Tvilsomt. McIlroy og Spieth hadde mye mer dominans på starten av sine karrierer og vi ser jo hvor fort det har bremset opp der.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Tvilsomt. McIlroy og Spieth hadde mye mer dominans på starten av sine karrierer og vi ser jo hvor fort det har bremset opp der.
Tid for en Fedexup-poeng statistikk oppdatering igjen.
Kristoffer fikk noen små men etterlengtede poeng i helgen. Har nå 187 poeng, og det er akkurat på skjema for å nå 400 poeng. Han må snitte 9,3 poeng hver uke resten av sesongen. Spiller til helgen, så vi håper på en god poengfangst.
Viktor Har nå 1196 poeng, og har da 104 poeng igjen til 1300, som etter min synsing gir plass i Tour Champiomship. Det er 591 poeng foran skjema. Må snart endre skjema igjen sånn som han samler poeng.
Det er bare å dra frem verdensrekordskjemaet...
Hva er rekorden for Fed ex score i løpet av en sesong? Bare spør ikke at jeg tror Hovland tar det
Var litt annerledes poeng-utregning de første to årene (2007 og 2008 sesongene), men ser vi på den moderne utregningen (2009 og fremover) så er det Jordan Spieth i 2015 som har rekorden med 4169 poeng på 21 spilte turneringer (snittet 198,5 poeng per turnering).
Selvfølgelig så er jo Tiger med på en annen måte her:
Spilte inn 3431 poeng på 13 turneringer i 2009 (snittet 264 poeng per turnering).
Spilte inn 3059 poeng på 12 turneringer i 2013 (snittet 255 poeng per turnering).
4. til 7. mars spilles Arnold Palmer Invitational. Turneringen spilles på Bay Hill Club and Lodge, som ligger Bay Hill, Florida. Et sterkt internasjonalt felt stiller til start med blant andre Viktor Hovland og Kristoffer Ventura. Det ser dog ut til at en del US-spillere tar fri denne runden
Defending champion er Tyrrell Hatton
PGA tour - Arnold Palmer Invitational Final Round Highlights(2020)
Torsdag....
Eurosport Norge - PGA Tour 19.30 - 20.00
Eurosport Norge - Arnold Palmer Invitational 20.00 - 24.00
(Innlegget ble redigert 02.03.21 15:24)
Viktor i FG med Day og Rickie på Bay Hill :-)
Viktor Hovland slår ut med Rickie Fowler og Jason Day 18.57 (Featured Groups)
Kristoffer Ventura slår ut med Jazz Janewattananond og Kamaiu Johnson 19.19
PGA tour - Tee Times
PGA tour - Top-10 all-time shots from the Arnold Palmer Invitational
Torsdag....
Vært slitsomt for kommentatorer om han hadde kjempet i teten hver helg.
En klassiker - Sergio Garcia climbs a tree to hit one-handed shot at Bay Hill
:)
Flighten til Hovland, Fowler og Day er plukket ut til Featured Groups på fredag
Golf Channel - Fowler looking to ‘kick down door’ at Bay Hill
Tengolf - Viktor Hovland: Tuesday Presser 2021 Arnold Palmer Invitational
Torsdag....
Cantlay spiller ikke til helgen. Hvor høyt må Hovland komme for å passere han på fedex cupen?
Viktor passerer Cantlay med en solo 26. plass.
English på 6 plass passerer Cantlay med solo 2. plass eller seier.
Så er det ytterligere 7 spillere, ned til Im på 22 plass, som passerer Cantlay med seier.
Så på intervjuet med Viktor, at dette var ikke noe han fokuserte noe på på nåværende tidspunkt.
Nå ligger han så godt an at det ikke er så farlig, men han skal ikke ha mange topplasseringer til før han kan regne med et helt annet utgangspunkt før Tour Championship i år enn i fjor. Ser man i 2019 var topp 10 før Tour Championship med under 2000 poeng.
Tenker ditt nye skjema kan peile seg inn på hva som skal til for å være topp-10 før Tour Championship. Kan fort ha sikret det allerede før man skal dele ut doble poeng.
En liten sak om The King himself - In Memoriam Arnold Palmer (2016)
Viktor Hovland slår ut med Rickie Fowler og Jason Day 18.57
Torsdag....
GolfTV - Featured Groups fra 12.45
(Innlegget ble redigert 03.03.21 15:50)
PGA tour - Viktor Hovland firing on all cylinders entering Bay Hill
Viktor Hovland slår ut med Rickie Fowler og Jason Day 18.57
Golf Digest - How John Daly hit 6 balls into the water in 1998 Bay Hill Invitational
John Daly Meltdown - John Daly Blow Ups Compilaton
Tin cup filmen var den basert på virkelighet eller var den fiktiv? Husker det var masse baller som havna i vanne i den filmen
Golf.tv i gang. (Snekket meg på golftv på jobb ;)
Jeg håper Bryson går for green på utslaget på nr. 6 denne helgen, er en av de få tingene, bortsett fra norsk seier, jeg har lyst til å se denne helgen.
Var det ikke Arnold palmer turneringa Hovland rota seg litt bort på Hull 10 eller 11 ifjor?
Så kjapt i gjennom shot-trackeren fra turneringen i fjor og kan ikke si det. I løpet av tureringen hadde han ingen dobbel bogeyer eller verre og han var +1 på hull 10 og -2 på hull 11 over fire runder. Var heller ingenting som så ekstremt grovt ut.
Kanskje jeg blander med en annen turnering der ballene bouncet noe sprøtt og det var hardt green
Bryson gikk ikke for green, pyse!
Jeg får bare opp på GolfTV at det ikke fungerer i min region?
Viktor i problemer på første hull, kjører beach-party på de to første slagene.
2 meter igjen for å redde par nu.
Redder og får en god start på et vansklig hull.
(Innlegget ble redigert 04.03.21 19:13)
Boom! 10+ meter birdie putt!
Da er vi igang!!!
Fin putt fra Viktor -1