Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

De som klager på nivået i VM

NYTT TEMA
-k9b_
-k9b_Innlegg: 25821
16.06.18 19:45

Har fullstendig misforstått poenget. 

Finnes det en kjipere gjeng enn disse? Skal forsure enhver kamp med sine kommentarer om lavt nivå, og «hører ikke hjemme i VM». Som om VM på noe tidspunkt har vært forbeholdt de 5-6 beste lagene i verden. 

Og nei; Norge kunne og skulle ikke vært her i stedet for Sauda Arabia. 

Royu
RoyuInnlegg: 8841
16.06.18 19:57

Eneste laget som har vært labert nivå er SA. 

Dessuten så har VM så vidt startet, det tar seg gjerne litt mer opp når lag MÅ vinne. 

FranciscoM
FranciscoMInnlegg: 315
16.06.18 20:05

Helt enig med trådstarter. Om bare de aller beste skulle vært med kunne VM ha bestått av 4 lag og vart en uke.

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4283
16.06.18 20:08

Uansett rart å klage på nivået så langt. Med unntak av Saudi Arabia har nivået vært mye høyere enn for fire år siden.

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 9528
16.06.18 20:29

Det er alltid lag med i VM som ikke holder mål, fordi forskjellige verdensdeler skal være representert, Asia er helt ekstremt slik sett, de kan jo ikke en dritt om fotball :) Men de er med uansett. Men VM hittil? Et av de beste i historien, men gjøre seg opp en mening så tidlig er feil, vi får se når finalen spilles, da kan vi konkludere. Så langt, meget bra. Noen kjedelige kamper blir det alltid.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23242
16.06.18 20:31
-k9b_: Har fullstendig misforstått poenget. Finnes det en kjipere gjeng enn disse? Skal forsure enhver kamp med sine kommentarer om lavt nivå, og «hører ikke hjemme i VM». Som om VM på noe tidspunkt har vært forbeholdt de 5-6 beste lagene i verden. Og nei; Norge kunne og skulle ikke vært her i stedet for Sauda Arabia.

Jeg ser nesten bare på norsk fotball, og jeg blir sjokkert over hvor bra nivået av og til er.

Som en kontrast.

AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 12321
16.06.18 20:36

Huh?

Merkelig. Jeg er positivt overrasket. Overser man SA (som var mistenksomt svake begge veier, uten at jeg gidder å gå mer inn på det), så har jeg kost meg med samtlige matcher der Portugal - Spania og Danmark - Peru har vært høydepunktene så langt.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 35844
16.06.18 21:07

Jeg forbeholder meg retten til å klage.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 11568
16.06.18 21:10
-k9b_: Har fullstendig misforstått poenget. Finnes det en kjipere gjeng enn disse? Skal forsure enhver kamp med sine kommentarer om lavt nivå, og «hører ikke hjemme i VM». Som om VM på noe tidspunkt har vært forbeholdt de 5-6 beste lagene i verden. Og nei; Norge kunne og skulle ikke vært her i stedet for Sauda Arabia.

DENNE TRÅDEN BURDE VÆRT OPPRETTET FOR HUNDRE ÅR SIDEN NATURLIGVIS.

-takk

b0lle
b0lleInnlegg: 12675
16.06.18 21:28

Kun Messi og Saudi Arabia som ikke holder nivået. Resten er bra.

-Jolla
-JollaInnlegg: 15661
16.06.18 21:39
FrannyLee: DENNE TRÅDEN BURDE VÆRT OPPRETTET FOR HUNDRE ÅR SIDEN NATURLIGVIS. -takk

Jeg tror at de fleste i 1918 hadde blitt forvirret av denne tråden.

Enzino
EnzinoInnlegg: 32649
16.06.18 21:54
-Jolla: Jeg tror at de fleste i 1918 hadde blitt forvirret av denne tråden.

De fleste hadde hatt store problemer med å finne den på Internettet

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35365
16.06.18 23:36
Enzino: De fleste hadde hatt store problemer med å finne den på Internettet

Vil gjerne se 6347s årsrapport for 1918.

jonas
jonasInnlegg: 29915
16.06.18 23:37
-k9b_: Skal forsure enhver kamp med sine kommentarer om lavt nivå, og «hører ikke hjemme i VM».

Kanskje vi burde begynne med to kamptråder. En for folk som vil diskutere og en for folk som vil sutre.

Enzino
EnzinoInnlegg: 32649
17.06.18 00:02
jonas: Kanskje vi burde begynne med to kamptråder. En for folk som vil diskutere og en for folk som vil sutre.

Da må vi ha tre for mange av kampene. En for dem som vil diskutere Messi vs Ronaldo også. Eller kanskje de kan være så storsinnede at de tar det i sutretråden?

spårt
spårtInnlegg: 2650
17.06.18 00:27

Jeg bryr meg en god del om kvalitet fra kvarten og utover, men tidlig i VM er det stor sjarm å se historisk sett mindre fotballnasjoner. Helt enig med Knipp.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9547
17.06.18 02:55

Litt rart at enkelte mener at Saudi Arabia ikke burde vært her, men at de ikke nevner Australia, landet som havnet bak Saudi Arabia på tabellen i kvalifiseringen. 

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5451
17.06.18 13:15

Noen som gidder å opprette en tråd for de som klager på andre brukere?

jonas
jonasInnlegg: 29915
17.06.18 13:21
Trehjulssykkel: Noen som gidder å opprette en tråd for de som klager på andre brukere?

Gjør du det oppretter jeg en tråd for de som klager på at andre klager!

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 5451
17.06.18 13:28

Da kommer jeg nok til å opprette enda en for de som klager på at andre klager på at andre klager.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 13702
17.06.18 17:55

Nå har jeg frekventert de fleste trådene så langt i VM, og syns TS bommer grovt. Har vært mer klaging på kommentatorer enn nivået.

Troll får man ikke gjort noe med, og å forære dem en egen tråd er en bjørnetjeneste.

Palimpsest
PalimpsestInnlegg: 4990
17.06.18 21:48
-k9b_: Og nei; Norge kunne og skulle ikke vært her i stedet for Sauda Arabia.

Må for øvrig ikke forveksles med Suldal Arabia, naboen i sør.

nadajan
nadajanInnlegg: 10459
18.06.18 00:08

Ser det blir nevnt gamle dager her. Den gangen vi sentret og sparket ballen.

Nå for tiden så slår vi den her og der.

Stakkars ball :)

(Innlegget ble redigert 18.06.18 00:14)

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8627
18.06.18 01:45

Nivået til nå har vært meget høyt. Ikke bare defensivt, slik det var i EM for to år siden, men nå også i vilje til å ta kontringene og flytte folk etter hurtig. Det har blitt mer spill i lengderetningen. Tempoet er også sinnsykt.

Jeg ser stadig mindre internasjonal fotball utenom mesterskapene til landslagene. Følger hverken kvalifiseringer eller CL/EL slik jeg gjorde en gang i tiden.

Det blir derfor mye norsk. Dvs. temposvakt, upresist og elendig grunnteknikk.

Så slår jeg på TV, spretter en kald Nordlandspils og VM-kampen jeg har blinket meg ut starter. Sjokk. Jeg får umiddelbart følelsen av at jeg ser på et opptak av kampen, og avspilleren går på dobbelt av vanlig hastighet. Ballen går som ei kule mellom spillere som faktisk LØPER. Både de med og de uten ball. Og lagene mister den heller ikke etter et trekk. Trekkene går lynkjapt. Sideforflytningene så momentant som jeg knapt har sett dem før. Ekstremt lite rom. Men spillerne takler det bra!

Det er først det siste kvarteret, når bensintankene til disse løpsmaskinene begynner å gå tomt, at rommene åpnes skikkelig, spillerne "hviler" med ballen i laget, og det er små pauser i intensiteten mens spillerne peser for å fylle kroppen med nødvendig oksygen.

Da begynner det å ligne litt på norsk fotball.

Merk: Jeg sa "litt".

Skål!

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 28386
18.06.18 09:33
Kurtkanon2: Nivået til nå har vært meget høyt. Ikke bare defensivt, slik det var i EM for to år siden, men nå også i vilje til å ta kontringene og flytte folk etter hurtig. Det har blitt mer spill i lengderetningen. Tempoet er også sinnsykt. Jeg ser stadig mindre internasjonal fotball utenom mesterskapene til landslagene. Følger hverken kvalifiseringer eller CL/EL slik jeg gjorde en gang i tiden. Det blir derfor mye norsk. Dvs. temposvakt, upresist og elendig grunnteknikk. Så slår jeg på TV, spretter en kald Nordlandspils og VM-kampen jeg har blinket meg ut starter. Sjokk. Jeg får umiddelbart følelsen av at jeg ser på et opptak av kampen, og avspilleren går på dobbelt av vanlig hastighet. Ballen går som ei kule mellom spillere som faktisk LØPER. Både de med og de uten ball. Og lagene mister den heller ikke etter et trekk. Trekkene går lynkjapt. Sideforflytningene så momentant som jeg knapt har sett dem før. Ekstremt lite rom. Men spillerne takler det bra! Det er først det siste kvarteret, når bensintankene til disse løpsmaskinene begynner å gå tomt, at rommene åpnes skikkelig, spillerne "hviler" med ballen i laget, og det er små pauser i intensiteten mens spillerne peser for å fylle kroppen med nødvendig oksygen. Da begynner det å ligne litt på norsk fotball. Merk: Jeg sa "litt". Skål!

Helt riktig.

Det er nesten skremmende hvor akterutseilt vi har blitt.

i 1999 hadde vi to lag i Champions League og vi hadde tapetsert Premier League med nordmenn.

Men så duppa vi av og gikk av fotballtoget som suste videre. Og nå har vi plassert oss på en dressin og forsøker febrilsk å finne ut hvordan vi skal komme oss tilbake på lokomotivet som siden den gang har blitt en TGV.

Det er jo fristende å ta frem floskelen: De som tror de er ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig.

Det er ikke umulig å komme seg tilbake, men da må vi slutte å diskutere antall lag i ligaen og og sluttspill.

Vi må se hvordan Belgia og Island og andre lag jobber og hvordan de har tatt grep som har vist seg å være smarte. Det må satses på kvalitet i barnefotballen og oppfølgingen av talenter må opp flere hakk.

Det norske landslaget er på fremmarsj, men det løser ingenting at vi får opp unge gode spillere samtidig om ikke etterveksten er på plass år etter år.

(Innlegget ble redigert 18.06.18 09:35)

suckeronthevine
suckeronthevineInnlegg: 2452
18.06.18 14:48
PapaSmurf: Det er nesten skremmende hvor akterutseilt vi har blitt.
i 1999 hadde vi to lag i Champions League og vi hadde tapetsert Premier League med nordmenn.

Dette henger vel helt klart sammen. Norske lag i Europa og de beste norske i gode ligaer. Og opptil flere av de norske i gode ligaer var i gode lag og spilte regelmessig. Nå har vel ingen som spiller på et Topp 8-lag i en av de 4 største ligaene?

Når det er sagt- veien til de store europesike ligaene var vel enklere før europeiske klubber for fullt begynte å hente afrikanske spillere. Det er nok litt lengre frem nå.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 8627
19.06.18 04:34
PapaSmurf: Det er nesten skremmende hvor akterutseilt vi har blitt.

Jepp. Som jeg har skrevet tidligere, vi supportere har fremdeles ikke våknet fra champagnerusen etter festbanketten for norsk fotball, som varte i cirka 15 år, og sakte men sikkert rant ut i sanden. Gjelder både klubb og landslag.

Hva innebærer det? Vel, som du skriver må vi gjøre ting annerledes enn før for å kappe inn på gapet til resten av fotballverdenen. Det er en hel diskusjon for seg selv. Samtidig så bare må vi supportere jekke ned våre enorme forventninger til eget lag. Både våre respektive klubblag og til landslaget.

Ellers blir vi så skuffet hver helg at det er ikke morsomt lenger.

Selv Real Madrid ville ramlet 40 prosent i nivå, etter å ha daffet rundt i en liga med norsk tempo og presisjon noen år. De ville heller ikke ha tiltrukket seg de gode spillerne lenger. Og så videre.

Vi er der vi er. Og vi er alle i noenlunde samme båt, selv om noen klubber her på berget har litt mer penger enn andre. Det er uansett smuler, sammenlignet med de store ligaene i utlandet.

Når jeg ser de beste VM-kampene ser jeg elementer hele tiden fra både Nils Arnes filosofi og Drillo sine mantra fra 90-tallet. Relasjoner, tempo, løpsstyrke, sideforflytning, skape overtall, effektivt soneforsvar, duellstyrke, fysikk, kollektivet foran individet osv. Vi var en gang i forkant. Vi er ikke der lenger.

Det er jo fint å se at vi faktisk forstod viktigheten av noen elementer i spillet vi elsker, nesten før resten av verden "kom etter". Samtidig er det nostalgisk.

Litt trist.

Jeg begynner nok å bli gammel.

Tar meg en øl til på det!

Referee799
Referee799Innlegg: 7049
19.06.18 07:31
F.R.O.G: Et av de beste i historien, men gjøre seg opp en mening så tidlig er feil

Du gjør deg jo opp ei mening... :) Selv om du mener det er feil...

F.R.O.G
F.R.O.GInnlegg: 9528
19.06.18 11:41
Referee799: Du gjør deg jo opp ei mening... :) Selv om du mener det er feil...

Nei det gjør jeg ikke, det er snakk om så langt :) Dette kan jo endre seg drastisk, vi er jo ikke kommet halvveis enda, og det er mange kamper igjen.

Referee799
Referee799Innlegg: 7049
19.06.18 17:43
F.R.O.G: Nei det gjør jeg ikke, det er snakk om så langt

Er ikke det å gjøre seg opp en mening.... OK!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg