Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EM, best alene eller sammen andre?

NYTT TEMA
ElJucan
ElJucanInnlegg: 2089
19.06.12 18:20

Nå under EM har jeg sett storparten av kampene alene, og synes egentlig det er det beste, har jeg funnet ut.

I helgen var jeg imidlertid på hyttetur med noen kompiser, og så da kampene der. Det jeg opplevde, var at jeg nesten ikke fikk med meg noenting. Folk satt og bablet, og i tillegg var det naturligvis et stort alkoholinntak, noe som gjorde at det ble mye skrik og skrål.

Ja, det blir kanskje bedre stemning av å se kampen med andre, men selve fotballen får man best med seg om man ser en kamp alene. Og det er jo tross alt det EM handler om.

Likevel, de kampene jeg kanskje husker best, er der det har vært noen spesielle opplevelser knyttet til kampen. At jeg har vært et spesielt sted og sett den, og stemningen rundt. Men om kampen har vært bra eller dårlig, har jeg ingen formening om.

Hva mener dere her inne. Er EM best alene eller sammen med andre?

-Longva-
-Longva-Innlegg: 1069
19.06.12 18:32

Spørs på omstendighetene. Er det kamp som er hovedfokuset, er det flott å være flere. Festes/drikkes/spises det og lignende, hvor mange ikke har kampen som hovedfokus, er det best alene

Beste av alt er vel å se kampen på en fotballpub, hvor folk følger med.

Var i Nederland, på fotballpub, og så Tyskland-Portugal. Stort!

(Innlegget ble redigert 19.06.12 18:33)

cauIdron
cauIdronInnlegg: 4634
19.06.12 18:35

Det kommer vel an på om de man ser kampen med er genuint interessert i EM/kampene som spilles eller ikke og hvor underholdende kampen er.

Selv har jeg sett flesteparten av kampene enten alene eller bare i selskap med noen få og synes det har vært herlig. Så et par kamper sammen med en kompisgjeng og det ble ganske mye fokus på annet enn kampen etterhvert. 

ivers_juve
ivers_juveInnlegg: 4014
19.06.12 18:59
ElJucan: Hva mener dere her inne. Er EM best alene eller sammen med andre?

Synes egentlig ikke at dette bare gjelder med EM men når det gjelder mitt eget lag og spessielt i tøffe kamper så foretrekker jeg uten tvil å se de alene da jeg kan konsentrere meg for fullt. De to førstkommende kvartfinalene med Tyskland og Portugal kan jeg godt se med venner da hvert minutt ikke er fullt så viktig.

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12587
19.06.12 21:47

Helt greit å se med kompiser som har samme fokus som meg på kampen. Når jeg ser eget lag er det ofte greiest å se alene, så lenge de andre ikke holder med samme lag som meg. Er det en sjanse for at jeg begynner å grine under kampen vil jeg alltid se den alene

Markmus
MarkmusInnlegg: 54980
19.06.12 23:06
-Longva-: Spørs på omstendighetene. Er det kamp som er hovedfokuset, er det flott å være flere. Festes/drikkes/spises det og lignende, hvor mange ikke har kampen som hovedfokus, er det best alene

Fasit. Fotball er best sammen med andre, men jeg kan ikke fordra å se kamper sammen med folk som ikke bryr seg.

(Innlegget ble redigert 19.06.12 23:06)

Pepinho
PepinhoInnlegg: 6705
19.06.12 23:12
Markmus: men jeg kan ikke fordra å se kamper sammen med folk som ikke bryr seg.

Amen. Noe av det verste man kan gjøre som dedikert fotballsupporter.

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24193
19.06.12 23:14
ElJucan: Hva mener dere her inne. Er EM best alene eller sammen med andre?

Jeg liker ikke å se på Tv sammen med andre overhodet. 

EquipeDeFrance
EquipeDeFranceInnlegg: 4212
19.06.12 23:17

Som Fransksupporter er EM best alene. Orker ikke alle disse anglofile.

Markmus
19.06.12 23:19
Pepinho: Amen. Noe av det verste man kan gjøre som dedikert fotballsupporter.

Enda verre er det når man ser kamp med mennesker som hele tiden skal rakke ned på fotball. Kjenner jeg er lei av "Det er 22 mann som jager etter en ball. Hvorfor ikke gi dem en ball hver?".

jeangabin
jeangabinInnlegg: 24193
19.06.12 23:19
EquipeDeFrance: Som Fransksupporter er EM best alene. Orker ikke alle disse anglofile

Hva, liker du ikke Les roast-beefs? Engelskfotball=skrikende mennesker fra English defence League. 

Pepinho
PepinhoInnlegg: 6705
19.06.12 23:26
Markmus: Enda verre er det når man ser kamp med mennesker som hele tiden skal rakke ned på fotball. Kjenner jeg er lei av "Det er 22 mann som jager etter en ball. Hvorfor ikke gi dem en ball hver?".

Haha, helt grusomt. Nei, når jeg skal se på fotball med venner, må de være interreserte. Heldigvis er de fleste av de jeg ser kamper med interreserte i det som skjer på banen.

ElJucan
ElJucanInnlegg: 2089
19.06.12 23:29
-Longva-: Beste av alt er vel å se kampen på en fotballpub, hvor folk følger med.

Så den ene kampen på en lokal pub, som også viser fotballkamper. Dessverre var det litt for mange skaravlekjerringer der som var interressert i alt annet enn fotball

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11252
19.06.12 23:32

Jeg måtte holde meg rolig da Italia scoret sine 2 mål igår, selv hvis jeg hadde lyst til å brøle høyt. De jeg var i selskap med er ikke spesielt interesserte i fotball. Hadde det vært andre fotballidioter hadde det vært noe annet. Kommer ann på hvem man er med.

Bjartesen
BjartesenInnlegg: 3283
20.06.12 11:34

Definitivt best alene, orker ikke se på kamper med folk som ikke deler mitt syn på lag eller spillestiler, da flyger plutselig slag og ting gjennom luften.

Falanksen
FalanksenInnlegg: 1511
20.06.12 12:00
-Longva-: Beste av alt er vel å se kampen på en fotballpub, hvor folk følger med.

Uten tvil den beste måten.

GaTr
GaTrInnlegg: 3168
20.06.12 12:22
-Longva-: Beste av alt er vel å se kampen på en fotballpub, hvor folk følger med.

Det er ofte litt for mange tullinger der (om ikke det er Norge som spiller)

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
20.06.12 12:27

Kommer ann på interessen. Jeg takler ikke å se fotball med folk som prater mye piss under kampen. Det gidder jeg ikke.

Under EM har jeg sett neste alle kampene alene. Faktisk overraskende godt. Ikke noe mas, kun ei kald pils og god fotball.

Aveirinha
AveirinhaInnlegg: 29501
20.06.12 12:30

Så ENG-SVE på pub i Spania med en haug med gjerrige svenskefaen. Det var en nydelig opplevelse.

TouchForFree
TouchForFreeInnlegg: 23374
21.06.12 00:48
Markmus: men jeg kan ikke fordra å se kamper sammen med folk som ikke bryr seg.

True dat.

Owens overtidsscoring mot City, så hadde jeg besøk av familie. Under normale omstendigheter, som vil si alene, hadde jeg nok løpt  rundt huset og skreket som en apekatt. Men det forble en kort jubel, dessverre. Og opplevelsen ble ikke like bra som den burde ha blitt.

Irriterende.

Markmus
21.06.12 01:07
TouchForFree: Owens overtidsscoring mot City, så hadde jeg besøk av familie. Under normale omstendigheter, som vil si alene, hadde jeg nok løpt  rundt huset og skreket som en apekatt. Men det forble en kort jubel, dessverre. Og opplevelsen ble ikke like bra som den burde ha blitt.

Pussig hvordan en annen person kan begrense ens jubel, ja.

Når Brann vant 5-0 mot Sogndal i vår, så så jeg kampen med en kompis som er Sogndal-supporter. Han er ekstremt dårlig taper. Da mener jeg ekstremt. Blir pottesur om vi ser Norge spille volleyball på TV og taper selv om han ikke interesserer seg for volleyball.

Anyway... I løpet av andre omgang rant det jo plutselig inn fire mål på ti minutter, og det var ikke så utrolig fortjent at det gjorde noe heller. Jeg måtte begrense jubelen min noe jævlig, for han ble sintere og sintere :D Av en eller annen grunn hadde han også BAs Brann-varsel på mobilen sin, så hver gang Brann scorte ticket det inn melding på mobilen hans om at de hadde scort. Han ble mer og mer forbannet på den stakkars mobilen og hadde det komt et sjette mål, så er jeg sikker på han hadde knust den i veggen :D

tristsomfaenerjeg
tristsomfaenerjegInnlegg: 2568
21.06.12 01:51

Det kan være litt forskjellig, noen kamper kan bli kjedelige hvis du ser de alene, men hvis du ser på en bra kamp med folk som ikke bryr seg er det bare sykt irriterende.

Klikk for å gå tilbake til toppen