.19 23:28
FKH_supporter: Så spørs det hvor lenge man tør vente med wild card. Til man er sist i ligaen? Poenget for mange er jo å rette opp et lag man ikke er fornøyd med så man kan henge med poengmessig. Ikke alle som bruker like lang tid på på gameweek 1, you know. 
Så du mener at fordi man har brukt wc så får man ikke inn late bloomers på laget? Tull og tøys.

Nå har de aller fleste bighitterne levert poeng i form av Salah. Kane, Auba, Sterling, KdB og Mané. I tillegg har det kommet spennende alternativer i Martial, Trossard, Pukki, Mount, Barnes osv. I tillegg har endel forsvarsspillere levert godt. Jeg skjønner nesten ikke hvordan man har totalbommet med den starten som har vært i år der ganske mange av de mest populære spillerne har levert poeng.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 29718
20.08.19 23:28
TheOpiate: Sånn sett er VGD helt texas. Folk her inne mangler fullstendig gangsyn og evner sjelden å se lengre enn sin egen nese. Ett interessant studie i massesuggesjon

Joda, men når det kommer til FPL er det ikke bare her inne på VGD at folk er triggerhappy.. Du ser jo hvor kaos prisendringene er. Mannen i gata henter inn den spilleren som gjorde det bra runden før. Veldig forutsigbart i grunn.. 

Knaxern
KnaxernInnlegg: 44477
20.08.19 23:29
keyser1: Da er WC-laget signed, sealed and delivered. Fått de bekreftelsene eg var ute etter, og så lenge det ikke kommer noen skader innen Fredag så er det kun 2 av forsvarerne som kan justeres enda. Pope - Stekelenburg Walker - AWB - Dunk / Söyüncü - Lundstram Sterling - KdB - Martial - Mount - Ceballos Kane - Pukki - Rashford 6 mann fra Manchester, og resterende 9 spillere spredd på 9 klubber. Mount skal ut for Cantwell om to runder (og Ceballos drilles inn som 4th mid), og pengene inn for forsvarsjustering. Rashford skal nok ut om 4 runder, og så vil tingene frem til den tid selvfølgelig påvirke hva som skjer derfra.

Vi har mye av det samme, Keyser.

Pope - Button

Zinchenko - Söyüncü - Digne - Aarons - Lundstrom

Sterling - KdB - Martial - Ceballos - Cantwell

Kane - Pukki - Firmino

Store spørsmålet hos meg er om jeg skal gå for Mané fremfor Martial. Da må jeg ha Firmino ut og en 4.5 spiss inn.

Blir vel dette som er spørsmålet: Mané, Walker og Wickham vs Firmino, Martial og Zinchenko. Hva tenker du?

qbah
qbahInnlegg: 48597
20.08.19 23:30

Med tanke på runden som kommer. Hva tror folk om å bytte ut Aubemeyang mot Kane? Eventuelt Rashford og se om det går an å oppgradere på midtbane i tillegg med pengene til overs. Auba møter Liverpool borte, Kane møter Newcastle hjemme. Beholder nok alle City-spillerne. 

Kjør debatt. 

death_death
death_deathInnlegg: 379
20.08.19 23:30

Knax: Firmino, Martial, Zin.

EGB
EGBInnlegg: 2303
20.08.19 23:33
pompel123: Mange som glemmer at FPL er et maraton :)
Son
SonInnlegg: 6737
20.08.19 23:34
pompel123: jeg vil heller

Det er ingen som har sagt at du må gjøre noe som helst bare fordi andre gjør det. Du vil heller vente, men andre vil ikke det. 

Er ikke så vanskelig å akseptere. Har full forståelse for at folk venter, men da må også folk ha full forståelse for de som tenker at de skal bruke WC nå. 

Ingen som kan si at det er riktig eller galt nå uansett å gjøre den ene eller andre tingen.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 14473
20.08.19 23:47
InDeilawetrust: Joda, men når det kommer til FPL er det ikke bare her inne på VGD at folk er triggerhappy.. Du ser jo hvor kaos prisendringene er. Mannen i gata henter inn den spilleren som gjorde det bra runden før. Veldig forutsigbart i grunn..

Joda, men dette WC-kjøret man ser her inne ser jeg faktisk ikke andre steder. Folk som kjører WC påvirker vel ikke prisøkninger, så det at prisene spretter opp og ned er vel grunnet at folk bytter uten bruk av WC

Hansiso
HansisoInnlegg: 10339
20.08.19 23:48
Son: Ingen

Men det er heller ingen som kan si at man ikke kan si det. La folk dele meningene sine da det enda er et debattforum.

iChris
iChrisInnlegg: 1764
20.08.19 23:53

Egentlig mest latterlig å se så mange latterliggjøre WC.

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 29718
21.08.19 00:02
iChris: Egentlig mest latterlig å se så mange latterliggjøre WC.

Saklige diskusjoner om det er lurt med WC tidlig i sesongen eller ikke bør det jo gå an å ha her inne.. Har man et ræva lag så er det ikke vits å sitte på gjerdet med WC, da er det bare til å aktivere det. Dette blir jo uansett veldig individuelt ut i fra hvordan man satt opp laget før sesongen startet.. 

Så kanskje vi skal la denne diskusjonen død om hvilken side som er mest latterlig, så det ikke blir dårlig stemning.. 

(Innlegget ble redigert 21.08.19 00:03)

keyser1
keyser1Innlegg: 16800
21.08.19 00:05
Knaxern: Store spørsmålet hos meg er om jeg skal gå for Mané fremfor Martial. Da må jeg ha Firmino ut og en 4.5 spiss inn. Blir vel dette som er spørsmålet: Mané, Walker og Wickham vs Firmino, Martial og Zinchenko. Hva tenker du?

Eg tenker først og fremst at Mané nok tar mer poeng enn Martial over tid, men at Martial pr no fremstår som bedre verdi enn Mané da han kun spiser 3-3.2m av nettoen mot Mané's 7m. Den forskjellen er for meg så stor at du bør evne å utnytte det overskytende mer enn bra nok til å tjene på bunnlinja med å ha Martial i nærmeste fremtid, rent statistisk.

Sjøl valgt å inntil videre ikke ha Pool, så sånn sett ta det for det det er verdt, men Firmino er inne til vurdering på tredje spissplass for min del. Eg har muligheter til å rokkere om å oppgradere Rashford til Lacazette eller Firmino uten større vanskeligheter, og begge er i høyeste grad til vurdering noen runder down the line. Eg tror komboen Martial+Firmino er såpass god at du i mitt hode står sterkere enn ved å velge den andre løsningen (selv om eg ikke helt har likt det eg har sett fra Zinchenko, men så er det jo mangel på alternativer der enn så lenge selv hos City).

Du sitter allerede med Cantwell og Pukki, og har jevnt gode cap-alternativer i Sterling, Kane og KdB i lang tid fremover. Eg ser få gode argumenter for at Mané skulle være god nok til å oppveie de negative sidene ved å også få inn Wickham på laget.

Eg tenker Martial, Firmino & Zinchenko-alternativet ditt vinner på KO mot Mané, Wickham & Walker-alternativet; 85-15 eller deromkring er mitt løst anslåtte styrkeforholdsvurdering av sjansene hver av de to alternativene byr på målt opp mot hverandre.

ImTheBeast
ImTheBeastInnlegg: 1187
21.08.19 00:16

Mount og Kane eller Martial og Son?

caliblue
caliblueInnlegg: 13694
21.08.19 00:17

Man skal da ikke mer enn 2-3 sesonger bak i tid før man så at "alle" kjørte WC i landslagspausen etter 2-3 runder? Så for oss som har spilt en stund, er det ingenting unormalt med å kjøre et tidlig WC når ting er i ferd med å sette seg.

For min del var utgangspunktet hele veien å kjøre tidlig WC. Som det alltid har vært. Hadde jeg ikke trengt å gjøre det, så hadde det vært ren bonus.

Derfor la jeg heller ikke mange og langsiktige tanker i laget jeg plukket ut til seriestart. Meningen var å få et baktungt lag som kunne plukke masse poeng. Kanskje kunne det funka, men det blir for kjedelig for meg når lag som Liverpool og City ikke prøver å holde tett bakover en gang.

Med wild card ble det billigere keeper og fire billigere forsvarsspillere inn. Det ville tatt en haug med runder å gjøre det med ordinære bytter. Og det var jo ikke slik at laget så pent ut fremover heller.

Nå som pengene er lagt i mer offensive spillere, kan jeg når som helst bytte inn omtrent alle offensive spillere ved hjelp av et enkelt bytte. Sånn sett er laget mitt mye mer fleksibelt.

Helt til jeg skal prøve å finne plass til Ederson, TAA og Robertson igjen. Men akkurat nå frister det mer å forsøke seg uten...

KjokkaKim
KjokkaKimInnlegg: 4810
21.08.19 00:23
TheOpiate: Folk her inne mangler fullstendig gangsyn og evner sjelden å se lengre enn sin egen nese. Ett interessant studie i massesuggesjon

Det som er interessant er laget vi kjører på jobben. Hver fredag drøser vi oss gjennom alternativene, det vil aldri bli tidlige bytter. Og vi tenker litt utenfor boksen.

Vi har uklokt kjørt uten Sterling, og har heller ikke Kane/Mane. En god oppskrift på selvmord vil nok mange påstå. Likevel har vi utrolig nok klart å stable opp et lag som har samlet 141p og ligger på 180k. Mao helt greit plassert etter 2 runder. Sterling vil nok finne veien inn i laget, men poenget er at det finnes flere veier til målet.

Dersom noen er interessert, er dette laget:

Pope/Button

TAA/VVD/Zinko/Digne (Rico)

Salah/KdB/Martial/Perez (Dendoncker)

Auba/King (Wickham)

keyser1
keyser1Innlegg: 16800
21.08.19 00:24
caliblue: Man skal da ikke mer enn 2-3 sesonger bak i tid før man så at "alle" kjørte WC i landslagspausen etter 2-3 runder?

Ikke bare det, men prisstigningene som fulgte i kjølvannet av det template-skiftet tidlig gjorde og at template-TV'en kjapt lå enormt mye høyere enn hvilepuls-TV'en. De forskjellene ga seg etterhvert store utslag i hvor mange premiums man kunne ta seg råd til, og hvilke mid-rangere man kunne sjonglere.

I likhet med iChris så tenker eg det mest latterlige er hvor mange som latterligjør de tidlige WC'ene som er spilt, spesielt med tanke på hvordan årets fixture-oppsett er.

Kælighet
KælighetInnlegg: 11568
21.08.19 00:26

Topp 30.000 nå.

Kan man kalle det for flaks når man får en eventyrlig start tre år på rad?

Son
SonInnlegg: 6737
21.08.19 00:30
Hansiso: Men det er heller ingen som kan si at man ikke kan si det. La folk dele meningene sine da det enda er et debattforum.

Ingen som kan si at jeg ikke kan si at de ikke kan si det heller :)

Folk må gjerne dele meningene sine om WC bruk. Men da må man ta hensyn til at de som velger å gjøre det har mest sannsynlig en helt annen situasjon enn i den man sitter med. De aller fleste her har jo brukt ord som "jeg stresser ikke med å få in X, fordi jeg.." men det har jo aldri handlet om deres lag eller hvordan de tenker rundt sitt eget lag, men lagene til disse personene som ønsker å bruke WC.  

Om man skal diskuteres andres bruk av WC, så må man først og fremst ta en titt på lagene deres og høre tankene hos personen som bruker WC før man kanskje prøver å komme frem til om det er rett eller galt. 

Synes ikke sånne innlegg som man har sett av et par her inne nå er noe bra. Det er som jeg skulle skrevet "jeg humrer over at folk venter med å bruke WC".  Jeg synes ikke akkurat sånne innlegg taler for en veldig konstruktivt debatt om WC for her drar man alle over en kam å sier at alle som bruker WC nå er indirekte "dumme"

Men jeg skal ikke diskutere dette så mye mer. Følte bare noen måtte forsvare de som bruker WC litt. Folk kan jo bli skremt bort fra ideen selv om det (mest sannsynlig) bare er den personen som vet hvordan situasjonen i laget er. 

annonaki
annonakiInnlegg: 7857
21.08.19 00:43

Ingenting galt å bruke WC nå om man har en plan med det. For min del så er jeg topp 10K etter GW2, men jeg såg tidlig denne runden at jeg har stor risiko for å tape mye poeng fremover om jeg ikke gjør store endringer i laget. Jeg kjørte WC allerede lørdag kveld. Tipper mange her inne ville brukt uttrykk som "knee jerking", eller "trigger happy"

Her er grunnen til at jeg kjørte WC:

Problemer/stor usikkerhet jeg hadde i laget:
1. Jeg hadde kun 1 på benken som spiller relativt fast.
2. Barkley ikke fast for Chelsea
3. Lucas Moura ikke fast for Spurs
4. Liverpool Dobbel i forsvar og ingen fra City
5. Perez ikke OOP spiss som jeg trodde før sesongen
6. Ingen Sterling
7. Digne svært usikker til fredag grunnet sin hamstring skade.

Kunne selvsagt gjort ett bytte, eller kanskje ta -4 og jobbet med laget over de neste 4-5 ukene for å få det dit jeg vil, men jeg føler at jeg ville tapt på det.

Fordel for meg ved å kjøre WC nå:

1. Får fikset alt på engang og har nå ett mye mer solid fundament. Enklere å rullere, og planlegge neste bytte.
2. Drar nytte av prisendringene denne uken. Min Troppverdi er allerede på 100,4 mill. Mest sannsynlig 100,6 i morgen, og med litt flaks rundt 100,8 til fredag.
3. Nå har jeg også tre innbyttere på benken som spiller fast. Hvis det endrer seg har jeg midler til å fikse på det.

Selvsagt ingen garantier at dette var ett smart trekk av meg, men blir veldig overrasket om vi kommer til GW8 og jeg angrer. Med ett gratis bytte hver uke og en aktiv benk så har jeg problemer med å tro at jeg ikke kan klare å løse de utfordringene som måtte komme på en brukbar måte.

Faktisk så tror jeg dette kan være en stor fordel. Spesielt med tanke på verdien på laget. Nå er jeg mye bedre rustet til å gjøre endringer enn jeg ellers ville ha vært. Noe som i sin tur vil gjøre det lettere for meg å henge meg på nye spillere som fort vil stige i pris og dermed fortsette å øke verdien i laget. Dette kan bli en stor fordel mot slutten av sesongen.

AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 12935
21.08.19 00:56
Kælighet: Topp 30.000 nå.

Well done. 50K-ish på meg.

Lag?

Brodden
BroddenInnlegg: 1075
21.08.19 00:59

Meget bra innlegg Annonaki. Deler mange av dine tanker, og har aktivert WC selv. Har egentlig blitt en vane at jeg smeller den etter 3-5 runder selv i både den norske og i den engelske versjonen. Man har et mye tydeligere bilde på hvordan situasjonen i de ulike lagene er, og kan sette opp en mer fleksibel tropp. Omtrent uten unntak har det blitt gjort med stort hell også. Hopper man på alle "minikongene' nå i de mindre lagene må man nok forvente å bli litt skuffet, for en spiller som Pukki møter ikke Newcastle hver helg :), men man kan utforme en tropp som er mye mer fleksibel (man har et mye bedre innblikk i hvem som spiller og ser vasse ut). Men skal wildcardet brukes må man ha en langsiktig tankegang, slik at man kan takle scenarioer som å få nye spillere inn enklest mulig uten for mye omrokkeringer. Bruker man wildcardet kun for å få inn flest spillere med 10+ poeng hittils derimot, og en mer kortsiktig tankegang, da går man nok fort på rattata.

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 9666
21.08.19 01:02

Ble WC her også :D

Litt spontant, men har sittet en del de siste dagene med forskjellige bytter og fundert på hits for å få inn Martial f.eks all den tid jeg hadde brukt begge byttene.

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 9666
21.08.19 02:19

Laget er (enn så lenge):

Pope - Button

AWB - Lundstrøm - Soyuncu - Mina - Kelly

Martial (VC) - Sterling - KdB - Mane - Cantwell

Pukki - Kane (C) - Greenwood

0,7 ITB, hive ut Kelly for Dunk eller noen andre tips?

Klikk for å gå tilbake til toppen