Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eliteserien Fantasy 2020

NYTT TEMA
Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 2657
13.08.20 12:55
urbeka: Sandefjord en av fem baner med naturgress, litt usikker på om det er en greie for B/G?

Sandefjord har jo forsvart seg godt hjemme, og blir neppe noen kasteball for B/G.  Jeg tror dog B/G ikke går i Molde fella. Tror de vinner 2 eller 3 - 1, og at det blir enten assist eller mål for JPH.

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 6500
13.08.20 12:55
urbeka: Sandefjord en av fem baner med naturgress, litt usikker på om det er en greie for B/G?

BG spilt 2 kamper på naturgress - scoret 3 mot Rosenborg og 2 mot Stabæk - enkel matte sier 2,5 mål pr kamp. Så greit under BG sitt snitt på 3,46 mål pr kamp. 

Men en veldig liten sample size, og jeg har ikke peiling på hvor mye BG skapte av sjanser i disse to kampene kontra kamper på kunstgress. Mot Rosenborg spilte de vel med en mann mer en liten stund også. 

guru
guruInnlegg: 12343
13.08.20 13:22
Lew_Ashby: Blir jo gambling - problemet er jo at oddsen som oftest er langt større for at Glimt-duoen får 2+ målpoeng og diffe-kaptein blanker. Da taper man terreng til alle, i motsetning til noen få ved de tilfellene man kjører safe.

Jepp, og hadde aldri gamblet om jeg kjempet i toppen i diverse ligaer.

Det er fordelen med å være så langt bak, intet å tape :)

(Innlegget ble redigert 13.08.20 13:23)

urbeka
urbekaInnlegg: 1316
13.08.20 13:49

Zincker vs Hauge er vel forsåvidt fremdeles en interessant diskusjon... Tidligere var det vel slik at Zincker gjorde det bedre borte, Hauge bedre hjemme. Men nå vet vi vel at Hauge trolig får neste straffe, og den er kanskje rundt hjørnet? Hvis det er litt hype på å cappe Hauge denne runden så er vel Zincker et fint valg... Heller mot Hauge her, men...

Lew_Ashby
13.08.20 14:09
urbeka: Zincker vs Hauge er vel forsåvidt fremdeles en interessant diskusjon... Tidligere var det vel slik at Zincker gjorde det bedre borte, Hauge bedre hjemme. Men nå vet vi vel at Hauge trolig får neste straffe, og den er kanskje rundt hjørnet? Hvis det er litt hype på å cappe Hauge denne runden så er vel Zincker et fint valg... Heller mot Hauge her, men...

Hvorfor får Hauge neste straffe? Har det blitt skrevet noen steder?

Lew_Ashby
13.08.20 14:12

Det kan se ut til at Stølås stiger i verdi snart. 3% eierandel nå - folket har nok troen på at det snart venter målpoeng fra ham. Med SIF og Ålesund i sine to neste kamper ligger forholdene absolutt til rette for scoring eller målgivende fra dødball. CS mot disse lagene er langt mer usikkert, da begge motstandere scorer mer mål enn snittet i Eliteserien. 

urbeka
13.08.20 14:24
Lew_Ashby: Hvorfor får Hauge neste straffe? Har det blitt skrevet noen steder?

Det er slått fast i flere podcaster, inkludert den han selv deltok i.

Lew_Ashby
13.08.20 14:30
urbeka: Det er slått fast i flere podcaster, inkludert den han selv deltok i.

Pent, takk for info! Hører lite på fantasypodcaster. 

Kapteinhivoghoi
13.08.20 14:31
urbeka: Zincker vs Hauge er vel forsåvidt fremdeles en interessant diskusjon..

Zinker med sine 105 p har levert mye mere opp og ned i kampene enn JPH med sine 107 p. JPH sto over gw 8 - og da fikk jeg inn Pelle med sine 7 p - mens Zink hadde 1 poeng.  JPH har da 2 poeng mere enn Zink, med 1 kamp mindre spilt.  For egen del har jeg funnet det best i det lange lølp og bare som hovedpri å cappe JPH.  Siste rundes stunt med Pelle gav meg nevroser så det holdt.

sodajr
sodajrInnlegg: 18399
13.08.20 14:32

Koomson skada

Kapteinhivoghoi
13.08.20 14:35
Lew_Ashby: Det kan se ut til at Stølås stiger i verdi snart. 3% eierandel nå

Folket har roen på at det snart venter målpoeng fra ham da ? Tror ikke FKH klarer CS mot hverken SIF eller AaFK. At FKH vinner tror jeg, men CS nei. Ut fra den troen kan jo Velde like godt skape like mye poeng.

Son
SonInnlegg: 9568
13.08.20 14:45
sodajr: Koomson skada

Flyten fortsetter.

Kapteinhivoghoi
13.08.20 15:01
sodajr: Koomson skada

Kommer alltid noen nyheter som snur planene mine på hodet. Hadde tenkt 5 sterke mann på midten - nå blir det kanskje bare 4. I utgangspunktet benker jeg Koomson, så får en se an hvor ille den skaden er. Problemet mitt nå er jo at jeg har null spillere på benken klare for innsats. D.Ulvestad inn for Koomson gir benk Bringaker, koomson og Borch ( suspendert ).  Risikerer fort ei runde med kun 10 spillere i aksjon her.

Kapteinhivoghoi
13.08.20 15:05
Son: Flyten fortsetter.

Du har da hatt bra flyt til denne tid, eller ?

Lew_Ashby
13.08.20 15:27
Son: Flyten fortsetter.

Dette kunne vært omstendigheter som gir meg en ørliten sjanse til å nå deg igjen framover. Men ser at det ikke var noe alvorlig, og Koomson er nok garantert klar til helgen. 

Lew_Ashby
13.08.20 15:35
Kapteinhivoghoi: Folket har roen på at det snart venter målpoeng fra ham da ? Tror ikke FKH klarer CS mot hverken SIF eller AaFK. At FKH vinner tror jeg, men CS nei. Ut fra den troen kan jo Velde like godt skape like mye poeng.

Haha. Som jeg skriver så er det nok det ja. Men Haugesund har jo også tidvis vært svært solide defensivt, og har sammen med RBK, S08, Molde og Odd flest CS i år med 5. Har fått CS i 50% av sine siste 10 kamper - så trenden er jo at laget bare har blitt bedre defensivt utover sesongen. 

Laget kan fort finne på å holde nullen både mot Ålesund og SIF, og forsvarsspiller fra Haugesund, som også kan finne på å hente målpoeng, er ikke et dumt valg. Jeg kjører ihvertfall på når jeg vet omfange av Aasbak sin skade.

Kapteinhivoghoi
13.08.20 17:12
Lew_Ashby: Laget kan fort finne på å holde nullen både mot Ålesund og SIF, og forsvarsspiller fra Haugesund, som også kan finne på å hente målpoeng,

Joda, alt er mulig. Mot SIF hjemme er nok mulig CS 50 % - SIF har 4 kamper med null scored mål. AaFK derimot har kun 2 kamper med null mål, begge borte. Så til tross av at AaFK lekker som ei sil bakover, de scorer mål. Så jeg anser CS for FKH på Color Line som rimelig labert. Jeg har Desler - spiller han mot SIF - men benker mot AaFK da han gir lite målpoeng.  Faktisk ikke siden gw 4. Stølås slik sett et bedre valg, men jeg har ikke ledige bytter.

HLund
HLundInnlegg: 19810
13.08.20 18:47

Koomson er ikke skadet.

urbeka
13.08.20 22:11

Trondsen skulle spille siste kamp mot Aafk men det er nå avblåst, han reiser til Tyrkia på fredag https://www.rbk.no/nyheter/trondsen-reiser-til-tyrkia-fredag

Andreaslio
AndreaslioInnlegg: 117
13.08.20 22:23

Koomson bekreftet etter treningen at han var helt fin etter smellen med Kristiansen! 

Evertonion
EvertonionInnlegg: 824
13.08.20 22:26

Interessant at "De 32,768 lagene med flest poeng i runde 15 kvalifiseres til cupen."

Det er 33,670 lag med i spillet nå. Ok sjanse for avansement!

Lew_Ashby
14.08.20 09:11

RBK sitt lag på formasjonstrening her om dagen:

Julian Faye Lund

Erlend Reitan - Tore Reginiussen - Even Hovland - Anders Trondsen

Kristoffer Zachariassen - Edvard Tagseth - Gjermund Åsen

Carlo Holse - Torgeir Børven - Emil Ceide

Trondsen har nå forlatt for Tyrkia, og Hedenstad skal visstnok nærme seg retur, da tar han venstrebacken inntil videre. Dersom han ikke rekker Ålesund-kampen er det ingen som vet hvem som skal spille der til helgen.

Ekstremt lyst til å ta inn Holse, men med Helland som alternativ så er det jo en veldig risk. Står mellom Holse og de sikre Velde/Zachariassen.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 09:13)

Crabsen
CrabsenInnlegg: 15009
14.08.20 09:34
Lew_Ashby: Holse

Sto mellom å ta inn han eller Ceide til denne runden. Gikk for sistnevnte til slutt, men er sannelig ikke sikker, føltes litt som en god "gammeldags" Mahrez/B.Silva dilemma. 

(Innlegget ble redigert 14.08.20 09:35)

Lew_Ashby
14.08.20 09:43
Crabsen: Sto mellom å ta inn han eller Ceide til denne runden. Gikk for sistnevnte til slutt, men er sannelig ikke sikker, føltes litt som en god "gammeldags" Mahrez/B.Silva dilemma.

Ja er vanskelig den. Bare at det er to andre alternativer som kan ta plassen til begge to når som helst.

Per nå er det Velde jeg kjører på med. Tror jeg. Kjedelig ift Ceide/Holse, men orker ikke at Helland/Adegbenro plutselig starter 3 kamper på rad. Dersom en av de to sistnevnte blir skadet, eller Ceide/Holse plutselig blir superstjerner, så lempes de inn fort som faen. 

(Innlegget ble redigert 14.08.20 09:43)

Lew_Ashby
14.08.20 11:53

Andreas Hopen har en del spennende info om underliggende tall for Eliteseriespillerne. I linken viser han til hvilke spillere som har fått dårligst betalt ift forventet målpoeng hittil. Ikke overraskende er Kabran der - kommer til uhorvelig med sjanser, men bommer mye. 

Bamba, Salvesen og Skålevik er også, ikke overraskende på listen.

Litt lengre ned på feeden har han også et spreadsheet for spissene til alle lagene - med xG, berøringer i motstanders 16.meter osv. Han gir også tall på en del midtbanespillere:

Tal pr 90 min.

Kristoffer Velde xG 0.27, touch i 16: 2.52, innlegg 1.22(!) xA 0.08(!)
Zymer Bytyqi xG 0.15, touch 4.9, innlegg 7.4, xA 0.27
Aron Dønnum xG 0.23, touch: 3.73, innlegg 1.78, xA 0.14
Gilbert Koomson xG 0.25, touch 3.59, innlegg 2.57, xA: 0.08.

For de som baserer valgene sine på slike tall, så leverer ikke Kristoffer overVeldende tall. Forventes ørlite mer mål enn de øvrige kantspillerne, og null assistfare hittil. Var mye på dødball sist mot Mjøndalen, noe som kan få opp xA. Bytyqi framstår som den mest spennende basert på tallene, men tror fortsatt det blir Velde inn.

(Innlegget ble redigert 14.08.20 12:00)

Crabsen
CrabsenInnlegg: 15009
14.08.20 12:41
Lew_Ashby: Kristoffer overVeldende

Du skal få en tommel for den, men bare siden det er helg

urbeka
14.08.20 12:59

På expected frustrasjon (eFru) så ligger kanskje Velde høyt?

Demidov
DemidovInnlegg: 1516
14.08.20 13:00

Rolantsson testet positivt for korona. Han rakk å gå i karantene før han kom på trening etter smitte tydeligvis 

bessrwissr
bessrwissrInnlegg: 244
14.08.20 17:58
urbeka: frustrasjon

Kan man benytte nytt WC til runde 15?

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 18357
14.08.20 18:13

Kjenner jeg angrer allerede, men gikk for traurige Reginiussen for Bjørnbak.

Mbaye

Hanche Reginiussen Daland

Hauge(k) Pelle Koomson Zinker

Børven Berisha Junker

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg