Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forslag til VM Troppen

NYTT TEMA
Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 1013
28.09.09 16:45

Keepere: Lunde Haraldsen, Pedersen

Kantspillere:Kari Mette Johansen,Inga-Berit Svestad,Camilla Herrem og Linka

Bakspillere:Tonje Larsen(hvis skadefri),Gøril Snorroeggen(Hvis Skadefri)Lunde Borgersen(Hvis Skadefri)Linn Jørum Sulland,Renate Urne,Karoline Dyre Breivang,Tine Stange, Anja Edin

Streker: Løke og Malm Frafjord

Reserver:

Grimsbøe,Alstad,Nøstvold,Kristiansen,Reinkind,Mørk

Enig/uenig?

(Innlegget ble redigert 28.09.09 16:46)

kibby
kibbyInnlegg: 34828
28.09.09 23:11

Dagbladet mener Edin er klar og at bl.a Nøstvold (!) og Mørk (!) som usikre.

http://www.dagbladet.no/2009/09/28/sport/handball/thorir_hergeirsson/8328379/

kibby
28.09.09 23:49

"Min" tropp ville sett slik ut (ut fra de aktuelle):

Målvakter: Terese Pedersen og Katrine Lunde Haraldsen. Trenger ikke mer enn de to. Blir en skadet er det bare å kalle inn en ny.

Strekspillere: Heidi Løke og Marit Malm Frafjord

Kantspillere: Camilla Herrem, Inga Berit Svestad, Kari-Mette Johansen og Linn-Kristin Riegelhuth

Bakspillere: Karoline Dyhre-Breivang, Renate Urne, Gøril Snorroeggen, Ida Alstad, Tonje Larsen, Kristine Lunde-Borgersen, Tine Stange og Linn Sulland.

Førstereserve: Anja Edin

Tonje Nøstvold, Kari Aalvik Grimsbø og Siri Seglem har vist at de for tiden ikke holder god landslagsklasse. Det har vel også Tine Kristiansen vist i lengre tid også.

Blir verken Larsen, Snorroeggen eller Lunde-Borgersen klare bør Edin selvsagt på plassen. Men jeg regner både Larsen og Snorroeggen som sikre. Mer usikker på skaden til Lunde-Borgersen. Er hun ute, er Edin selvskreven.

feiekost
feiekostInnlegg: 5175
29.09.09 00:03

Min tropp.

Målvakter: Katrine Lunde Haraldsen. Terese Pedersen.

Strekspillere: Heidi Løke og Marit Malm Frafjord.

Kantspillere: Kari Mette Johansen. Camilla Herrem. Inga Berit Svestad.

Bakspillere: Tonje Larsen. Anja Edin. Gøril Snorroeggen. Ida Alstad. Linn Kristin Riegelhuth. Tine Stange. Kristine Lunde Borgersen. Linn Sulland. Renate Urne.

Reserve: Vet ikke. Grimsbø har vært tragisk dårlig i mange år på landslaget. Hun er helt ok i Norges serie. Er Norge keeperlandet fortsatt? Hm......
Tonje Nøstvold skuffer, men er sikker som banken på straffer. Siri Seglem har jeg sett for lite til å tørre å vurdere, men det jeg har sett av henne kvalifiserer IKKE til landslaget.
Jeg er nærmest å sette Nøstvold som førstereserve denne gangen.

Jeg tror at Norge stiller med tre målvakter i VM, men dette er nå uansett min ønsketropp.

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19437
29.09.09 03:08

Nei, Nora!

I Larvik er de imponert over hvordan unge Nora Mørk har gått inn å satt sitt preg på laget. Thorir Hergeirsson er derimot ikke så imponert som alle andre: "–Det svinger. Håndball er mer enn angrep. Hun har mye å gå på i forsvar. Jeg synes det er naturlig at vi lar seniorene være på seniorlandslaget, men jeg utelukker ikke en god diskusjon om temaet, sier islendingen, som fikk sin ilddåp som landslagssjef i World Cup."

"På Hergeirssons venteliste befinner også Viborg-spiller Ida Bjørndalen seg foran Nora Mørk – om noen av de venstrehendte spillerne skulle bli skadet."

kibby
29.09.09 05:55

Jeg er veldig enig med Geir Oustorp:

Også Byåsen-trener Geir Oustorp mener Edin er kvalifisert til VM pr. i dag.

–Gøril Snorroeggen er bedre, og hun er nok tilbake om to måneder. Og Tonje Larsen blir klar. Da spørs det på Tine Rustad Kristiansen. Hun er rask, men ikke ekstremt god på noe. Det kan godt være at Edin bør foretrekkes fremfor henne

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/handball/article3290211.ece

GVHK
GVHKInnlegg: 6
29.09.09 13:19
Krepsen76: Bakspillere:Tonje Larsen(hvis skadefri),Gøril Snorroeggen(Hvis Skadefri)Lunde Borgersen(Hvis Skadefri)Linn Jørum Sulland,Renate Urne,Karoline Dyre Breivang,Tine Stange, Anja Edin

Mener ikke Urne og Stange per. dags dato forsvarer en VM-plass. Da ser jeg heller Ida Alstad og Tonje Nøstvold i troppen.

Kinnpiken
KinnpikenInnlegg: 75
29.09.09 15:36

Vurderingene rundt landslagsuttak på dette forum er ofte merkelige. Stabilitet, overblikk og evnen til å unngå tekniske feil er viktig. Spillere som svinger mye i prestasjoner, og som ofte har pasninger som gir kontringer imot bør ikke være med i uttaket. Noen spillere kan gjøre tekniske ting som er spektakulært og som gir mye oppmerksomhet, men feilprosenten/bunnnivå er slik at laget lettere kan tape.

StevieY_
StevieY_Innlegg: 20456
30.09.09 17:56

Uttak til treningskamper i oktober:

http://www.handball.no/p1.asp?p=24937

Fire spillere skal vel bort fra denne troppen?

kibby
30.09.09 21:23
StevieY_: Fire spillere skal vel bort fra denne troppen?

Jepp. Og de fire tror jeg blir:

Ida Alstad (dessverre)

Inga Berit Svestad (dessverre - kunne godt ha byttet plass med Nostvold)

Siri Seglem

ogsa er jeg veldig usikker pa den siste. Enten Stange eller Rustad Kristiansen. Tror nok Urne og Edin er sikre. Det samme er Larsen og Snorroeggen.

Script
ScriptInnlegg: 3383
01.10.09 22:19

Den nye treneren har gjort sin første feil, han satte keeperen på benken i finalen. Jeg gjentar: i finalen, Det er så peykologisk grovt, at hvis han fortsetter slik, øedelegger han for Norge

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 19437
01.10.09 22:43

Kødder du? I finalen?! Seriøst altså... Her må noen ta grep.

kibby
02.10.09 05:24
Script: Den nye treneren har gjort sin første feil, han satte keeperen på benken i finalen. Jeg gjentar: i finalen, Det er så peykologisk grovt, at hvis han fortsetter slik, øedelegger han for Norge

Takk og pris at han satte Aalvik Grimsbø på benken! Hun var helt utrolig svak! Takk, Terese Pedersen.

Hmm, men du mener kanskje Katrine Lunde Haraldsen? LMAO. Hun satt trygt og godt plassert på TRIBUNEN i en betydningsløs treningskamp og unngikk en eventuell skade før VM.

StevieY_
StevieY_Innlegg: 20456
02.10.09 08:37
Script: Den nye treneren har gjort sin første feil, han satte keeperen på benken i finalen. Jeg gjentar: i finalen, Det er så peykologisk grovt, at hvis han fortsetter slik, øedelegger han for Norge

Her tror jeg du må forklare litt mer om hva du mener...

radier3002
radier3002Innlegg: 7656
02.10.09 11:45
Script: Den nye treneren har gjort sin første feil, han satte keeperen på benken i finalen.

Oi. Hvem sto i mål da?

Men seriøst - dette var en treningsturnering - det var Thorir kjempeklar på. Lunde er selskreven på landsen, hadde ingen ting å bevise. Grimsbø fikk sjansen, men liten tvil om at Pedersen tok sjansen og etablerte seg (igjen) som vår annenkeeper. Problem solved - Thorir har fått de svar han trengte - at vi tapte kampen er uvesentlig - VM er målet.

Emol
EmolInnlegg: 18341
02.10.09 18:29

De norske tvillingene Linda og Trine Hansen (30) håper at landslagssjefen kommer for å se dem når deres franske Nimes møter Nordstrand i europacupen søndag

Jeg tror den franske ligaen er bedre enn den norske. Her er det mer tilrettelagt så du kan satse alt på håndballen, sier Linda Hansen

Gode nok? Har mine tvil..

http://www.vg.no/sport/haandball/artikkel.php?artid=574504

(Innlegget ble redigert 02.10.09 18:30)

Joey
JoeyInnlegg: 18353
kibby
14.10.09 05:36

Norge møter trolig Spania på veien mot VM:

http://www.haldendagblad.no/rikssport/article4642383.ece

feiekost
15.10.09 15:38

Nå syns jeg det begynner å vise seg hvem som fortjener VM tur. Derfor kommer jeg med en ny vurdering med noen få endringer.

Keepere: Katrine Lunde Haraldsen. Terese Pedersen

Kantspillere: Kari Mette Johansen. Camilla Herrem. Linn Kristin Riegelhuth.

Bakspillere: Tonje Larsen(vi vet hva hun står for). Anja Edin. Tine Stange. Tonje Nøstvold. Ida Alstad. Karoline Dyhre Breivang(som forsvarspiller). 

Jeg holder en plass åpen til Kristine Lunde Borgersen, så får vi vente å se hva som skjer. Syns Renate Urne og Siri Seglem er for usynlige og svake mot Kina, som ikke var en verdig motstander. Jeg vet ikke hvem Thorir velger, og jeg orker å velge mellom Urne og Seglem for jeg blir skuffet uansett hvem som kommer med, eller om begge kommer med.

I går ble Heidi Løke snytt for to straffer hvor hun bommet. Hun bommet på en sjanse hvor hun skulle ha scoret, men det betyr ikke at Frafjord er den beste strekspilleren til Norge. Frafjord var god i går, men det burdte ikke være noen tvil om Løke skal være Norges 1. valg på strek. Løke skyter med begge armer, vender like hurtig begge veier, hun tar imot alle innspillene uansett hva og får enten mål eller straffe uansett. Frafjord gjør ikke det, når hun ikke får mål så er det for det meste frikast.

(Innlegget ble redigert 15.10.09 15:40)

pearls-before-swine
pearls-before-swineInnlegg: 959
15.10.09 23:11

Min tropp:

Målvakter:

Katrine Lunde Haraldsen

Terese Pedersen

Kari Aalvik Grimsbø

Kantspillere:

Kari Mette Johansen

Camilla Herrem

Linn Kristin Riegelhuth

Linjespillere:

Heidi Løke

Marit Malm Frafjord

Bakspillere:

Tonje Larsen

Tine Stange

Karoline Dyhre Breivang

Linn Jørum Sulland

Anja Edin

Renate Urne

Tonje Nøstvold

Kristine Lunde Borgersen (Reserve: Ida Alstad)

Finnball
FinnballInnlegg: 417
15.10.09 23:20
feiekost: syns jeg det begynner å vise seg hvem som fortjener VM tur. Derfor kommer jeg med en ny vurdering med noen få endringer. Keepere: Katrine Lunde Haraldsen. Terese Pedersen Kantspillere: Kari Mette Johansen. Camilla Herrem. Linn Kristin Riegelhuth. Bakspillere: Tonje Larsen(vi vet hva hun står for). Anja Edin. Tine Stange. Tonje Nøstvold. Ida Alstad. Karoline Dyhre Breivang(som forsvarspiller). 

Er helt enig med deg i ditt uttak.

Men er Kristine Lunde klar så synes jeg det er naturlig at Tine Stange går ut.

Renate Urne og Siri Seglem er ikke pr dato gode nok for landslaget.

Og, utelater de Ida Alstad skjønner jeg ingen ting. Hun viste jo i fjor hvor god hun var gjennom hele sesongen og har startet like bra i år..tror hun er vår kommende landslagsstjerne.

kibby
15.10.09 23:27
Finnball: Og, utelater de Ida Alstad skjønner jeg ingen ting. Hun viste jo i fjor hvor god hun var gjennom hele sesongen og har startet like bra i år..tror hun er vår kommende landslagsstjerne.

Jepp, dette har også jeg sagt lenge nå.

pearls-before-swine
15.10.09 23:29

Fordi: Gøril Snoroeggen og Tine Kristiansen ikke blir i god nok form til mesterskapet. (Tine Kristiansen kan ikke bare være skadefri, hun må være i toppform for og i det hele tatt ha noe på landslaget å gjøre).

Siri Seglem blir for ”average” i alle spillets faser, og har lite å tilføre laget.

Inga Berit Svestad har stort sett vært ubrukelig i alle toppoppgjørene mot Larvik, og presterer ganske enkelt ikke godt nok mot de beste, dessuten er vi godt dekket opp på kanten gjennom de andre tre keivhendte.

Ida Alstad er etter mitt syn god nok, men ofres for defensiv sikkerhet gjennom å ta med Urne og Grimsbø. Jeg mener vi er nødt til å ha med tre målvakter i tilfelle en blir skadet, og verken Larsen eller Lunde er kapable til å stå på banen i hele mesterskapet.

Når det gjelder Karo som angrepsspiller, og da spesielt midtback er det et håpløst prosjekt. Hun er og blir en krumtapp i forsvaret, og utover det kun en overgangs/ ankomstspiller.

(Innlegget ble redigert 15.10.09 23:31)

pearls-before-swine
15.10.09 23:49

btw... Hansen- tvillingene holder langt ifra noe landslagsnivå, jeg så de i Frankrike tidligere i høst, og ble ikke imponert.

kibby
16.10.09 02:34
pearls-before-swine: Siri Seglem blir for ”average” i alle spillets faser, og har lite å tilføre laget. Inga Berit Svestad har stort sett vært ubrukelig i alle toppoppgjørene mot Larvik, og presterer ganske enkelt ikke godt nok mot de beste, dessuten er vi godt dekket opp på kanten gjennom de andre tre keivhendte. Ida Alstad er etter mitt syn god nok, men ofres for defensiv sikkerhet gjennom å ta med Urne og Grimsbø. Jeg mener vi er nødt til å ha med tre målvakter i tilfelle en blir skadet, og verken Larsen eller Lunde er kapable til å stå på banen i hele mesterskapet.

Du glemte Stange...

Dessuten blir ihvertfall én av Seglem, Svestad og Alstad med. 14 er allerede klare (Grimsbø, Haraldsen, Pedersen, Urne, Løke, Nøstvold, Breiviang, Johansen, Frafjord, Larsen, Sulland, Riegelhuth, Edin, Herrem). Blir Lunde-Borgersen klar kjemper Stange, Seglem, Svestad og Alstad om den siste plassen. Blir hun ikke klar, får minst to av Stange, Seglem, Svestad og Alstad en plass.

radier3002
radier3002Innlegg: 7656
16.10.09 11:33
kibby: Dessuten blir ihvertfall én av Seglem, Svestad og Alstad med. 14 er allerede klare (Grimsbø, Haraldsen, Pedersen, Urne, Løke, Nøstvold, Breiviang, Johansen, Frafjord, Larsen, Sulland, Riegelhuth, Edin, Herrem). Blir Lunde-Borgersen klar kjemper Stange, Seglem, Svestad og Alstad om den siste plassen. Blir hun ikke klar, får minst to av Stange, Seglem, Svestad og Alstad en plass.

Er vel i hovedsak enig med deg, men trenger vi å stille med tre keepere? Eneste grunnen til det, må være for å være gardert i tilfelle skade. Grimsbø er så helt åpenbart tredjevalget at om Lunde/Pedersen ikke er skadet/syke, har hun ingenting på laget å gjøre.

pearls-before-swine
16.10.09 14:38
kibby: Du glemte Stange...

Stange er da med på listen min....(blandt de 16)

og som du ser har jeg også tatt høyde for at Lunde Borgersen ikke blir klar, da er Ida Alstad min favoritt til å steppe inn.

(Innlegget ble redigert 16.10.09 14:40)

kibby
16.10.09 17:49
radier3002: Er vel i hovedsak enig med deg, men trenger vi å stille med tre keepere? Eneste grunnen til det, må være for å være gardert i tilfelle skade. Grimsbø er så helt åpenbart tredjevalget at om Lunde/Pedersen ikke er skadet/syke, har hun ingenting på laget å gjøre.

Jeg er enig, men landslagsledelsen i Norge tar aldri sjansen på å kun ta med to målvakter til en mesterskapstropp på 16 spillere.

Danmark gjorde dette en gang, og fikk Karin Mortensen (tror jeg det var) skadet, slik at Rikke Schmidt var eneste målvakt i resten av kampene.

kibby
16.10.09 17:51
pearls-before-swine: Stange er da med på listen min....(blandt de 16) og som du ser har jeg også tatt høyde for at Lunde Borgersen ikke blir klar, da er Ida Alstad min favoritt til å steppe inn.

Akkurat. Hadde ikke fått med meg listen din over de 16 :)

feiekost
19.10.09 00:02
kibby: Blir Lunde-Borgersen klar kjemper Stange, Seglem, Svestad og Alstad om den siste plassen. Blir hun ikke klar, får minst to av Stange, Seglem, Svestad og Alstad en plass.

Jeg er enig. Hvis Lunde Borgersen blir klar, så ønsker jeg å ta med Tine Stange til VM.

Hvis Lunde Borgersen ikke blir klar, så vil jeg itillegg til Stange ta med Ida Alstad.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester