Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd: Krotia - England

NYTT TEMA
Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 711
11.07.18 23:31
kytec: Er det rekord i ekstraomganger, straffespark-konkurranser, selvmål og rulling?

De tre første der gjør meg ikke så mye. Bare gøy med ekstraomganger og straffekonk. Selvmål har også sin sjarm.

Rulling – og ikke minst; effektiv spilletid – er to ting vi dessverre fremdeles mangler. Det hindrer likevel ikke dette VM i å ha vært helt magisk, og naturligvis heller ikke kavalkaden, som var det jeg prøvde å ha mest fokus på i innlegget.

Hansiso
HansisoInnlegg: 9892
11.07.18 23:33
eppaen: Du mener i ramme alvor at forholdene for ballspill er den samme for Norge som Kroatia? Da tenker jeg spesielt utendørs.

Jeg mener i ramme alvor at det handler mer om kompetanse, vinnervilje og dyrking av de beste, enn det handler om innbyggertall. Du må gjerne si at varmere strøk har en større fordel, men jeg tror vi i fremtiden fort kan se flere "mindre" nasjoner gjøre det stort i de største internasjonale turneringene. For når alt kommer til alt møtes alle lag 11 mot 11. Da hjelper det ikke å ha tusenvis av driblefant-talenter om man ikke kan videreutvikle talentene til superstjerner gjennom gode trenere og godt treningsanlegg.

(Innlegget ble redigert 11.07.18 23:34)

HenryLegend
HenryLegendInnlegg: 9540

HAHAHAHA England er ute!!!

Framsynt
FramsyntInnlegg: 5710
VGoth: At Kroatia skulle sende usjarmerende og usympatiske, kvalme England på hodet og ræva ut, var jo alle ekte fotballfans' drøm.  Vakkert, historisk og ikke minst ekstremt fortjent. Kroatia ble fullstendig bortdømt, og England så ut til å flakse seg videre på sedvanlig vis, men så ble en av tidenes snuoperasjoner et faktum.  Alle som er glad i fotball smiler fra øre til øre av lykke nå.

En drøm for alle antivestlige, dette.

Synd at du ikke fikk finale med Saudi-Arabia da - men du er vel godt fornøyd med denne finalen i tidenes desidert dårligste fotball VM.

HLund
HLundInnlegg: 6766
11.07.18 23:36

Må fotball handle om politikk?

VGoth
VGothInnlegg: 13624
11.07.18 23:38

Hehe, Trevor. En liten bonus at han er "absolutely gutted".

VGoth
VGothInnlegg: 13624
11.07.18 23:40
Framsynt: En drøm for alle antivestlige, dette. Synd at du ikke fikk finale med Saudi-Arabia da - men du er vel godt fornøyd med denne finalen i tidenes desidert dårligste fotball VM.

Rettferdigheten seiret i kveld mellom England og Kroatia. Så enkelt er det. Flaksen skal aldri seire i fotball, den skal tape. England var dårligst, og er gjennomført usjarmerende.

Her spilles det bare fotball, de flyr ikke rundt og voldtar hovedstader. Innvandringsdelen kan vi ta på et annet subfora, for der har vi nok flere like synspunkter. Det ideelle hadde selvfølgelig vært ... men ja, det blir litt vel off-topic.

(Innlegget ble redigert 11.07.18 23:42)

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11058
11.07.18 23:43

Viktige disse subforaene.

startelver
startelverInnlegg: 44094
11.07.18 23:45

For meg var Spania - Portugal 3-3 den beste kampen , med de beste spillerne. 

Maradona_123
Maradona_123Innlegg: 19596
11.07.18 23:45

Man vet jo at i VM så er det som regel vinn eller forsvinn, men Belgia og England spiller faktisk 2 relativt uviktige kamper mot hverandre i dette mesterskapet.

kytec
kytecInnlegg: 33062
11.07.18 23:47
VGoth: Rettferdigheten seiret i kveld mellom England og Kroatia. Så enkelt er det. Flaksen skal aldri seire i fotball, den skal tape.

Hadde Manchester United flaks eller uflaks da Cristiano Ronaldo spilte der? 

Fokkeslasken77
Fokkeslasken77Innlegg: 13034
11.07.18 23:50
startelver: Da er det håp for Norge også om 4 år når våre gutter er blitt modne?

Nei?

RickiBK
RickiBKInnlegg: 68049
11.07.18 23:54
Hansiso: Alle som argumenterer med at Norge aldri kan komme til en VM-finale fordi det bor for få mennesker her, kan ta seg en bolle. Kroatia klarte det med rundt 700 000 mindre.

SÅ enkelt er det ja......

Morten_1996
12.07.18 00:05
FabrizioMiccoli: Viktige disse subforaene.

Er det noen subforum som er viktigere?

kromkaka
kromkakaInnlegg: 5026
12.07.18 00:21
kytec: Hadde Manchester United flaks eller uflaks da Cristiano Ronaldo spilte der?

mye møkkafotball med rednose som manager. 

kromkaka
12.07.18 00:22
Hansiso: kan ta seg en bolle.

det gjør jeg stadig vekk

Knaxern
KnaxernInnlegg: 37232
12.07.18 00:24

Hahahah, se på hooligansgjengen!

Edit: Visstnok fra forrige uke dette. Allikevel, for en gjeng...

(Innlegget ble redigert 12.07.18 00:26)

kromkaka
12.07.18 00:27
Eksberten: Savnet helt klart Ox.

ja han er jo kreativ ..… gampespiller som passer inn blitz fotballen til lfc. 

Slikkepott
SlikkepottInnlegg: 8352
12.07.18 00:58

Vet ikke helt hvor man skal begynne. 

Merkelig hvor mye skryt Southgate får på div forum for å ha tatt England lengre enn noen kunne se for seg. Hadde man på forhånd visst hvem England kom til å spille mot, så hadde man jo hatt semifinale som et minimum.

Tunisia - Panama - Belgia - Colombia (Uten sin beste spiller) - Sverige - Kroatia

Southgate sliter voldsomt med å endre på ting underveis. Gjennom hele kampen slår man stort sett langt opp mot Sterling, som halvparten av tiden jager bakrom og resten av tiden må han bare jage stopperparene til Kroatia for å prøve å legge press på de. Alli dilter stort sett rundt på banen, har en pen involvering når han legger ballen på sølvfat til Lingard på 16m, bortsett fra det så er det stort sett søppel.

Southgate må jo innse at han må gjøre endringer når Modric og Rakitic plutselig begynner å ta over mer og mer i 2 omgangen. Her har man jo allerede en ledelse man må ta vare på, gjør noen taktiske endringer, ikke bare erstatt Sterling med en spiller som skal fortsette med noe som ikke har fungert i det hele tatt. Ta nå av Alli, få på Dier for å kompensere litt på midtbanen. Ta vare på mulighetene man får, ikke bare slå ballen opp uten at en medspiller faktisk har muligheten til å skape noe. 

Kroatia er ikke noe dårlig lag, men det er ikke et spesielt bra lag heller.

Hvis Belgia tar kampen på lørdag seriøst så kommer England til å gå på en smell også der.

zetta
zettaInnlegg: 9384
12.07.18 01:05

England mangler kanskje litt på midtbanen?

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10201
12.07.18 01:07

Kroatia vant fortjent. Tok over midtveis i 2.omg og klarte å stå distansen bra på tross av ekstraomganger mot Russland. Men ingen tvil om at Frankrike er favoritt i finalen. Og oddsmessig litt større favoritt enn de ville vært mot England.

Har sett lite av studiosendingene til NRK og TV2. Men kommentatorparet Alsaker og Myhre leverer som vanlig med ei god blanding av formidlingsevne, engasjement og kunnskap.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 11294
12.07.18 01:09
GreySerpent: Samtlige Engelske spillere underpresterte

Nei, de presterte så bra de kunne og det de gjorde mot Kroatia var maks nivå. At en midtbane med Lingard-Young-Henderson over en lang kamp skulle være bedre enn en midtbane med Modric og Rakitic er jo helt urealistisk.

England kunne ha vunnet med litt flaks, men jeg kjøper ikke påstanden om at England måtte underprestere for å tape dette. Se på lagoppstillingene.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 01:09)

supergunners10
supergunners10Innlegg: 2045
12.07.18 01:10
Folkflesk: At en midtbane med Lingard-Young-Henderson over en lang kamp skulle være mye bedre enn en midtbane med Modric og Rakitic er jo helt urealistisk.

Når man er så inngrodd i de britiske øyer som mange er, så er det vanskelig å forstå dette. 

Folkflesk
12.07.18 01:11
Framsynt: En drøm for alle antivestlige, dette.Synd at du ikke fikk finale med Saudi-Arabia da - men du er vel godt fornøyd med denne finalen i tidenes desidert dårligste fotball VM.

Du har bare ikke peiling på fotball. Dette VMet har vært et av de bedre jeg kan huske - i spill, kvalitet og dramatikk (og disse nye tekniske tingene, som i det store og hele fungerte bra).

Det er to kamper igjen og de kommer jeg til å nyte i fulle drag. Du får finne på noe annet, tydeligvis.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 01:15)

Royu
RoyuInnlegg: 7924
12.07.18 01:19

Isåfall er det det eneste mesterskapet du har sett 

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9720
12.07.18 01:23
Jackern: Ah, deilig! Skal bli så godt å bli kvitt alt dette "it's coming home styret".

Fint at vi slipper mer av denne låten ja! En Takk til Kroatia som satte den endelige spikeren i kista for VM-Gull til England :) Ikke så overraskende heller mtp. Englands vei til denne semifinalen. Høyst overkommelige Panama og Tunisia i gruppespillet + denne rare gruppefinalen mot Belgia. Et Colombia som delvis mistet hodet i 8-Delen, samt et meget tamt Sverige i kvarten!

Frankrike-Kroatia kan fort bli en bra finale med profiler som Griezmann, Mbappé, Pogba, Mandzukic og Modric. For min del blir det en trivelig finale der jeg ikke vil "miste nattesøvnen" uansett hvem som vinner.

Håper på Frankrike: et lag jeg har hatt sansen for helt siden Zidane begynte å gjøre seg bemerket i EM 96- for ikke å snakke om jubelferden på hjemmebane i VM 1998, samt den utrolige snuoperasjonen i EM-finalen 2000 mot Italia.
Men også mtp. det triste VMet i 2010- så hadde det vært utrolig morsomt om Frankrike kunne fått seg et VM-Gull igjen!

Skulle det bli Kroatia- så vil også det være artig! Da får man en ny nasjon inn på den meget korte listen over VM-vinnere- attpåtil en nasjon med færre antall innbyggere enn Norge (som nevnt tidligere i tråden)
Innbyggertall er derimot ikke alt! F.eks har verken Kina eller India store VM-fremganger å snakke om- for å si det sånn :)

Hansiso
HansisoInnlegg: 9892
12.07.18 01:27
RickiBK: SÅ enkelt er det ja......

Hvem har sagt at det er enkelt? 

Poenget mitt er at noen har en tendens til å bruke det at vi er for få nordmenn, altså at vi har for lite grunnlag, til at vi kan komme langt i store fotball-turneringer. Kroatia har jo knust den argumentasjonen greit.

Folkflesk
12.07.18 01:33
JODDEMM: Håper på Frankrike: et lag jeg har hatt sansen for helt siden Zidane begynte å gjøre seg bemerket i EM 96- for ikke å snakke om jubelferden på hjemmebane i VM 1998, samt den utrolige snuoperasjonen i EM-finalen 2000 mot Italia.Men også mtp. det triste VMet i 2010- så hadde det vært utrolig morsomt om Frankrike kunne fått seg et VM-Gull igjen!
Skulle det bli Kroatia- så vil også det være artig! Da får man en ny nasjon inn på den meget korte listen over VM-vinnere- attpåtil en nasjon med færre antall innbyggere enn Norge (som nevnt tidligere i tråden)Innbyggertall er derimot ikke alt! F.eks har verken Kina eller India store VM-fremganger å snakke om- for å si det sånn :)

Semifinalen mot Belgia overbeviste meg om at Frankrike vil ta dette og lære av sine feil i EM-finalen på hjemmebane, som i bunn og grunn ble en ydmykelse.

Franskmennene har den riktige årgangen, stor kvalitet i alle ledd og en meget dyktig trener i Deschampes. Det eneste jeg stusser over 0-målsscoreren Giroud.

Men man må huske at da Frankrike vant VM i 1998 hadde de en annen 0-målsscorer på topp, nærmere bestemt Stephane Pierre Yves Guivarch. 

Regner med at alle husker ham.

JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9720
12.07.18 01:39
LaGoeba: Forrige gang England og Belgia møttes så spilte de om å tape kampen for letteste vei til finalen, nå møtes de igjen i taperfinalen. Livet er herlig ironiskt.

Jeg er så glad for at Belgia vant den kampen slik at de på en måte har sitt på det tørre :)

Ble en vanskeligere vei for Belgia ved å vinne gruppe- men de slo i alle fall ut "filmrullen" & Co :) Tror ikke England hadde klart det samme.

Kunne fort ha blitt Brasil-Frankrike i semifinale- og da kunne fort Brasil scoret minst ett mål mer enn det Belgia klarte mot Frankrike.

Morten_1996
12.07.18 01:41
Number1Fan: VG journalisten som ni runket

Hvordan fikk alle ni grep samtidig?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg