Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA 21 Ultimate Team

NYTT TEMA
AlphaBeast

AlphaBeast
22.02.21 17:34
Gudleif7: Kan bare snakke for meg selv, men gjør ingen lånekort og discarder dem bare. Synes det er noe tull og sykt irriterende når man skal gjøre SBC og det er lånekort overalt.

Samme her. Klubben blir et eneste stort rot med alle disse lånekortene. Beholder type TOTY Messi, prime Maradona og lignende, resten hurtigselges. 

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 17:36
AlphaBeast: Samme her. Klubben blir et eneste stort rot med alle disse lånekortene. Beholder type TOTY Messi, prime Maradona og lignende, resten hurtigselges.

Jepp, TOTY Messi er eneste lånespilleren jeg har i klubben. 

oscrue10

oscrue10
22.02.21 17:51

Folk tror at de kan flakse seg til et heldig mål og så er det liksom nok til å vinne. Det mener jeg at blir feil. Kanskje de quitter når jeg utligner, men det får bare være. Kanskje jeg må spille hele kampen. Tror jeg vant denne kampen 4-1, så jeg hadde absolutt rett i at dette var en relativt enkel kamp å vinne.

Forståelig at det er frustrerende for ham å ikke få seieren, og kanskje han har gitt bort noen seire selv, men kan umulig være så vanskelig å få inn noen ok spillere og ta dette litt mer seriøst. Får ok spillere for mindre enn 1k.

Hvis du mener at noen av mine punkter er feil får du gjerne si hvilke. 

-k9b_

-k9b_
22.02.21 17:53

Til oscrues forsvar så skal det sies at på det nivået han spiller på, så er det nok en del som ikke vet hva golden goal er. 

oscrue10

oscrue10
22.02.21 17:58

Jeg ville egentlig ligget lavt i terrenget om jeg skrev innlegg om at Joe Gomez ikke er like bra for alle, at min er bedre enn din osv (noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden) og i tillegg ofret en swap-spiller i feil SBC. Selvsagt vet de hva golden goal er, jeg vant fem kamper på under en halvtime (at du ikke tenkte så langt engang). Flause. At du ikke lærer.

unitedkid1902

unitedkid1902
22.02.21 18:01
Gudleif7: Jepp, TOTY Messi er eneste lånespilleren jeg har i klubben.

Personlig har jeg mange lånespillere fordi jeg liker å gjøre objectives og jeg vet at det kommer mye forskjellige kriterier ifht nasjon/liga, så synes det er greit å kunne sette sammen et lag med flere av dem (spesielt siden de kan brukes uendelig i friendlies)

TheOpiate

TheOpiate
22.02.21 18:01
-k9b_: Til oscrues forsvar så skal det sies at på det nivået han spiller på, så er det nok en del som ikke vet hva golden goal er.

Hehe..... =)

unitedkid1902

unitedkid1902
22.02.21 18:03
oscrue10: så jeg hadde absolutt rett i at dette var en relativt enkel kamp å vinne.

Poenget er vel at om du heller hadde quitta og hoppa inn i nye kamper kunne du skaffet 5 wins på samme tiden du brukte på den ene kampen

oscrue10

oscrue10
22.02.21 18:07

Umulig å vite om jeg tjente eller tapte på dette. Jeg kunne tapt de to neste kampene, som også kunne vært langvarige. Og for meg føles det feil å premiere dette.

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 18:12
oscrue10: Hvis du mener at noen av mine punkter er feil får du gjerne si hvilke.

Først og fremst er det snakk om objectives for å samle tokens der objectives er lagt opp på en måte at dersom man kjører golden goal så vil det gjøre objectives mindre tidkrevende for absolutt alle sammen, uansett hvilket nivå du er på.

Alle spiller moden utelukkende for å få token, altså alle har samme mål, nemlig å bli ferdig med objectives for å få token. Dette er altså ikke en competetive mode hvor det handler om å være best, ha best lag eller what ever. Her handler det om å fullføre de oppgavene på raskest mulig tid, siden det er INGEN fordeler ved å spille hele kampen. 

Det jeg mener du tar feil i er at du mener det er minimumskrav for hva du må ha, og jeg ser virkelig ingen grunn til å mene noe som dette. Det har da ingen som helst betydning om det er Mbappe eller Luca Toni du møter? 

Swaps er en optimal mulighet for folk til å hjelpe hverandre til et felles mål uten at det går på bekostning av noen og at de aller aller fleste har muligheten til å gjennomføre det uten å måtte sitte i timesvis for å kanskje få en seier. 

Hadde det derimot vært en competitive mode så kunne nok noen av meningene dine forsvares, men sånn som friendlies og objectives er bygd opp, så gir det altså null mening å sette krav til motstandere.

(Innlegget ble redigert 22.02.21 18:21)

oscrue10

oscrue10
22.02.21 18:26

Ingen av punktene mao. Jeg skrev gode råd som man er best tjent med å følge. 

For meg handler dette også litt om å vinne, ikke bare bli fortest mulig ferdig, men vil gjøre det så effektivt som mulig.

Tok et skjermbilde av det ene laget. Noen få ok spillere, men flere som overhodet ikke holder mål, i essensielle posisjoner. I slike tilfeller godtar jeg bare et tap dersom jeg tenker at han holder et såpass bra nivå at det er en stor fare for at han uansett ville vunnet. 

(Innlegget ble redigert 22.02.21 18:35)

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 18:33
oscrue10: Ingen av punktene mao. Jeg skrev skrev gode råd som man er best tjent med å følge.  For meg handler dette også litt om å vinne, ikke bare bli fortest mulig ferdig, men vil gjøre det så effektivt som mulig.

Hele essensen her er jo at folk spiller for tokens og følger de oppgavene som er satt og gir seg en blanke om å vinne eller tape eller hvilke spiller man har. Fordi det har ingen innvirkning på resultatet uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Kan vel konkludere med at du er mer opptatt av å vinne enn å få tokens raskest mulig. Så kan det være ulike grunner til det? Mestringsfølelse? Stolthet? Jeg aner ikke, men eneste som er helt sikkert er at du tar feil dersom du tror det er raskere å spille seg til seier enn å kjøre golden goal :)

Forøvrig hvordan kan du gjøre noe mer effektivt hvis det går treigere? Særlig her hvor eneste parameteret du kan måle effektivitet på er hvor fort du blir ferdig siden alt annet er irrelevant.

oscrue10

oscrue10
22.02.21 18:42

Spillerne har en viss betydning for meg og X antall andre. Umulig å vite hvor mange, hva som skal til for at man nekter å ta et tidlig 0-1 tap osv. Selvsagt vesentlig om motstanderen har Mbappé eller en random non rare på topp.

Vi vet som sagt ikke om jeg tjente eller tapte på dette. Jeg vant en kamp, dette lever jeg fint med. 

Jeg er relativt opptatt av å vinne, som også merkes i pro clubs i den forstand at jeg har krav til å få joine. Mange på Facebook som tenker at pro clubs bør være åpent for alle og så får det bare gå som det går. I pro clubs forventer jeg å vinne mer enn i ultimate team fordi jeg mener at jeg er en bedre lagbygger enn mange andre.

-k9b_

-k9b_
22.02.21 18:49

Fortell gjerne mer om pro clubs karrieren din. Hvordan er du i forhold til f.eks resten av Norge? 

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 18:59
oscrue10: Selvsagt vesentlig om motstanderen har Mbappé eller en random non rare på topp.

Hvorfor er det vesentlig? Det har jo ingen verdens betydning.

oscrue10

oscrue10
22.02.21 19:06

Kanskje jeg ser for meg at det er lettere å forsvare meg mot "Luca Toni". Økt sjanse for å vinne.

Pro clubs er ikke særlig vesentlig i denne sammenhengen, men ble nevnt for å si noe om at jeg er opptatt av å vinne. 

Får egentlig ikke vurdert meg opp mot andre på noen fornuftig måte. Jeg kan bare si at jeg har vært manager for vellykkede klubber og har hatt rimelig bra personlige stats i årevis (avhenger av hvem man spiller med, hvor mange, divisjon osv). 

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 19:14
oscrue10: Kanskje jeg ser for meg at det er lettere å forsvare meg mot "Luca Toni". Økt sjanse for å vinne. Pro clubs er ikke særlig vesentlig i denne sammenhengen, men ble nevnt for å si noe om at jeg er opptatt av å vinne.

Der svarer jo du egt på det selv. Stoltheten din er større enn logikken. Ærlig sak det.  

Frk

Frk
22.02.21 19:21

En gang i tiden innbilte jeg meg at Son var problemet. Så feil kan man ta. 

AlphaBeast

AlphaBeast
22.02.21 19:21

Hva synes dere om "konstant press"? Ja, det slakter staminaen til spillerne, men det er jo helt sykt hvor bra det er.

Jeg kan lede med tre mål og plutselig ha null kontroll hvis motstanderen skrur det på. Går som regel fint hvis jeg klarer å holde ut i 20 min, men pulsen er høy frem til da.

Møtt et par som har 0 stamina igjen etter 90 min på samtlige spillere utenom subs. Ganske lett å holde ball mot slutten av kampen da. Personlig tar jeg det sjeldent på før 70. minutt.

Snakker forøvrig ikke om lagpress på D-paden.

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 19:23
AlphaBeast: Hva synes dere om "konstant press"? Ja, det slakter staminaen til spillerne, men det er jo helt sykt hvor bra det er.

Setter det alltid på dersom jeg ligger under og merker at jeg får mye mer "tak" i kampen. Dersom jeg bruker det for tidlig og ender i EO kan det bli tøft ja.

Edit: Glemte å legge til at jeg tidligest tar det på utover i andre omgang. Kanskje rundt 60. Litt avhengig av kampbilde og resultat selvsagt.

(Innlegget ble redigert 22.02.21 19:24)

AlphaBeast

AlphaBeast
22.02.21 19:26
Gudleif7: Edit: Glemte å legge til at jeg tidligest tar det på utover i andre omgang. Kanskje rundt 60. Litt avhengig av kampbilde og resultat selvsagt.

Da er vi ganske lik da. Deilig å overleve frem til 70-80 mot noen som skrur det på i førsteomgang. Greit å trille ball og kontre da!

Sliter derimot å forsvare det. Utrolig vanskelig. Må nesten alltid slå langt.

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 19:29
AlphaBeast: Sliter derimot å forsvare det. Utrolig vanskelig. Må nesten alltid slå langt.

Det er helt grusomt når man ikke har noen å spille på og det kommer 17 mann i press på en gang, men dersom man kommer seg forbi er det som regel stoooore rom å utnytte i angrep.

oscrue10

oscrue10
22.02.21 19:35

"Der svarer jo du egt på det selv. Stoltheten din er større enn logikken. Ærlig sak det"

- Nope, og jeg ser at du over flere innlegg har problemer med å argumentere for dette, som det ikke er mulig å argumentere for. 

Nishy

Nishy
22.02.21 19:42

Oscrue må den ukjente broren til Svein Erik Edvardsen.Like mye selvinnsikt hos begge to. 

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 19:44
oscrue10: - Nope, og jeg ser at du over flere innlegg har problemer med å argumentere for dette, som det ikke er mulig å argumentere for.

Hva er det du vil jeg skal argumentere for da?

Dersom motstander bruker Mbappe eller ræva spiss og putter på meg så quitter jeg uansett. Aka samme tid brukt. 90% gjør det samme, men hvis ikke så quitter jeg selv.

Si at du spiller en hel kamp så er det 90 fifaminutter.

I snitt så var det et mål i mine kamper før 10min var spilt siden jeg gikk all in for å score og da hendte det at jeg slapp inn tidlig også. 

Da kan jeg gjøre 9 kamper på samme tiden som du får gjort 1. Sjansen for at jeg har mer enn 1 seier på 9 kamper vil jeg si er tilnærmet 100%. 

Da har jeg vært mer effektiv og fått flere seiere på kortere tid enn dersom jeg spilte hele kampen. Dette regnestykket er så enkelt at det ikke går an å stille spørsmål ved.

Om du mener på argumentasjon mtp Mbappe vs dårlig spiss, så skjønner jeg ikke helt hva jeg skal argumentere for siden jeg bare kjører golden goal og da er det helt irrelevant hvilke spillere som er involvert siden det handler om å få det første målet og ikke noe annet. 

Eneste grunnen til at du bryr deg om laget og spillerene er jo utelukkende stoltheten din, og dessverre så er ikke den relevant for noen andre enn deg selv. 

TheOpiate

TheOpiate
22.02.21 19:46
oscrue10: Tok et skjermbilde av det ene laget. Noen få ok spillere, men flere som overhodet ikke holder mål, i essensielle posisjoner.

Grunnen til at folk flest ikke bruker tid eller ressurser på å bygge lag er jo nemlig det at folk gir fullstendig F i om de vinner disse kampene, så lenge de klarer objektivene rimelig kjapt. Når de aller fleste spiller golden goal så klarer man som regel å unnagjøre disse fullstendig meningsløse kampene relativt fort med dårlige lag, og heller kan bruke tid og ressurser på de kompetative modusene. Selvfølgelig enklere med bedre lag, men da de fleste krever 8 first owner-spillere, så begrenser det muligheten til å kjøpe seg lag

TheOpiate

TheOpiate
22.02.21 19:50
Gudleif7: Si at du spiller en hel kamp så er det 90 fifaminutter. I snitt så var det et mål i mine kamper før 10min var spilt siden jeg gikk all in for å score og da hendte det at jeg slapp inn tidlig også.  Da kan jeg gjøre 9 kamper på samme tiden som du får gjort 1. Sjansen for at jeg har mer enn 1 seier på 9 kamper vil jeg si er tilnærmet 100%.  Da har jeg vært mer effektiv og fått flere seiere på kortere tid enn dersom jeg spilte hele kampen. Dette regnestykket er så enkelt at det ikke går an å stille spørsmål ved.

Nettopp. Kjørte gjennom den spanske i stad. Tok meg 18 minutter fra jeg startet første kampen til jeg var ferdig. Det er ikke veldig mye lengre enn det tar å spille en hel kamp. Var riktig nok heldig, men tror jeg knapt har brukt mer enn 30-40 min på noen av online objektivene til nå. Golden goal-spillet som de aller fleste bedriver er rett og slett fantastisk samarbeid innad i Fifa-miljøet

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 19:52
TheOpiate: Nettopp. Kjørte gjennom den spanske i stad. Tok meg 18 minutter fra jeg startet første kampen til jeg var ferdig. Det er ikke veldig mye lengre enn det tar å spille en hel kamp. Var riktig nok heldig, men tror jeg knapt har brukt mer enn 30-40 min på noen av online objektivene til nå. Golden goal-spillet som de aller fleste bedriver er rett og slett fantastisk samarbeid innad i Fifa-miljøet

Var samme her også, bare susa igjennom selv med stoppere med 50 pace og 75 rata keeper. Skulle ikke tro det var mulig gitt ;)

Frk

Frk
22.02.21 19:59

Sånn rent hypotetisk. Om helsevesenet ikke har fanget opp og fått gjort noe med en sak, ville VGD klart det? 

Gudleif7

Gudleif7
22.02.21 20:01
oscrue10: Jeg leser "logikken" som at jeg skal ha tapt på å ikke ta dette 0-1 tapet. At det ville vært bedre å gå videre for noen raske seire. Det kan man ikke påstå. Det er det umulig å argumentere for. Man kan anta i hytt og pine, det er mulig.

Det er jo barneskolematte vi snakker om her. Som jeg sa i argumentasjonen min, jeg fikk inn 9 kamper i snitt på samme tid som en hel kamp. I hvilken verden vil det da ikke være lønnsomt å quitte? I såfall vil jeg veldig gjerne se det regnestykket.

Klikk for å gå tilbake til toppen