Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

JollaBot (FPL Experimental Team)

NYTT TEMA
-Jolla
-JollaInnlegg: 17700
09.08.19 21:18

Jeg ønsker velkommen til tråden til laget til Excel-arket mitt!

Jeg har i sommer jobbet med å lage en predictor som prøver å regne seg frem til hva stillingen i samtlige kamper blir, og hvem som kommer til å score/assistere hvilke mål. Den kan minne endel om Fantasy Football Scout og Fantasy Football Fix sine verktøy.

Enn så lenge så baserer Excel-arket mitt seg på de oppstillingene som er skrevet på Team News på FFS sine sider, men etter hvert som jeg får mer tid så skal jeg jobbe litt med dette.

Dette laget vil utelukkende ta valg ut ifra hva excel-arket mitt tilsier at gir mest mulig poeng. Hvis Excel-arket påstår at dette er å ta en dobbelt-hit for å få inn Callum Robinson og Iwobi, so-be-it.

Jeg kommer til å (forsøke å huske å) poste laget til JollaBot foran hver runde, etter at deadlinen har gått ut. Forhåpentligvis blir det spennende å følge dens ferd igjennom sesongen, og kanskje klarer JollaBot å havne høyt på tabellen(?!)

Som en liten disclaimer så må jeg innrømme at jeg ikke føler meg ferdig med Predictoren min, og jeg trenger nok 8-10 timer ekstra med jobbing før jeg er fornøyd.

-Jolla
09.08.19 21:19

Laget som Predictoren min endte på klokken 19:30 var som følger:

Pope - (McGovern)
Gomez - Zinchenko - Walker-Peters - Rico - (Zouma)
Salah(C) - Sterling - D Silva - Lucas M - (D James)
Kane - Origi - (Martinelli)

Men allerede 60 minutter senere så hadde den skiftet mening (grunnet min tukling, antakeligvis) angående Daniel James og påstod at Daniel James måtte ut og at et av disse to skiftene burde skje:

Gomez -> VvD
D James -> Dendoncker
D Silva -> B Silva

Eller:

D James -> Robinson
D Silva -> B Silva

Men på dette tidspunktet så var fristen stengt. Så laget er mest sannsynlig ikke optimalisert, men forhåpentligvis vil jeg være ferdig før neste helg, og da er det mange runder igjen å redde det på.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27906
13.08.19 13:44

Følges

DrMatrix
DrMatrixInnlegg: 603
13.08.19 13:47

Jeg følger reddit sin fantasybot. Spennende å følge.

Hvordan gikk gw1? del gjerne runde for runde.

Takk for du deler :)

-Jolla
13.08.19 14:54

Ja får vel kjøre oppdatering etter at rundene er ferdig også, godt tenkt!

GW1 gikk som følger:

Pope(8)
Gomez(2) - Zinchenko(6) - Walker-Peters(2) - Rico(2)
Salah(C)(24) - Sterling(20) - D Silva(3) - Lucas M(5)
Kane(13) - Origi(12)

Benk: McGovern(0) - D James(6) - Zouma(-1) - Martinelli(1)

GW1 Poeng: 97
GW1 Rank: 90 732
Sammenlagt Poeng: 97
Sammenlagt Rank: 90 732

Astonstian
AstonstianInnlegg: 3861
24.08.19 17:57
-Jolla: Ja får vel kjøre oppdatering etter at rundene er ferdig også, godt tenkt!

Hvordan har dette gått?

-Jolla
24.08.19 18:09
Astonstian: Hvordan har dette gått?

Jeg er som kjent helt ræva dårlig på å være aktiv på VGD.

Predictoren min klarte ikke å rettferdiggjøre hits for GW2 som den ikke uansett ville gjøre i GW3 (med flere gratisbytter) så totalsummen sa den at var bedre hvis jeg sparte byttet til GW3. Det skal sies at jeg glemte å oppdatere lagoppstillinger, så predictoren min regnet med at Alisson, Gomez og Origi skulle spille fra start for Liverpool i GW 2.

Laget for GW2 så dermed slik ut:

Pope - (McGovern)
Gomez - Zinchenko - Zouma - Rico - (Walker-Peters)
Salah(C) - Sterling - D Silva - Lucas M - (D James)
Kane - Origi - (Martinelli)

GW 2 gikk som følger:

Pope(3)
Zouma(2) - Zinchenko(1) - Walker-Peters(1)
Salah(C)(6) - Sterling(6) - D Silva(1) - Lucas M(6) - D James(1)
Kane(2) - Origi(1)

Benk: McGovern(0) - Rico(0) - Gomez(0) - Martinelli(0)

GW2 Poeng: 30
GW2 Rank: 5 340 628
Sammenlagt Poeng: 127
Sammenlagt Rank: 755 138

Som forventet en helt forferdelig runde ettersom at Manchester City og Tottenham møttes og laget som predictoren endte opp med var veldig farget av hvem som var forventede til å starte i GW1. F.eks. så fremstår Lundstram og M Kelly mye sikrere enn Rico, men projected points på Rico hvis han skulle være fast venstrekant i Bournemouth var høyere.

(Innlegget ble redigert 24.08.19 18:09)

-Jolla
24.08.19 18:21

Foran GW3 så er det blitt tre bytter (-4 poeng).

Pope -> Adrián
Gomez -> Van Dijk
Origi -> Wickham

Et annet dobbeltbytte som så slik ut:

D Silva -> B Silva
D James -> Robinson

Var også vurdert, men ettersom at det kun ville gitt 4.5 projected points ekstra iløpet av de neste 4 rundene, så var det ikke verdt -8 i hits. Ettersom at Daniel James startet kampen så er det bra at dette ikke skjedde (for jeg hadde Daniel James på 50%, som er grunnen til at predictoren min nå hele tiden har lyst til å kvitte seg med ham.)

I utgangspunktet, når jeg optimaliserte laget foran sesongen (etter hva excelarket mitt sa at ville ta flest poeng) så skulle det foran denne runden skje dobbeltbyttet Gomez+David Silva til Stones+Martial. Men hverken excelarket mitt, eller jeg hadde forventet at Martial skulle gå opp i pris etter å ha spilt Chelsea(H) og Wolves(A).

Martial var kun spådd til å ta 7,98 poeng på de to første rundene, til forskjell fra f.eks. Abraham som ble spådd til 8,7 poeng, Richarlison på 9,52 poeng og Bernardo Silva på 8,69 poeng som er sammenlignbare spillere.

Jeg trodde ikke at Martial kom til å gå opp i pris, så både på JollaBot-laget, og mitt skikkelige lag så hadde jeg planlagt Martial inn til runde 3 (til 7,5m i pris).

-Jolla
24.08.19 18:23

GW3 laget er som følger:

Adrián - (McGovern)
Van Dijk - Zinchenko - Walker-Peters - Zouma - (Rico)
Salah(C) - Sterling - D Silva - Lucas M - D James
Kane - (Wickham) - (Martinelli)

(Innlegget ble redigert 24.08.19 18:23)

-Jolla
26.08.19 02:56

GW3 gikk som følger:

Adrián(2)
Zouma(1) - Zinchenko(2) - Walker-Peters(2) - Van Dijk(2)
Salah(C)(30) - Sterling(8) - D Silva(10) - Lucas M(2) - D James(6)
Kane(2)

Benk: McGovern(0) - Rico(0) - Wickham(0) - Martinelli(0)

GW2 Poeng: 67(-4)
GW2 Rank: 282 030
Sammenlagt Poeng: 190
Sammenlagt Rank: 258 332

PatGitano
PatGitanoInnlegg: 1033
31.08.19 14:33

Gw4 lag?

-Jolla
31.08.19 16:46

Ukens bytte:

Walker-Peters -> Christensen

GW4 laget er som følger:

Adrián - (McGovern)
Van Dijk - Zinchenko - Christensen - Zouma - (Rico)
Salah - Sterling(C) - D Silva - Lucas M - D James
Kane - (Wickham) - (Martinelli)

(Innlegget ble redigert 31.08.19 16:46)

-k9b_
02.09.19 12:13
-Jolla: Christensen - Zouma

Det gøyeste med  denne predictoren er denne voldsomme troen den har på Chelsea-forsvaret, og at den har gitt deg Wickham og Martinelli på topp.

-k9b_
23.09.19 14:48

Er boten død?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg