Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er det lov med kamera på håndballkamp?

NYTT TEMA
Fangface
FangfaceInnlegg: 202
27.01.09 22:04

Lurer på om det er samme regler som ved fotballkamper at man må ha akkreditering for å ta bilde på håndballkamp? La oss si en kamp med Byåsen mot et annet lag i øverste divisjon. Bare lurer. Tenkte på bilder fra tribunen, på fotball er det jo ganske strengt.

knurr84
knurr84Innlegg: 9882
27.01.09 22:05

Dagens mobilkameraer er like gode som digitalkameraer. Da må de starte å beslaglegge mobiler.

MiaWallace
MiaWallaceInnlegg: 4430
27.01.09 22:06

Det er lov i dansk klubbhådndball i alle fall.

Liberite
LiberiteInnlegg: 1111
27.01.09 22:46

Er du redd for at du blir anmeldt om du legger det ut på youtube??

Fangface
FangfaceInnlegg: 202
27.01.09 23:14
Liberite: Er du redd for at du blir anmeldt om du legger det ut på youtube??

Hvorfor skulle jeg legge noe ut på youtube?

Jeg er interessert i fotografi, og bare lurte på reglene i forbindelse med fotografering fra publikums side.

morsomlesing
morsomlesingInnlegg: 1101
27.01.09 23:30
Fangface: Lurer på om det er samme regler som ved fotballkamper at man må ha akkreditering for å ta bilde på håndballkamp? La oss si en kamp med Byåsen mot et annet lag i øverste divisjon. Bare lurer. Tenkte på bilder fra tribunen, på fotball er det jo ganske strengt.

Nei, det har jeg aldri hørt skal være ulovlig. Ingen har sagt noe til meg i alle fall. Men bildene må vel taes fra tribunen.

Turbogunnar
TurbogunnarInnlegg: 3231
28.01.09 02:19
Liberite: Er du redd for at du blir anmeldt om du legger det ut på youtube??

Hvorfor skulle han være det? Det er kun dersom du bryter opphavsrettigheter att du får problemer på den måten...

Turbogunnar
TurbogunnarInnlegg: 3231
28.01.09 03:46

Og dersom en arrangør gjør oppmerksom på att det er ulovlig, F.eks kino...  Hvor du jo nettopp bryter opphavsrettigheter, det er en annens fotograferte arbeid... Dersom det ikke er en annens fotograferte arbeid, men ditt eget "live" bilde, tror jeg ikke noen kan komme og si noe som helst.....  Uansett situasjon.....

soelvd
soelvdInnlegg: 28668
28.01.09 11:55

Vet ikke om det er ulovlig, men ingen som verken sa eller sjekket noe under EM i fjor. Og som de sier her, nytter ikke å forby sånt når mobil-kameraene er så gode som de er. Så blir sikkert ikke noe problem.

TBO-85
TBO-85Innlegg: 24
28.01.09 15:12

Hadde med meg kamera under Posten Cupen på Gjøvik og Lillehammer, og så det var mange andre og det ble ikke nevnt noe om det.

feiekost
feiekostInnlegg: 5230
28.01.09 22:39
MiaWallace: Det er lov i dansk klubbhådndball i alle fall.

Jeg var i København på søndag for å se FCK - Viborg, og hadde tenkt å ta bilder. Men jeg ble stoppet av en vakt, som truet med å beslaglegge telefonen min.

Jeg vet ikke hvorfor, for du har jo rett i at det er lov i dansk klubbhåndball. Jeg brukte ikke blitz, for å poengtere det. Og du kan godt si at jeg ble veldig overasket over å bli stoppet i fotograferingen.

StevieY_
StevieY_Innlegg: 20456
28.01.09 22:42
feiekost: Jeg vet ikke hvorfor, for du har jo rett i at det er lov i dansk klubbhåndball.

Du vet at dette faktisk er lov?

Eller du antar det er lov, fordi du ikke har blitt stoppet før?

Er det forøvrig gitt at det er lov i dansk håndball generelt, eller kan det være regler som hver klubb bestemmer, i sin egen hall?

feiekost
feiekostInnlegg: 5230
28.01.09 22:55
StevieY_: Du vet at dette faktisk er lov? Eller du antar det er lov, fordi du ikke har blitt stoppet før? Er det forøvrig gitt at det er lov i dansk håndball generelt, eller kan det være regler som hver klubb bestemmer, i sin egen hall?

Ja, jeg vet at det er lov. Jeg var i kontakt med FCK, og de sa at det var lov å fotografere. Så ja, jeg ble veldig overasket og skuffet da jeg ble stoppet.

Selvfølgelig må man akseptere vaktene, så jeg var høflig og ga meg - selv om det var irriterende!

nakensteffen
nakensteffenInnlegg: 102
06.04.09 04:53

Har filmet endel håndball kamper i år (1div menn) og noe postenligaen, har ikke fått noen klager eller tilsnakk :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg