Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eliteserien kvinner sesongen 2008/2009

NYTT TEMA
Emol
EmolInnlegg: 18341
30.04.08 21:56
Siden trådene om eliteserien, 1div menn og kvinner er klare, må vi ha en for kvinner
Lagene er:

Byåsen
Bækkelaget
Gjerpen
Larvik
Levanger
Njård
Nordstrand
Stabæk
Storhamar
Tertnes
Toten
Våg

Emol
30.04.08 21:58
Sesongen blir nok litt amputert siden det er:

OL i Kina i august
EM i Makedonia i desember

Ikke mange kamper før jul, en haug i januar og februar.

Gvhk-fan
Gvhk-fanInnlegg: 499
30.04.08 23:38
Skal bli spennende å se hvordan det går med Njård og Toten, og om BSK klarer å stable seg på beina igjen. Tror Nordstrand blir gode neste år!
Finnball
FinnballInnlegg: 417
30.04.08 23:57
Tror Larvik og Byåsen tar 1 og 2 plass.
Storhamar og Stabæk blir nok sterke sammen med Nordstrand og Gjerpen.
Litt mere usikker på de andre klubbene, men det er jo tidlig å si før alle overganger er i orden.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 4300
01.05.08 03:06
Sånn pr dags dato etter hva jeg vet om stallene så gjør jeg opp følgende: Nordstand vil nok kjempe om en 3-plass med Gjerpen, Storhamar og Stabæk..
Larvik og Byåsen starter forhåpentligvis med 0 poeng begge to neste sesong :)

Nedrykk....hmmmmmmm vanskelig den.
nora_1
nora_1Innlegg: 120
01.05.08 09:02
Klarer Bækkelaget overhodet å stille lag? Jeg tror de forsvinner ut.
Emol
01.05.08 09:17
Håper ingen lag får minuspoeng, men man vet aldri..
Spennende om Storhamar vil levere varene i år også og hva nykomlingene + Bsk vil stille opp med.

Men kommer sesongen i helhet bli amputert pga OL og EM?
LHKSpeaker
LHKSpeakerInnlegg: 22
01.05.08 10:53
Emol skrev:
Sesongen blir nok litt amputert siden det er:

OL i Kina i august
EM i Makedonia i desember

Ikke mange kamper før jul, en haug i januar og februar.

LHKSpeaker svarer:
I følge Generalterminplanen skal det spilles 8 runder i Postenligaen i perioden fra seriestart i september til EM-pausen starter i november. Da blir det 14 etter EM-pausen:)
Kringle
KringleInnlegg: 747
01.05.08 11:34
Mange usikre faktorer foran neste sesong enda, men spenningen vil trolig bli større:
1. Nordstrand vil bli forsterket, og det vil medføre at flere kamper blir jevne. Tipset er at Nordstrand vil kjempe med Storhamar om bronsen.
2. Det blir en ny kamp mellom Larvik og Byåsen om seriemesterskapet. Håpet er at ingen lag stiller med poengtrekk i år.
3. Vil Stabæk miste flere spillere, og dermed komme i en utsatt posisjon i den andre enden av tabellen?
4. Levanger har mistet sin rutinerte trenertrio, og spørsmålet er om dette vil slå negativt ut for klubben.
5. Storhamar vil få en stor oppgave med å få spillerne til å fungere sammen. Stallen vil bli forbedret, men hvordan vil benkesliting til ambisiøse spillere slå ut?
Gjerpenfan1
Gjerpenfan1Innlegg: 175
01.05.08 15:33
Veldig usikker på Gjerpen nesteår. Kan bli "gull"(les bronsje) eller gråstein.
Med Janne Grimholdt tilbake vil det bedre forsvarspillet og keeperspillet betraktlig. Med et par-tre nye spillere som passer bedre til stilen til Joa kan han spille sin type håndball. Samtidig som han får med seg ringereven Tobbe på benken. Spillere som Gosse og Rigelhut jr kan komme til å blomstre ved miljøskifte. (hvis de kommer da) men i og med at de har vært på prøvespill, kan det jo ikke være helt uaktuelt. Hva de nye svenskene står for aner jeg ikke, emn får vi en "Sara Erikson" blir dette faktisk mye bedre enn undertegnede hadde frykta!! Tapet av Anja kommer til å svi i jobben mot media og generelt interessen i Grenland. Men med Janne, Gro og evt Jeanett tilbake har vi jo tre ekte lokale Gjerpenjenter! Det er postivt!

Larvik får norges beste strek,(endelig en spiller som skal få en skikkelig pipekonsert hvis jeg hartid til å ta turen) og blir enda bedre nesteår, selv om Rantala begynner å vise svakhetstegn i en alder av 40!!? Men hever seg fortsatt i de store anledningene.

Byåsen blir nok sterke nesteår også. Vet ikke hvor mye det er i ryktene om spillere som drar, men de er sterke i rekruteringsarbeidet og vil alltid få frem nye gode spillere.
tobben1
tobben1Innlegg: 1683
01.05.08 16:32
Her er mitt tips for neste års serie:

Larvik
Byåsen
Storhamar
Nordstrand
Stabæk
Gjerpen
Levanger
Våg
Tertnes
Bækkelaget
Njård
Toten

Med Heidi Løke på strek, Olga og Tine Stange veltrenet og fit for fight etter skadene tror jeg Larvik vil vinne ennå mer suverent enn i år. Byåsen mister Tonje Nøstevold som jeg tror vil være merkbart. Storhamar får et meget spennende lag og jeg mener de kan ta 3. plass. Ennå er det usikkert om Mette Davidsen fortsetter på Tertnes, men gjør hun det vil de fort kjempe med Gjerpen og Levanger. Nordstrand vil ta 4.plass, men kan også kjempe med Storhamar om 3. plass. Bækkelaget har mistet mange spillere og kan fort falle ned fra en kvalifiseringsplass til direkte nedrykk.
Felix_25
Felix_25Innlegg: 4300
02.05.08 05:33
Gjerpenfan1 skrev:
Veldig usikker på Gjerpen nesteår. Kan bli "gull"(les bronsje) eller gråstein.
Med Janne Grimholdt tilbake vil det bedre forsvarspillet og keeperspillet betraktlig. Med et par-tre nye spillere som passer bedre til stilen til Joa kan han spille sin type håndball. Samtidig som han får med seg ringereven Tobbe på benken. Spillere som Gosse og Rigelhut jr kan komme til å blomstre ved miljøskifte. (hvis de kommer da) men i og med at de har vært på prøvespill, kan det jo ikke være helt uaktuelt. Hva de nye svenskene står for aner jeg ikke, emn får vi en "Sara Erikson" blir dette faktisk mye bedre enn undertegnede hadde frykta!! Tapet av Anja kommer til å svi i jobben mot media og generelt interessen i Grenland. Men med Janne, Gro og evt Jeanett tilbake har vi jo tre ekte lokale Gjerpenjenter! Det er postivt!

Mener du Jeanett Nilsen? Er hun på vei tilbake til Skien?
bamsebror
bamsebrorInnlegg: 69
03.05.08 20:25
tobben1 skrev:
Her er mitt tips for neste års serie:

Larvik
Byåsen
Storhamar
Nordstrand
Stabæk
Gjerpen
Levanger
Våg
Tertnes
Bækkelaget
Njård
Toten

Svært så positive vi plutselig har blitt til Storhamar...:-)
Andre sesongen er alltid vanskelig. Selv om det ser bra ut med tanke på spillerstall så er det fare for at det ikke går så bra. Men holder de på innsatsen og entusiasmen er det muligheter... Men husk Levanger.
tobben1
tobben1Innlegg: 1683
03.05.08 20:33
bamsebror skrev: Svært så positive vi plutselig har blitt til Storhamar...:-)

Jeg har vært positiv til Storhamar hele tiden. Synes de gjorde en strålende sesong i år og at det var fantastisk det de gjorde i serien. Sluttspillet, med tap mot Gjerpen var ikke like bra. Men de har en veldig god spiller i Storhamar, får veldig bra påfyll av flere andre gode spillere så muligheten er absolutt tilstede slik jeg tipper. Enig med deg i at 2. året er vanskeligere, men jeg har tro på dem :-)
Kempa
KempaInnlegg: 225
04.05.08 17:59
Jeg tror Byåsen kommer til å merke at Tonje Nøstvold forsvinner til Danmark. Hun bidrar mye til spillet, både med mål og assists.

Anngående Gjerpen. Janne Grimholt kan ikke alene løfte ett helt forsvar. Og nå skal samtidig Gjerpen satse på offensivt forsvar, noe som kan slå begge veier. På strekposisjonen har Gro Knudsen vært meget god i de siste kampene, men vi må ikke glemme at det er sammen med Anja, som forsvinner til Storhamar.

Tabellen er det litt tidlig å si noe om. MEN

Larvik vinner, som alltid. Best stall.
Byåsen plassen bak, som alltid. Roter seg ikke bort i enkeltkamper, slik som Gjerpen, Stabæk, Storhamar osv. Forsåvidt en rutine i laget.Beholder viktige spillere.
Gjerpenfan1
Gjerpenfan1Innlegg: 175
06.05.08 20:29
Da vet ikke du hva Gjerpen har prestert iår, og hva de presterte med Janne forrige sesong.... Ikke mye annet som har endret seg enn at Janne er borte! Iår, masse elendig forsvarsspill, og meget varierende keeperspill. Året før, mye bra forsvarsspill og ok keeperspill. Vent og se. Vet ikke hva de andre står for, men Janne er en av seriens aller beste forsvarsspillere!
stian_3
stian_3Innlegg: 1535
06.05.08 21:09
Larvik
Byåsen
Stabæk
Storhamar
Nordstrand
Gjerpen
Levanger
Våg
Tertnes
Bækkelaget
Njård
Toten

Dette er mitt tips. Men ser ikke helt bort fra at Bækkelaget kommer til å slite mer neste sesomg enn de gjorde i år. Grunnen til at jeg ikke har de på direkte nedrykk er at jag er usikker på hvor gode de to nyopprykkede lagene Toten og Njård er.

Er også spent på "nye" Nordstrand og om Storhamar greier å være like gode. Edin er jo en spennende tilvekst.
Etter det jeg har fått med meg så er det også ikke avklart rundt Tertnes stallen.
Emol
06.05.08 22:43
Litt tidlig å tippe tabell.

OL i august, er det en fordel for Larvik/Byåsen som har spillere med i OL når serien starter i september?

Når det gjelder de nyopprykkede aner jeg ingenting om dem
Kempa
07.05.08 21:50
Jeg vet godt hva Gjerpen har prestert iår. Og det at laget generelt har gjort det dåligere iår henger nok mere sammen med at lagene rundt har hevet seg og blitt bedre, en at Gjerpen har blitt dårligere. Med eller uten Janne G. Men INGEN tvil om at hun er blandt eliteseirens beste forsvarsspillere.

Men på en annen side Suvdal, Tønnesen, Tuomi, Grimholt, Zamorska, Knudsen, Bråten er alle gode spillere som gir Gjerpen en sterk startoppstilling.

Spent på målvaktene kommende sesong.Hvordan kan denne nye nederlandske være? Bolsønes gir seg jo, og jeg tror ikke det bare er på grunn av studier.
Emol
08.05.08 02:23
Det som jeg mener at problemet til Gjerpen er de "unødvendige poengtapene" mot antatt svakere motstand.

Bsk - mistet 1 poeng
Nordstrand - mistet 2 poeng
GVHK - mistet 1 poeng
Tertnes - mistet 1 poeng

De mistet 5 poeng mot disse lagene
Det holder ikke...

(+ evt 4 mot Stabæk og 2 mot Storhamar)
radier3002
radier3002Innlegg: 7656
08.05.08 12:18
Poengtapene mot Stabæk og Storhamar var ikke "mot antatt svakere motstand". Tvert i mot.
Emol
08.05.08 12:32
Det er jo de som mener at Stabæk og Storhamar er svakere motstand på papiret.
Poenget mitt var at de har mistet 5 poeng mot svakere motstand, og da holder det ikke å miste ytterlige 6 poeng mot de lagene man kjemper med ang bronsemedaljene.
radier3002
radier3002Innlegg: 7656
08.05.08 16:42
Emol skrev:
Det er jo de som mener at Stabæk og Storhamar er svakere motstand på papiret.

De må være Gjerpen-fans.
Kempa
21.05.08 12:08
Med den stallen Gjerpen pr. idag kan stille med til høsten, er de langt ifra noen medaljekanditat. De klarer neppe å forsvare sin 5. plass heller.

Larvik bedre
Byåsen bedre
Storhamar bedre
Nordstrand bedre
Stabæk bedre (?)

Tror Gjerpen blir nødt til å kjempe om å bli "den beste av de dårligste" neste sesong slik det ser ut idag. Spillere de ønsker sier nei i tur og orden, og den eneste forsterkningen de har fått, som vi vet er en bra spiller, er Grimholt.

Hva gjør Gjerpen så lite attraktive da? Knut Ove Joa?! Beliggenheten?! Det sportslige?

Gir snart opp.

Finnball
FinnballInnlegg: 417
21.05.08 12:50
Synes også Njård bør inn på denne listen over de som kan heve seg.
Virker som de har fått mange nye gode spillere i følge dette debatt forumet og med en topp keeper som Jeanette Nilsen tror jeg de er på høyde med Stabæk, Nordstrand og Storhamar.
Larvik og Byåsen er hakke foran.
Hva med Våg, Tertnes , Bækkelaget og Levanger, står lite om overganger osv hos de.

Toten er vel en klar nedrykks kandidat om de ikke får noen forsterkninger.
Kempa
21.05.08 13:21
Enig ift Njård. Skulle det stemme at ett par Mørk søstre også er på vei dit så. Blir ett spennende lag neste år. Håper og tror at de klarer seg neste sesong.
Emol
21.05.08 13:35
LARVIK
Tilgang:
Heidi Løke, Aalborg DH

Afgang:
Ingrid Ødegård, Ikast Bording EH
Heidi Flaatnes, Team Esbjerg
Karen Foyn Aspmyhr, Njård
Inger Sofie Heieraas, stopper
Elisabeth Hilmo, stopper

-----

BYAASEN
Tilgang:
Pernille Wibe, Bækkelaget
Nina Stokland, Stavanger

Afgang:
Tonje Nøstvold, Ikast/Bording EH
Maren Villabø, Stopper

-----

STORHAMAR:
Tilgang:
Anja Edin, Gjerpen
Lise Løke, Levanger
Maja Jakobsen, Gjøvik og Vardal
Guro Jakobsen, Gjøvik og Vardal
Stine Lidèn, Fjellhammer
Trine Haugstad, Faaberg

Afgang:
Hanne Marthe Deglum Stopper
Maren Gundersen Stopper

-----

NTG STABÆK
Tilgang:

Afgang:
Jeatte Nilsen, Njård
Mari Hegna, Njård
Mari Loe, Njård

------

GJERPEN
Tilgang:
Sofia Berndtsson, Sävehof
Sara Nirvander, Sävehof
Janne Grimholt, Rocasa (Spanien)
Mandy Burrekers, TSG Ketsch

Afgang:
Pernille Fisker, Frederikshavn FOX
Anja Edin, Storhamar
Renate Saastad, Frederikshavn FOX
Tina Larsen, Kontraktutløp
Marianne Bolsønes, Kontraktutløp
Hanne Stine Bratli, Stopper

-------

LEVANGER
Tilgang:
June Andenæs, Bjørnar

Afgang:
Lise Løke, Storhamar
Adrienn Bognar, ????

-----

VÅG VIPERS
Tilgang:
Trine Fjelde Olsen, Team Esbjerg
Ingunn Birkeland, Bækkelaget

Afgang:
Therese Helgesson Nordstrand
Signe Grummedal, Danmark ????
Stine Nyegaard, Danmark ???

--------

TERTNES
Tilgang:

Afgang: Alette Stang ???

----

BÆKKELAGET
Tilgang:

Afgang:
Ingunn Birkeland Våg
Mari Gullbekk Nordstrand
Heidi Halvorsen, stopper

------

NORDSTRAND
Tilgang:
Hanne Halén, Ikast/Bording EH
Else-Marthe Sørlie Lybekk, Leipzig
Therese Helgesson, Våg
Mari Gullbekk, Bækkelaget

Afgang:
Oda Brødholt Njård

--------

Toten
Tilgang:

Afgang:

--------

NJÅRD:
Njård
Tilgang:
Jeanette Nilsen, Stabæk
Mari Hegna, Stabæk
Karen Foyn Aspmyhr, Larvik
Leila Laksiri, Fjellhammer
Oda Brødholt, Nordstrand
Mari Loe, Stabæk

Afgang:

Emol
21.05.08 13:36
hentet fra www.europamester.dk

Har IKKE skrevet inn selv
kibby
kibbyInnlegg: 36714
21.05.08 19:20
skjønte det ;-)

Wibe mangler bl.a på BSKs avgang.

I tillegg forlater Jeanette Svele Storhamar.

Joey
JoeyInnlegg: 18437
21.05.08 21:44
Finnball skrev:
Hva med Våg, Tertnes , Bækkelaget og Levanger, står lite om overganger osv hos de.

Vært usedvanlig stille hos BA/BT de siste ukene angående Tertnes. Det siste var vel at klubben håpte å ha klart om "veteranene" fortsatte i begynnelsen av mai, og at Alette Stang takket nei til tilbudet hun hadde fått. Så gjenstår det å se hva de klarer å stable på bena til neste sesong.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg