Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Håndballjentene frem mot EM 2016

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 34221
08.11.16 17:42
larvikognorge: Linka har uttalt seg:  https://www.nrk.no/sport/_linka_-om-vrakingen_-_-jeg-er-ikke-for-gammel-1.13217646 ''«Linka» innrømmer at hun ser mørkt på mulighetene til å komme seg med i landslagstroppen igjen. – Jeg blir ikke yngre, og hvis argumentasjonen er at jeg er for gammel kommer jeg ikke noen vei.''

Forstår godt hun er skuffet.

Jeg er ikke overrasket over at hun ikke er med, men det var da jeg trodde MRJ var aktuell. Hvis mitt valg stod mellom Koren og Aune hadde jeg valgt Koren fremfor Aune i 9 av 10 tilfeller.

Ocean85
Ocean85Innlegg: 74
08.11.16 18:11
kibby: Forstår godt hun er skuffet.

Synes faktisk det er et litt vondt intervju å se på. Teorien om at hun kanskje frivillig sto over dette mesterskapet var hvertfall ikke riktig, og nå synes jeg beslutningen fremstår litt mer urimelig.

Jeg kan ikke se én objektiv grunn til å foretrekke Malin Aune, og det er ikke til forkleinelse for henne, men med masse debutanter, hadde laget hatt veldig godt av en LinKa i det slaget hun er i nå.

Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 895
08.11.16 19:04

Helt enig Malin Aune er ung og har fremtiden forran seg selfølgelig skal man prøve ut nye spillere men hvorfor ikke gjøre det i privat landskamper eller Golden Leauge og Møbelringen. Det er som Linka sier selv hvis jeg er for gammel så ser hennes vei videre på landslaget mørk ut her snakker vi om ei jente som har 279 kamper og 971 mål. Håper vi får se mer til Linka på landslaget før hun velger å gi seg med håndballen!

Tjugum83
Tjugum83Innlegg: 86
08.11.16 19:18

Aune?? Linnka kan spille med knekt fot, og er enda befre.

Elendig behandling av en spiller fra Thorir....

Norge er ikke medaljekandidat med dette laget.

I mine øyne :)

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2210
08.11.16 19:46

Synes det å bruke begrepet ''for gammel'' på ei som er 32 blir helt feil. Flere spillere som har holdt på til de er 35-36, og vel så det uten at det har noe å si. Så lenge man presterer og gjør seg fortjent til en plass så kunne man spillerne vært 43 år for min del. Jeg skjønner at Thorir vil satse nytt og dette er mesterskapet å gjøre det på. All respekt for det, og det er noe vi har sett er bra for Norges utvikling videre også. Det er bare måten han utelater Riegelhuth Koren på som for min del blir feil. Dette er ikke noe jeg kun sier fordi at hun er min favorittspiller. Hadde dette vært OL i sommer og Linka ble utelatt så hadde jeg hatt null problem med å forstå det. Men han sa den gangen at han ville satse fremover med de spillerne og Linka var en av dem. Hva som har skjedd de siste tre månedene vet jeg ikke. Nå som Linka faktisk presterer (CLs toppscorer) og har fått vist seg frem mer enn før OL så ''er hun for gammel'' og de vil stokke om kortene. 

Nå skal ikke jeg si så mye om Malin Aune, for hun har ikke jeg sett noe av. Men både Sanna Solberg og Amanda Kurtovic har per dag dato ikke noe i en EM tropp å gjøre etter det de har bevist/ikke bevist etter OL. Sistnevnte prestere vel godt i to kamper under det mesterskapet også. Greit at de har slitt med skader, men hvorfor ikke la de hvile i dette ''hvile'' mesterskapet?
De kan for all del overbevise meg om at de fortjener en plass i mesterskapet, men da må det gjøres i de neste kampene for Larvik eller i Møbelringen Cup. 

(Innlegget ble redigert 08.11.16 19:47)

Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 895
08.11.16 19:53

Frankrikets herremålvakt Omeyer er jo 40 og still going strong

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12809
08.11.16 22:13
larvikognorge: Nå skal ikke jeg si så mye om Malin Aune, for hun har ikke jeg sett noe av. Men både Sanna Solberg og Amanda Kurtovic har per dag dato ikke noe i en EM tropp å gjøre etter det de har bevist/ikke bevist etter OL. Sistnevnte prestere vel godt i to kamper under det mesterskapet også. Greit at de har slitt med skader, men hvorfor ikke la de hvile i dette ''hvile'' mesterskapet?
De kan for all del overbevise meg om at de fortjener en plass i mesterskapet, men da må det gjøres i de neste kampene for Larvik eller i Møbelringen Cup.

Når det gjeld Sanna Solberg så har ho på ingen måte spelt seg ut or landslaget. Det ho presterte i OL var veldig bra og ho tilførte laget ein dimensjon ekstra. Ho kunne gjerne fått enda meir speletid, men Thorir likar å bruke Herrem mykje. Det vil han gjere uansett kven som er andrevalet. Solberg har heller ikkje vore svak etter dette, men skaden er sjølvsagt eit tankekors. Vil nok uansett tru at landslagsteamet har hatt teitt oppfølgjing og veit kvar ho står.

Kurtovic synst eg har gjort ein grei jobb på landslaget, men det har som regel vore litt halvvegs. Ho har ikkje vore god nok til å vere ein utfordrar til Mørk, så ho har blitt brukt mykje på kanten grunna få konkurrentar. Der har ho òg vore varierande, men var verkeleg i fyr og flamme i andreomgangen i semifinalen i OL. No er det for hennar del godt med utfordrarar som faktisk er spesialiserte der på kanten. I tillegg har ein Skogrand som er minst like god og minst like anvendeleg som ho.

Det er på langt nær ein skandale at Kurtovic har blitt teke ut. Trenarteamet likar å ha litt kontinuitet. Eg trur nok likevel at det absolutt er sjansar for andre å gå forbi ho på landslaget viss ho ikkje kjem i betre slag - det tek berre litt ekstra tid. Ein må prestere på høgt nivå og helst regulært internasjonalt.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3312
08.11.16 22:29
larvikognorge: Linka har uttalt seg: https://www.nrk.no/sport/_linka_-om-vrakingen_-_-jeg-er-ikke-for-gammel-1.13217646 ''«Linka» innrømmer at hun ser mørkt på mulighetene til å komme seg med i landslagstroppen igjen. – Jeg blir ikke yngre, og hvis argumentasjonen er at jeg er for gammel kommer jeg ikke noen vei.''

Håper hun ikke lar seg knekke av dette, noe jeg tviler sterkt på at hun gjør. Hun er steinhard og meget dedikert! Håper hun fortsetter storspillet for LHK i vinter.

Felix_25
08.11.16 22:33
larvikognorge: Synes det å bruke begrepet ''for gammel'' på ei som er 32 blir helt feil. Flere spillere som har holdt på til de er 35-36, og vel så det uten at det har noe å si.

Det viktigste er prestasjoner og stabilitet over tid. Det har Linka levert.

Jeg kjenner at dette mesterskapet gir meg en skikkelig bi-smak, og det er første gang noensinne. Veldig urettferdig vraking :(

Felix_25
08.11.16 22:41
Tjugum83: Norge er ikke medaljekandidat med dette laget. I mine øyne :)

Delvis enig.

Jeg synes Thorir gambler voldsomt på enkelte områder. Han har med Amanda Kurtovic som ikke har overbevist på noen som helst måte i høst. Virker tung, treg og har skuddvegring. Og så Sanna Solberg da, uten særlig kamptrening på 7-8 uker. Satt senest hele kampen mot Esbjerg på benken for Larvik.

Hvis Thorir tenker fremtid og vil teste ut nye spillere så forstår jeg ikke hvorfor Thea Mørk blir sittende i Vestfold i desember. Det er ingenting som tilsier at Sanna skal stå foran henne i køen pr.dags dato.

Fraværet av Løke vil selvsagt ha en del og si, men hvor mye vil tiden vise. Hun har vært en målgarantist i en årrekke, samtidig som hennes giftige rolle har gitt beckene våre masse plass.

Dette er på ingen måte et dårlig mannskap, tvert imot. Blir spennende å se i møbelringen-cup hvordan dette mannskapet står frem.

Felix_25
08.11.16 22:43
Hatleking: Når det gjeld Sanna Solberg så har ho på ingen måte spelt seg ut or landslaget. Det ho presterte i OL var veldig bra og ho tilførte laget ein dimensjon ekstra. Ho kunne gjerne fått enda meir speletid, men Thorir likar å bruke Herrem mykje. Det vil han gjere uansett kven som er andrevalet. Solberg har heller ikkje vore svak etter dette, men skaden er sjølvsagt eit tankekors. Vil nok uansett tru at landslagsteamet har hatt teitt oppfølgjing og veit kvar ho står.

Hvordan kan han forsvare å ta med Sanna, og ikke Linka, basert på denne høsten?

Joey_83
Joey_83Innlegg: 418
08.11.16 23:38

Aldri lett å bli klok på Hergeirsson mannen bytter jo mening et sett. 

Under pressekonferansen nevnte han blant annet hvor dårligere Forsvaret var under  OL. Enn hva det pleier være  å det var en av mange grunner til vi ikke vant OL. 

Angrep vinner kamper forsvar vinner mesterskap sa han. 

Men Hergeirsson hvordan kan du da utelate kanskje en av verdens beste forsvarspiller på sin posisjon Linka å erstatte henne med en rundingsbøye som det Kurtovic er. Hun har å null å tilføre i angrep. 

Syntes å det er merkelig at Mollid ble vraket spesielt når Forsvaret skal bli så bra som det har vært tidligere hvem har han tenkt skal ta den rollen når vi har forsvarsekspert Mollid ute som å faktisk har gjort det ganske så bra i Randers både i angrep å forsvar.

Å Bredahl Oftedahl har hatt mange gode kamper forsvarsmessig men også mange dårlige så hva gjør de om hun svikter å de  nye unge spillerne ikke klarer det høye nivået det er i et mesterskap, er stor forskjell å spille i junior mesterskap å senior mesterskap. 

Da hadde etter min mening vært lurt med et par veteraner som har vært ute en vinternatt før å som kan steppe inn om det blir nødvendig. Veldig spennende lag som er blitt tatt ut absolutt men syntes det er gått på bekostning av feil spillere tenker da spesielt på M.R J å Thea Mørk å Linka. 

kibby
09.11.16 00:38
Joey_83: Veldig spennende lag som er blitt tatt ut absolutt men syntes det er gått på bekostning av feil spillere tenker da spesielt på M.R J å Thea Mørk å Linka.

Enig. Alle disse tre hadde fortjent en plass på bekostning av Aune, Solberg og Kurtovic.

HasBeen
HasBeenInnlegg: 34
09.11.16 00:45

EM troppen er tatt ut og dette er mine betraktninger om valgene

Stine Skogrand - Helt riktig, vår neste Linka!!!

Camilla Herrem - Fortsatt beste venstreving, snart på hell

Marta Tomac - Uortodoks spiller, ikke med til OL og burde vært utelatt her også

Marit Malm Frafjord - "meldte" seg på til OL, ok der, bedre nå og en typisk Norsk forsvarspiller som gjør at Thorir tar henne med så lenge hu selv vil, orker og gidder...

Kjerstin Boge Solås - Spennende spiller og ett velkomment tilskudd, trodde på Breistøl men om muligens enda mere 2-veis spiller enn Kristine pr.nå...

Emilie Hegh Arntzen -  god i krigen og, med mulighet til å bidra med noe annet enn fart og gjennombrudd som både vår eminente SBO og Marta er best på, skudd fra midtposisjon. Funker også bedre bakover enn SBO og Marta

Vilde Ingstad - ett uløst potensiale, en strålende figur i Team Esbjerg ihvertfall i CL, liker innstillinga og innsatsen! Som overgår en helt spesiell Løke på samme alder;)

Silje Waade - kan ikke for mye her, veldig ukjent for meg, men hører ho er god og imponerer både forover og bakover, og vi er ikke spesielt kjent for mye to-veis spillere der borte etter KDB... Folk som satser blod og resten av livet mot vanligvis stjernevenstrebacker

Veronica Kristiansen - Hva skal man si... har ikke sett så komplett spiller siden Katja Nyberg på landslaget, det hu mangler i spilleforståelse og høyde/styrke tar hu igjen i fart x 100 med ditto innsats:)

Sanna Solberg - god spiller, er nok på landslaget foran Thea Mørk pga. at hu kan spille 2'er når SBO står 1'er, ellers kjent for å trampe eller stå nedi målgården ved skudd, men så lenge det blir mål lever ihvertfall jeg og sikker andre... godt med det

Amanda Kurtovic - er på nippet til å ende opp i situasjonen hvor hun  kun taes ut pga utseende og at hu er venstrehendt om hu ikke skjerper seg, kan så mye bedre enn det hu har bevist de to siste mesterskapene

Stine Bredal Oftedal - nesten like ubestridt som neste valg og den P E R F E K T E lagkaptein, alle som er uenig har ikke peil på lagidrett ferdig snakka!!!

Nora Mørk - DET MEST UBESTRIDTE VALGET (så lenge Løke har "spilt" seg selv ut av troppen...) Say no more!

Malin Aune - meget spennende valg og bekreftelsen på at det alltid er mulig å få sjansen om man bare vil nok og satser dertil!!!

Silje Solberg & Kari Aalvik Grimsbø - keeperne er ikke noe å diskutere en gang i dette landet... (noe som er ett vanvittig luksusproblem faktisk) det er så mange å ta av men som jeg mente før OL, så er det Grimsbø og Solberg som fortjener å være 1-/-1 førstevalgene våres!!!

Legg også merke til spillerutvalget på Norge 2...

T E N K om vi kunne, som i langrenn, stilt med to landslag... Tipper Norge 2 blandt de siste 4 om de da ikke møtte Norge 1 i kvarten;)

Gleder meg til ett mesterskap i fremtidens ånd, dvs OL 2020!!!

(Innlegget ble redigert 09.11.16 00:55)

Felix_25
09.11.16 09:28

Er det slik at Linka er reserve? DVS man kan hente henne inn hvis det er behov?

Felix_25
09.11.16 10:32
Joey_83: Under pressekonferansen nevnte han blant annet hvor dårligere Forsvaret var under OL. Enn hva det pleier være å det var en av mange grunner til vi ikke vant OL.

Da forstår jeg ikke logikken med å vrake Molid og Alstad, spesielt førstnevnte. Hun har briljert i Randers, begge veier! Alstad har riktignok ikke funnet helt tilbake til formen som hun hadde før hun ble skadd.

Vi får garantert noen svar i Møbelringen-cup hvordan det ligger an. Men jeg tror altfor mye kommer til å falle på at Nora Mørk har en topp-dag, i hver kamp!

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 685
09.11.16 11:58
Felix_25: Da forstår jeg ikke logikken med å vrake Molid og Alstad, spesielt førstnevnte. Hun har briljert i Randers, begge veier!

Nei, Mari Molid har ikke briljert i Randers, men hun har spilt et knippe gode kamper etter en dårlig start. Jeg har sett mange Randerskamper denne sesongen, og Molid er fortsatt ustabil. I går var hun helt ute mot Nykøbing Falster, både fremover og bakover, og hun ble benket store deler av kampen. Hun har utvilsomt en solid angrepsspiller i seg (for noen finter hun har innimellom), men fremdeles gjør hun mye feil, går seg mye fast og skyter generelt ganske svakt.  

Den offisielle statistikken hennes er etter ni kamper som følger: 22 spillemål på 52 forsøk, 16 tekniske feil, 3 utvisninger. Hun har en MEP i snitt på 1,43. 

Jeg tror ikke Molid er ferdig på landslaget, men sånn som hun har fremstått denne sesongen synes jeg det er riktig å slippe andre til. 

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2521
09.11.16 15:34
Miroslava: Sånn blir det når faren er venn med sentrale i NHF...

Den var ikke fin, på noen måte. Trodde bedre om deg enn å lire av deg sånt :(

Felix_25
09.11.16 17:15
Stracqualursi: Den var ikke fin, på noen måte. Trodde bedre om deg enn å lire av deg sånt :(

Ikke fin den nei. Men man kommer ikke unna med at hun ikke har prestert i høst. Hun har ikke mestret rollen som høyre bakspiller i Larvik. Det kan selvsagt snu!

larvikognorge
09.11.16 17:27
Felix_25: Hun har ikke mestret rollen som høyre bakspiller i Larvik. Det kan selvsagt snu!

Hun blir vel plassert tilbake på kanten nå på landslaget. Så kan hende hun takler den rollen bedre!

larvikognorge
09.11.16 19:13

Nora Mørk var nesten sikker på at hun og Thea skulle spille sammen i EM  http://www.tv2.no/sport/8718733/

kibby
10.11.16 00:51

Håper Hergeirsson vurderer å hente inn Riegelhuth Koren dersom Aune/Kurtovic ikke får det til.

Etter å ha sett Koren levere en helt outsanding kamp i dag er det vanskelig å skjønne at hun er utelatt fra EM-troppen.

feiekost
feiekostInnlegg: 5162
10.11.16 20:11

Vrakingen Riegelhuth er amatørmessig av Hergeirsson. Hvis vi ser på Grimsbø er hun 31. Riegelhuth er 32 og blir vurdert som for gammel. Riegelhuth er soleklart best i sin posisjon og blir vraket. Grimsbø er ikke Norges beste keeper, men blir tatt ut til EM og blir ikke vurdert som for gammel. Forstå det den som kan.

Vi kan for ordens skyld nevne at Katrine Lunde ble med til OL i sommer i en alder av 36. Så har vi det på det rene også.

Lazzie
LazzieInnlegg: 333
11.11.16 00:05

EM troppen er tatt ut og dette er mine betraktninger om valgene

Stine Skogrand - Feil uttak, har ikke prestert i Danmark. Linka burde tatt denne posisjonen.

Camilla Herrem - Fortsatt beste venstreving, utvilsomt

Marta Tomac - Feil, har ingenting i EM  bidra med.

Marit Malm Frafjord - Feil uttak! Kan ikke bare komme og gå som man vil, orker og gidder...

Kjerstin Boge Solås - Opplagt og selvsagt.

Emilie Hegh Arntzen -  OK, ikke så god, men heller ikke dårlig.

Vilde Ingstad - Feil.... Wibe og Brattsett er vel strength tatt bedre.

Silje Waade - Opplagt

Veronica Kristiansen - Opplagt (beste spiller)

Sanna Solberg - Merkelig valg

Amanda Kurtovic - Har vært sykt svak i Larviks kamper til nå, merkelig uttak.

Stine Bredal Oftedal - Burde vært vraka, er for svak bakover og dette preger i for stor grad resten av laget!

Nora Mørk - Usikker på om hun er til beste for laget, men god, så OK.

Malin Aune - Det sykeste valget.

Håper det går bra, eller tror jeg Thorir/Mia er ferdig!

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12809
11.11.16 00:36

Det er mykje rart i denne tråden, men eg skal prøve å peike på nokre nøkkelpunkt her. 

For det første bør ein lese kva Thorir sjølv sa om Sanna Solberg og rolla hennar. La oss ha dette klårt: Herrem er eit soleklårt førsteval. Ho er kanskje best, men uansett ein favoritt hjå trenarteamet. Ein har sett det i meisterskap og andre kampar elles - Herrem får massevis av speletid. Sanna Solberg tilbyr noko som Herrem ikkje har i anvendelegheita hennar i forsvar. Det er ein god link der Oftedal og Solberg kan byte posisjon i forsvar. Så kan ein sjølvsagt meine at Thea Mørk er ein betre spelar enn Sanna Solberg, men ho tilbyr ikkje ei endring i spelet i forhold til Herrem slik Solberg gjer. 

Det andre her er den andre sida. Eg er einig i at det er rare val her. Ein er no i ein situasjon der ein ikkje har eit klårt førsteval på høgrekant. Ein har Amanda Kurtovic som har spelt høgrekant på Larvik og landslaget, men ho har no blitt flytta over i bakspelarposisjon på klubblaget. Det vil seie at ho då kanskje må omstille seg nok ein gang for å spele på landslaget. 

Ein har Skogrand som òg har spelt kant på landslaget, men som spelar bakspelar med bravur i Silkeborg. Er det då verkeleg det beste å dytte ho ut på kanten? Ein har så Malin Aune som er svært fersk og ung. Ho er absolutt ein bra og spanande spelar, men eg kan ikkje heilt tenkje meg at ho vil vere førsteval i dette meisterskapet. Til slutt har ein Waade som faktisk fekk spele ein del som kant i Golden League - og det med MRJ på benken. 

Både spelarar som Kurtovic og Skogrand har før spelt ein del på kanten då dei er det som kan kallast 'fleirposisjonspelarar'. Det har gitt meining før då me i grunn ikkje har hatt så mange gode alternativ på kanten. Eg synst den tida er forbi. 

Me har som nemnd både Røsberg Jacobsen og Aune som gode alternativ. Desse knivar om den same 'posisjonen' - det å vere den som kjem opp som neste landslagskant. No føretrekte landslagsleiinga Aune i denne omgang, men eg er sikker på at det vert knallhard kamp vidare.

I tillegg må ein jo sjølvsagt også nemne Line Bjørsen på Glassverket som òg har fått ein del gode opplevingar i CL. Med andre ord kan det verke som høgrekantproblemet bak Riegelhuth forhåpentlegvis kan avblåsast i overskodeleg framtid.

Ved å ha Linka med - som toppscorar i CL - så ville ein hatt ein svært erfaren spelar i form som spelar i CL og som kjenner landslagssystemet. Eit klårt førsteval slik eg ser det. Ho er ikkje langt frå gamal storform no. Det seier ikkje lite, for ho har trass alt blitt kåra til verdens beste spelar ein gong. 

Viss eg hadde fått lov til å byte ut to spelarar på denne lista så hadde det nok blitt Tomac og Kurtovic ut. Dei hadde då blitt erstatta av Riegelhuth og Breistøl. No har eg ikkje skrive om Tomac i dette innlegget, men eg har gjort det før. Kort sagt er det vel berre det at ein har allereie flust av spelarar som kan spele i playmakerrolla medan Breistøl - sjølv om ho er ustabil - kan tilby noko heilt nytt i laget. Det er verdifullt også der.

HasBeen
HasBeenInnlegg: 34
11.11.16 00:44

Veldig like i tankegangen du og jeg Lazzie:)

Felix_25
11.11.16 11:25
Lazzie: Marit Malm Frafjord - Feil uttak! Kan ikke bare komme og gå som man vil, orker og gidder...

Helt uenig. Har hatt en ny vår siden i sommer og har prestert meget godt i Larvik, både i serie og CL. Hun har nok forpliktet seg til Thorir og landslaget i en god stund fremover så det er nok ikke snakk om "komme og gå".

Hun blir vårt klart viktigste våpen bakover. Limet i forsvar. Fremover er hun også skarpere enn noensinne, og mye sikrere i avslutningene.

Så skal vi ikke glemme rutinen hennes. Den kan være meget verdifull i jevne og tette matcher hvor det koker.

Felix_25
11.11.16 11:51

Stine Skogrand- Hatt en liten down i Danmark men er absolutt der oppe å kniver om å være en av våre beste høyrehendte spillere. Ikke en av mine favoritter men det er helt på sin plass at hun er med.

Camilla Herrem - Selvskreven. Har levert mesterskap etter mesterskap og troner helt på toppen som vår beste venstrekant.

Marta Tomac - Usikker her. Hva kan hun tilføre troppen? Jeg hadde heller sett at Breistøl fikk en sjangs, selv om hun varierer veldig mye enda.

Marit Malm Frafjord - For et comeback Marit har gjort. Dominerende i CL og serie. Gleder meg på hennes vegne. Håper hun fortsetter storspillet. Blir veldig viktig i EM.

Kjerstin Boge Solås - Meget spennende spiller. Fikk vist seg frem i GL. Urutinert og uredd.

Emilie Hegh Arntzen - Spilleren med et gedigent potensiale (spesielt med tanke på genene). Kan hun bli EMs skytter-dronning?

Vilde Ingstad - Herlig type. Terrier og ikke nådig. Et selvskrevent valg når Heidi ble gravid og røk ut av troppen.

Silje Waade - Nok en spiller jeg gleder meg til å følge med på. I rivende utvikling! Håper hun får en del spilletid.

Veronica Kristiansen - Jeg er en av de få sikkert som ikke har helt sansen for Veronica. Synes hun får altfor mye spilletid i forhold til prestasjoner. Når hun har dagen så er hun outstanding, men jeg synes det svinger, altfor ofte desverre.

Sanna Solberg - En høst preget av skade og lite kamptrening. Landslagledelsen mener hun er klar så vi får håpe de ikke har gamblet. Skulle så gjerne sett Thea Mørk få sjansen!

Amanda Kurtovic - Fra å levere et helt greit OL på kant til å bli Nora Mørk sin arvtaker på backplass i Larvik. Det har hun desverre ikke helt taklet og har hatt en meget svak høst, spesielt i CL hvor hun har druknet helt bort. Det kan selfølgelig snu men det haster.

Stine Bredal Oftedal - Stine har kommet seg kraftig de siste par mesterskapene etter flere år med et uløst potensiale. Blir viktig at hun fungerer.

Nora Mørk - Med Løke ute så blir Nora enda viktigere fremover. Jeg håper hun finner samarbeidet med strekene våre raskt. Vi trenger det!

Malin Aune - Det opplagte feiluttaket. Desverre på bekostning av vår alles Ferrari Linka som er nå på full fart mot god gammel storform, og den formen skal du ikke kimse av.

Jeg synes det er vanskelig å vurdere hvem av Grimsbø, Solberg, Lunde og Stang Sando som er best. De leverer alle sammen på et meget høyt nivå. Lunde med et svakt OL som jeg tror har kostet henne EM-plass. Grimsbø fremstilles av Thorir som vårt ubestridte førstevalg. Jeg deler ikke den skildringen. Vi har denfintivt et luksusproblem her. Den tiden hvor vi hadde Tjugum og Leganger som våre desidert beste keepere er over. Nå har vi 4 gode som leverer jamt over gode kamper. Blir iallefall meget spennende!

kibby
11.11.16 13:03
Felix_25: Hatt en liten down i Danmark

Skjønner ikke hvorfor flere av dere sier dette... Det stemmer jo overhodet ikke...

feiekost
feiekostInnlegg: 5162
11.11.16 15:11
Felix_25: Jeg synes det er vanskelig å vurdere hvem av Grimsbø, Solberg, Lunde og Stang Sando som er best. De leverer alle sammen på et meget høyt nivå. Lunde med et svakt OL som jeg tror har kostet henne EM-plass. Grimsbø fremstilles av Thorir som vårt ubestridte førstevalg. Jeg deler ikke den skildringen. Vi har denfintivt et luksusproblem her. Den tiden hvor vi hadde Tjugum og Leganger som våre desidert beste keepere er over. Nå har vi 4 gode som leverer jamt over gode kamper. Blir iallefall meget spennende!

Jeg deler heller ikke oppfatningen av at Grimsbø er best. Hun leverte et OL i Rio hvor halvparten av kampene var gode. Den andre halvparten var svak. Jeg mener at Silje Solberg er Norges beste keeper.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg