Veien mot toppen
Datoen er 30. juni 2019, lokasjonen er Tammisaaren keskuskenttä, hjemmebanen til Ekenäs IF Tammisaari. Klubben spiller ved spillets start i Ykkönen, finsk 1. divisjon. TV 2 har fått vite at en norsk, 19 åring skal ta over Ekenäs og har sendt en reporter for å dekke saken. I et lite rom på stadion møter den norske reporteren to andre journalister, de kommer fra den lokale avisa.
Olli Kuusela (styreformannen i Ekenäs) kommer inn i rommet sammen med den norske ternåringen. Olli tar ordet "Da ønsker jeg å presentere den nye manageren til Ekenäs, Fotballeier. Dere kan nå stille spørsmål"
TV 2 - "Hei, hvordan føles det å ta over Ekenäs? Og hvordan har du endt opp i Finland?"
Fotballeier - "Hei, det føles fantastisk. Jeg gleder meg til å komme i gang. Jeg fant et utrolig spennende studie i Finland, og da jeg kom inn på studiet var det bare å pakke kofferten og reise"
TV 2 - "Hvorfor falt valget deres på Fotballeier?"
Olli - "Jeg valgte Fredrik fordi han presenterte en utrolig spennende måte å spille fotball på for meg. Han virker som en motivator, noe vårt kjære Ekenäs trenger nå. Jeg hadde veldig lyst til å ansette en ung, spennende manager. Til tross for at han ikke har noen trenerlisenser tror jeg han vil passe oss godt. Jeg snakka med spillergruppa, og de virka positive til denne ansettelsen"
Lokal finsk avis - "Fotballeier, du er vel klar over at klubben har svært begrensa økonomiske muligheter og at klubben sliter enormt mye per i dag. Kan du få klubben på rett spor igjen?"
Fotballeier - "Jeg elsker utfordringer, og har null problemer med klubbens økonomiske situasjon. Jeg kan få klubben på rett spor igjen, vi har en spillerstall som er mye bedre enn det resultatene våre tilsier, og jeg er sikker på at jeg kan få mer ut av denne gruppa"
Lokal finsk avis - "Hva var det egentlig som overbeviste deg om å ta over Ekenäs?
Fotballeier - " Jeg har hatt en drøm å bli manager siden jeg ga meg som spiller. Jeg spilte kun på amatørnivå, men som trener tror jeg at jeg kan nå langt. Ekenäs har en god spillerstall, en dedikert eier og ikke minst fantastiske supportere som elsker Ekenäs"
"Da avslutter vi denne pressekonferansen" sier Olli.
Som dere sikker har skjønt så starta jeg uten en trenerlisens og med minst mulig erfaring som tidligere spiller. Jeg spiller egentlig med mitt ekte navn, men kommer til å bruke "Fotballeier" når jeg skriver her inne. Dette er min vei mot å bli tidenes beste trener. Jeg har allerede spilt ferdig to sesonger, overganger, taktikk, spillerstall og hvordan de tidligere sesongene har gått skal dere så klart få vite i andre innlegg.
Håper du vil følge med videre!