Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Argentina[VM 2018]

NYTT TEMA
Royu
RoyuInnlegg: 9668
21.05.18 20:27

Keepere: Sergio Romero, Wilfredo Caballero, Franco Armani

Forsvarere: Gabriel Mercado, Lucas Christian Ansaldi, Nicolas Otamendi, Federico Fazio, Marcos Rojo, Nicolás Tagliafico, Marcos Acuña

Midtbane: Javier Mascherano, Eduardo Salvio, Lucas Biglia, Giovani Lo Celso, Ever Banega, Manuel Lanzini, Maximiliano Meza, Ángel Di Maria, Christian Pavón

Angripere: Lionel Messi, Paulo Dybala, Gonzalo Higuaín, Sergio Agüero.

FC Messi med andre ord. 

(Innlegget ble redigert 21.05.18 20:31)

spårt
spårtInnlegg: 2682
21.05.18 20:36
Royu: Gonzalo Higuaín

Hvor faen er Icardi? Få denne feite mopeden vekk.

fugletitteren
fugletitterenInnlegg: 10490
21.05.18 20:39

Er det slik at Messi har et horn i siden til Icardi?

Mener å ha lest noe om dette, og at det er grunnen til at Icardi ikke får være med på mesterskap. Sportslig sett bør han i hvert fall være foran Higuain...

Royu
21.05.18 21:14

Folk mente jo det var greia med Dybala også så neppe noe Messi skyld her. Selvom det er helt åpenbart at Messi og Higuain kommer bedre overens noe annet hadde jo vært spesielt etter så mange år.

Stod mest sannsynlig mellom Icardi og Dybala. Fordel Dybala åpenbart pga muligheter å spille flere steder på banen. Det burde stått mellom Icardi og Higuain riktig nok.

(Innlegget ble redigert 21.05.18 21:16)

pregra
pregraInnlegg: 8069
22.05.18 00:05

Dessverre bare å glemme å ta gullet, personlig er jeg meget fornøyd med å bare gå videre fra gruppa. Kroatia er bedre enn Argentina, enkelt og greit. Nigeria slo Argentina for ikke lenge siden (riktignok uten Messi). Og Island kan få med seg poeng mot hvem som helst. Skulle man mot all formodning vinne gruppa venter mest sannsynlig Peru eller Danmark i åttendels. Mulighetene er der for en kvartfinale hvertfall.

Blir vel Biglia og Banega som skal "styre" midtbanen. Sammenlign det med Tyskland/Frankrike/Spania etc. og det vil være et under om Argentina går hele veien.

Forventa oppstilling:

Romero (sies at Armani faktisk har mulighetene til å starte, spennende)

Mercado - Otamendi - Fazio - Tagliafico

Biglia - Banega

Lanzini - Messi - Di María

Agüero (Higuaín hvis Kun ikke rekker å komme ordentlig igang)

pregra
22.05.18 00:08

Hadde vært morro hvis Sampaoli bare dreit i alt som heter forsvar, kontroll osv. og gikk for dette:

Armani

Salvio - Otamendi - Fazio - Di María (vingbacker)

Lo Celso

Pavón - Dybala - Lanzini

Messi - Agüero

Tarins
TarinsInnlegg: 935
22.05.18 02:04

Idiotisk å ikke ha med Icardi når aguero og Dybala har vært så mye skadeplaga. Spesielt Aguero.. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 13864
22.05.18 02:21

Fascinerende stor kontrast på kvaliteten på angrepet og forsvaret igjen. Carlos Bilardo ville ha rotert i grava hvis han hadde vært død.

(Innlegget ble redigert 22.05.18 02:22)

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10317
22.05.18 02:35

Agüero var halvskada og svak i 2014. Skjer det samme igjen, med Icardi ute, så er det synd. Og Higuaín har ikke hatt den beste sesongen.

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10317
22.05.18 02:43
Folkflesk: Fascinerende stor kontrast på kvaliteten på angrepet og forsvaret igjen.

På papiret. Men i forrige VM var jo forsvaret langt bedre enn angrepet. Messi var god (men ikke på sitt beste), ellers var det trist. Garay og Mascherano var muligens VMs beste stopper og (defensive) midtbanespiller.

Det urealistiske håpet er uansett selvfølgelig at Messi fører Argentina til VM-gull. Man slipper iallfall tull som Gago på midten, som vi så i forrige VM. For ikke å snakke om Jonas Gutierrez på backen i 2010, med Javier Zanetti sittende hjemme.

pregra
22.05.18 12:41

Kjipt at ikke én eller flere av Garay, Pezzella, Enzo Pérez, Ascacibar og Battaglia er å finne i troppen. Syns spesielt en defensiv midtbanespiller med litt pondus er et stort savn. 

(Innlegget ble redigert 22.05.18 12:48)

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 7874
23.05.18 01:26

Romero skadet og mister VM? 

Royu
23.05.18 02:25

Er Rulli skadet eller anses han ikke som god nok?

-Jolla
-JollaInnlegg: 15800
23.05.18 02:49
Hallogallo: For ikke å snakke om Jonas Gutierrez på backen i 2010, med Javier Zanetti sittende hjemme.

Uttaket i 2010 er noe av det verste jeg har sett.

Argentina hadde Zanetti, Walter Samuel, Cambiasso og Diego Milito som akkurat hadde vunnet trippelen med Inter. Kun to spillere ble tatt ut, og totalt fikk disse fire spillerne da altså 204 minutter med spilletid fordelt på 5 kamper i det mesterskapet.

cocos-
cocos-Innlegg: 3070
23.05.18 03:06

Romero er skadet og blir ikke med Argentina til VM. Guzman kommer vel inn igjen for han?

cocos-
23.05.18 03:10

Di Maria må iallefall ha formen som han hadde i VM 2014. Da var han i mine øyne Argentinas beste offensive spiller. 

Er det bare meg, eller er det defensive til dels svakt? Jeg tenker, lag som Tyskland, Brasil, Frankrike og muligens Spania kan straffe dem defensivt. Offensivt så er jo det absolutt ingen tvil om kvaliteten. Men de må tenke helhet. 

Tarins
TarinsInnlegg: 935
23.05.18 03:13

Walter Samuel skulle jo være fast men blei skadet i første kampen. Men ja, Maradona viste ikke hva han dreiv med. Vraket Zanetti og Cambiasso som hadde vunnet vel egentlig alt det året bare fordi han ikke likte Inter.. kan ikke se noe annet grunn.

Zanetti som var av topp 3 beste høyrebackene i verden om ikke den beste blei utelatt mens Guiterez(ving) som spilte for Newcastle i championchip blei foretrukket som back. Utelot Riquelme vel å fordi han ikke likte spilleren. Fantastisk spiller Maradona, men skandale som trener. Tror faktisk Semb hadde vært bedre valg..

Husker spesielt sør-Korea kampen da guiterez blei rævpult og egentlig helt sjukt at Argentina vant den kampen 4-1. Sør Korea fortjente bedre. Fikk lite forsmak på hva som var i vente for det ræva forsvaret Maradona hadde satt opp. 

(Innlegget ble redigert 23.05.18 03:16)

-Jolla
23.05.18 03:24
TheUnitedWay: Romero skadet og mister VM?

Stemmer. Jeg tenkte at Guido Herrera eller kanskje Marcos Dias skulle komme inn for å erstatte ham, men ble Nahuel Guzmán isteden. Jeg følger ikke Mexikansk fotball, så jeg aner ingenting om han. Har vel sett ham spille for landslaget maks 2 ganger.

Da mener jeg at det er Franco Armani sin tid til å skinne som førstevalg.

cocos-
23.05.18 03:27
-Jolla: Jeg tenkte at Guido Herrera eller kanskje Marcos Dias skulle komme inn for å erstatte ham

Det vilel være rart om det ikke ble Guzman, siden han ble tatt ut i den første troppen som skulle krympe til 23. Han var fjerdevalget, så for meg er det ingen overraskelse. 

-Jolla
23.05.18 03:27
cocos-: Da var han i mine øyne Argentinas beste offensive spiller.

Vet mange syntes at det var på trynet, men jeg mener faktisk at Lionel Messi var mesterskapets beste spiller. Problemet var bare at alle forventet mer av ham enn det han leverte. Hadde det vært en annen spiller som hadde spilt likt Messi i det mesterskapet så ville jo folk bare ha sagt "Wow, han der spiller fantastisk, er nesten som å se Messi"

-Jolla
23.05.18 03:28
cocos-: Det vilel være rart om det ikke ble Guzman, siden han ble tatt ut i den første troppen som skulle krympe til 23. Han var fjerdevalget,

Har ikke fått med meg det. Ja, da var jo valget enkelt.

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 7874
23.05.18 05:37
-Jolla: Da mener jeg at det er Franco Armani sin tid til å skinne som førstevalg.

Bedre enn Caballero? 

-Jolla
23.05.18 05:55
TheUnitedWay: Bedre enn Caballero?

Per dags dato vil jeg absolutt si det. Har vært en åpenbaring i Argentina etter at han returnerte i januar. Grunnen til at han ikke har vært i søkelyset før er at han har tilbrakt 8 år i Colombia.

Han har blitt kåret til ligaens beste keeper (i Colombia) i 2015, 2016 og 2017 etter at han i 2014 tok plassen som førstevalg. Var Copa Libertadores sin beste keeper i 2016 (når han vant turneringen med Atlético Nacional) og har etter omtrent alle argentinske eksperters mening vært Superliga Argentinas beste keeper etter at han kom dit.

De siste 3 årene har han holdt nullen i mer enn halvparten av kampene sine.

rivaldo
rivaldoInnlegg: 1344
23.05.18 08:39

Alt annet enn Willy føkkings Caballero. Svak keeper. 

Seb_Giovinco
Seb_GiovincoInnlegg: 8231
23.05.18 09:29

Nå er ikke Sampaoli den som tenker mest på navn, så her står nok den beste, uavhengig av hvor man har spilt/spiller. Men å gi en keeper, uten landskamper, fast plass i VM, det er i så fall et beintøft valg. 

Caballero har om ikke annet stor rutine og fartid i mange europeiske storklubber. Caballero er fem år eldre enn Armani, men har til gjengjeld kun to landskamper selv. 

Innhentede Guzmán har seks kamper. Tror ikke dette valget blir lett. Utenom Messi var Romero den mest selvskrevne på dette laget. 

Barbosa
BarbosaInnlegg: 4184
23.05.18 12:18

Hvordan status har Icardi egentlig i Argentina? Mener jeg har lest at det er mange som misliker han, også internt i laget. Men sportslig sett er han jo langt bedre en Higuain som er over the top. 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23768
23.05.18 12:42
Seb_Giovinco: Men å gi en keeper, uten landskamper, fast plass i VM, det er i så fall et beintøft valg.
Caballero har om ikke annet stor rutine og fartid i mange europeiske storklubber. Caballero er fem år eldre enn Armani, men har til gjengjeld kun to landskamper selv.

De to landskampene fikk Caballero i vinter, og det greier vel Armani å ta igjen ved å stå treningskampene før VM.

Caballero vant OL i 2004, men måtte se German Lux spille kampene.
Brukbart lag fra Argentina i Athen:

Keeper : Lux
Forsvarere : Heinze, Ayala, Colocchini, Rodriguez og Burdisso
Midtbane : Mascherano, Kily Gonzales, Luis Gonzales, D'Allesandro og Medina
Angripere: Tevez, Rosales, Delgado, Saviola og Mariano Gonzales
Ubenyttede reserver: Caballero, Fernandez og Figueroa.

pregra
23.05.18 15:00
cocos-: Di Maria må iallefall ha formen som han hadde i VM 2014. Da var han i mine øyne Argentinas beste offensive spiller.

Drøy påstand. Fyren mista ballen 99% av gangene han rørte den. 

pregra
23.05.18 15:01
-Jolla: Vet mange syntes at det var på trynet, men jeg mener faktisk at Lionel Messi var mesterskapets beste spiller. Problemet var bare at alle forventet mer av ham enn det han leverte. Hadde det vært en annen spiller som hadde spilt likt Messi i det mesterskapet så ville jo folk bare ha sagt "Wow, han der spiller fantastisk, er nesten som å se Messi"

This. 

pregra
23.05.18 15:01

Gikk rykter om at Armani kom til å bli førstevalg allerede før Romero ble skada. Åpenbart at han går rett inn nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen