Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA: Career Mode

NYTT TEMA
Thecokeman

Thecokeman
09.05.21 16:12

Strålende sesong du har levert med Sunderland, sindreo96! Morsomt å følge med, blir spennende å se hvordan det går i Europa League.

KjetilTorget

KjetilTorget
09.05.21 18:09

Sindreo96: 

Strålende sesong og gratulerer med en fantastisk tittel! Blir gøy å følge dette prosjektet videre. 

Thecokeman: 

Blir spennende å følge Stuttgart på nytt! Nå må du ikke bli fristet til å bytte lag igjen :D 

sindreo96

sindreo96
09.05.21 18:59

Thecokeman

Tusen takk før det. Jaaa gleder meg veldig til fortsettelsen med Sunderland. 
Lykke til igjen med Stuttgart. 

KjetilTorget

Takker før det. Endelig satt FA Cup tittelen.

sindreo96

sindreo96
09.05.21 22:08

Sunderland

Sesong 4

Overgangsvinduet Juli/August

Sommervinduet er over før denne gang. I år skal vi ut i Europa å spille kamper så da trengs det en bredere tropp enn det vi har nå. Vi hadde et budsjett på 45 millioner som gjorde det litt vanskeligere med å hente de vi hadde egentlig tenkt til. 

Men vi endte opp med en god gjeng spillere som kommer til oss. Hovedmålet før vinduet va å hente inn en ny høyreback, ny spiss og en sentral midtbane spiller vist det va midler igjen til det.

Spillere inn:

Alex Kral fra Spartak Moskva før £20m

Timothy Fosu-Mensah fra Leverkusen før £13m

Jørgen Strand Larsen fra FC Groningen før £11m

Spillere ut:

Luke O’Nilen til RB Salzburg før £1.7m

11ern

K: Gavin Bazunu, 21 år, Irland 75ovr

HB: Fosu-Mensah, 25 år, Nederland, 78 ovr

MS: Dion Sanderson, 23 år, England, 77 ovr

MS: Tosin Adarabioyo, 25 år, England, 79ovr

VB: Mitchel Bekker, 23 år, Nederland, 78 ovr

SM: Alex Kral, 25 år, Tjekkia, 80 ovr

SM: Kai Andrews, 19 år, England, 86 ovr

SOM: Joseph Willock, 23 år, England, 81ovr

HV: Tahith Chong, 23 år, Nederland, 73 ovr

S: Josh Maja, 24 år, Nigeria, 80 ovr

VV: Morgan Rogers, 21 år, England 79 ovr

Benk:

MS: Jake Adebayo, 20 år, England, 66 ovr

HB: Bali Mumba, 21 år, England, 71 ovr

VB: Paul Osew, 22 år, England, 69 ovr

SM: Matt Grimes, 28 år, England, 80 ovr

VV: Brandon Thomas-Asante, 24 år, England, 68 ovr

HV: Lynden Gooch, 27 år, USA, 73 ovr

S: Jørgen Strand Larsen, 23 år, Norge, 76 ovr

(Innlegget ble redigert 09.05.21 22:09)

Alekseve

Alekseve
11.05.21 22:53

Portsmouth rykker opp til Premier League
For første gang siden 2009/10-sesongen er Portsmouth tilbake i Premier League. Etter flere år i League Two, League One og Championship skal klubben endelig spille med storkanonene igjen.

Vi endte på en sterk 3. plass i Championship og måtte derfor spille kvalikkamper for å rykke opp. Etter 3-1 over to kamper mot Cardiff City stod Norwich City på motsatt banehalvdel i playoffinalen på Wembley Stadium. Årets spiller, Michael Obafemi, ble matchvinner da han satte 1-0 etter 76 minutter. Det var en jevnspilt kamp, men Portsmouth kunne slippe jubelen løs for Premier League-spill. Vi slår dermed følge sammen med Southampton og Sheffield United.

Som regel spiller jeg alltid 433 eller 4231, men på denne saven har jeg hatt lyst til å gjøre noe helt nytt. Har derfor spilt en litt spenstig 3232-formasjon. Uten backer har det gjort oss sårbare, men igjen har vi puttet masse mål. Michael Obafemi har stått for årets gjennombrudd i Championship etter solide 30 mål denne sesongen. Den irske spissen ble hentet fra Southampton og nå ligger toppklubbene flate etter 21-åringen. Supertalentet skal så absolutt ikke selges - uansett pris!

Overganger
Sommervinduet i 2021 åpnet med at vi hentet Michael Obafemi fra Southampton (£4m). Som nevnt rett over ble det litt av en signering. Han ble kåret til årets spiller for Portsmouth og i Championship. Nick Powell (Stoke City), Josh Benson (Burnley) og Harry Lewis (Southampton) var kontraktløse og ble derfor hentet gratis. Førstnevnte har vært en viktig spiller denne sesongen hvor han har levert 16 målpoeng. Benson har vært en god rotasjonsspiller, mens Harry Lewis har fått få kamper som backupkeeper. Han kan være på vei ut allerede neste sesong ettersom at vi har to spennende keepertalenter fra akademiet.

John Marquis og Michael Obafemi startet sesongen utrolig sterkt sammen, men dessverre pådro Marquis seg en stygg skade i oktober og ble skadet resten av sesongen. På samme tidspunkt var også backupspissen Ellis Harrison skadet. Vi måtte derfor lete etter kontraktløse spisser. Der dukket James Wilson opp og ble hentet på en toårskontrakt. Han ble en umiddelbar suksess med fem mål på de fem første kampene, men så stoppet det fullstendig opp.

Når januarvinduet åpnet måtte jeg derfor på spissjakt. Jeg la merke til at Chuba Akpom leverte solid med mål for Middlesbrough, men de krevde altfor mye. Gikk derfor etter Tottenham-talentet Troy Parrott. 20-åringen ble hentet for £3m og har dannet et solid spisspar sammen med landsmannen Michael Obafemi. Parrott er et veldig bra oppspillspunkt, mens Obafemi er et monster i bakrommet. Forhåpentligvis kan duoen også levere i Premier League.

Solgte spillere
£4.0m - Craig MacGillivray (Rangers)
£1.5m - Michael Jacobs (Reading)
£1.5m - Sean Raggett (Wigan)
£650k - Lee Brown (Inter Miami)
£500k - Paul Downing (Salford City)
Utlån - Alfie Stanley (Mansfield Town)
Utlån - Bryn Morris (Colchester United)
Utlån - Duncan Turnbull (Tranmere Rovers)
Utlån - Recco Hackett-Fairchild (Port Wale)

Lagoppstilling
GK - Alex Bass (24) - England - 74 ovr
CB - Haji Mnoga (20) - England - 68 ovr
CB - Jack Whatmough (25) - England - 71 ovr
CB - Callum Johnson (25) - England - 72 ovr
CM - Ben Close (25) - England - 70 ovr
CM - Harvey White (20) - England - 70 ovr
RW - Marcus Harness (26) - England - 70 ovr
AM - Nick Powell (28) - England - 74 ovr
LW - Ronan Curtis (26) - Irland - 74 ovr
ST - Michael Obafemi (21) - Irland - 78 ovr
ST - Troy Parrott (20) - Irland - 73 ovr

Parrott - Obafemi
      Curtis - Powell - Harness
             White - Close
 Johnson - Whatmough - Mnoga
                   Bass

Innbyttere
* = Akademispiller
CB - Matthew Forster (16) - England - 67 ovr *
CM - Tom Naylor (30) - England - 71 ovr
CM - Josh Benson (22) - England - 69 ovr
AM - Andy Cannon (26) - England - 69 ovr
RW - Adam Watson (16) - England - 70 ovr *
LW - Ryan Williams (28) - Australia - 68 ovr
ST - Ellis Harrison (28) - Wales - 67 ovr

Reserver
GK - Charlie Goddard (17) - England - 68 ovr *
GK - Harry Lewis (25) - England - 66 ovr
GK - Taylor Richardson (18) - England - 63 ovr *
CB - James Bolton (27) - England - 66 ovr
CB - William Brooks (16) - England - 65 ovr *
CB - Rory Pringle (17) - Skottland - 61 ovr *
CM - Isaac Brewer (18) - England - 62 ovr *
CM - Peter Waite (18) - England - 58 ovr *
AM - Kai Hurst (17) - England - 67 ovr *
RW - Jordy Hiwula (27) - England - 65 ovr
LW - Lance Clements (18) - England - 70 ovr *
ST - John Marquis (30) - England - 66 ovr
ST - James Wilson (26) - England - 66 ovr

Portsmouth Academy
Under årets sesong har jeg prøvd å ha et stort fokus på akademispillere. Det har grodd godt i Portsmouth det siste året for hele 10 spillere har blitt tatt opp til A-laget. Noen er ekstremt talentfulle og nærmer seg førstelaget allerede, mens andre vil om 2-3 sesonger blomstre for fullt.

CB - Luca Crawford (16) - England - 60 ovr - 77-83 pot
CM - Joseph Gibbons (15) - England - 68 ovr - 89-94 pot
CM - Harley Joyce (18) - England - 61 ovr - 77-94 pot
AM - Harley Ratcliffe (16) - England - 62 ovr - 76-94 pot
AM - Felix Houghton (17) - England - 60 ovr - 71-87 pot
AM - Brandon Hobbs (16) - England - 59 ovr - 75-89 pot
LW - Riley Hirst (16) - England - 62 ovr - 84-90 pot
ST - Ben Wood (15) - Skottland - 58 ovr - 88-94 pot

Jeg har høye forventinger til Joseph Gibbons (15). Han kan bekle den sentrale rollen, men jeg lurer på om han kan bli enda bedre i 10er-rollen. Her kan jeg ha en potensiell erstatter for Nick Powell (28). Midtstopperen Luca Crawford (16) har ikke det høyeste potensiale, men har ekstremt gode fysiske stats. Med riktig kamptrening kan han bli et midtstoppermonster. En som derimot har et høyt potensiale er den skotske spissen Ben Wood (15). Her har vi en klassespiss på vei opp i egne rekker. Ben Wood og Joseph Gibbons vil bli tatt opp til A-laget med en gang de fyller 16 år. Forhåpentligvis er det ikke lenge til slik at de får litt spilletid i Premier League, FA Cupen og Carabao Cup.

Sommervinduet åpner straks og jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe spillere for mer enn jeg selger for. Må derfor kvitte meg med noen spillere før jeg eventuellt får på plass noen nysigneringer. Nå gleder jeg meg til å spille Premier League-fotball med dette laget!

(Innlegget ble redigert 11.05.21 22:56)

sindreo96

sindreo96
12.05.21 18:47

Grattis med opprykk! Klasse innlegg å.

Spennende å se hvor på tabellen du ender med den troppen.

Hvilke posisjoner har du tenkt å forsterke?

Alekseve

Alekseve
12.05.21 21:33
sindreo96: Hvilke posisjoner har du tenkt å forsterke?

Tusen takk! Det avhenger av hvor mye penger jeg vil ha tilgjengelig etter spillersalg. Målet er en midtstopper og kanskje en midtbanespiller som kan spille CAM/CM. Jeg har noen talenter i akademiet som jeg har lyst til å gi plass i stallen, så har ikke lyst til å hente for mange. 

Hvordan går det med Sunderland? Liker signeringen av Alex Kral. Vet ikke hvorfor, men jeg ser han for meg i Sunderland-drakt om de hadde vært i PL. 

Thecokeman

Thecokeman
12.05.21 23:54

Halvveis i andre sesong med Stuttgart og vi har hatt en god sesong så langt. Startet utrolig bra med seier i 9 av de 10 første kampene, men har fått litt problemer og bare tatt 10 poeng på de siste 7 kampene. Skal sies at vi møtte alle de store lagene mot slutten. Topp 6 ser slik ut: 

1 Bayern 42p

2 Stuttgart 37p

3 Dortmund 37p

4 Leipzig 34p

5 Leverkusen 29p

6 Werder Bremen 27p

Vi virker å ha brukbar kontroll på topp 4, men det er ikke veldig mye som skal til for å ryke ut. Forsåvidt bare 5 poeng opp til Bayern, men det tror jeg skal mye til. Vi er for dårlige borte og har egentlig ikke stallen som skal til for å kjempe på flere fronter.

I Champions League havnet vi i en veldig tøff gruppe med Juventus, Barcelona og Galatasaray. Vi startet hjemme mot sistnevnte og vant 5-0, før vi klarte et veldig ufortjent poeng borte mot Juventus. Mot Barcelona vant vi litt overraskende 3-0 hjemme, men tapte 3-1 borte. I femte kamp hadde vi mulighet til å sikre oss avansement med seier mot Juventus, men det ble vanskelig. Havnet under 2-0 til pause, vi klarte å kjempe oss tilbake til 2-2 i andre omgang, men 2 minutter på overtid satte Juventus inn 3-2. Det betydde at vi måtte vinne borte mot Galatasaray og håpe på hjelp fra Juventus i siste kamp. Vi vant 7-0(!) og Juventus gjorde jobben mot Barcelona noe som gjorde at vi ble nummer to med 10 poeng og slo Barcelona på innbyrdes oppgjør. Ekstremt deilig! Møter Liverpool i åttendedelsfinalen. 

I cupen har vi slått ut Wolfsburg og Erzgebirge Aue og møter Karlsruher hjemme i kvartfinalen. 

Blir en spennende andre halvdel hvertfall. Spennende å se om vi får bud på noen spillere i januar også, det kan fort skje, vi har noen som har hatt en veldig god sesong, spesielt Almada, Hlozek og Galeno. Jeg har lovet meg selv å være åpen for bud og selge til en realistisk klubb om det dukker opp... 

Alekseve

Alekseve
13.05.21 09:42
Thecokeman: Almada, Hlozek og Galeno

Det er ikke de verste talentene å ha det der! Om du skulle trenge en spiss vil jeg anbefale Florian Krüger.

Lykke til i innspurten. Håper du tar igjen Bayern!

sindreo96

sindreo96
13.05.21 09:54
Alekseve: Hvordan går det med Sunderland?

Det går veldig bra etter en meget sterk sesongstart så ligger vi helt i toppen å snuser på en Champions League plass. Laget har virkelig fått satt seg etter signeringene vi gjorde i sommer. Alex Kral har vært den ballvinner vi ville han skulle være. Har vært helt enorm på midten. Fosu har å vært meget god på høyre backen. Ble matchvinner borte mot Chelsea faktisk. 
Føler dette er sesongen Morgan Rogers virkelig slår til, vært veldig skarp så langt i sesongen.

(Innlegget ble redigert 13.05.21 09:54)

Alekseve

Alekseve
13.05.21 23:53

Portsmouth Football Club
2022/23

Siden jeg vil at denne saven skal være litt annderledes og vanskeligere enn vanlig, bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle bruke mer penger enn hva jeg solgte spillere for. Jeg hadde godt over £30m i overgangsbudsjett, men siden jeg solgte spillere for rundt £7m ble dette budsjettet.

Mens jeg ventet på at spillere skulle bli solgt kikket jeg etter kontraktløse spillere. Der fant jeg Taylor Richards som ikke hadde fornyet kontrakten med Brighton. Den anvendelige midtbanespilleren ble signert på en fireårskontrakt. Når jeg hadde solgt nok spillere hentet jeg den venstrebeinte midtstopperen Jonathan Panzo fra AS Monaco for £4m. Engelskmannen er en hurtig spiller som jeg tror vil passe perfekt inn sammen med de midtstopperne jeg har nå. Det ble faktisk bare med de to spillerne denne sommeren.

Følgende spillere forlot Fratton Park: Andy Cannon (Swansea, £1.6m), Ryan Williams (Seattle Sounders, £1.5m), John Marquis (Alanyaspor, £1.2m), James Bolton (Minnesota United, £1m), Jordy Hiwula (KV Mechelen, £850k) og Bryn Morris (MK Dons, £800k).

Med alle disse salgene og 10 spillere på utlån ender jeg opp med en relativ tynn stall, men med de talentene jeg har på gang i akademiet tror jeg det skal gå greit. Jeg er veldig usikker på om kvaliteten er god nok for å overleve i Premier League, så akkurat overlevelse blir målet for denne sesongen. Om vi greier å ta oss noen runder videre i FA Cupen og Carabao Cup så tar jeg det som en bonus.

Lagoppstilling
                     Parrott (74) - Obafemi (80)
      Curtis (74)           Powell (75)           Watson (72*)
                      White (71) - Close (70)
          Panzo (73) - Whatmough (71) - Johnson (72)
                                 Bass (74)

Innbyttere
Harrison (67/ST), Clements (70/VV*), Harness (71/HV), Richards (70/AM), Benson (70/CM), Naylor (71/CM), Mnoga (69/CB)

Reserver
Wilson (66/ST), Hackett-Fairchild (61), Brooks (66/CB*), Forster (68/CB*), Goddard (70/GK*)

* = Akademispiller

sindreo96

sindreo96
14.05.21 13:40
Alekseve: Lagoppstilling
                     Parrott (74) - Obafemi (80)
      Curtis (74)           Powell (75)           Watson (72*)
                      White (71) - Close (70)
          Panzo (73) - Whatmough (71) - Johnson (72)
                                 Bass (74)

Digger virkelig spissparet! Masse lykke til med årets sesong.

KjetilTorget

KjetilTorget
14.05.21 15:26

Alekseve: Lykke til med sesongen. Tror det lag som er svakere enn ditt Portsmouth så du overlever! 

Ellers veldig høg kvalitet på innleggene her inne for tiden, skikkelig gøy å lese oppdateringene deres! 

Thecokeman

Thecokeman
14.05.21 17:45

Da var sesongen over. I januar endte vi opp med å selge Kalajdzic for 13m og hentet Karim Adeyemi (74) for samme sum. I tillegg hentet vi Janik Haberer (74) som backup på midten for 6m. Kalajdzic var ikke rett spillertype for meg så jeg var fornøyd når vi fikk et godt bud på han. På midten hadde vi kun en backup og det var litt lite, så det var greit å få inn Haberer der. Fikk bare et bud på de store spillerne og det var fra Atlético på Almada. Men de bød bare verdien hans og var ikke interessert i å øke budet, så det ble ikke noe av. 

I serien fikk vi en tøff start på andre halvdel med uavgjort hjemme mot Leipzig og tap borte mot Bayern. Da var plutselig Leverkusen helt oppe i ryggen vår og Bayern 10 poeng foran. Fokuset ble derfor å klare topp 4. Vi bedret oss heldigvis utover samtidig som Leverkusen gikk på tap etter tap og mot slutten var vi aldri truet. 

1 Bayern 88p

2 Leipzig 76p

3 Stuttgart 75p

4 Dortmund 73p

5 Wolfsburg 56p

6 Leverkusen 55p

Bayern ble altså suveren seriemester og vi var aldri i nærheten av de i serien. Fortuna Düsseldorf og Arminia Bielefeld måtte ta turen ned i 2 Bundesliga. 

I Champions League skulle vi møte Liverpool og startet hjemme. Der var vi best fra start til slutt og vant 4-1. I bortekampen tok Liverpool en tidlig ledelse og gikk opp i 2-0 etter 60 min. Det var spenning helt inn, men mot slutten fikk vi en kontring og Hlozek satte inn 2-1 og avansement. 

I kvartfinalen ventet Borrusia Mönchengladbach og vi startet hjemme igjen. Gladbach hadde for øvrig en grusom sesong og lå på 15 plass før disse kampene. Vi tok en tidlig ledelse ved Hlozek, men så ble Vagnoman utvist og Gladbach snudde kampen til 2-1. Så litt mørkt på det til pause, men det virket som om Gladbach trodde de hadde vunnet etter pause og vi kjørte fullstendig over de og ga oss ikke før det stod 5-2. Var ekstremt nære at Gladbach utliknet til 3-3 rett før vi fikk 4-2, men Trapp gjorde en sinnsyk redning. I bortekampen var det et lag på banen og vi vant 5-0, 10-2 sammenlagt! 

PSG ventet i semifinalen og igjen startet vi hjemme. Og det gjorde vi fryktelig godt, for til pause stod det 2-0 og rett etter satte vi 3-0. Alt så rosenrødt ut, men så våknet PSG og dommeren... Først fikk de en klar straffe som Mbappe satte sikkert. Så scoret de 3-2 i det 87 minutt. Men det stoppet ikke der, for de fikk en ny straffe, ekstremt billig i mine øyne og Mbappe satte 3-3. Litt av en skuffelse...

I bortekampen fikk Hack rødt kort etter 4 minutter og det så ekstremt stygt ut, men som mot Gladbach så virket det som PSG trodde det var over. Det var det ikke, for Hlozek satte 2 før pause og vi ledet 5-3 sammenlagt. Etter pause hevet PSG seg veldig og de fikk en scoring etter 67 minutter, men de trengte en til. Beleilig nok for dem var også denne dommeren i det gavmilde hjørnet og ga de straffe for ingenting. Mbappe var igjen sikker og vi måtte jage en scoring. Det gikk som det måtte gå, vi sendte alle mann frem og PSG kontret inn 3-2. Eventyret var over for denne gang. 

I cupen skulle vi møte Karlsruher hjemme i kvartfinalen og de feide vi av banen med 9-1. I semifinalen møtte vi Leipzig hjemme og gjorde en fantastisk førsteomgang. Ledet 2-0 og hadde full kontroll. Etter pause vet jeg ikke hva som skjedde, men Leipzig utliknet til 2-2 tidlig. Vi tok tilbake ledelsen etter 76 minutter, men Leipzig utliknet på overtid og det ble ekstraomganger. Leipzig gikk umiddelbart opp i 4-3 og vi fikk ikke tak i ballen resten av omgangen. I andre ekstraomgang var det to slitne lag, men vi klarte å påføre de to brudd høyt i banen som først sørget for 4-4 før Hlozek satte 5-4 etter 116 minutter. Leipzig klarte aldri å svare og vi var klar for finale. 

Der ventet selvfølgelig Bayern som også skulle spille CL-finale senere. Bayern startet kampen med voldsomt høyt press og når vi vant ballen hadde vi enorme rom. Det utnyttet vi to ganger før pause og det stod 2-0. Etter pause hadde vi full kontroll og satte også 3-0. Det virket som Bayern tenkte på CL. Uansett tok vi vårt første trofé og med det må vi si at det ble en veldig god sesong. 

Hlozek var virkelig i fyr og flamme denne sesongen. Det ble 34 mål i Bundesliga, 20 i Champions League som var ny rekord og 5 i cupen. Totalt 59 mål på unggutten. Almada også rimelig bra med 14 mål og 15 målgivende i Bundesliga, 8 mål og 4 målgivende i CL og 1+1 i cupen hvor han spilte lite. 

Kan også nevne at jeg rett før sesongslutt igjen fikk tilbud fra Leverkusen, men denne gangen takket jeg selvfølgelig pent nei. 

Thecokeman

Thecokeman
14.05.21 18:13

Dilemma: Har solgt Almada til Bayern (kommer til å angre) og Galeno til Atlético. Nå ønsker Manchester City Hlozek. Spørsmålet er altså, selge eller beholde? Tror det kan bli en vanskelig sesong om jeg mister de tre beste offensivt...

Alekseve

Alekseve
14.05.21 20:45
Thecokeman: Stuttgart

Konge oppdatering! Grattis med cupgull. 

Siden du allerede har solgt Almada og Galeno ville jeg beholdt Hlozek en sesong til. Typisk at Bayern støvsuger de beste Bundesliga-spillerne;) Kjipt å miste disse spillerne, men det gjør saven veldig realistisk. Har du siktet deg inn på noen erstattere?

Kjetil: Tusen takk! Håper jeg ikke rykker ned allerede denne sesongen. Etter 25 kamper ligger vi på 16. plass med 27 poeng. Crystal Palace (23p), Watford (22p), Burnley (20p) og Leeds United (14p) ligger på plassene under. Det er bare fire poeng opp til 9. plassen så her er det muligheter. Michael Obafemi har levert helt vanvittig med 14 scoringer så langt og ligger bare to mål bak toppscorer Sadio Mané. De 13 siste kampene blir spennende. 

Forresten helt enig med deg angående innleggene her inne for tiden. Utrolig gøy å låse! Tomlene flyr ut!

(Innlegget ble redigert 14.05.21 20:47)

Thecokeman

Thecokeman
14.05.21 22:39
Alekseve: erstattere

Har allerede hentet Florian Wirtz fra Leverkusen som Almada-erstatter. Han hadde et år igjen av kontrakten, så slapp greit unna prismessig. Har også hentet Ridle Baku fra Wolfsburg, egentlig som erstatter for Atal som var på vei til Leipzig, men han ble skadet i en treningskamp så tror det gikk i vasken. Mulig jeg bruker Baku som erstatter for Galeno i stedet. Kommer til å hente en ekstra midtbanespiller hvertfall og kanskje en stopper. 

Har heller ikke tatt en avgjørelse angående Hlozek enda. Ekstremt vanskelig avgjørelse, det er realistisk å slippe han, men han er helt vanvittig god så vanskelig å erstatte. 

KjetilTorget

KjetilTorget
14.05.21 23:16

Thecokeman: 

Fantastisk innlegg og gratulerer med en god sesong som ble kronet med en tittel! 

Hadde nok beholdt Hlozek jeg også, litt kjipt at Bayern støvsuger det tyske markedet for de beste spillerne, samt at jeg tror det blir tøft å miste alle tre. Liker også erstatterne du har kjøpt, spesielt Wirtz! Blir spennende å følge dette videre. 

Alekseve: 

Du har startet sesongen bra virker det som, har troen på at du holder plassen!

Fortsett å kom med disse fantastiske oppdateringene, alltid like gøy! 

Alekseve

Alekseve
14.05.21 23:18
Thecokeman: Ekstremt vanskelig avgjørelse

Ser den! Hvor mye penger skal til før du selger?

Spennende signeringer i Wirtz og Baku. Der har du to landslagsspillere!

Er veldig interessert i en stallrapport med navn, alder og overall om du har tid og lyst!

Alekseve

Alekseve
14.05.21 23:22
KjetilTorget: har troen på at du holder plassen!

Godt å høre at noen har troen, for den holder jeg på å miste. Etter innlegget jeg skrev har det gått rett vest med stortap etter stortap. Ligger på 16. plass og heldigvis er det åtte poeng ned til nedrykksplass.. Må virkelig skjerpe meg de siste syv kampene ellers kan luken bli spist opp akkurat som vi blir i Premier League akkurat nå. 

Thecokeman

Thecokeman
14.05.21 23:34
Alekseve: stallrapport

Kommer når vinduet er stengt! Håper folk fortsetter med gode oppdateringer, moro å lese. Blir spennende å se hvordan det går med Portsmouth. Angående Hlozek så er budet fra City på 137m. Bør være mulig å få noe mer. 

(Innlegget ble redigert 14.05.21 23:42)

Thecokeman

Thecokeman
15.05.21 18:42

Da har jeg kommet til 1 september og kan si at det skjedde litt mer enn forventet denne sommeren. Begynner med overgangene:

Ut: 

Thiago Almada (87) - Bayern - 175m

Maximilian Eggestein (80) - Milan - 26,7m

Wenderson Galeno (86) - Atlético - 101m

Jordan Torunarigha (81) - Atalanta - 71m

Adam Hlozek (85) - Barcelona - 230m

Kommentar: Jeg avslo altså budet på Hlozek fra Manchester City, men helt mot slutten av vinduet utløste Barcelona utkjøpsklausulen på 230m og det var ingenting jeg kunne gjøre siden jeg hadde gitt han ny kontrakt tidligere på sommeren. Da var det ikke mulig å fornye den en gang til. Så da mistet jeg altså han også. Torunarigha gikk også av samme grunn. 

Inn:

Ridle Baku (81) - Wolfsburg - 54m

Florian Wirtz (80) - Leverkusen - 45m

Suat Serdar (81) - Brighton - 40m

Felix Uduokhai (79) - Augsburg - 33m

Cristian Portu (83) - Real Sociedad - 39m

Mohammed Kudus (82) - Ajax - 58m

Lukas Klostermann (83) - Dortmund - 50m

Nicolas Gonzalez (86) - Crystal Palace - 120m

Kommentar: Jeg spilte to kamper før jeg valgte å signere Portu og Kudus. Fant ut i løpet av de kampene at jeg trengte et alternativ til både på vingen og på midten. Klostermann ble hentet fordi Torunarigha forsvant og Gonzalez på grunn av Hlozek. Gonzalez hadde vi jo første sesong og når han fortsatt var i Crystal Palace var det en overgang vi kunne få til. Veldig fornøyd med det når Hlozek forsvant. Klostermann var tredjevalg i Dortmund og derfor en fin signering.

Startet sesongen forferdelig med 3-0 tap i supercupen mot Bayern, uten å ha en eneste målsjanse. Tapte også serieåpningen hjemme mot Mainz 5-3, før vi lå under 3-0 borte mot Køln, men klarte å hente oss inn til 3-3. I avskjedskampen til Hlozek vant vi 4-0 hjemme mot Frankfurt og rettet opp noe av starten. 

Stallen ser slik ut:

Keepere:

Emilio Schäfer* (69) - 18 år - utlånt til Lorient 

Yannick Leveque* (71) - 18 år - utlånt til Getafe 

Nico Mantl (74) - 22 år 

Kevin Trapp (84) - 32 år

Samuel Picot* (70) - 17 år 

Backer:

Noah Katterbach (79) - 21 år 

Nico Schulz (79) - 29 år 

Felix Agu (77) - 22 år - utlånt til Marseille 

Josha Vagnoman (77) - 21 år 

Joshua Besse* (59) - 17 år 

Youcef Atal (82) - 26 år 

Ridle Baku (81) - 24 år 

Stoppere:

Bright Akwo Arrey-Mbi (69) - 19 år - utlånt til Norwich 

Marc-Oliver Kempf (79) - 27 år 

Robin Koch (83) - 26 år 

Felix Meier* (70) - 16 år 

Lukas Klostermann (83) - 26 år 

Yanis Bonin* (67) - 17 år 

Felix Uduokhai (79) - 25 år 

Vinger:

Florian Wagner* (65) - 18 år 

Robin Hack (86) - 24 år 

Valentin Frenser* (68) - 16 år 

Linton Maina (74) - 23 år - utlånt til Marseille 

Rafael Camacho (81) - 22 år 

Cristian Portu (83) - 30 år 

Daniel Brandt* (75) - 18 år 

Midtbanespillere:

Mohammed Kudus (82) - 22 år 

Florian Wirtz (80) - 19 år 

Markus Lehmann* (67) - 17 år - utlånt til Standard Liege

Fabian Wiese* (66) - 17 år - utlånt til Blackburn

Arne Maier (79) - 23 år 

Nicolas Dominguez (85) - 24 år 

Janik Haberer (74) - 28 år 

Valentin Winkler* (62) - 17 år 

Suat Serdar (81) - 25 år 

Spisser: 

Nicolas Gonzalez (86) - 24 år 

Karim Adeyemi (77) - 20 år 

* = akademispiller

Har en del spennende talenter, men spesielt en som utpeker seg. Daniel Brandt skal være i troppen min neste sesong. Det var grunnen til at jeg hentet rutinerte Portu i år og ikke en yngre spiller. Brandt skal satses på. Har også flere spennende keepere som skal ta over for Trapp når kontrakten hans går ut etter neste sesong, altså om to sesonger. Kommer til å speide spesifikt etter spisser til akademiet nå, for der har jeg ingen i akademiet merkelig nok. Alle talenter fra eget akademi som når et visst nivå skal få sjansen til å bli viktige spillere i fremtiden og målet på sikt er flest mulig fra eget akademi.

Alekseve

Alekseve
15.05.21 22:42
Thecokeman: Adam Hlozek (85) - Barcelona - 230m

Kjipt å miste han, men for et salg! Tror aldri jeg har solgt en spiller for en så høy sum noen gang. Syns du forvalter pengene svært godt og henter inn klassespillere på løpende bånd.

Med den spillerstallen du besitter nå kommer du til å tette igjen luka til Bayern. Gøy at du satser på unggutter. Brandt virker spennende!

Thecokeman

Thecokeman
15.05.21 23:23

Var ganske overasket når de utløste den klausulen ja... Ser for øvrig at jeg glemte å skrive at Brandt er på utlån. Han er i sitt andre år av et toårig utlån til Kortrijk. 

Laget er på papiret veldig bra, men sliter mer enn forrige sesong. Spesielt i den sentrale midtebaneposisjonen synes jeg både Maier og Serdar har vært under pari. Må vurdere å hente en forsterkning der i januar hvis de ikke bedrer seg. Wirtz er en annen som har levert skralt, men heldigvis har Kudus fylt noe av tomrommet etter Almada. 

Alekseve

Alekseve
15.05.21 23:52

Portsmouth Football Club
Sesongoppdatering 2022/23

Første sesong i Premier League er gjennomført og det endte med en 14. plass - fire poeng unna nedrykk. Sesongen startet veldig bra, men etter nyttår var det nesten ingenting som stemte. Angresflyten forsvant og vi slet defensivt. Heldigvis stemte det bedre de fire siste kampene, ellers hadde det endt med nedrykk denne sesongen.

Michael Obafemi ble årets Portsmouth-spiller i Championship og fortsatte i samme stil også i Premier League. Etter halvspilt sesong hadde han 15 mål på kontoen, men ender bare med 20 mål. Det er selvfølgelig sinnsykt bra for en spiss på et nedrykkstruet lag, men hadde ikke det vært for lagets formdupp kunne han fort blitt toppscorer foran Harry Kane som leverte 25 scoringer.

Harry Kane og hans Tottenham ble litt overraskende seriemestere. Liverpool, Manchester City og United endte på plassene bak. I motsatt ende av tabellen finner vi Burnley, Watford og Leeds United som må ta den tunge veien ned til Championship.

Midtstopperen Jonathan Panzo og midtbanespilleren Taylor Richards ble de eneste signeringene denne sesongen. Med et begrenset budsjett var det ikke rom for de store signeringene, men det har gjort sesongen morsom og krevende. Det har gitt plass til akademispillere og det er gøy å se at det gror godt.

Adam Watson (17) har fått sitt store gjennombrudd denne sesongen med åtte mål og seks assists på 32 kamper. Veldig fornøyd med at Alex Bass, Haji Mnoga, Jack Whatmough, Ben Close, Harvey White og Ronan Curtis leverer såpass bra at jeg ikke trenger å erstatte de. Vil gjerne bygge laget rundt de spillerne som har vært i klubben siden starten, men om laget skal klatre oppover på tabellen må det etterhvert komme nye ansikt inn. Når jeg nå skal ta fatt på en ny sesong må spillerstallen forsterkes. Har noen spennende talenter på gang fra akademiet så det kan hende at jeg ikke trenger å hente inn altfor mange. Jeg planlegger ihvertfall å hente inn en klar forsterkning på midtbanen, så får vi se om Michael Obafemi blir i klubben eller om han er klar for større oppgaver i langt bedre klubber.

Lagoppstilling
                         Parrott (78) - Obafemi (83)
          Curtis (74)          Powell (75)          Watson (75*)
                          White (71) - Close (71)
               Panzo (75) - Whatmough (74) - Mnoga (71)
                                       Bass (75)

Innbyttere
Williamson (ST/67*), Clements (LW/73*), Shepherd (RW/72*), Gibbons (AM/73*), Richards (CM/72), Benson (CM/72), Forster (CB/70*)

Reserver
Harrison (ST/68), Wilson (ST/67), Hackett-Fairchild (ST/61), Harness (RW/71), Johnson (CB/73), Brooks (CB/68*), Crawford (CB/64*), Daniels (CB/63*), Goddard (GK/71*)

(Innlegget ble redigert 15.05.21 23:54)

Thecokeman

Thecokeman
16.05.21 12:54
Alekseve: Sesongoppdatering

Strålende at du klarte å redde plassen, det er en meget solid jobb med den stallen. Gleder meg til å se hva som skjer i sommervinduet og i neste sesong nå. Watson virker jo hvertfall utrolig spennende! 

KjetilTorget

KjetilTorget
16.05.21 14:38

Thecokeman: 

Synd at du mistet "alle" stjernespillerne, men du forvalter pengene du får inn helt ekstremt godt. Blir ikke overrasket om kommende sesong blir bedre enn forrige selv om du må bygge nytt lag. Blir hvertfall meget spennende å lese neste oppdatering. 

Alekseve: 

Gratulerer med en meget solid sesong. Denne Watson må jo bare blir helt ekstrem god? 75 ovr og bare 18 år? Blir spennende å følge både han og laget videre! 

Thecokeman

Thecokeman
19.05.21 22:02

Sesongoppsummering 2022/23 Stuttgart:

Etter den ganske dårlige starten på sesongen de første 3 kampene tok vi 8 seire og 2 uavgjort på de neste 10 kampene noe som gjorde at vi hang godt med i toppen av tabellen. De siste fire kampene i ligaen var i et veldig hektisk program med både CL og cup i tillegg. Fra 4. desember skulle vi møte Schalke, Real Madrid, Dortmund, Bayern og Gladbach på to uker. Mot Schalke vant vi klart 6-1 hjemme før vi snudde 0-1 til 3-1 borte mot Dortmund. Det gjorde at vi var ett poeng bak Bayern før vi skulle møte de hjemme. For å gjøre historien kort så ble kampen et mareritt som endte 0-4. Blytungt rett og slett. Vi kom oss likevel på beina igjen og knuste Gladbach 6-1 borte noen dager senere. Vi gikk til vinterpausa med 4 poeng opp til Bayern som ledet ligaen med 42 poeng. 

Etter pausa raidet vi opp seier etter seier, 8 i tallet og hadde stor selvtillit før vi skulle møte Bayern borte. Nå var vi poenget foran dem og hadde troa på å revansjere det grusomme tapet hjemme. Men som i hjemmekampen ble vi latterliggjort og sendt hjem med 0-4 igjen. Det vondeste var at Thiago Almada var den dominerende spilleren, umulig å få has på. Vi tapte også neste hjemme mot Dortmund og var plutselig 5 poeng bak Bayern. Men igjen løftet vi oss og samtidig gikk plutselig Bayern på et tap og to uavgjort på de tre neste. Vi var likt på poeng før de fire siste kampene, men vi var godt foran på målforskjell. På papiret hadde riktignok Bayern et langt enklere program. 

Vår første "finale" var borte mot Hertha. Hertha startet best og ledet fortjent 1-0 til pause. Etter pause fikk vi en rask utlikning og i det 87 minutt satte Gonzalez inn 2-1 og vi var i ekstase. Dessverre klarte vi å kaste det bort på overtid av overtiden. Det endte 2-2 og vi ga bort fordelen. Neste kamp var hjemme mot Gladbach og vi kjørte kampen fra start og ledet 2-0 til pause. Etter pause ga vi bort ledelsen igjen etter en stor keepertabbe og en stor forsvarsfeil. Til tross for massivt press mot slutten klarte vi aldri å avgjøre og det endte igjen 2-2. Seriegullet var ute av synet når vi var 4 poeng bak med to kamper igjen. 

I nest siste kamp spilte vi borte mot Werder Bremen og ledet 2-0 til pause. Etter pause snudde Bremen kampen til 3-2 og vi så ut til å ha resignert fullstendig. Plutselig, ut av ingenting får vi 3-3 og vi kaster alle mann frem i et siste desperat forsøk. På overtid av overtiden slår Hack et perfekt innlegg til Gonzalez som stanger inn 4-3 og til vår store overraskelse ser vi at Bayern har tapt hjemme mot Gladbach. Det er fortsatt håp!

Før siste runde er saken klar, vi må gjøre det bedre enn Bayern, vi er ett poeng bak, men med bedre målforskjell. Bayern møter Frankfurt borte, vi Leverkusen borte. Vi får to smeller fra start og er under 2-0 etter 10 min, samtidig tar Bayern ledelsen så det ser mildt sagt stygt ut. Leverkusen presser oss utrolig, men vi klarer å holde unna og samtidig får vi to kontringer som vi setter. 2-2 til pause. Bayern leder. Etter pause får vi fort satt 3-2 og Leverkusen virker slitne. Plutselig scorer også Frankfurt og vi leder Bundesliga! I 3 minutter... Bayern tar tilbake ledelsen. Ut av ingenting scorer også Leverkusen. Nå er det tungt, men kan avslutningen ha en siste twist? 2 minutter på overtid får vi et brudd høyt i banen, Katterbach stormer frem fra sin venstreback og slår et nydelig innlegg til Dominguez som banker ballen i mål, 4-3 Stuttgart! Har Frankfurt klart å score på Bayern? Svaret er nei og vi ender altså et fattig poeng bak Bayern. Tungt. Spesielt når man tenker på kampene mot Hertha og Gladbach som vi definitivt burde vunnet. 

1 Bayern 81p

2 Stuttgart 80p

3 Dortmund 72p

4 Leipzig 62p

5 M'Gladbach 57p

6 Hertha Berlin 53p

Hannover og Holstein Kiel måtte ta den tunge turen ned. Union Berlin reddet plassen gjennom kvalikk. 

I Champions League møtte vi Real Madrid, Milan og Spartak Moskva i gruppespillet. For å gjøre det kort slår vi Real og Spartak x2 og en seier og en uavgjort mot Milan. I siste kamp slår vi Real hjemme og Milan kan kapre andreplassen med seier mot Spartak, men de klarer kun uavgjort så Real slipper med skrekken.

I åttendedelsfinalen møter vi Barcelona og har egentlig full kontroll, 4-1 borte og 3-1 hjemme. Barcelona møtte ikke opp. 

I kvartfinalen skulle vi møte Bayern. Selvfølgelig. Første kamp hjemme, bare kort tid etter 0-4 borte i serien. Det gikk som det måtte gå, vi går på en ny smell og Bayern vinner 3-0. Huff...

Vi får litt selvtillit før bortekampen når vi feier Wolfsburg av banen med 8-0 hjemme bare dager før returkampen. Før kampen vurderer jeg å vrake Kevin Trapp fordi han har vært usedvanlig svak i de tre kampene mot Bayern, men bestemmer meg for å la han få en siste sjanse. Vi endrer litt på laget ellers og går også ut med en veldig offensiv mentalitet (det måtte vi jo)... Etter 3 minutter setter Camacho inn 1-0. Det står seg til rett før pause hvor vi får en kontring og Hack setter 2-0, er det virkelig håp? Trapp har underveis gjort to strålende redninger som holdt oss inne i det. Etter pause får setter Gonzalez inn 3-0 og vi er likt! Bayern sender frem mange folk og vi får en kontring, Hack serverer Camacho som setter 4-0 etter 70 min. Plutselig må Bayern score 2! Bayern sender frem alt de har og etter 76 min får de et gjennombrudd, Lewandowski kommer alene med Trapp, men Trapp gjør en ny stor redning. Dessverre havner returen rett i beina på Almada som setter 4-1. Bayern fortsetter med et enormt kjør, men Trapp står imot. På overtid av overtiden glipper det for Klostermann og Almada får gå helt alene gjennom, han avslutter godt, men hvem er der? Kevin Trapp for faen, for en revansje! Han ender opp med 10 på børsen og sender oss videre til semifinale. Stikk motsatt av de tre andre kampene hvor Neuer har vært like umulig. Fytti katta så deilig! 

I semifinalen har vi full kontroll på et elendig Atlético Madrid som nesten ikke har noe å komme med. 7-2 sammenlagt. 

I finalen venter Liverpool som har slått Real Madrid i semifinalen. Første omgang er utrolig jevn og begge lag har en enorm sjanse, først Liverpool i stolpen, så har vi en ball som triller på streken, men hawkeye viser at den aldri er over linja. Resten av omgangen er det stillingskrig. Etter pause får vi et brudd rett fra avspark og Hack serverer Gonzalez som setter 1-0, drømmestart på andreomgangen! Liverpool tar så fullstendig over og det er nærmest utrolig at de ikke scorer. Salah har et par enorme muligheter, men blir stoppet av Trapp og Katterbach. I det 78 minutt er vi på en sjelden visitt og Katterbach serverer Dominguez med et perfekt innlegg som sistnevnte banker i krysset. Liverpool stormer frem og vi har ikke ballen igjen før på overtid hvor vi får en kontring som punkterer kampen fullstendig, 3-0 Robin Hack! Stuttgart vinner Champions League! For en følelse!

I cupen ryker vi tidlig mot Hertha Berlin. Gonzalez erstatter Hlozek på en glimrende måte med 35 mål i Bundesliga og 11 i CL, men Nicolas Dominguez blir likevel årets spiller med 17 mål i Bundesliga og 5 i CL. I tillegg har han 9+3 målgivende og er ekstremt god defensivt i sin indreløper-rolle. Kommer til å bli ekstremt ettertraktet i sommer. En sommer som forhåpentligvis blir rolig for Stuttgart...

KjetilTorget

KjetilTorget
20.05.21 14:57

Ny Motivasjon 

På grunn av så mange gode innlegg her inne den siste tiden så ble jeg inspirert til å starte en ny karriere jeg også (igjen). Så får jeg se om tiden strekker til slik at jeg får spilt litt også. 

Følte jeg måtte komme i gang med den tradisjonelle saven med Portsmouth slik som Alekseve har gjort. Følte også at jeg trengte en ekstra boost i starten så la inn ett økonomisk oppkjøp på 10 Mill Pund. 

Sommervinduet 2020 

Er godt i gang med det første sommervinduet og oppkjøringturneringen er unnagjort. Har allerede kvittet meg med en god del spillere. Skal prøve å få laget ett mer detaljert innlegg etter hvert. 

Spillere inn så langt er følgende (Kan muligens komme flere inn portene på Fratton Park): 

Bazunu - Peterborough 600 000 Mill Pund 

Wilmot - Watford 1,2 Mill Pund 

Heggheim - Viking 350 000 Pund 

Auklend - Viking 150 000 Pund 

Delap - City 1 Mill Pund 

Jones - Peterborough - 500 Mill Pund 

Elanga - Man Utd - 500 Mill Pund 

Willams Liverpool 1 Mill Pund 

Lagoppstilling

Jeg pleier alltid å spille 4 - 3 - 3, men tenkte å prøve en ny formasjon hvertfall nå i starten med Portsmouth. Dette gir derfor følgende formasjon og lagoppstilling nett nå (1 - 3 - 5 - 2) 

Bazunu 

Whatmough Heggheim Wilmot 

Williams Auklend White Close Elanga 

Delap Jones 

Jack_Daniels

Jack_Daniels
20.05.21 15:09
KjetilTorget: Bazunu - Peterborough 600 000 Mill Pund

Satan for noen priser du betaler for spillere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg