Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fotballbråk

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 26961
12.06.16 02:47

Etter å ha sett engelskmennene herje i Frankrike i flere dager, eskalerer det i dag med noen av de styggeste scenene fotballen i Europa har sett på mange mange år. 

Først barker russere og engelskmenn sammen i et gateslag der TV-bildene viser folk som tramper på hodene til folk som ligger nede, møbler blir brukt som slagvåpen og vi ser helsepersonell febrilsk jobbe med å få liv i supportere. 

Senere stormes den engelske fansen av russere inne på stadion etter kampslutt. 

Så kommer det rapporter om at dette bråket smitter over til andre fans. I Nice er det polske og nord-irske fans som sloss. 

Hva er det som skjer? Jeg trodde virkelig vi var ferdige med den tiden der UEFA måtte utestenge lag i årevis på grunn av berme.

Jeg ser ingen annen løsning enn at man i morgen statuerer et eksempel. 

Mitt forslag er at ingen russere slipper inn på landets neste kamp basert på det som skjedde inne på Stade Velodrome. Samtidig må UEFA være tydelige på at slike scener vi har sett i dag vil medføre øyeblikkelig hjemsendelse av både landslag og fans. 

Denne turneringen er allerede på vei til å bli den største fotballskandalen i Europeisk historie. Det må ta slutt. Nå!

(Innlegget ble redigert 12.06.16 02:49)

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35148
12.06.16 02:51
PapaSmurf: I Nice er det polske og nord-irske fans som sloss.

Med mindre det er noe nytt jeg ikke har fått med meg så var det visstnok franske gjenger som barket sammen med fredfulle polske og nord-irske fans.

"Denne turneringen er allerede på vei til å bli den største fotballskandalen i Europeisk historie."

Der har du helt rett.

Og så må vi ikke glemme at Russland er vertsnasjon om bare to år. Forferdelig.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 31875
12.06.16 02:52

Og om det stemmer det man leser så var sikkerhetskontrollen ved stadion nærmest fraværende. Her kunne IS fint spasert inn med selvmordsbombere.. Enda godt de ikke var klar over den muligheten.

Kniksen3
Kniksen3Innlegg: 2627
12.06.16 02:57

Den største skandalen her er jo sikkerheten. Rapportene sier jo at russerne knapt møtte noen som helst motstand da de tok seg over til engelskmennene etter kampen. Med tanke på det som hadde skjedd tidligere på dagen er jo dette helt ufattelig. Ja, russerne bør straffes, men også det franske fotballforbundet bør få en rimelig solid bot her, for dette går faen meg ikke ann.

Og hvor det franske politiet har vært i kveld er ikke lett å si, men på jobb har de tydeligvis ikke vært.

Organiserte angrep fra hjernedøde bavianer kombinert med sikkerhetsstyrker som er fullstendig fraværende er jo god mat for konspirasjonsteoretikerne.

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 12559
12.06.16 03:00

Dette er det verste jeg har sett av slåssing rundt fotball. upforgrabs meldte i den andre tråden at en twittervideo viser tyrkiske ultras med sabler/sverd. De er jo i Lens Agglo. Noen som har link til dette? 

Hvordan skal dette gå?

Kniksen3
12.06.16 03:01
TheUntouchable: Dette er det verste jeg har sett av slåssing rundt fotball. upforgrabs meldte i den andre tråden at en twittervideo viser tyrkiske ultras med sabler/sverd. De er jo i Lens Agglo. Noen som har link til dette?

Var visst en gammel video.

Kniksen3
12.06.16 03:06

http://www.espnfc.com/russia/story/2891100/russian-minister-vitaly-mutko-blames-weak-security-for-fan-clash-in-marseille

"Two hundred and fifty Russian fans repulsed an attack by several thousand English and forced them to flee," Vesti was quoted as reporting. "English fans started the fight by attacking our fans, but 250 Russians from different corners of our country did not flinch and repulsed the attack of the heavily drunken islanders."

TheUntouchable
12.06.16 03:11

En venn av meg som er i Marseille og var på England-kampen filmet på snapchat utenfor hotellet sitt for 2 timer siden, da var det full slåsskamp.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 10729
12.06.16 03:28

Idiotisk. Kast både England og Russland ut av turneringen, sier nå jeg.

Men så får vi Slovakia og Wales i 8. delsfinalen og da må man spørre seg om noen hundre neandertaler-aper fra øst og vest skal få ødelegge den sportslige kvaliteten på turneringen.

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:29)

awesomepossum
awesomepossumInnlegg: 3084
12.06.16 03:31

Må få fjernet bråkmakerne, og få betydelig flere vakter på kampene. Dette holder ikke mål.

Nordavind1
Nordavind1Innlegg: 474
12.06.16 03:38
PapaSmurf: Etter å ha sett engelskmennene herje i Frankrike i flere dager

Plasser ansvaret der det hører hjemme, og la Engelskmennene være i fred. De er ikke hovedgrunnen til bråket vi nå ser i Frankrike.

Titusenvis av Briter befinner seg i EM landet. De fyller opp de lokale pubene, drikker øl og synger og har det gøy.
Så blir de angrepet på feigeste vis av Franske og Russiske hooligans, som angriper vanlige engelske fotballfans. I tillegg leser jeg at lokal fransk ungdom (virker som det er mye innvandrere blant dem) også ser sitt snitt til å yppe til bråk.

Så jo etter gårsdagens kamp Russiske hooligans angripe engelske fans, en rekke av dem kvinner og barn.

Kast alle Russerne ut av Frankrike så er mye av problemet borte.

birkelo
birkeloInnlegg: 10313
12.06.16 03:38

Mesterskapet er i ferd med å spille fallitt etter 24 timer.

Den sportslige prestasjonen og morroen er snat ødelagt om ikke det blir noen kraftige konsekvenser iløpet av morgendagen. 

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:40)

rect7
rect7Innlegg: 3907
12.06.16 03:41

Jeg gir skylden til britene. Hvor enn de ferdes så blir det bråk. Det gjelder heller ikke bare fotballen.

birkelo
12.06.16 03:42
Nordavind1: Plasser ansvaret der det hører hjemme, og la Engelskmennene være i fred. De er ikke hovedgrunnen til bråket vi nå ser i Frankrike. Titusenvis av Briter befinner seg i EM landet. De fyller opp de lokale pubene, drikker øl og synger og har det gøy.
Så blir de angrepet på feigeste vis av Franske og Russiske hooligans, som angriper vanlige engelske fotballfans. I tillegg leser jeg at lokal fransk ungdom (virker som det er mye innvandrere blant dem) også ser sitt snitt til å yppe til bråk. Så jo etter gårsdagens kamp Russiske hooligans angripe engelske fans, en rekke av dem kvinner og barn. Kast alle Russerne ut av Frankrike så er mye av problemet borte.

Enig der!

birkelo
12.06.16 03:43
rect7: Jeg gir skylden til britene. Hvor enn de ferdes så blir det bråk. Det gjelder heller ikke bare fotballen.

Hva baserer du det på i henhold til problemene på stadioen i kveld?

Russere angrep før i dag.

Russere førte an angrepet på stadioen og lot det gå utover kvinner og barn på ferden.

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:45)

Folkflesk
12.06.16 03:45
Nordavind1: Titusenvis av Briter befinner seg i EM landet. De fyller opp de lokale pubene, drikker øl og synger og har det gøy.
Så blir de angrepet på feigeste vis av Franske og Russiske hooligans

Mitt råd til deg: Ikke gjør deg selv dum. Det er hundrevis av briter der nede som lager kvalm, uavhengig av franskmenn og russere.

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:46)

rect7
rect7Innlegg: 3907
12.06.16 03:46
birkelo: Hva baserer du det på i henhold til problemene på stadioen i kveld? Russere angrep før i dag. Russere førte an angrepet på stadioen og lot det gå utover kvinner og barn på ferden.

Spar meg.

birkelo
12.06.16 03:46
Folkflesk: Mitt råd til deg: Ikke vær dum.

Mitt råd til deg: Ikke vær dum.

birkelo
12.06.16 03:47
rect7: Spar meg.

For fakta! Jo selvfølgelig skal jeg spare deg for det. Du får lukke øynene mens du leser aviser og ser videoer å da påsan.

Russere er jo kjent globalt som artige og snille mennesker.... Kast hele laget ut og send supporterne etter som en start. England fortjener en klar advarsel og Frankrike får hamle opp med sine idioter internt snarest.

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:50)

Folkflesk
12.06.16 03:49
birkelo: For fakta! Jo selvfølgelig skal jeg spare deg for det.

Hvilken planet lever du egentlig på? Planeten der engelske hooligans er en gjeng trivelige folk som tar med kone og barn på kamp og vifter høflig med bowler-hatten til alle andre?

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:50)

supersubben
supersubbenInnlegg: 601
12.06.16 03:50
Nordavind1: Plasser ansvaret der det hører hjemme, og la Engelskmennene være i fred. De er ikke hovedgrunnen til bråket vi nå ser i Frankrike.

Kanskje jeg hadde trodd på deg hvis dette aldri hadde skjedd før? Engelske hooligans er de værste hvert eneste mesterskap! 

birkelo
12.06.16 03:56
Folkflesk: Hvilken planet lever du egentlig på? Planeten der engelske hooligans er en gjeng trivelige folk som tar med kone og barn på kamp og vifter høflig med bowler-hatten til alle andre?

Rapporter fra fransk media beskriver en engelsk supporter sparket ut foran metroen. Mener du at det er hooligan oppførsel? 

Raketter inne på stadioen er det å bruke huet fra russiske supportere med tanke på historien vi entrer EM med? 

Angrep på stadioen utført av maskerte russere når kampen er ferdig?

Jeg lever på samme planet som deg og frykter ikke sånne folk, men jeg forbeholder meg retten til å fordømme det. Hvilken planet lever du på? Hvorfor mener du at russiske ultras, franske ultras og engelske ultras skal beskyttes?

(Innlegget ble redigert 12.06.16 03:58)

TheUntouchable
12.06.16 03:57

Det verste med denne slåssingen er at uskyldige, de som ikke ønsker å bli involverte engang, blir skadet. Vanligvis i slike slåsskamper rundt fotballkamper, og også en vanlig tur på byen i Norge, pleier det å være enkelt. Hvis du VIL være med å slåss er det enkelt. Men hvis du VIL unngå det er det også enkelt, bare å ikke provosere andre stort sett.

Men her? Her blir hvem som helst banket opp, skummelt!

robins
robinsInnlegg: 6784
12.06.16 03:59

Ikke sant, send ut England fordi de har 70 000! supportere der nede, hvorav en minoritet lager bråk. Hadde vært en håpløs beslutning. 

Har de egentlig startet noe ennå? 

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35148
12.06.16 04:00

Rapportene om sikkerhetskontrollen (kan ikke kalles det engang) ved inngangen til stadion er en vits, her må trusselbildet virkelig ses på en gang til. Strengere sikkerhetskontroll, fysiske sikringer rundt hver supporterskare (i form av politi/sikkerhetspersonell).

Det som skjer på gatene er en annen sak. Blir garantert hevnaksjoner senere i mesterskapet.

Hvis infoen som er ute er korrekt bør selvsagt det franske fotballforbundet (ihvertfall arrangørene) få en saftig bot for å ha en ikke-eksisterende sikkerhet inne på stadion.

birkelo
TheUntouchable: Det verste med denne slåssingen er at uskyldige, de som ikke ønsker å bli involverte engang, blir skadet. Vanligvis i slike slåsskamper rundt fotballkamper, og også en vanlig tur på byen i Norge, pleier det å være enkelt. Hvis du VIL være med å slåss er det enkelt. Men hvis du VIL unngå det er det også enkelt, bare å ikke provosere andre stort sett. Men her? Her blir hvem som helst banket opp, skummelt!

Godt innlegg:-)

TheUntouchable

Les her fra Keme Nzerem i Channel 4 news.

200 kjente russiske hooligans skal ha kommet seg til Frankrike uten mistanke ved å fly til Sveits og kjøre derfra. Oppsiktsvekkende påstander om at de blir oppfordret til å angripe engelske supportere av russisk sportsminister Victor Mutko.

(Innlegget ble redigert 12.06.16 04:03)

Folkflesk
12.06.16 04:01
birkelo: Hvorfor mener du at russiske ultras, franske ultras og engelske ultras skal beskyttes?

Hvor har jeg sagt at disse drittsekkene skal beskyttes?

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
12.06.16 04:02

Jeg er drita lei av TS, det må være lov å si det?

birkelo
12.06.16 04:03
ragnarMadrid: Hvis infoen som er ute er korrekt bør selvsagt det franske fotballforbundet (ihvertfall arrangørene) få en saftig bot for å ha en ikke-eksisterende sikkerhet inne på stadion.

Riktig og folk må kunne ta med unger for å se en fotballkamp i europa 2016 uten denne driten på stadion. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg