Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bronsefinale: België-England

NYTT TEMA
JODDEMM
JODDEMMInnlegg: 9784
12.07.18 02:26

Etter de 2 forestående VM-frie dagene blir det artig med VM-kamp igjen :)
Lørdag 14.07 kl.16:00 på Krestovsky stadion i St.Petersburg.

NRK1 sender kampen som kommenteres av Stabrun Smith og Drillo

Lagene har møttes 22 ganger gjennom åra- noe som har resultert i hele 15 engelske seire vs. 3* belgiske (* en 0-0- kamp i 1998 som gikk til straffespark). 4 kamper har endt uavgjort (2 av dem i VM/EM)

Mesterskapskamper:
*4-4 i Gruppe 4 i VM 1954
*1-1 i Gruppe B i EM 1980
*1-0 til England i 8-Delsfinalen i VM 1990
*1.0 til Belgia i Gruppe G i årets VM

*Vinner Belgia tar de sin første VM-Medalje noensinne
*Vinner England blir det deres første VM-Medalje siden Gullet i 1966

Tenker det blir noe sånn som 3-2 eller 4-2 til Belgia.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 02:29)

kytec
kytecInnlegg: 34747
12.07.18 02:30

Ingen bryr seg om denne kampen. 

JODDEMM
12.07.18 02:33

For din del er altså VM over?

kytec
kytecInnlegg: 34747
12.07.18 02:41
JODDEMM: For din del er altså VM over?

Ja. I ettertiden er nok engelskmennene rimelig stolte at det blei semifinale. Bronse eller fjerdeplass tror eg er uinteressant. 

Tarins
TarinsInnlegg: 931
12.07.18 04:59

Er noen som bryr seg så snakk for deg selv

(Innlegget ble redigert 12.07.18 05:00)

wig1
wig1Innlegg: 2900
12.07.18 13:00

I ettertid vil nok bade Belgia og England se tilbake og anerkjenne at det var en god prestasjon å nå semifinale, men jeg er enig med Kytec; dette må jo være verdens kjipeste fotballkamp for lagene involvert. Man har nettopp gått på en av de sureste tapene i karrieren og så skal man klare å motivere seg til en ubetydelig kamp? 

Her bør det bli muligheter for de som ikke har spilt enda. 

Bacary
BacaryInnlegg: 18823
12.07.18 13:50
wig1: Her bør det bli muligheter for de som ikke har spilt enda.

VM-medalje bør henge høyt, men i fotball blir det alltid et antiklimaks. Forventer at Welbeck får noen minutter her. Respektløst av Southgate å ta han ut i troppen for å la han råtne på benken hele mesterskapet. Burde heller tatt med en unggutt. 

Bronsefinalen kunne fint vært kuttet ut sånn som i EM, men det er jo samtidig en fin tradisjon, og hyggelig for lag som Sverige, Kroatia å kalle seg bronsevinnere i VM. 

(Innlegget ble redigert 12.07.18 13:51)

Bleke
BlekeInnlegg: 16513
12.07.18 13:57

Det er vel bare toppscorer-tittelen som er interessant her, og det må tilnærmet et jordskjelv til for at Kane mister den.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 23542
12.07.18 15:10
JODDEMM: Vinner Belgia tar de sin første VM-Medalje noensinne*Vinner England blir det deres første VM-Medalje siden Gullet i 1966

Stemmer vel ikke helt, I 1990 fikk i alle fall taperen av bronsefinalen også bronse, mulig det var slik med Belgia i 1986.

Medaljefeiring av bronsemedaljer i 1990: https://vimeo.com/58203207
Fra 1:18.25 ser vi Engelske spillerne også har medaljer om halsen.

Fra forrige VM husker jeg at Blatter hengte bronsemedaljer på alt som kunne krype å gå av nederlendere, samt kampens dommerne, men derimot Brasilianerne fikk ingenting.
Synes man burde droppe den teite bronsefinalen og gi bronser til begge semitaperne uten kamp. Er vel slik de gjør det i EM. Norge fikk i alle fall bronsemedaljer i U21-EM i 2013, uten å måtte spille mot den andre semifinaletaperen, Nederland.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 15:17)

FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5652
12.07.18 15:15

Denne kampen bør fjernes, helt meningsløst. Tipper både Martínez og Southgate gir noen av reservene sjansen her. 

Eksberten
12.07.18 15:18
FlameWarrior: Denne kampen bør fjernes, helt meningsløst. Tipper både Martínez og Southgate gir noen av reservene sjansen her.

Det gjør de sikkert, men blir sikkert mer toppet enn hva som var tilfelle i gruppespillkampen.

wig1
12.07.18 15:23
Bacary: VM-medalje bør henge høyt, men i fotball blir det alltid et antiklimaks. Forventer at Welbeck får noen minutter her. Respektløst av Southgate å ta han ut i troppen for å la han råtne på benken hele mesterskapet. Burde heller tatt med en unggutt.
Bronsefinalen kunne fint vært kuttet ut sånn som i EM, men det er jo samtidig en fin tradisjon, og hyggelig for lag som Sverige, Kroatia å kalle seg bronsevinnere i VM.

I ettertid er det sikkert flere som setter pris på en eventuelt bronsemedalje, men det er nok lenge til. Derfor star jeg fortsatt ved at dette er en høyst unødvendig kamp som naturligvis er vanskelig å motivere seg til for spillerne.

England har en ganske grå stall, men jeg skjønner ikke hvorfor de tok med Welbeck. Han har relativt god statistikk på landslaget, men jeg synes ikke han holder mål lengre. "Råtne" benk er det jo alltids noen som gjør. Det sagt så er han vel den eneste av utespillerne som ikke har startet en kamp enda.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 38260
12.07.18 15:26
wig1: England har en ganske grå stall, men jeg skjønner ikke hvorfor de tok med Welbeck.

Hadde nok ikke fått være med om Lallana og Ox hadde vært skadefrie.

JODDEMM
12.07.18 15:38

Stemmer nok det Eksberten :-)

Ble vel delt ut bronser til tapende bulgarere i 94 og sør-koreanere i 02 (?)- så det blir litt sånn at "alle skal få".

Om Bronsefinalen en gang skal fjernes håper jeg i alle fall at man fortsetter å dele ut bronsemedaljer.

Men det er en kamp i alle fall jeg har lyst til å beholde i VM. Det pleier veldig ofte å bli en målrik affære mellom 2 lag som ikke har så stort press på seg lenger pga. at de selvsagt akkurat har misset muligheten til å spille selveste VM-Finalen!

Og på slutten av et VM der det gjerne er lenger mellom kampene- så er den en passende oppladning til den store finalen dagen etter. Så nei- for min del er det bedre å se på en "uviktig" bronsefinale vs. ingenxkamp i det hele tatt!

Crabsen
CrabsenInnlegg: 11970
12.07.18 16:05

Belgia - England kampene fra årets mesterskap kommer sannelig til å bli husket

milfern
milfernInnlegg: 67727
12.07.18 16:11

Elsker bronsefinalene. Lagene spiller som regel med litt mer senkede skuldre i noe som bruker å bli fyrverkeri av fotballkamper.

jonas
jonasInnlegg: 29917
12.07.18 16:14

Hadde jo vært litt morsomt dersom det hadde løsnet for England i denne kampen, alt hadde klaffet, de hadde rundspilt Belgia og alle hadde sittet igjen og tenkt 'Jøss, hvorfor gjorde vi ikke dette tidligere?' 

progman2
progman2Innlegg: 6295
12.07.18 16:33

Behold gjerne bronsefinalen.  

Kan ha sine rare utslag selvsagt, men jeg setter pris på morsomme kamper med 22 par lave skuldre.

-palc-
-palc-Innlegg: 5524
12.07.18 17:47

Det blir jo benk mot benk

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3239
12.07.18 17:47
-palc-: Det blir jo benk mot benk

Hvem holder du med i denne?

InsVerderben
InsVerderbenInnlegg: 1443
12.07.18 19:03

Håper og tror vi får en helt annen kamp enn i gruppespillet og ut ifra hva jeg har sett så tar BEL denne ganske greit!

BEL - ENG: 2-0

VGoth
VGothInnlegg: 13680
12.07.18 19:34
kytec: Ingen bryr seg om denne kampen.

Jada, jada. Vi vet at du er helt vonbroten fordi flakselaget England ikke ufortjent gullet seg til finalen. 

De aller fleste kommer til å se denne kampen også. Mange fordi de vil se Belgia banke England, andre fordi det sannsynligvis kommer til å bli en artig kamp.

Det blir en deilig finale også. Sykt deilig. To lag som faktisk fortjener å være der. Lille Kroatia, som aldri engang har vært i en VM-finale ...

Dette er vakkert. Fantastisk VM så langt. Sensasjon på sensasjon, samtidig som man bevarer en god del av storhetene i sluttspillet. 

Du er ikke glad i fotball.

(Innlegget ble redigert 12.07.18 19:39)

lsklars
lsklarsInnlegg: 65337
12.07.18 19:40

Moralske vinner finalen. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 17288
12.07.18 19:52

Ja, da er eg ringside og leter etter nærmeste vannhull.

Eksberten
12.07.18 22:13
JODDEMM: Men det er en kamp i alle fall jeg har lyst til å beholde i VM. Det pleier veldig ofte å bli en målrik affære mellom 2 lag som ikke har så stort press på seg lenger pga. at de selvsagt akkurat har misset muligheten til å spille selveste VM-Finalen!
Og på slutten av et VM der det gjerne er lenger mellom kampene- så er den en passende oppladning til den store finalen dagen etter. Så nei- for min del er det bedre å se på en "uviktig" bronsefinale vs. ingenxkamp i det hele tatt!

Joda ofte en artig kamp, så blir nok å se den :-)

progman2
progman2Innlegg: 6295
13.07.18 09:13
-palc-: Det blir jo benk mot benk

Husker bronsefinalen i 1986 mellom Frankrike og Belgia.  Mange kule fransk-klingende navn på banen - knapt noen jeg hadde hørt om før...

wig1
13.07.18 10:31
JODDEMM: Stemmer nok det Eksberten :-)
Ble vel delt ut bronser til tapende bulgarere i 94 og sør-koreanere i 02 (?)- så det blir litt sånn at "alle skal få".
Om Bronsefinalen en gang skal fjernes håper jeg i alle fall at man fortsetter å dele ut bronsemedaljer.
Men det er en kamp i alle fall jeg har lyst til å beholde i VM. Det pleier veldig ofte å bli en målrik affære mellom 2 lag som ikke har så stort press på seg lenger pga. at de selvsagt akkurat har misset muligheten til å spille selveste VM-Finalen!

Om de fjerner kampen er jeg enig at det hadde vært en god løsning å dele ut bronse til begge tapende semifinalister.

Selv om jeg tror kampen betyr særdeles lite for lagene involvert, spesielt der og da, vil jeg ikke ha den fjernet. Det er jo alltid morsomt for seerne med en ekstra kamp og mer VM.

sexxes
sexxesInnlegg: 12122
13.07.18 14:32

Bronsefinalen er jo gjerne en av de mest underholdende i mesterskapet. Selv skulle jeg gjerne likt at man hadde det også i EM. Så kan de som synes den er meningsløs droppe å se på. Selv synes jeg det aldri er meningsløst med underholdende fotball.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 35895
13.07.18 14:35
wig1: god løsning å dele ut bronse til begge tapende semifinalister.

Deles det egentlig ut bronse?

Internasjonalt heter det jo playoff om tredjeplass, og ikke bronsefinale..

(Innlegget ble redigert 13.07.18 14:36)

grock19
grock19Innlegg: 82105
13.07.18 14:39

"Respektløst av Southgate å ta han ut i troppen for å la han råtne på benken hele mesterskapet. Burde heller tatt med en unggutt."

Lol, say what? Er dette seriøst? Haha, det er Riiimelig mye større stjerner enn Danny von Welbz som har måttet tåle benken i VM. Ellers er grunnen til at man tar ut mer enn 11 spillere til VM ikke kun for innbytte, men også for den beklagelige delen" skader".

Belgia tar nok PL-bronsefinalen. Håper på målrikt oppgjør. 

Klikk for å gå tilbake til toppen