Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Football Manager 2020

NYTT TEMA
real-_-
real-_-Innlegg: 11334
07.12.19 08:50

Noen som greier å toppe denne signeringen i 4.divisjon?

Første sesongen også.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 15367
10.12.19 13:30

Finnes det noen steder som man kan kjøpe FM billigere enn 340,- atm? 

benwright
benwrightInnlegg: 9788
12.12.19 14:54

Hvor koster det 340,-? 

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2345
12.12.19 23:42
WaltonBreckRd: Schalke

Hvilken type fotball har du lagt opp til at laget skal spille?

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 15367
13.12.19 17:54
benwright: Hvor koster det 340,-?

Endte opp på 375,- til slutt, men hos G2A. 

GMartino
GMartinoInnlegg: 2653
13.12.19 18:01
LaGoeba: Finnes det noen steder som man kan kjøpe FM billigere enn 340,- atm?

Innenfor den prisen der. 499,- på CDON

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 45335
20.12.19 10:54

hvorfor står det mesterligaen istendenfor champions league ? har lastet ned 2 filer fra fmscout, men hjelper likevel ikke...

annonaki
annonakiInnlegg: 7872
20.12.19 17:48
Kristwic7: hvorfor står det mesterligaen istendenfor champions league ? har lastet ned 2 filer fra fmscout, men hjelper likevel ikke...

Prøv å endre språket for databasenavn til Engelsk.

Kristwic7
20.12.19 18:36
annonaki: Prøv å endre språket for databasenavn til Engelsk.

Hvordan gjør jeg det ? Mener du språk inne på saven så vil jeg helst ha det på norsk, det skal jo likevel hete champions league og bayern munchen heter f.eks munich.

(Innlegget ble redigert 20.12.19 18:37)

annonaki
20.12.19 18:55
Kristwic7: Hvordan gjør jeg det ?

Prøv å gå innpå innstillinger og søk på "språk". Da burde det dukke opp noen alternativer hvor du kan endre diverse innstillinger for språket. Inkludert språkvalg for databasen.

Dette endrer dog alle norske navn til Engelsk. For eksempel FC København blir til FC Copenhagen osv..

Ellers hvis du skal starte opp en ny karriere kan du kanskje prøve Passion4FM sin språkfiks. Den jeg bruker. Står iallefall Champions League osv hos meg selv med norske databasenavn. Denne finner du på Steam workshop eller på deres hjemmeside. Bare husk å ta versjon 2 hvis du bruker Steam workshop da denne også fikser juventus sitt navn. Versjon 1 har noen bugs som gjør at det fortsatt står Zebre noen plasser.

(Innlegget ble redigert 20.12.19 18:56)

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 15030
20.12.19 18:59

Eventuelt bruke 15-20 minutter på å endre de viktigste ligaene, lagene, og cupene i Editoren. Det gjør jeg av gammel vane. Fungerer kun på nye saves.

annonaki
20.12.19 19:18
WaltonBreckRd: Eventuelt bruke 15-20 minutter på å endre de viktigste ligaene, lagene, og cupene i Editoren. Det gjør jeg av gammel vane. Fungerer kun på nye saves.

Høres ut som bortkastet tid når det tar mindre enn 1. minutt å laste ned en fil som retter opp det aller meste i hele spillet.

WaltonBreckRd
20.12.19 19:45

Neida, gjøre endringer på editoren er helt ålreit. Har alltid slitt med å få fmscout name fix til å fungere selv. Logo packs og 3d kits er uansett det viktige.

Kristwic7
20.12.19 20:32
annonaki: Ellers hvis du skal starte opp en ny karriere kan du kanskje prøve Passion4FM sin språkfiks. Den jeg bruker. Står iallefall Champions League osv hos meg selv med norske databasenavn. Denne finner du på Steam workshop eller på deres hjemmeside. Bare husk å ta versjon 2 hvis du bruker Steam workshop da denne også fikser juventus sitt navn. Versjon 1 har noen bugs som gjør at det fortsatt står Zebre noen plasser

Jeg hadde FM scout sine ja. Men skiftet i går til passion4FM sin siden det kun var å trykke abonner. Tok selvsagt den nyeste versjonen :)

Kristwic7
20.12.19 20:32
WaltonBreckRd: Neida, gjøre endringer på editoren er helt ålreit. Har alltid slitt med å få fmscout name fix til å fungere selv. Logo packs og 3d kits er uansett det viktige.

Sant. Jeg tok Passion4FM sin da. Vet heller ikke hvor jeg går på Editor data lenger.

(Innlegget ble redigert 20.12.19 20:34)

Einarglu
EinargluInnlegg: 570
22.12.19 12:58

Hei! Driver å installerer Real Name Fix, Facepacks, og logopacks på FM20, på Mac. Sliter litt med å finne noen gode videoer som forklarer dette, da de kun viser fremgangsmåten på PC. Dersom noen har en video, eller noe tips til hvordan jeg kan gjøre det, settes det stooor pris på.

Zarico
ZaricoInnlegg: 1803
30.12.19 13:43

Sliter voldsomt med årets versjon, og er på vei tilbake til FM19 for en periode, for å få tilbake litt glede. Slipper inn på det samme hele tiden, og klarer ikke å demme opp for det ved endringer taktisk heller. Mulig litt naivt å håpe på at en patch skal fikse de problemene jeg har, men det skal tross alt være gøy så hvorfor spille et spill som ikke er det for øyeblikket. 

norball
norballInnlegg: 4008
30.12.19 13:50
Zarico: Sliter voldsomt med årets versjon, og er på vei tilbake til FM19 for en periode, for å få tilbake litt glede. Slipper inn på det samme hele tiden, og klarer ikke å demme opp for det ved endringer taktisk heller. Mulig litt naivt å håpe på at en patch skal fikse de problemene jeg har, men det skal tross alt være gøy så hvorfor spille et spill som ikke er det for øyeblikket.

det må være taktikken din, for jeg synes dette er det morsomste FM'et på noen år.

Hvordan slipper du inn mål?

Zarico
30.12.19 13:55
norball: det må være taktikken din

Det er det vel ingen tvil om at det er. Bruker samme taktikk som jeg har benyttet på FM18 og FM19 med stort hell, selvsagt med litt justeringer. Spiller en mix mellom gegenpress og vertikal tiki taka. Høyt balltempo og høyt press. Finner ikke balansen med forsvarslinjen og slipper inn enormt med mål i bakrom, selv med stoppere med 15 og oppover i fart. Slipper også inn mye fra kantene på grunn av passivt press fra backene. 

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 5985
30.12.19 14:00
norball: det må være taktikken din, for jeg synes dette er det morsomste FM'et på noen år.

Jøss. De fleste hater denne versjonen, og da ME som er ekstremt dårlig.
De fleste venter på ny oppdatering i jan/feb for å fjerne "en mot en"- krisen i spillet hvor man får 13 ganger alene med keeper i snitt i hver kamp, og sjelden scorer.

Å få til noe uten en dmc er bortimot umulig, da stopperne faller av for å takle denne bug, som igjen skaper gigarom forran de. Helst bør man ha to.

(Innlegget ble redigert 30.12.19 14:01)

norball
30.12.19 14:14
Zarico: Det er det vel ingen tvil om at det er. Bruker samme taktikk som jeg har benyttet på FM18 og FM19 med stort hell, selvsagt med litt justeringer. Spiller en mix mellom gegenpress og vertikal tiki taka. Høyt balltempo og høyt press. Finner ikke balansen med forsvarslinjen og slipper inn enormt med mål i bakrom, selv med stoppere med 15 og oppover i fart. Slipper også inn mye fra kantene på grunn av passivt press fra backene.

høyt presslinje/gegenpress er litt nedjustert i FM20, noe som er mer realistisk. Gegenpress krever masse av spillerne. First touch, stamina, natural fitness, teamwork, acceleration, aggression, osv. Spillere med dårlig førstetouch/teknikk vil miste ballen og det vil føre til kontringer imot osv.

Og dessuten, om du møter lag som er gode til å sentre ballen i forsvar, kan de ganske enkelt spille deg ut av posisjon og kontre deg i senk.

Sier ikke at gegenpress er ubrukelig i FM20, men om man sliter med å få resultater, så lønner det seg å senke presshøyde og intensitet. Samtidig har jeg ikke spesielt god erfaring med å senke forsvarslinje, så prøv å vær kompakt med standard eller høy forsvarslinje og standard eller lav presshøyde. Ideen er å invitere motstanderen opp i banene, slik at det åpnes opp rom som du kan angripe i. Samtidig må du ikke ligge for dypt, for det funker ikke særlig bra i FM20.

Selv har jeg best resultater med to flate firere i forsvar og på midt. Enten 4-4-2 eller 4-4-1-1.

Vet ikke hva slags lag du spiller med og hva slags spillere du har, og sier ikke at dette er fasiten for alle. Men det var slik jeg tettet igjen bakover og tok Macclesfield opp til Premier League

norball
30.12.19 14:20
AxelRudi: Å få til noe uten en dmc er bortimot umulig

jeg spiller nesten aldri med DMC og jeg har fått til ganske mye på FM20. Ellers har ME alltid vært sånn med tanker på spillere alene med keeper

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 5985
30.12.19 14:43
norball: jeg spiller nesten aldri med DMC og jeg har fått til ganske mye på FM20. Ellers har ME alltid vært sånn med tanker på spillere alene med keeper

De beste resultatene på denne utgaven er en variant av 442, de to beste med 2 dmcer, de fleste med minimum en. 

Unntaket er en variant med flat 442, som sikkert er nær den du bruker.

En mot en problemet er ekstremt i år, og SI har innrømmet dette og jobber med det mot neste utgave.

Det er klart man kan få til noe, med å skaffe seg bedre spillere enn motstanderen. Men taktisk, så er det en fryktelig kjedelig versjon. AMC posisjonen, både sentralt og på vingene er klart dårligere og kan nesten ikke brukes, mens det fungere best med 2 spisser og da gjerne av den pressende typen.

Zarico
30.12.19 15:01
norball: Samtidig har jeg ikke spesielt god erfaring med å senke forsvarslinje, så prøv å vær kompakt med standard eller høy forsvarslinje og standard eller lav presshøyde.

Skal prøve denne. Alltid tenkt at man må starte presset så høyt som mulig egentlig, men med å komprimere så klarer man kanskje også å hindre at de sentrale midtbanespillerne får så mye rom til å slå disse nevnte bakromspasningene.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17410
30.12.19 15:32

Lager alltid custom taktikk som er en egen variant av gengenpress, den har funket vanvittig på 18, 19 og 20 men virker litt vanskeligere å stå høyt i år. Uansett er 4-2-3-1 fortsatt veldig OP, selv om de har gjort det litt vanskeligere.

norball
30.12.19 15:40
AxelRudi: AMC posisjonen, både sentralt og på vingene er klart dårligere og kan nesten ikke brukes

Ja, jeg sliter med å få spillere i AMC-posisjonen til å prestere skikkelig.

Og igjen, den Gegenpress-taktikken som følger med spillet er helt ok, spesielt 4-2-3-1-versjonen. Men den er helt sirkus defensiv, så man må regne med masse baklengs

WaltonBreckRd
30.12.19 18:16

Denne ME er Mourinhos drøm. Umulig å virkelig dominere, høy linje blir straffet knallhardt, og AI finner alltid en måte å utligne sjanser og ballinnhav. Man sitter bare med følelsen av at hele greia er basert på flaks/ikke flaks i alt for mange kamper.

kimkong_8
kimkong_8Innlegg: 17410
30.12.19 19:06

Neida du må bare huske at spillet er laget sånn for at du ikke skal kjede deg. Det er meningen at du skal ha unaturlig mange sjanser og mye action, om det er et godt designvalg kan diskuteres men er derfor det er slik.

Det som er litt synd er at forsvar ikke funker på FM, alt handler om å score masse mål. Og store turneringer som CL er fortsatt latterlig lett, å møte f.eks Real Madrid er bare gøy fordi du vet du vil score 6-10 mål over de to kampene.

OchoCinco
OchoCincoInnlegg: 826
13.01.20 16:51

Noen som vet når neste update er? Takler snart ikke en mot en-situasjonene lenger, noe SI har sagt de skal forbedre. 

Buldogg37
Buldogg37Innlegg: 3927
13.01.20 20:20

Er spillet verdt å kjøpe? Har alle tidligere versjoner men har ventet med å kjøpe denne. 

Klikk for å gå tilbake til toppen