Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***Fantasy Premier League 20/21***

NYTT TEMA
bjerkseth
bjerksethInnlegg: 2602
16.09.20 13:06
sverto: Bamford har steget i pris så det må jo være det at United/City ikke har "startet" enda.

Du får inn Bamford med et enkelt bytte på topp. De fleste hadde en spiss i prisklassen 6-6,5M på laget sitt. Inn med flere United og City kan derimot kreve et WC. Som kan forklare hvorfor ingen har gått opp. Svaret får vi først til helgen, eller etter første prisoppgang på KdB/Bruno.

Magiii
MagiiiInnlegg: 5058
16.09.20 13:14
InDeilawetrust: Hittet ut Son og TAA i natt. Inn med Digne og Bruno.  Satser på Auba-->KDB før GW3. Etter det regner jeg med at det blir wildcard. Selv om laget er så grønnjævlig før denne runden at jeg egentlig burde fyrt det av nå.

Ganske solide bytter, men kanskje skummelt å droppe TAA selv om Digne og Everton så veldig bra ut mot Spurs. Digne er vel å finne på de fleste lag om ikke så alt for lenge, så sikkert ikke dumt å være tidlig ute der. Kunne egentlig tenkt meg å gjøre noe lignende, men velger å spare bytte og gi Son GW2&3. Jeg satser på at han fikser seg et par målpoeng. 

Skal bli spennende å se hvordan ståa er mellom TAA&Son vs Digne&Bruno etter GW3. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 13:14)

IsoGrifo7L
IsoGrifo7LInnlegg: 7037
16.09.20 13:27

Er det flere enn Bamford og William som har steget i pris?

Merkelig at Mane har gått ned i pris, men ikke Son, når det er over 120000 flere som er solgt Son enn Mane.

Paalanil
PaalanilInnlegg: 11222
16.09.20 13:29
IsoGrifo7L: Merkelig at Mane har gått ned i pris, men ikke Son, når det er over 120000 flere som er solgt Son enn Mane.

Nok en gang, Wildcards

teofilos
teofilosInnlegg: 345
16.09.20 14:37
mags77: Hvilken forsvarspiller forsvarer prisen sin på 5 best?

Jeg ville gått for Saiss. Utfordrende GW2, men GW3-GW7 er fantastisk.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 14:39)

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 38638
16.09.20 14:38
Magiii: Ganske solide bytter, men kanskje skummelt å droppe TAA selv om Digne og Everton så veldig bra ut mot Spurs. Digne er vel å finne på de fleste lag om ikke så alt for lenge, så sikkert ikke dumt å være tidlig ute der. Kunne egentlig tenkt meg å gjøre noe lignende, men velger å spare bytte og gi Son GW2&3. Jeg satser på at han fikser seg et par målpoeng.  Skal bli spennende å se hvordan ståa er mellom TAA&Son vs Digne&Bruno etter GW3.

Enig at det er en risiko forbundet med å droppe TAA, men jeg har Robertson fra før, og TAA er helt ute av kampform. Ser for meg at jeg kan hente han inn igjen på Wildcard eller ved en senere anledning uten at han har steget nevneverdig i pris med tanke

på at han er den forsvarsspilleren som blir solgt mest for øyeblikket. Digne er da foreløpig hentet for 1 eller 2 runder før WC mest sannsynlig blir brukt, så får man ta en ny vurdering videre på om han skal være med eller ikke. 

Angående Son-->Bruno byttet var det planlagt fra før da Son bare var placeholder i GW 1 før jeg skulle inn med Bruno eller Rashford. Valgte falt på Bruno og da har jeg også 0,5 ITB selv om jeg kunne gjort Son-->Rash, men da hatt 0,ITB. 

InDeilawetrust
16.09.20 15:03

Da er laget denne runden: 

Ryan 

Digne Robertson Egan KWP

Fernandes Salah Auba(C) Saint-Maximim

Werner Mitrovic

Nyland, Mitchell, Bissouma, Davis 

BlueRaptor
BlueRaptorInnlegg: 2950
16.09.20 15:10

Hvordan kan Auba både ha vært most captained og most vice-captained i GW1?

iChris
iChrisInnlegg: 1805
16.09.20 15:12

Fordi "alle" hadde enten cappet eller visecappet? De som cappet fordelte visecap på flere spillere. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 15:12)

BlueRaptor
16.09.20 15:13

Tenk at man denne runden kunne hatt 173p med Salah som cap, 193 med TC, og laget ditt hadde bare kostet 87,5M...

BlueRaptor
16.09.20 15:13
iChris: Fordi "alle" hadde enten cappet eller visecappet? De som cappet fordelte visecap på flere spillere.

Selvfølgelig. Bare jeg som ble litt korttenkt der fordi det så rart ut.

VisionQuest
VisionQuestInnlegg: 342
16.09.20 17:07

McCarthy
TAA, KWP, Taylor
De Bruyne, Salah, Barnes, James
Werner, Martial, Adams

Kan det forbedres? 

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 2672
16.09.20 17:46
InDeilawetrust: Valgte falt på Bruno og da har jeg også 0,5 ITB selv om jeg kunne gjort Son-->Rash, men da hatt 0,ITB.

Dette regnestykket sliter jeg med etter ditt Son salg.  Bruno koster 1 mill mere enn Rashford.  Du valgte Bruno og har 0,5 ITB - kunne valgt Rash - men da hatt 0 ITB ????

InDeilawetrust
16.09.20 17:51
Kapteinhivoghoi: Dette regnestykket sliter jeg med etter ditt Son salg.  Bruno koster 1 mill mere enn Rashford.  Du valgte Bruno og har 0,5 ITB - kunne valgt Rash - men da hatt 0 ITB ????

Det litt rotete ja. 

Jeg hadde 0,5 ITB før jeg gjorde noen bytter.

Kunne gjort Son-->Rashford straight forward. 

Jeg gjorde

TAA--->Digne

og sto da igjen med 2 ITB.

Brukte 1,5m på: Son-->Bruno 

Har da 0,5 ITB igjen. 

Kapteinhivoghoi
KapteinhivoghoiInnlegg: 2672
16.09.20 17:56
InDeilawetrust: Det litt rotete ja.

Da faller det på plass bedre ja. Bruno byttet var altså via en hit, kontra Rash kunne blitt gjort direkte.

Da trenger du at komboen Bruno & Digne gir 4 poeng mere enn komboen TAA & Rash - for å gå even i poengscore.

InDeilawetrust
16.09.20 17:59
Kapteinhivoghoi: Da faller det på plass bedre ja. Bruno byttet var altså via en hit, kontra Rash kunne blitt gjort direkte.
Da trenger du at komboen Bruno & Digne gir 4 poeng mere enn komboen TAA & Rash - for å gå even i poengscore.

Det er korrekt. 

caliblue
caliblueInnlegg: 14312
16.09.20 18:25

Noen her som hopper på James Rodriguez?

Frister meg, men har brent meg litt for mye på Everton-spillere før.

Gode stats fra debuten borte mot Spurs. Første PL-debutant som skaper fem målsjanser siden Alexis Sanchez i 2014. I tillegg burde han nok ha scoret selv også.

Fyren har hatt en ujevn karriere. Veldig god for Real Madrid under Ancelotti, mens han aldri fant seg til rette under Benitez eller Zidane.

Utlånet til Bayern har gått litt under radaren. Ancelotti hentet han på et 2-årig lån med opsjon på kjøp, men fikk sparken etter et par måneder. Heynckes kom inn, snakket spansk, la armen rundt James og fikk en hel del ut av han. Målpoeng hvert 90. minutt første sesong i Bundesliga. Så kom Kovac inn og alt skulle handle om løping og organisering. James fant seg aldri til rette og var klar på at han ville tilbake til Madrid.

Sist sesong fikk han bare sporadisk med spilletid under Zidane.

De tre siste sesongene er det i topp 5-ligaene kun Dimitri Payet som har færre minutter pr sjanse skapt. Og på ren offensiv output, følger James Kevin De Bruyne. Riktignok for dominerende lag som er bedre enn Everton.

Det er sagt om James at det passer han ikke å være en god spiller på laget som skal være best. Han trenger å være den beste spilleren på et godt lag. Han er ikke den største eller den raskeste. Han forsvinner litt inn og ut av kamper. Og han må få lov å jukse litt i jobbinga hjemover. Ancelotti virker å ha funnet en rolle som passer han perfekt.

Han gjorde stort som han ville mot Ben Davies etter 3-4 treninger med sine nye lagkamerater. De neste kampene skal han opp mot Kieran Gibbs, Tyrick Mitchell og Solly March?

Verdi for 7.5?

JAMES RODRIGUEZ PLAYER CAM VS TOTTENHAM

(Innlegget ble redigert 16.09.20 18:29)

JFT_96
JFT_96Innlegg: 25062
16.09.20 18:32

Så lenge James holder seg skadefri (verdt å tenke på Skadehistorikken om man tar han) og er lagets store stjerne kommer det garantert mange målpoeng. Hadde han vært sjelden skada hadde det vært en no-brainer til 7.5 for min del, og kan godt hende jeg finner plass på WC etter GW3.

caliblue
16.09.20 18:57
JFT_96: verdt å tenke på Skadehistorikken om man tar han

Godt poeng.

Tenkte først og fremst som en kortsiktig løsning pga kampprogram. Som et alternativ til å stresse inn spillere fra Manchester-lagene før det uansett kjøres wildcard.

Får tenke på det. Satser på at han hviles i kveld.

Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 6539
16.09.20 19:06
caliblue: Noen her som hopper på James Rodriguez?

Uten å si noe om Rodriguez, så må jeg si meg imponert over innleggene dine her inne. Alltid svært informativt og godt framstilt.

CaptButtkick
CaptButtkickInnlegg: 424
16.09.20 19:25

Vurderer WC. Helt ok første uke, men bak Salah var det egentlig litt tynt. Går akkurat opp i fht. å få inn noen early movers (Digne, Saiss, Harrison) og United. Synes jevnt over City er for dyre, muligvis med unntak av Sterling.

CaptButtkick
CaptButtkickInnlegg: 424
16.09.20 19:28

McCarth (4,0)
Robbo, Digne, Lascelles (Saiss, Mitchell)
Auba, Sterling, Rash, Harrison, Anguissa
Martial, Jimenez (Brewster)

Vurderer Martinez på keeperplassen. Anser han som bedre enn Heaton selv når han er tilbake. Nyland er plutselig tredjekeeper på AV og helt uaktuell for meg, selv som enabler.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 19:29)

langaA
langaAInnlegg: 97
16.09.20 19:51

Sitter med Alli. Han kommer til å gå ned i pris i natt, han skal byttes.

Men med hvem?

James, Greenwood eller Harvey Barnes frister mest. Hva tenker dere? Everton med nydelige kamper. Barnes så meget frisk ut i første kamp. Greenwood er jeg tvilsom på starter?

gilean
gileanInnlegg: 1047
16.09.20 19:59

Reguilon til Spurs er visst en done deal. Har Davies, så han vurderes ut nå. Tror dere han benkes allerede neste kamp?

gilean
gileanInnlegg: 1047
16.09.20 20:14
langaA: Sitter med Alli. Han kommer til å gå ned i pris i natt, han skal byttes.
Men med hvem?

Sitter med Alli og tenker på det samme selv. 

Tror jeg avventer Greenwood. Sancho ryktes nærmere United.

Tror det blir James på meg. Bra fixtures og Everton så gode ut mot Spurs. 

caliblue
16.09.20 20:25

Holder et lite øye med lagoppstillingene for kveldens ligacupkamper.

WBA med 10 endringer, Everton med 10 endringer, Leeds med 11 endringer, Fulham med 8 endringer og Southampton med 1(!) endring.

Southampton har fordelen av å ikke spille før søndag men har også den tøffeste motstanden i kveld.

Colonel_Kurtz
Colonel_KurtzInnlegg: 3487
16.09.20 20:47

Noen som har en link til oversikt over straffe+dødballtakere til alle lagene..?

Demidov
DemidovInnlegg: 1571
16.09.20 20:56

Saka vil gå ned i pris i natt? Eller er det wildcardene som lurer oss? 

Er Werner og Maximin skadefrie til helgen?

Tenker Saka ut og Podence inn. Pga Wolves sitt fine program etter City. Sistnevnte vil da neppe gå ned i pris. 

Greit å få ut Saka før et prisfall, selvom han kanskje vil spille mot West Ham til helgen hjemme. 

Leeds spillerne Klich og Harrison har altfor dårlig stats fra tidligere sesonger til at de forsvarer en plass på midten min. 

(Innlegget ble redigert 16.09.20 20:59)

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 14310
16.09.20 20:58
BlueRaptor: Hvordan kan Auba både ha vært most captained og most vice-captained i GW1?

Fordi veldig mange spillere hadde både Auba og Salah på laget. Da sier det seg selv at mange av de har en av de som C og den andre som V alt etter som. De som gjør akkurat dette har jo et svekket lag på andre lagdeler. Selv har jeg et rimelig godt lag i første runde, tar et bytte neste runde og ser det hele litt an før jeg svir av WC. For er her det mange veier til "Roma! denne sesongen. Så mange gode spillere at man kan gjøre veldig mange forskjellige valg og levere godt over tid.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 14310
16.09.20 21:00
Demidov: Saka vil gå ned i pris i natt? Eller er det wildcardene som lurer oss?

Arteta virker som har tatt et valg der han ikke får noen fast spilletid fremover. Har han ytterst på benken fordi prisen er lav en så lenge. Tror ikke han får mye spilletid fremover annet i cupene, og da er han ikke noen FPL spiller.  Akkurat dette vil de neste 10 rundene avklare.

(Innlegget ble redigert 16.09.20 21:01)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg