Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eliteserien Fantasy 2021

NYTT TEMA
KjetilTorget

KjetilTorget
18.04.21 22:28

Urbeka: Alle Viken-lagene + Sandefjord, Odd og Haugesund har hatt treningsavbrudd i vinter. Mjøndalen og Stabæk mener jeg var de to hardest ramma lagene. I tillegg har Brann hatt treningsabrudd, det samme gjelder vel også Vålerenga og Viking også. De fleste lagene har med andre ord hatt treningsabrudd pga. pandemien. 

Jeg støtter imidlertid at lagene som har bedt om utsettelse hatt fått dette. De skulle vel i utgangspunnktet møte hverandre i starten, men likevel så mener jeg at for spillerens helse (som er det absolutt viktigste) så er det rett med utsettelse. 

Det negative med utsettelse er at at terminlisten blir enda mer tight som gjør at om en eller flere klubber havner i karantene så er det få ledige kamper for å gjennomføre serien på. Samtidig skal man huske på at serien i fjor startet ute i juni-måned og den klarte man å fullføre. Nå starter man over en måned tidligere og man må både tro og håpe på at man klarer å komme i mål, selv om noen lag starter en uke senere med kamper. 

Lappesaker *MOD*

Lappesaker *MOD*
18.04.21 22:48

Urbeka.. Selvfølgelig er det ulikheter i budsjetter og andre ressurser. Likevel synes jeg klubbene bør få utnytte sine ressurser så likt som mulig. 

Lappesaker *MOD*

Lappesaker *MOD*
19.04.21 09:34

Hvor langt har folket kommet i planleggingen av de første rundene? Jeg er sånn ca 50% klar.. Mange spørsmål, men vi får vel noen svar i treningskampene framover. Ser jeg har brukt 10.5 på keepere de to første rundene, litt mye

Evertonion

Evertonion
19.04.21 09:55

Stort sett klar, trenger bare litt finjusteringer ;-) Enn så lenge satses det mest på Enga, Glimt, Molde og Viging.

KjetilTorget

KjetilTorget
19.04.21 11:32

Stort sett klar jeg også, men blir nok noen mindre justeringer. Har for øyeblikket til sammen ni spillere fra glimt, molde, viking og vif. 

Lappesaker *MOD*

Lappesaker *MOD*
19.04.21 12:30

Regner med at wc ryker til gw3

MadsFantasy

MadsFantasy
19.04.21 12:48

Noen som vet om de har planer om å oppdatere terminlista inne på spillet? Bør vel være fort gjort...

Teksttvkongen

Teksttvkongen
19.04.21 13:33

WC i GW3 er for tidlig for meg. Må få sett alle lagene spille minst en kamp først vel?

selv har jeg nå 10 spillere fra klubben VIF, Glimt, Vkking og Molde.

Drammenspatrioten

Drammenspatrioten
19.04.21 13:51

^selv har jeg nå 10 spillere fra klubben VIF, Glimt, Vkking og Molde.^

Hvilke 10 spillere har du inne nå?

Teksttvkongen

Teksttvkongen
19.04.21 16:50

Her er mine 10 per nå:

Klaesson, Borchgrevink, Sahraoui

Holmgren Pedersen, Ulland Andersen

Bjørkan, Saltnes, Botheim

Berisha, Fridjonson

Kom gjerne med innspill!

KjetilTorget

KjetilTorget
19.04.21 20:09

Teksttvkongen: 

Er Ulland Andersen fast? Er det ikke litt gambling? (ville vertfall sett ann treningskampene) 

Botheim har vel aldri levert og til den prisen? Ja han spiller på laget som vant serien i fjor og vil sikkert få mange sjanser inne i 16-meteren men likevel. Jeg er usikker på han.. 

Selv har jeg inne fra tilsvarende lag: 

Berg Solbakken

Klaesson, Borchgrevink, Bjørdal 

Holdmgren Pedersen Eikrem Bjørnbak

Berisha Fridjonson 

Teksttvkongen

Teksttvkongen
19.04.21 23:01

Takk.

Vi får følge med i treningskampene.

Lew_Ashby

Lew_Ashby
20.04.21 12:56

Denne er til stor hjelp mtp å manøvrere seg gjennom kaoset. Setter ikke opp laget før siste uken før seriestart.

KjetilTorget

KjetilTorget
20.04.21 15:38

Lew_Ashby: Den der er ikke dum! Du har ikke begynt å leke deg litt med å stte opp mulige lag altså? 

Det meldes videre på twitter i dag at terminlisten blir oppdatert inne på spillet i løpet av dagen. Virkelig på tide! 

Evertonion

Evertonion
20.04.21 16:05

Ser ut som terminlisten på spillet er oppdatert nå.

Lew_Ashby

Lew_Ashby
20.04.21 16:14
KjetilTorget: Lew_Ashby: Den der er ikke dum! Du har ikke begynt å leke deg litt med å stte opp mulige lag altså?  Det meldes videre på twitter i dag at terminlisten blir oppdatert inne på spillet i løpet av dagen. Virkelig på tide!

Satte opp et lag på bussen her om dagen, men har valgt å legge det helt fra meg fram til noen dager før frist i runde 1. For min del blir det litt research etter at treningskamper er spilt og terminlisten er 100% satt.

Sukkertoppen

Sukkertoppen
20.04.21 21:36

Her er mitt lag:

Kjører 3 spillere x 5 lag fra Molde, VIF, RBK, Glimt og Brann. Ingen blanker og de har 1 DGW hver før runde 7. Men for å få plass til alle måtte jeg ta vekk Layouni fremfor Sahraoui. er det en krisenedgradering?

her er laget og jeg lurer på hvem her som ikke er faste startere?

Klaesson

Forren Lode Risa

Sahraoui Berg Ellingsen Hoff

Kjartanson (K) Bamba Islamovic (VK)

Khaykin Pedersen Bjørnbak Dahl Reitan

KjetilTorget

KjetilTorget
20.04.21 22:35

Sukkertoppen: 

Ikke det dummeste laget det der! 

Med tanke på hvem som er faste startere vil jeg fulgt ekstra med i treningskampene og spesielt på: 

Risa - kan fort være Haugen starter i stedet på venstreback.. 

Hoff - Tviler på at han starter

Benken: 

Bjørnbak tror jeg starter i midtforsvaret til Molde i 9 av 10 tilfeller 

Dahl Reitan tror jeg har en fair sjanse til å gjøre høyrebacken til sin i RBK 

Pedersen er vel kaptein i Brann? Han starter nok så lenge han er skadefri.. Hvor mange målpoeng det blir på han er en annen sak siden han fort spiller som den dypeste på midten. Men mulig han får ta straffer i år også

Sukkertoppen

Sukkertoppen
21.04.21 07:07
KjetilTorget: Risa - kan fort være Haugen starter i stedet på venstreback..  Hoff - Tviler på at han starter Benken:  Bjørnbak tror jeg starter i midtforsvaret til Molde i 9 av 10 tilfeller  Dahl Reitan tror jeg har en fair sjanse til å gjøre høyrebacken til sin i RBK  Pedersen er vel kaptein i Brann? Han starter nok så lenge han er skadefri.. Hvor mange målpoeng det blir på han er en annen sak siden han fort spiller som den dypeste på midten. Men mulig han får ta straffer i år også

Ja, Risa spilte vel kanskje mest for Odd ifjor? Hvem er mest sannsynlig starter av han og Haugen? Bør heller gå for Gregersen eller Sinyan? Er de to sistnevnte begge faste startere? Er Bjørnbak tryggere enn Sinyan? Eller omvendt? 

Hvis jeg går for Sinyan som er litt billigere har jeg råd til Barmen istedet for Pedersen som er en oppgradering? Om Barmen er fast da? Hva med Ruben Kristiansen til 4.5? Ikke sikker starter? Hva med Håkon Opdal til 5? Førstekeeper?

Hoff ja, men er kun Tagseth til samme pris eller mindre som jeg har råd til på RBK på midten. Hvem vil spille mest av Tagseth og Hoff tror dere? Skjelbred er vel fast, men skadet, rekker han seriestarten?

Dahl Reitan til 6 er ikke sikker starter? Hva med Hovland til samme pris? Adam Anderson? Serbecic? Eller må man opp til Eyolfsson , Augustinsson og Henriksen som er på 6.5 for å få en sikker starter? Når ble Markus Henriksen forsvarspiller forresten?

Hva med Glimt? Høibråten og Moe til 5 er like trygge som Lode til samme pris?

(Innlegget ble redigert 21.04.21 07:09)

RBK1984

RBK1984
21.04.21 09:15

Hoff vil nok spille 9/10.

Hareide vil trolig ofte ha to sittende midtbanespillere og vi har ikke såå mange av dem.

pompel123

pompel123
21.04.21 09:27
Sukkertoppen: Risa

50/50 mellom ham og Haugen. Ville holdt meg unna.

pompel123

pompel123
21.04.21 09:32
Sukkertoppen: Bør heller gå for Gregersen eller Sinyan? Er de to sistnevnte begge faste startere? Er Bjørnbak tryggere enn Sinyan? Eller omvendt?

Du bør gå for Holmgren Pedersen dersom du vil ha en forsvarer fra Molde. Haraldseid måtte gjøre et nytt inngrep tidligere i vår, og er ikke klar med det første.

KjetilTorget

KjetilTorget
21.04.21 11:31

Risa / Haugen er nok 50 / 50 

Tror viss både Bjørnbak og Gregersen er skadefri så er de fremfor Sinyan, men ville sett ann treningskampene. 

Holmgren Pedersen er nok ett sikkert kort siden Haraldseid har opperert på nytt og er ute lenge. 

RBK har Henriksen, Skjelbred, Konradsen og Doffen på midten. Nå er Skjelbred skadet de første rundene og når han er tilbake går fort Henriksen ned som stopper. Likevel tror jeg alle disse er fremfor Hoff på mditen. Hovland kan fort spille de første kampene, men når Henriksen blir stopper (les Skjelbred er skadefri) så tror jeg ikke Hovland spiller fast. Dahl Reitan er mulig bra kort på høyrebacken for RBK og kan være lurt å satse på i fantasy!

KjetilTorget

KjetilTorget
21.04.21 11:34

Mange spørsmål rundt Brann, ville holdt meg unna det meste der. 

Per nå så tipper jeg Opdal starter, men Brann vil ha en ny keeper. Tror både Barmen og Pedersen er trygge kort, men blir det mange målpoeng? 

Kristiansen er nok andrevalg bak unggutten Wolfe, Grøgaard kan også spille vensteback.. 

Lode og Moe er nok førstevalg i glimt vil jeg tro, men Moe har en tendens til å slite med skader, i såfall har Høybråten er fair sjanse. Men plutselig kan Lode og Høybråten spille sammen uten at Moe er skadet. Ville sett på treningskampene her også.. 

RBK1984

RBK1984
21.04.21 12:01

Konradsen er ikke noe førstevalg på midten og er fortsatt i opptrening etter skade. Hoff er nok foran ham selv når han er 100% og det er han ikke på en stund.

Mistforstå meg rett; hoff tar nok ikke mange poeng som DM, men han kommer til å spille mye mer enn Tagseth og Konradsen

Sukkertoppen

Sukkertoppen
21.04.21 16:33
KjetilTorget: Tror viss både Bjørnbak og Gregersen er skadefri så er de fremfor Sinyan, men ville sett ann treningskampene.

Ok da beholder jeg Hoff, Dahl Reitan, Lode, Bjørnbak og Pedersen. 

Henriksen virker veldig spennende, kan få CS og så er han offensiv mer enn en stopper i hvertfall hvis han spiller midtbane. Men har ikke råd. Da må eventuelt jeg ta ut Sahraoui for Christensen eller Oldrup Jensen, men det er vel en solid nedgradering?

Men å bytte ut Risa for Gregersen er da lurt? Gregersen har større sjans å spille fast enn Risa slik jeg ser det? Samtidig har Risa et større poengpotensiale hvis han spiller da. Og Gregersen spilte vel ikke så mye ifjor. Skadet? Hva med Ellingsen til 6. Er Aursnes et bedre alternativ og sikrere starter?

(Innlegget ble redigert 21.04.21 16:36)

KjetilTorget

KjetilTorget
21.04.21 18:45

Henriksen får vel ikke CS-poeng siden han er midtbane-spiller på spillet, selv om han spiller stopper? 

Tviler på Christensen blir fast fra starten av så ville ikke tatt han inn for Sahraoui. Oldrup får vel like lite poeng som Hoff siden begge spiller DM.. 

Gregersen har nok større sjanse for å være fast kontra Risa, men tror Risa vil ta mer poeng, spesielt siden han er back og derfor kommer oftere høyere opp i banen enn Gregersen gjør i forhold til assist. Ville sett ann treningskampene her og sett hvem som spiller mest der av Risa og Haugen. Men uansett har Molde en stor bredde i troppen, litt lik City i England.. Så blir fort en del rullering på Molde-laget vil eg tro. 

Tror Ellingsen vil være tilnærmet fast, men Aursnes tror jeg er helt sikker starter. I tillegg tror jeg at Aursnes vil ta flere poeng enn Ellingsen. Mener han har gjort det de siste sesongene, men i fjor var Ellingsen samtdig ute med skade en lengre tid. Har ikke prisene fremfor meg her og nå, men hvis Aursnes koster det samme som Ellingsen så ville jeg tatt førstnevnte.

AlexandrsJelisejevs

AlexandrsJelisejevs
21.04.21 19:19
KjetilTorget: Henriksen får vel ikke CS-poeng siden han er midtbane-spiller på spillet, selv om han spiller stopper?

Han er forsvar på spillet.

Sukkertoppen

Sukkertoppen
21.04.21 19:31
KjetilTorget: Tror Ellingsen vil være tilnærmet fast, men Aursnes tror jeg er helt sikker starter. I tillegg tror jeg at Aursnes vil ta flere poeng enn Ellingsen. Mener han har gjort det de siste sesongene, men i fjor var Ellingsen samtdig ute med skade en lengre tid. Har ikke prisene fremfor meg her og nå, men hvis Aursnes koster det samme som Ellingsen så ville jeg tatt førstnevnte.

Ellingsen tok mer poeng enn Aursnes forrige sesong selvom han hadde mindre spilletid. Der Aursnes reddet seg inn var med bonuspoeng. Men fra de foregående sesongene igjen var ikke tallene til Ellingsen så fryktelig imponerende, ikke Aursnes heller bortsett fra en kanonsesong i 2018. 

Vanskelig. Kjører Ellingsen inntil videre. De har lik pris. 

Henriksen er forsvarspiller ja, men åssen jeg skal få inn han forstår jeg ikke. 

Beholder Gregersen fremfor Risa. Orker ikke rulleringsspillere med innhopp. Bedre med CS da på et såpass sterkt lag som Molde. Gregersen scoret 2 mål og 1 assist også ifjor på under 1000 min. 

(Innlegget ble redigert 21.04.21 19:37)

KjetilTorget

KjetilTorget
21.04.21 20:40

AlexandersJelisejevs: Takker, da er jo Henriksen plutselig veldig aktuell, siden han kommer til å spille på midten frem til Skjelbred er tilbake. Stor sjanse for både CS og målpoeng!

Sukkertoppen: 

Takk for oppdatering. Da er plutselig Ellingsen enda mer aktuell. Enig i at man kjører Gregerse fremfor Risa. Han er nok mindre utsatt for rullering. 

Men i mitt hodet er det større sjanse for at Ellingsen blir rulert på fremfor Aursnes? Aursnes er jo en evighetsmaskin.. men samtidig så er vel sjansen stor for Aursnes blir solgt i sommer. Kommer den rette klubben på banen så får nok han lov til å prøve seg i utlandet. Leeds har jo vært linket til han flere ganger og toulouse fikk vel ett bud akseptert i fjor sommer, men han følte vel at det ikke var rett klubb på nåværende tidspunkt i karrieren. (Gabrielsen tid. Molde gjør det imidlertid bra i klubben, blitt kaptein og de har støkurs mot opprykk til Ligue1. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg