Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Håndballjentene til London

NYTT TEMA
larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2216
05.03.12 12:09

Håndballjentenes og landslagssjef Thorir Hergeirsson (bildet) reiser til London på sin neste samling. Der skal Norge blant annet møte Brasil i to kamper, og ha fellestrening med OL-vertene Storbritannia. Kampene mot Brasil skal spilles i Olympiske Arena. Samlingen varer fra 19.-25. mars.

Norges Håndballforbund har tatt ut følgende spillere til ovennevnte aktivitet:

Kari  Aalvik Grimsbø - Team Esbjerg
Silje Solberg - Stabæk
Katrine Lunde Haraldsen - Gyør 
Karoline Næss* - Stabæk 
Stine Bredal Ofteda - Stabæk l 
Ida Alstad - Byåsen
Heidi Løke - Gyør
Tonje Nøstvold - Byåsen
Karoline Dyhre Breivang - Larvik HK
Kristine Lunde-Borgersen - Vipers
Kari Mette Johansen - Larvik HK
Marit Malm Frafjord - Viborg
Amanda Kurtovic - Larvik HK
Linn Jørum Sulland - Larvik HK
Linn-Kristin Riegelhuth Koren - Larvik HK
Gøril Snorroeggen - Team Esbjerg
Camilla Herrem  - Byåsen
Charlotte Mordal - Issy Paris Hand.

Karoline Næss blir med hvis hun blir klarert av helseteamet. Mari Molid er ikke tatt ut til samlingen. 

(Innlegget ble redigert 05.03.12 12:12)

kibby
kibbyInnlegg: 34267
05.03.12 12:20
larvikognorge: Charlotte Mordal - Issy Paris Hand.

Mordal foretrukket framfor Gossé igjen - LATTERLIG!

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3325
05.03.12 19:59

Er ikke Gosse skadet?

Joey
JoeyInnlegg: 18320
05.03.12 20:04
Felix_25: Er ikke Gosse skadet?

Nei.

Joey
JoeyInnlegg: 18320
05.03.12 20:05
kibby: Mordal foretrukket framfor Gossé igjen - LATTERLIG!

Hvordan har Mordal gjort det i Frankrike?

kibby
05.03.12 21:02
larvikognorge: Mari Molid er ikke tatt ut til samlingen.

Hergeirsson begrunner vrakingen av Molid:

- Det er konkurransesituasjonen i laget som gjør det. Det er flere gode spillere som ikke kommer med, sier landslagssjefen.

http://sport.smp.no/sport/handball/article227112.ece

kibby
05.03.12 21:03
Joey: Hvordan har Mordal gjort det i Frankrike?

Ærlig talt så vet jeg ikke det, men tviler på at hun har overgått den foreløpige toppscoreren i Postenligaen.

Emol
EmolInnlegg: 18341
05.03.12 21:26
kibby: Ærlig talt så vet jeg ikke det, men tviler på at hun har overgått den foreløpige toppscoreren i Postenligaen.

http://lfh.ff-handball.org/info/championnat/statistiques

Mordal ser ut som 67 mål på 17 kamper.. Men nå er ikke min fransk den beste :D

kibby
05.03.12 21:27
Emol: http://lfh.ff-handball.org/info/championnat/statistiques
Mordal ser ut som 67 mål på 17 kamper.. Men nå er ikke min fransk den beste :D

Wow, og jeg som lette og lette, men ikke fant noe statistikk. Var visst på en annen side jeg.

67 mål på 17 kamper er jo ganske bra det da :) Mye bedre enn KMJ hvertfall ;)

(Innlegget ble redigert 05.03.12 21:29)

larvikognorge
05.03.12 21:34
kibby: 67 mål på 17 kamper er jo ganske bra det da :) Mye bedre enn KMJ hvertfall ;)

Nå spiller jo Kari Mette som regel 15.min i hver seriekamp da, og får få utspill (som regel). 

kibby
05.03.12 21:34
Emol: Mordal ser ut som 67 mål på 17 kamper

Til sammenligning har:

* Gossé 85 spillemål (106 totalt) på 19 kamper
* Herrem 91 spillemål (91 totalt) på 19 kamper
* Lorentsen 59 spillemål (59 totalt) på 19 kamper

Solberg har kun spilt én kamp denne sesongen, og vært ute med skade lenge. I 1.divisjon har Suvdal bøttet inn mål (94 spillemål, 120 totalt - på 19 kamper). Vet man ikke kun skal se på antall mål, men dog.

Blir en spennende kamp om den andre venstrekantplassen når KMJ blir vraket/slutter på landslaget. Virker som Solberg er nærmest, deretter følger nå Mordal. Lorentsen har også vært inne, mens Gossé og Suvdal kun har vært henvist til rekruttlandslaget. 

kibby
05.03.12 21:35
larvikognorge: Nå spiller jo Kari Mette som regel 15.min i hver seriekamp da, og får få utspill (som regel).

15 minutter var vel å ta i? Uansett scorer heller ikke Breistøl/Mørk særlig mye.

Og få utspill til tross, Larvik er forsatt det beste kontringslaget i Norge.

larvikognorge
05.03.12 21:41
kibby: 15 minutter var vel å ta i? Uansett scorer heller ikke Breistøl/Mørk særlig mye. Og få utspill til tross, Larvik er forsatt det beste kontringslaget i Norge.

Hun bytter som regel halvveis i 1.omgang, det er Sara og Thea som spiller mest i serien.  

kibby
05.03.12 21:44
larvikognorge: Hun bytter som regel halvveis i 1.omgang, det er Sara og Thea som spiller mest i serien.

Destod en grunn til å vrake KMJ på landslaget. Trenger sårt spilletid og sette gode sjanser. Har vært svak i Champions League noen kamper nå også. Og der pleier hun å være god. Scorer knapt mål, og er svært ofte usynlig i mange kamper nå.

larvikognorge
05.03.12 21:47
kibby: Destod en grunn til å vrake KMJ på landslaget. Trenger sårt spilletid og sette gode sjanser. Har vært svak i Champions League noen kamper nå også. Og der pleier hun å være god. Scorer knapt mål, og er svært ofte usynlig i mange kamper nå.

Som sagt, hun får få sjanser. Greit hun har bommet på noen enkle sjanser i det siste, men får ikke mye å jobbe med. I går fikk vel Sara og KMJ en sjanse hver iløpet av hele kampen.

At hun er usynlig er jo medspillerne sin feil, de sentrer som regel aldri ballen ut på kant. 

(Innlegget ble redigert 05.03.12 21:48)

feiekost
feiekostInnlegg: 5165
05.03.12 21:58
kibby: Destod en grunn til å vrake KMJ på landslaget. Trenger sårt spilletid og sette gode sjanser. Har vært svak i Champions League noen kamper nå også. Og der pleier hun å være god. Scorer knapt mål, og er svært ofte usynlig i mange kamper nå.

Helt enig. Jeg skal medgi at landslaget og Larvik er gjerrige med utspillene til KMJ, men jeg syns nok at hun var bedre før. Hun er fortsatt like rask, men når vi kommer til avslutningene hennes så har hun begynt å stresse og hun vurderer ikke målvaktene lenger. Jeg har lyst til å ta det punktvis slik jeg ser det nå.

1. Før når KMJ skulle avslutte fra kant skaffet hun seg høyde, og hoppet langt ut for å få god vinkel. Dermed kunne hun plassere ut fra hvordan målvaktene sto plassert. Førsteklasses eksempel på hvordan en kantavslutning skal være. KMJ har aldri hatt særlig god teknikk, men det gjorde ingenting siden hun skaffet seg god høyde og vinkel. EM 2006 er hennes beste mesterskap, og vi har mange gode eksempler på dette i det mesterskapet. Var også fantastisk i Larvik i den perioden.

2. Den KMJ vi ser nå hopper rett inn og skyter raskt og kontant, for det meste på det korte hjørnet. De fleste målvaktene har nå kartlagt dette, og dermed er KMJ ikke like sikker som hun var.

3. Hun er fortsatt ganske sikker i kontra. Men har ikke like god spenst som hun hadde.

Jeg liker KMJ godt, og syns hun har vært en fantastisk kantspiller både for Larvik og landslaget. Dog syns jeg som deg at tiden er kommet for å vrake henne på landslaget. Linn Gossè(ikke sikker på stavelsen på etternavnet) fra Tertnes burde få sjansen nå. Når det er sagt, syns jeg Herrem skal være første valget fremover på landslaget.

Når vi snakker venstre kanter. Har Breistøl noen gang vært i landslagsdiskusjonen? Syns aldri at jeg har hørt noe om det, men jeg syns til og med hun er bedre enn KMJ for tiden og har egentlig vært det i to-tre sesonger nå. Jeg syns ikke Breistøl skal være med i noen landslagsdiskusjon nå, da vi har Linn Gossè som etter min mening burde vært tatt ut.

(Innlegget ble redigert 05.03.12 22:01)

kibby
05.03.12 22:14
larvikognorge: At hun er usynlig er jo medspillerne sin feil, de sentrer som regel aldri ballen ut på kant.

Kan med fordel også utfordre selv, som vel kun Breistøl og Gossé er kapable til i den hjemlige serien (og Herrem ved et par anledninger).

kibby
05.03.12 22:17
feiekost: Har Breistøl noen gang vært i landslagsdiskusjonen? Syns aldri at jeg har hørt noe om det, men jeg syns til og med hun er bedre enn KMJ for tiden og har egentlig vært det i to-tre sesonger nå.

Ja, men kun inne på et par enkeltsamlinger (mange år siden).

Var også fast på U-landslaget da hun i sin tid gikk fra Sandefjord TIF til Larvik.

(Har fulgt karrieren til Breistøl fra hun var 15-16 år...)

Ankakalle
AnkakalleInnlegg: 49
06.03.12 14:27

Mål ditt og datt. Er ikke bare det som teller! Forsvar og lagspill? Hvem av kantene bidrar til å skape muligheter for andre og står opp i forsvar?

KMJ er nok den beste forsvarsspilleren, men helhetlig er Gosse etter min mening: klart den beste kanten i Norge. De andre kantene når hun ikke til anklene. 

kibby
06.03.12 21:35
Ankakalle: Forsvar og lagspill? Hvem av kantene bidrar til å skape muligheter for andre og står opp i forsvar?

I forsvar er nok KMJ fortsatt best, med Breistøl og Gossé som klare toere. Lorentsen er svak, Herrem og Suvdal er middels. Mordal har jeg ikke sett siden hun spilte i Nordstrand.

Staga
StagaInnlegg: 550
06.03.12 21:47
kibby: I forsvar er nok KMJ fortsatt best, med Breistøl og Gossé som klare toere. Lorentsen er svak, Herrem og Suvdal er middels. Mordal har jeg ikke sett siden hun spilte i Nordstrand.

Gosse er ikke god i forsvar. Hun forlater ofte sin kantplass og virrer rund i forsvaret. Tertnes slipper inn mange kantmål.

Charlotte Mordal er en god kantspiller, bra i forsvar og er også en god skytter bak i banen. Hun har gjort det veldig bra på samlinger. 

MiaWallace
MiaWallaceInnlegg: 4429
06.03.12 21:54

Synes faktisk ikke Breistøl har vært all verden denne sesongen her (spes. ikke i CL). Sliter på et dårlig Larvik lag hun også. 

kibby
06.03.12 22:07
MiaWallace: Synes faktisk ikke Breistøl har vært all verden denne sesongen her (spes. ikke i CL). Sliter på et dårlig Larvik lag hun også.

Enig, men i forsvar syns jeg hun har vært god.

kibby
06.03.12 22:09
kibby: I forsvar er nok KMJ fortsatt best, med Breistøl og Gossé som klare toere.

Glemte selvfølgelig Sanna Solberg, som er en klar toer bak KMJ. Solberg er den nok den mest stabile venstrekanten i forsvar i Postenligaen bak KMJ.

Staga
06.03.12 22:25
kibby: Glemte selvfølgelig Sanna Solberg, som er en klar toer bak KMJ. Solberg er den nok den mest stabile venstrekanten i forsvar i Postenligaen bak KMJ.

Helt enig. Håper hun er tilbake snart og blir klar til EM i Holland i desember.

bartB
bartBInnlegg: 2040
06.03.12 23:07

Sanna Solberg er så forbanna kjedelig. 

Staga
07.03.12 12:50
bartB: Sanna Solberg er så forbanna kjedelig

Mener du navnet eller spilleren som gjorde 90 spillemål i postenligaen sesongen 2010/11 ?

bartB
07.03.12 13:01
Staga: Mener du navnet eller spilleren som gjorde 90 spillemål i postenligaen sesongen 2010/11 ?

Hva tror du?:-)

Staga
07.03.12 13:10
bartB: Hva tror du?:-)

Du mener vel hun som i junior VM i Korea i 2010 ble kåret til verdens beste junior venstrekant

(Innlegget ble redigert 07.03.12 13:10)

bartB
07.03.12 13:29
Staga: Du mener vel hun som i junior VM i Korea i 2010 ble kåret til verdens beste junior venstrekant

Eller ble hun kåret til den beste i mesterskapet?:-) Liker den holdningen at All Star-plass = automatisk "verdens beste junior venstrekant", som du så flott uttrykker det. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg