Ingenting galt å bruke WC nå om man har en plan med det. For min del så er jeg topp 10K etter GW2, men jeg såg tidlig denne runden at jeg har stor risiko for å tape mye poeng fremover om jeg ikke gjør store endringer i laget. Jeg kjørte WC allerede lørdag kveld. Tipper mange her inne ville brukt uttrykk som "knee jerking", eller "trigger happy"
Her er grunnen til at jeg kjørte WC:
Problemer/stor usikkerhet jeg hadde i laget:
1. Jeg hadde kun 1 på benken som spiller relativt fast.
2. Barkley ikke fast for Chelsea
3. Lucas Moura ikke fast for Spurs
4. Liverpool Dobbel i forsvar og ingen fra City
5. Perez ikke OOP spiss som jeg trodde før sesongen
6. Ingen Sterling
7. Digne svært usikker til fredag grunnet sin hamstring skade.
Kunne selvsagt gjort ett bytte, eller kanskje ta -4 og jobbet med laget over de neste 4-5 ukene for å få det dit jeg vil, men jeg føler at jeg ville tapt på det.
Fordel for meg ved å kjøre WC nå:
1. Får fikset alt på engang og har nå ett mye mer solid fundament. Enklere å rullere, og planlegge neste bytte.
2. Drar nytte av prisendringene denne uken. Min Troppverdi er allerede på 100,4 mill. Mest sannsynlig 100,6 i morgen, og med litt flaks rundt 100,8 til fredag.
3. Nå har jeg også tre innbyttere på benken som spiller fast. Hvis det endrer seg har jeg midler til å fikse på det.
Selvsagt ingen garantier at dette var ett smart trekk av meg, men blir veldig overrasket om vi kommer til GW8 og jeg angrer. Med ett gratis bytte hver uke og en aktiv benk så har jeg problemer med å tro at jeg ikke kan klare å løse de utfordringene som måtte komme på en brukbar måte.
Faktisk så tror jeg dette kan være en stor fordel. Spesielt med tanke på verdien på laget. Nå er jeg mye bedre rustet til å gjøre endringer enn jeg ellers ville ha vært. Noe som i sin tur vil gjøre det lettere for meg å henge meg på nye spillere som fort vil stige i pris og dermed fortsette å øke verdien i laget. Dette kan bli en stor fordel mot slutten av sesongen.