Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Etterlyser en god høyreside på herrelandslaget!

NYTT TEMA
skruddskudd
skruddskuddInnlegg: 182
29.01.07 16:49
Høyresiden på landslaget trenger nytt blod. I flere tråder diskuteres Lauritzen og Skjærvold`s plass på herrelaget. Etter VM innsatsen å dømme bør man vel konkludere med at det trengs utskiftninger på disse plassene. Ikke veldig mange gode venstrehendte spillere å ta av. Hvem er best egnet? (vi har dårlig tid!)
På kvinnesiden derimot yngler det av venstrehendte talenter.
idzarda
idzardaInnlegg: 140
29.01.07 17:38
Først og fremst må klubben finne disse guttene allerede i 11-12 års alderen, gjerne før. Og så pakke dcem inn i gullpapir med sølvbånd rundt. Jeg har dessverre sett en rekke talenter i tidlig alder bli borte. Årsaken er først og fremst at mange av disse, spesielt de som er høyere enn gjennomsnitthøyden på sin alder ofte er fullstendig uten motorikk, og virker nesten som Bambi på isen. Og så mister trenerne tålmodigheten fordi de ofte "ødelegger" slik at laget ikke vinner. Da blir de straffet med benken. Og når disse spillerne har fått nok minutter på benken slutter de. I endel land vi kanskje ikke alltid skal sammenligne oss med som f.eks. Russland og land i Balkan plukker de ut høye venstrehendte gutter i 10-12 års alderen. Og så tar de skikkelig vare på dem, er tålmodige med dem og gir dem nok sjanser. Til slutt blir de håndballspillere.
Pr. idag har vi to-tre alternativer til Jan Thomas Lauritzen, nemlig Thomas Drange, Marius Hovde Andersen og Bård Nordhagen. Men det er vanskelig å se noen av dem kan tilføre Norge noe i EM 2008. Den nærmeste er sannsynligvis Marius Hovde Andersen. Veldig synd at Harald Wivestad har måttet legge opp grunnet sin skulderskade.
Men jeg vet de finnes noen skikkelig talenter på Jr. og U-landslaget med både høyde og venstrehånd. Men de er nok ingen A-landslagspioller før i 2010 eller 2011.

Men som sagt, reis rundt på skolene, se på skolemesterskapene, finn venstrehåndspillere, inviter dem til klubben og ta skikkelig vare på dem. Og for de som ikke har høyden inne, tren teknikk, teknikk, og teknikk.
kibby
kibbyInnlegg: 35942
29.01.07 18:11
Bak:
Thomas Drange, Marius Hovde Andersen eller Bård Nordhagen
Kant:
Lars Erik Bjørnsen, Christian Spanne eller Geir Harald Sjurseth
Cola_1
Cola_1Innlegg: 272
29.01.07 20:57
At dere nevner Bård Nordhagen før Erik Strøm ,er jo rett og slett utrolig... Å det glemte jeg jo, han spiller jo for Drammen
skruddskudd
29.01.07 22:01
Ser Harald Wivestad ble nevnt her. Han hadde absolutt potensiale til å bli Lauritzens arvtager. synd at han måtte legge opp. Husker forresten en keivhendt spiller som var innom juniorlandslaget for tre-fire år siden. Kommer ikke på navnet, men så han i noen sparkamper 2003, og han var noe av det råeste..... og en av de spillarne jeg trodde vi skulle høre og se mye av, men så ble han bare borte. La opp?? Drange og Spanne er muligens aktuelle om 4-5 år.
steffo
steffoInnlegg: 32
29.01.07 22:47
For du er ihvertfall ikke Vestli-fan :P
StevieY
StevieYInnlegg: 27599
29.01.07 22:55
Har Wivestad lagt opp??? Link?

Han er ute for resten av sesongen, og har vært utrolig skadeplaget, men dette var nytt for meg.
Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 1137
29.01.07 23:31
Det er ikke Njårds Casper Endre du tenker på,han er født i 86 og jeg tror også han har noen juniorlandslagskamper.
quitmee
quitmeeInnlegg: 97
29.01.07 23:33
g90 klassen har vel 3-4 høyrebacker på godt over 190....
Jotjar
JotjarInnlegg: 27135
29.01.07 23:37
Liten tvil om at Erik Strøm denne sesongen har vært den beste venstrehendte høyrebacken, han har stortsett ikke gjort annet enn å score mål. Han burde iallefall få muligheten om storformen fortsetter framover mot EM.

På høyrekanten, så tør jeg påstå Michel George og burde få sjansen. Han er ikke så ung som et par av de andre alternativene, men han er den mestscorende kantspilleren, og definitivt den raskeste. Kunne løst litt av "kontringsproblemene" Norge har.
idzarda
idzardaInnlegg: 140
30.01.07 00:14
Joda, det er sikkert at Erik Strøm er en god angrepspiller, men utfra det jeg har sett (2-3 kamper med han) er han ikke akkurat noen Johnny Jensen bakover. Det er jo nettopp derfor GP har tvi holdt påp Lauritzen. Nå skal det sies at hans forsvarspill i VM neppe imponerte noen, men normalt er han god. GP kan jop ikke bytte fire spillere angrep/forsvar. Så glem ikke å tenke på hvilke forsvarskvaliteter de har, alle de navnene dere ramser opp. Det hjelper ikke å score 8 mål i en eliteseriekamp, hvis det suse 10-11 rundt ørene bakover,
skruddskudd
30.01.07 00:32
Krepsen76 skrev:
Det er ikke Njårds Casper Endre du tenker på,han er født i 86 og jeg tror også han har noen juniorlandslagskamper.

Yepp! Det var Casper Endre (spilte på njård) Et kjempetalent. Men hva skjedde egentlig med han?

glufse
glufseInnlegg: 172
30.01.07 14:33
er enig i at George har vært den beste høyrekanten sålangt, i sterk konkurranse med Bjørnsen. Virker som om George har en ufattelig bra uttelling på skuddene sine. men "definitivt den raskeste"? det er mulig han er raskest, men vet du dette? tviler på at det er så "definitivt" som du sier.
VonDutch
VonDutchInnlegg: 1698
30.01.07 14:39
dette tenkte jeg på også , og Nordhagen er hvertfall bra bakover...hvordan Drange og Hovde Andersen er bakover er jeg mer usikker på.
Joey
JoeyInnlegg: 18421
30.01.07 15:35
Drange har vel litt å gå på når det gjelder forsvarsarbeidet. Ble rundlurt i forsvar den perioden han spilte i kampen mot Spania for noen uker siden.
Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 1137
30.01.07 17:01
Vet ikke hva som skjedde med han men han har i alle fall 12 kamper for Njård i 2 div og har scoret 28 mål så han spiller håndball fremdeles!
Jotjar
JotjarInnlegg: 27135
30.01.07 20:32
glufse skrev:
er enig i at George har vært den beste høyrekanten sålangt, i sterk konkurranse med Bjørnsen. Virker som om George har en ufattelig bra uttelling på skuddene sine. men "definitivt den raskeste"? det er mulig han er raskest, men vet du dette? tviler på at det er så "definitivt" som du sier.

>Nei, har ikke noe annet "bevis" for at han er den raskeste, men er overbevist om dette. Har sett alle som har vært nevnt spille, og vil tro MG er den av de med høyest toppfart, og at han nok er raskest på en 40-meter. Uten at jeg vet, eller at det er noe stort poeng for meg.
steven_james
steven_jamesInnlegg: 16
31.01.07 00:39
Då vill jag helt säkert säga att Thomas Lagersen i Haslum är DEFINITIVT snabbare än de du nämner här. Jag säger inte bättre, men snabbare.

Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Joey
JoeyInnlegg: 18421
02.02.07 11:26
StevieY skrev:
Har Wivestad lagt opp??? Link?

http://www.fvn.no/sport/handball/article439173.ece
romeo182
romeo182Innlegg: 752
02.02.07 11:35
skruddskrudd;

Hvilket lag spilte han på da?
romeo182
romeo182Innlegg: 752
02.02.07 11:51
ups, å lese den andre siden er noe dritt :P

Men casper endre hadde nok blitt altfor liten til å kunne dominere på et norsk landslag.
vannrett
vannrettInnlegg: 3562
03.02.07 09:33
Vi HAR god høyreside på herrelandslaget!!!Det er bare det at dere ser Lauritzen og Skjærvold på høyresiden, når jeg ser Strand og Skjærvold der!!!!
---------------------------------------------------------------------
Premier Leagues new great star number one:

LOIS SAHA
StevieY
StevieYInnlegg: 27599
zath_6
zath_6Innlegg: 100
03.02.07 12:20
Strand og Skjærvold er ikke gode nok i forsvar til at begge kan spille samtidig.
TheSvin
TheSvinInnlegg: 2362
03.02.07 17:56
skruddskudd skrev:
Yepp! Det var Casper Endre (spilte på njård) Et kjempetalent. Men hva skjedde egentlig med han?

-----------------------------

han har aldri vært et kjempetalent...

My Hero: He's ordinary
Takk for alt Marius!
vannrett
vannrettInnlegg: 3562
03.02.07 21:22
zath_6 skrev:
Strand og Skjærvold er ikke gode nok i forsvar til at begge kan spille samtidig.

Jeg har aldri sagt at begge skulle stå i forsvar!Jeg mente offensivt!!!!
----------------------------------------------------------------------
Premier Leagues new great star number one:

LOIS SAHA
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg