Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hergeirsson i fem nye år

NYTT TEMA
StevieY-
StevieY-Innlegg: 11109
20.09.11 08:28

Thorir Hergeirsson (47) har selv ikke fått tilbudet. Men håndballpresidenten feier all tvil til side: Islendingen blir norsk landslagssjef i fem år til.

- Jeg dypt imponert over hvordan Hergeirsson tenker, jobber og uttaler seg.

http://www.vg.no/sport/haandball/artikkel.php?artid=10038662

Riktig å holde fast på de prinsippene som har gitt oss utrolig suksess også i fem nye år, eller på tide med nye koster?

kibby
kibbyInnlegg: 34225
20.09.11 09:43
StevieY-: eller på tide med nye koster?

På tide med nye koster.

feiekost
feiekostInnlegg: 5162
20.09.11 10:23
kibby: På tide med nye koster.

Så lenge Thorir fungerer, og Norge lever opp til forventningene så er det ingen grunn til å bytte trener. Thorir er god nok i massevis.

StevieY-
20.09.11 11:05
kibby: Vi trenger å tenke annerledes

Hvorfor trenger vi det? Hva er det som er feil med dagens situasjon? Hva er målsetningen til landslaget? Hvor mener du dagens ledelse feiler? Hva kan en ny ledelse bidra med?

Å være annerledes bare for å være annerledes er ganske meningsløst.

Arweno
ArwenoInnlegg: 12854
20.09.11 11:11
feiekost: Så lenge Thorir fungerer, og Norge lever opp til forventningene så er det ingen grunn til å bytte trener. Thorir er god nok i massevis.

Thorir er den rette mannen for landslaget pr i dag. Med sine erfaringer og håndballkunnskap har han mye å tilføre i noen år enda for vårt gode damelandslag.

La Thorir få fortsett noen år til.

kibby
20.09.11 13:10
StevieY-: Hvorfor trenger vi det? Hva er det som er feil med dagens situasjon? Hva er målsetningen til landslaget? Hvor mener du dagens ledelse feiler? Hva kan en ny ledelse bidra med? Å være annerledes bare for å være annerledes er ganske meningsløst.

Jeg skal gi Thorir en sjanse t.o.m det forestående VMet.

Jeg syns vi trenger å tenke annerledes på mange områder, da det fortsatt er spillestil/lag i Breivik-mønsteret. Forsvarsspillet er nå en ting, men hvordan kan vi utvikle oss i angrep og få det beste ut av flere samtidig? Angrepet er der Norge har slitt i årevis, også under Breivik.

Tenke en kamp av gangen-filosofien: Helt greit.

En annen ting kan f.eks være å vrake såkalte veteraner som ikke leverer og la unge sultne jenter få sjansen (slik STJ gjorde i sin tid) og slutte med disse klippekortene (mange av jentene trenger en wake-up call som Breivang fikk i sommer).

Uten Gro stopper Norge, sier mange. Og det er også faktum under Hergeirsson. Så gjenstår det å se hvordan det går i VM. Gull blir det ikke, men det er lov å håpe på medalje.

Tror det hadde vært sunt for norsk håndball å få inn noen som ikke tenker som Hergeirsson/Breivik/Högdahl. En ny ledelse kan bidra til en annen spillestil, og vise at alle fortjener en sjanse til å vise og bevise hva de er gode på.

Dette er da min personlige mening, så nå vil jeg ikke uttale meg mer om denne saken.

feiekost
20.09.11 14:43
kibby: Uten Gro stopper Norge, sier mange. Og det er også faktum under Hergeirsson. Så gjenstår det å se hvordan det går i VM. Gull blir det ikke, men det er lov å håpe på medalje.

Jeg tror du trenger en wake-up call også. Vi vant EM i 2008 uten Gro. Vi stoppet ikke uten Gro. Og nå får vi tilbake Lunde Borgersen. Vi har lov til å tenke på gull, ganske enkelt fordi at vi er gode nok til å ta gullet så lenge vi er skadefrie og i form.  

Det er sant som du sier, at forandring kan være bra selv om vi har verdens beste landslag. Ny spillestil kan absolutt være sunt. Når det er sagt, så er Hergeirsson riktig for Norge per i dag, og det kan være at han er det frem til og med OL i 2016.

Angrepsmessig kan vi slite noe, men samtidig tar det litt tid å bygge opp nytt spillsystem. Hergeirsson er i gang med å bygge opp spill. Det så vi under EM i desember hvor Hammerseng ble en mer utpreget skytter fra distanse. Hun skjøt noe mer enn hun har gjort tidligere, og det kan vi også se paralellt i Larvik. Spillet er blitt mer satt opp fra sidebackene og åpnet opp i motstanders midtforsvar. Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg i World cup.  

Emol
EmolInnlegg: 18341
20.09.11 17:41

Fint med langsiktighet. Vi får nok et generasjonsskifte foran EM-2012 som vi er kvalifisert for. Blir spennende å se hvordan han takler jobben med å bygge opp et nytt lag.

kibby
20.09.11 22:03
feiekost: Jeg tror du trenger en wake-up call også. Vi vant EM i 2008 uten Gro. Vi stoppet ikke uten Gro. Og nå får vi tilbake Lunde Borgersen.

Tror du må lese en gang til før du siterer folk :) Hergeirsson trente ikke laget i EM 2008. Dessuten mener ikke jeg at Norge stopper uten Gro.

kibby
20.09.11 22:04
Emol: Fint med langsiktighet. Vi får nok et generasjonsskifte foran EM-2012 som vi er kvalifisert for. Blir spennende å se hvordan han takler jobben med å bygge opp et nytt lag.

Dette er jeg forsåvidt helt enig i :)

Tflam
TflamInnlegg: 65
27.09.11 09:42
StevieY-: Å være annerledes bare for å være annerledes er ganske meningsløst

Helt enig. Man kan mene hva man vil om både lederstil, spillestil og disponeringer, men resultatene til Kvinnelandslaget de siste 10-15 årene kan ingen ta fra dem. Den internasjonale konkurransen er selvsagt en faktor, men kontiniutet rundt en ledelsesfilosofi er åpenbart en bærende kraft. På kvinnesiden har man i mange år vært flinke til å tenke helhetlig og dermed dra en rød tråd fra yngre landslag og opp til senior. Dette har gitt resultater over tid.

kibby
27.09.11 20:44
kibby: På tide med nye koster.

Haha, noen har gitt beskjed til VGD at mitt innlegg var upassende/spam.

Syns det er ganske ironisk når jeg kun svarte på temaet, og i tillegg er en av få "faste" debattanter her som faktisk turte å si min mening om Hergeirsson.

Janteloven lenge leve.

Emol
27.09.11 20:47
kibby: og i tillegg er en av få "faste" debattanter her som faktisk turte å si min mening om Hergeirsson

Vi andre sa også vår mening.. :D
Selvom vi ikke hadde samme mening som deg, så ikke tro vi ikke sa hva vi mente :D

Ps. Tror aldri jeg har fått slettet et innlegg her på VGD-håndball
Trodde ikke MOD var innom håndballforumet en gang for å slette når man ser hva de spyr ut på norsk/internasjonal-politikk og ikke minst rasistforumet.. haha

(Innlegget ble redigert 27.09.11 20:50)

helge65
helge65Innlegg: 2570
27.09.11 20:51
kibby: Haha, noen har gitt beskjed til VGD at mitt innlegg var upassende/spam.

Det var sikkert noen som mente å trykke på "Godt innlegg", men tok feil.

MiaWallace
MiaWallaceInnlegg: 4427
27.09.11 21:43
helge65: Det var sikkert noen som mente å trykke på "Godt innlegg", men tok feil.

Tror mest på det jeg også. Er ikke enig i at Thorir bør byttes ut, men innlegget ditt var da på ingen måte støtende. Hvis folk ikke tåler å lese sånne innlegg, burde de muligens droppe turer innom  diskusjonsforumer.

Emol
27.09.11 21:48
MiaWallace: Tror mest på det jeg også. Er ikke enig i at Thorir bør byttes ut, men innlegget ditt var da på ingen måte støtende. Hvis folk ikke tåler å lese sånne innlegg, burde de muligens droppe turer innom diskusjonsforumer

Trykker du upassende innlegg må du velge grunn og deretter bekrefte.. Så det er nok ikke årsaken

kibby
27.09.11 22:13
Emol: Vi andre sa også vår mening.. :D

Vet du hadde skrevet, men tenkte mer på f.eks Joey og Mia.

madabj
madabjInnlegg: 7792
28.09.11 07:20
kibby: Angrepet er der Norge har slitt i årevis, også under Breivik.

Vi kan ikke ha slitt altfor mye når en ser resultatene laget har oppnådd ?

bartB
bartBInnlegg: 2040
28.09.11 14:12
kibby: Haha, noen har gitt beskjed til VGD at mitt innlegg var upassende/spam.

Hva skrev du?

kibby
28.09.11 17:12
bartB: Hva skrev du?

Skrev bare at jeg mente at Hergeirsson er Breivik 2, og at det er på tide å tenke annerledes.

helge65
helge65Innlegg: 2570
28.09.11 17:22
kibby: Skrev bare at jeg mente at Hergeirsson er Breivik 2, og at det er på tide å tenke annerledes.

Kanskje noen trudde du mente terroristen?

StevieY-
28.09.11 17:34
helge65: Kanskje noen trudde du mente terroristen?

Mod er svenske, så det vil ikke overraske meg.

Gaukvik
GaukvikInnlegg: 4050
28.09.11 17:52

Jeg skjønner begge parter.

Etter 17 år med to trenere som har en lik filosofi vil det være spennende med nye krefter og impulser. Samtidig er det i seg selv ingen grunn til å forandre trener. Hergeirsson har gjort en veldig bra jobb så langt, og viser at han er rett mann til jobben. Så lenge Norge holder seg i verdenstoppen, og han fortsatt ønsker å beholde jobben, sitter han veldig trygt.

bartB
bartBInnlegg: 2040
29.09.11 08:45
kibby: Skrev bare at jeg mente at Hergeirsson er Breivik 2, og at det er på tide å tenke annerledes.

Her har jo helt åpenbart idiot-MOD fått for seg at du mente ABB. Sint mail er på sin plass. 

Emol
12.04.12 15:59

http://www.handball.no/p1.asp?p=35600

Hergeirsson blir frem til OL-2016

feiekost
12.04.12 16:46
Emol: Hergeirsson blir frem til OL-2016

Flott! Da kan landslaget ha arbeidsro frem til OL i 2016. Hergeirsson er en fantastisk trener, og en fantastisk erstatter for Marit Breivik. Han er lik henne i basisgangen, med noen nyanseringer. Landslaget har bygget seg opp på det, og holdt seg i toppen i mange år.

Emol
12.04.12 17:53
feiekost: Flott! Da kan landslaget ha arbeidsro frem til OL i 2016. Hergeirsson er en fantastisk trener, og en fantastisk erstatter for Marit Breivik. Han er lik henne i basisgangen, med noen nyanseringer. Landslaget har bygget seg opp på det, og holdt seg i toppen i mange år

Uansett spennende å se hvordan han får det til med et generasjonsskifte når det kommer

tosven
tosvenInnlegg: 140
12.04.12 18:00

Enig med Kibby.

Ingen tvil om at Norge har resultater, men nivået i forrige VM var dårlig.

Norge spiller dørgende kjedelig i angrep. Blir ikke anderledes når så mange har klippekort. zzzzz

MiaWallace
MiaWallaceInnlegg: 4427
12.04.12 21:03
tosven: Norge spiller dørgende kjedelig i angrep. Blir ikke anderledes når så mange har klippekort. zzzzz

Personlig synes jeg faktisk at det etablerte angrepsspillet til Norge var ganske godt i spesielt semifinalen og finalen under VM i Brasil 2011. Men enig med Emol, testen for Thorir kommer først ved generasjonsskiftet, i dag er det fortsatt veldig mye av ‘Marit Breiviks verk’ igjen på landslaget, men Thorir hadde vel en finger eller to med i den oppyngingen. 

kibby
13.04.12 00:45
MiaWallace: Men enig med Emol, testen for Thorir kommer først ved generasjonsskiftet, i dag er det fortsatt veldig mye av ‘Marit Breiviks verk’ igjen på landslaget, men Thorir hadde vel en finger eller to med i den oppyngingen.

Støttes.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg