Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VM 2018 - Chit Chat

NYTT TEMA
gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3183
09.07.18 08:40
startelver: Hurra hurra hurra!!!

Ro deg ned.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23235
09.07.18 14:15

Luis Enrique tar over det spanske landslaget etter VM. Virker som et godt valg. Stor spillerkarriere både i Real Madrid, Barcelona og det spanske landslaget. Kommer opprinnelig fra Gijon i Asturia og har gjort det bra som trener i Barcelona.

progman2
progman2Innlegg: 6294
09.07.18 15:06

per dato synes jeg Modric og Hazard har vært klare kandidater.  Sistnevnte sprengte visstnok Opta-skalaen mot Brasil, og Modric var fantastisk mot Russland.  Ikke bare dikterte han midtbanen i samfulle 120 minutter, han var vel nesten den eneste som ikke rusla rundt med krampe mot slutten der... 

Hvem jeg vil kåre til syvende og sist er selvsagt avhengig hvordan man gjør det i semifinaler og finaler.

progman2
progman2Innlegg: 6294
Flammen2
Flammen2Innlegg: 3870
09.07.18 23:34

Brede Hangeland ute med blogg

''Diskusjonen om hvilken liga som er verdens beste er like gammel og har virket like uløselig, men nå i VM er det verdt å merke seg at Premie League dominerer fullstendig i forkant av semifinalene'' (....)

''Uansett hvordan VM ender; Premier League har satt sitt tydelige preg på dette mesterskapet. Så når feberen gir seg neste uke, er det ingen grunn til å fortvile:
Verdens beste fotball-liga (Premier League) venter i august!''

Her er det ikke formidling som er viktig, men å selge TV 2 PL-abonnement.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 37150
10.07.18 17:02
Tranquillo: Hehe, sett denne?

Haha, godt å se at de lasaronene får juling.

Var en video på twitter som viste en full gjeng som lagde kvalme på ferie i Spania etter matchen. Fikk juling de også.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 29013
10.07.18 21:56

Latterlig svakt av De Bruyne og Lukaku. Dette var muligheten til denne Belgia-generasjonen. 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 8301
10.07.18 22:13

Fellanini

Tarins
TarinsInnlegg: 910
10.07.18 23:44

De bruyne og Dembele var utrolig svake! Men debruyne’s ferdigheter kastes bort på vingen syns jg.. også utrolig svakt av Martinez å ikke hive utpå Bats mye tidligere å.. har ingenting å tape men alt å vinne, allikavel venter han til på ovetid.

Kjente jg blei provosert å når jeg ser Fellaini på vingen utover andre omgang og skal dra av spillere og slå innlegg.

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 5933
10.07.18 23:45
Tarins: De bruyne

Selvfølgelig en strålende spiller, men enkelte ganger går den hausinga av han veldig langt. Helt borte idag.

JackNapier
JackNapierInnlegg: 2951
11.07.18 00:16

Helt klart ingen Lampard han derre Kådebe.

vidar
vidarInnlegg: 30797
11.07.18 01:08

Er det andre enn ansatte i NRK og TV2 som mener dette har vært et underholdende mæsterskap?

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 32724
11.07.18 09:10
vidar: Er det andre enn ansatte i NRK og TV2 som mener dette har vært et underholdende mæsterskap?

Finner alltid noen særinger på nettet som synes dette har vært topp, folk som gjerne kan henvise til en eller annen statistikk som forteller hvor flott det har vært.

startelver
startelverInnlegg: 44075
11.07.18 14:09
vidar: Er det andre enn ansatte i NRK og TV2 som mener dette har vært et underholdende mæsterskap?

Tviler jeg på , BBC kommenterte vel forleden at mesterskapet ikke hadde vært like verdsatt kvalitetsmessig hadde ikke England fortsatt vært med. 

(Innlegget ble redigert 11.07.18 14:10)

JackNapier
11.07.18 14:43

Fotball kan være morsomt å se på selv om Spania ryker ut i åttedelsfinalen og Tyskland i gruppespillet...

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 27235
11.07.18 14:52

Jeg har hatt mange fine opplevelser foran skjermen i dette VM’et

Men så er jeg litt som Drillo og finner glede i godt forsvarsspill og og se dyktige midtbaneankere låse av rom.

Hadde det bare vært mål som jeg var ute etter hadde jeg heller sett håndball. 

Rumbler
RumblerInnlegg: 2387
11.07.18 15:06

Det har vært et merkelig VM. Generelt er det artig med et og annet storlag som ryker ut, men at såpass mange underpresterte eller ikke var med overhodet (Italia, Nederland) er litt i overkant.

Gruppespillet var en skikkelig nedtur sammenlignet med Brasil-2014, fordelen er at man da ihvertfall slapp en nedadgående kurve til utslagsrundene.

Det mest positive med mesterskapet har vært hvor bra det har gått "utenomsportslig" sammenlignet med hva mange fryktet på forhånd.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 34567
11.07.18 15:09

Har årets VM virkelig vært noe svakere enn de siste utgavene? Jeg har fortsatt 98 som min personlige favoritt (fra 94 og utover), og 02 som et lavpunkt. 14 var kanskje bedre enn årets utgave, men synes ikke 06 og 10 var det.

jback
jbackInnlegg: 16706
11.07.18 15:19
KongOlav2: Har årets VM virkelig vært noe svakere enn de siste utgavene? Jeg har fortsatt 98 som min personlige favoritt (fra 94 og utover), og 02 som et lavpunkt. 14 var kanskje bedre enn årets utgave, men synes ikke 06 og 10 var det.

Alt var bedre før

jonas
jonasInnlegg: 29453
11.07.18 19:49

Noe av det beste med at VM blir ferdig er at vi slipper den telefonreklamen med gutta på dass.

JackNapier
12.07.18 00:41

Kane var helt usynlig i kveldens kamp, skuffer stort. Og hva Henderson gjør på en engelsk midtbane i en semifinale er ikke godt å si, eneste han gjør er å måke baller opp mot Subasic.

mashadar2
mashadar2Innlegg: 14868
12.07.18 22:19

Synes det har vært ganske ok. En klar opptur sammenliknet med EM i 2016, men ikke helt på høyde med VM i 2014. 

Det har vært en del temposvake og småkjedelige forestillinger, men så har vi da også hatt masse dramatiske oppgjør, f.eks. Portugal-Spania, den spennende avslutningen i gruppe B, D og F, Frankrike-Argentina, Belgias snuoperasjon mot Japan, Colombias siste-minutt utlikning mot England, Russland-Kroatia, Brasil-Belgia m.m.

Både Spania-Portugal og Frankrike-Argentina vil stå igjen som noen klassikere av noen VM-kamper. Også Belgia-Japan og Russland-Kroatia er kamper jeg vil huske godt.

Så får det være at jeg for min del muligens ikke helt vil like utfallet av VM (dersom Frankrike vinner), og skulle gjerne sett et sør-amerikansk lag eller to i semifinalene.

JackNapier
12.07.18 23:52

Er vel de samme folka som heier på «god fotball» og har Messi eller Ronaldo som favorittspillere som ikke likt dette VMet.

Og de folka bryr jeg meg midt i der hvor sola ikke skinner om! :D

Enzino
EnzinoInnlegg: 32229
14.07.18 18:26

Morsomt potensielt sprengstoff i denne lista over VMs 10 største tapere.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 11213
14.07.18 18:36

Artig det punkt 10. Eller egentlig ganske trist. Ja, takk for 88 gode år, VM! Ikke alle forunt å bli så gamle. 

(Innlegget ble redigert 14.07.18 18:37)

chelsea8
chelsea8Innlegg: 29013
14.07.18 20:06

Ser mange preges av at "alt var bedre før". Det har vært mange høydepunkter i årets VM.

For meg står det fortsatt mellom Modric og Hazard når det gjelder turneringens spiller. Det blir sikkert Mbappe eller Griezmann hvis Frankrike går til topps. 

vidar
vidarInnlegg: 30797
14.07.18 23:39

Svært middelmådig mesterskap, med gå-fotball og skuespill som gjennomgående melodi. Spillerne er mest opptatte av å ikke bli skadet. Som sagt tidligere, landslagsfotball er utdatert og på et langt lavere nivå enn klubbfotball. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9172
15.07.18 01:47
Enzino: Morsomt potensielt sprengstoff i denne lista over VMs 10 største tapere.

Det verste er at lista stort sett er bra med mange gode poeng. 

Enzino
15.07.18 02:27
chelsea8: Ser mange preges av at "alt var bedre før". Det har vært mange høydepunkter i årets VM.   For meg står det fortsatt mellom Modric og Hazard når det gjelder turneringens spiller. Det blir sikkert Mbappe eller Griezmann hvis Frankrike går til topps.

Tror mye av det skyldes at fotballen har utviklet seg. 

Hadde et lag stilt opp i dag som Brasil 82, så hadde de blitt løpt og presset i senk.

Fotball uten knallhardt defensivt press, var naturlig nok mer offensiv, og det ble kortere mellom de offensive perlene som mange ønsker å se.

Hazard har vært god (og det begynner å bli veeeeeldig lenge siden en PL spiller preget et mesterskap på den måte, tilfeldig eller ikke, så det gjør prestasjonen hans egentlig enda større), men for meg er Modric mesterskapets beste spiller per nå, og nesten unansett hva finalen bringer. Skulle Mbappé herje med Kroatia og sette et par kasser, så kanskje jeg endrer synspunkt.

Tror faktisk Modric ender opp med gullballen, siden både Messi (bortsett fra 5 sekunders magi) og Ronaldo (bortsett fra Spania-kampen) har hatt et svakt mesterskap.

Enzino
15.07.18 02:29
trøndergutten: Det verste er at lista stort sett er bra med mange gode poeng.

Jo forsåvidt, men noe av det er satt så på spissen at det er tøysete å kalle det "tapere".

Det beste poenget er vel det siste. Ikke nødvendigvis fordi spillet i mesterskapet har vært mye dårligere enn forventet, men fordi tildelingen av vertskap og formatet som det legges opp til, har blitt tullete.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg