Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvalifisering til EM 2018 for kvinner

NYTT TEMA
Joey_83
Joey_83Innlegg: 418
22.09.17 16:23

Denne tråden er for kvalifisering til håndball EM 2018 i Frankrike

Her kan man legge ut info med kampresultater og laguttak. 

Dette er spillerne som er tatt ut til samlingen og de to EM-kval-kampene til EM 2018 i Frankrike, som spilles i Stjørdalshallen 27. september (mot Ukraina)kl 1815 og i Olten, Sveits (mot Sveits) 1. oktober kl 1700:

Målvakter:

Silje Solberg, Issy Paris (Født 16.06.90) (Kamper/Mål 105/000)
Katrine Lunde, Våg Håndball Elite (30.03.80) (263/003)

Utespillere:
Mari Molid, Randers HK (08.08.90) (105/057)
Emilie Hegh Arntzen, Våg Håndball Elite (01.01.94) (056/069)
Veronika Kristiansen, FC Midtjylland (10.07.90) (097/301)
Jeanett Kristiansen, Våg Håndball Elite (24.12.92) (002/006)
Stine Skogrand, Silkeborg-Voel KFUM (03.03.93) (051/077)
Vilde Mortensen Ingstad, Team Esbjerg (18.12.94) (039/033)
Nora Mørk, Gyøri Audi ETO (05.04.91) (100/473)
Stine Bredal Oftedal, Gyøri Audi ETO (25.09.91) (139/309)
Malin Aune, Våg Håndball Elite (04.03.95) (024/016)
Kari Brattset, Våg Håndball Elite (15.02.91) (011/020)
Silje Waade, Byåsen Elite (20.03.94) (014/015)
Tonje Løseth, FC Midtjylland (01.01.90) (008/003)
Amanda Kurtovic, CSM Bucurest (25.07.91) (092/232)
Camilla Herrem, Sola HK (08.10.86) (209/560)
Sanna Solberg, Team Esbjerg (16.06.90) (095/157)
Marit Røsberg Jacobsen, Byåsen Elite (25.02.94) (009/013)

Joey_83
22.09.17 16:49

Her er de andre lagene som jeg fant.

Fint om andre kan legge ut om de finner de andre Landene som skal spille om plass til EM 2018. 

Serbias  landstræner har udtaget den 28-mand store spillertropp som skal kvalifisere Serbia til EM i Frankrike i 2018.

Serbia spiller den 28. september på hjemmebane mot Færøerne og tre dager senere møter  de Makedonia  på bortebane.

Katarina Tomašević
Katarina Kosanović
Dragica Tatalović
Sanja Radosavljević
Katarina Krpež Šlezak
Jovana Milojević
Sandra Kuridža
Andrea Lekić
Dijana Števin
Jelena Lavko
Jovana Kovačević
Nevena Radojčić
Anastazija Đoković
Anđela Janjušević
Lidija Cvijić
Tamara Radojević
Slađana Pop-Lazić
Dijana Radojević
Ana Lazić
Marija Obradović
Željka Nikolić
Jovana Stoiljković
Dragana Cvijić
Marija Lojpur
Marija Čolić
Milica Rančić
Marija Petrović
Marina Dmitrović.

Gledelig å se igjen navn som Tomasevic Cvijic å Lekic.

Den spanske landstrener Carlos Viver, har valgt ut  de 16 spillere, som skal kvalifisere Spania  til EM i Frankrike i 2018.

Målmænd:
Silvia Navarro (Rocasa Gran Canaria ACE)
Estela Carrera (Mecalia Atlético Guardés)

Markspillere:
Nerea Pena (FTC Rail Cargo)
Lara González (Team Esbjerg)
Alexandrina Cabral (Rostov Don)
Ana Isabel Martínez (OGC Nice Côte d’Azur)
Ivet Musons (Elche Mustang)
Almudena Rodríguez (CSM Bistrita)
Mireya González (Érd HC)
Amaia González de Garibay (Hotel Gran Bilbao & Prosetecnisa Zuazo)
Jennifer Gutiérrez (Mecalia Atlético Guardés)
Carmen Martín (OGC Nice Côte d’Azur)
Maitane Etxeberría (Super Amara Bera Bera)
Elisabet Chávez (Nantes Loire Atlantique)
Judith Sans (Super Amara Bera Bera)
María Núñez (ES Besançon)

Spania spiller den 27. september på hjemmebane mot Tyrkia og fire dage senere møter  de Litauen på bortebane.

Litt overraskende er det, at landstreneren har utelatt  Macarena Aguilar og Marta Mangue. 

Den rumenske landstrener, Ambros Martin, har valgt ut21 spillere, som skal kvalifisere Romania til EM i Frankrike i 2018.

Romania spiller 27. september på hjemmebane mot Østerrike og fire dager senere møter de Portugal på bortebane

De 21 udvalgte kan ses herunder:

Målmænd:
Denisa Dedu (Siofok)
Yulia Dumanska (SCM Craiova)
Mirela Paşca (Măgura Cisnădie)

Markspillere:
Valentina Ardean-Elisei (SCM Craiova)
Ana Maria Iuganu-Popa (CSM Roman)
Cristina Neagu (CSM Bucureşti)
Cristina Zamfir-Florianu (SCM Craiova)
Gabriela Perianu (Siofok)
Cristina Laslo (Buducnost)
Daniela Pricopi (SCM Craiova)
Mădălina Zamfirescu (Debrecen)
Eliza Buceschi (Corona Braşov)
Ana Maria Dragut (HC Zalău)
Alina Ilie (Unirea Slobozia)
Daria Bucur (Corona Braşov)
Melinga Geiger (Brest)
Aneta Udriştioiu (CSM Bucureşti)
Laura Chiper (Corona Braşov)
Crina Pintea (Issy Paris)
Cyntia Tomescu (Corona Braşov)
Raluca Băcăoanu (HCM Rm. Vâlcea)

Den tyske landstrener Michael Biegler, har utvalgt de 18 spillere som skal kvalifisere Tyskland til EM i Frankrike i 2018.

Tyskland spiller den 27. september på hjemmebane mot Litauen og fire dage senere møter de Tyrkia på bortebane De to kamper er de siste betydende kamper før  holdet spiller VM i desember på hjemmebane.

De 18 udvalgte kan ses herunder:

Målmand:
Dinah Eckerle (Thüringer HC)
Katja Kramarczyk (TSV Bayer 04 Leverkusen)
Clara Woltering (BVB 09 Dortmund)

Markspillere:
Julia Behnke (TuS Metzingen)
Emily Bölk (Buxtehuder SV)
Lone Fischer (Buxtehuder SV)
Angie Geschke (VfL Oldenburg)
Svenja Huber (BVB 09 Dortmund)
Anne Hubinger (Thüringer HC)
Jenny Karolius (TSV Bayer 04 Leverkusen)
Isabell Klein (Nantes HB)
Antje Lauenroth (SG BBM Bietigheim)
Anna Loerper (TuS Metzingen)
Nadja Mansson (BVB 09 Dortmund)
Shenia Minevskaja (TuS Metzingen)
Kim Naidzinavicius (SG BBM Bietigheim)
Xenia Smits (Metz HB)
Kerstin Wohlbold (Thüringer HC)

T

(Innlegget ble redigert 22.09.17 17:03)

kibby
kibbyInnlegg: 34225
23.09.17 01:34

Danmarks tropp er her.

Sveriges tropp er her.

kibby
24.09.17 00:46

Sjokk for Danmark. Anne Mette Hansen fikk pådratt seg en korsbåndsskade, under kampen mot Siofok og er ikke bare ute av EM-kval.kampene, men også VM.

"I forbindelse med ligakampen mellem Györ og Siófok torsdag aften fik landsholdsspiller Anne Mette Hansen delvist overrevet det bagerste korsbånd i højre knæ."

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2210
25.09.17 15:34
Joey_83: Mari Molid, Randers HK (08.08.90) (105/057)

Ute med skade! 

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3312
25.09.17 18:57
larvikognorge: Ute med skade!

Håper det ikke er alvorlig.

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2524
25.09.17 21:22

Nei og nei, det var trist :(

kibby
25.09.17 23:37

Endringer i Sveriges tropp: Clara Monti Danielsson erstatter EM-kometen Anna Lagerquist.

Endringer i Danmarks tropp: Anne Mette Hansen er allerede ute med korsbåndskade, nå er også både Stine Bodholt og Louise Burgaard usikre, så derfor er Kristina Kristiansen (hurra!) og Rikke Iversen innkalt.

(Innlegget ble redigert 25.09.17 23:37)

Joey_83
26.09.17 20:45

Virkelig synd for Anne Mette, Gyør og ikke minst det danskelandslaget.

Men får virkelig håpe dette blir mesterskapet til Mulle og at hun får masse tillit/spilletid.

Hun er ekstrem spiller på sitt beste. 

For ikke sitert det du skriver kibby har ikke PC lenger 

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 686
26.09.17 21:02

AM Hansen kan med litt flaks rekke VM. 

Joey_83
26.09.17 21:15

Jeg får min del ser heller at hun holder seg hjemme hun er kun 23 år og har mange gode år fortsatt på håndballbanen. 

Er alt for mange håndballspillere som har måtte legge opp for de har gjort comeback for tidlig etter skade. Bedre å heller satse på opptrening å heller satse på neste em.

Joey_83
27.09.17 05:55

Den danske venstre back fortæller nu til DR-sporten, at hun er mødt ind til landsholdsamlingen for få lagt en ordentlig plan, så hun kan få genoptrænet knæet bedst og hurtigst muligt. Hun er glad for, at hun ikke skal opereres, og hun håber på, at hun kan være klar til VM-slutrunden i december. Hun udtaler: 

“Jeg håber det, og hvis der er en lille mulighed for, at jeg kan blive 100 procent klar, så vil jeg selvfølgelig gå efter den, men det er svært at sige nu.”

http://www.europamester.dk/anne-mette-hansen-jeg-haaber-paa-vm/

Når hun slipper operasjon er jo situasjonen anderledes blir ikke samme påkjenning som det ofte kan bli etter en korsbånd operasjon. Så om hun får grønt lys av legene å fysioterapeuter så håper jeg jo at hun rekker vm

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27289
27.09.17 18:12

Straks avkast på TV2

kibby
27.09.17 18:29

Pinlig forestilling av Veronica Kristiansen så langt, ellers mye positivt :)

kibby
27.09.17 18:32

Og der våknet hun også!

larvikognorge
27.09.17 18:56

19-13 til Norge. 
Glipper en del i forsvar, men synes de gjør en god kamp fremover. Løper Ukraina i senk mer eller mindre. Kantene er gode, Kari Brattset er god på streken (Krysser fingrene for VM plass) og Nora Mørk er strålende med skudd og gode pasninger. 

ulfarne
ulfarneInnlegg: 27289
27.09.17 19:10

Kroatia i ferd med å slippe Sveits inn i kampen igjen, men regner med at de har kontroll og tar det til slutt

(Innlegget ble redigert 27.09.17 19:10)

larvikognorge
27.09.17 19:24
kibby: Pinlig forestilling av Veronica Kristiansen så langt, ellers mye positivt :)

Mye bedre andre omgang :) 

kibby
27.09.17 19:35

Waade og Kurtovic langt unna landslagsnivå. Rustne etter skader. Også usikker på Sanna Solberg, som begynte strålende i angrep, men slet litt i forsvar.

larvikognorge
27.09.17 19:50

Nora kåret til banens beste. Ikke helt enig i den i dag, heller! Hadde det vært for første omgangen, så hadde hun fortjent den. Teller man med andre omgang så er jeg ikke enig.
Synes Kari Brattset, Marit Røsberg Jackobsen eller Katrine Lunde burde fått den etter i kveld! De er solide gjennom hele kampen. 

kibby
27.09.17 19:56
larvikognorge: Nora kåret til banens beste. Ikke helt enig i den i dag, heller! Hadde det vært for første omgangen, så hadde hun fortjent den. Teller man med andre omgang så er jeg ikke enig.
Synes Kari Brattset, Marit Røsberg Jackobsen eller Katrine Lunde burde fått den etter i kveld! De er solide gjennom hele kampen.

Burde vært Kari Brattset, Marit Røsberg Jacobsen eller Katrine Lunde ja.

Kommer med min oppsummering om litt :)

j.kl89
j.kl89Innlegg: 56
27.09.17 20:10

Kan vel trekke noen konklusjoner selv om 1 kamp ikke er all verdens av grunnlag. Waade er ikke i den formen hun var i under EM, burde kanskje stille spørsmålstegn ved hennes plass i en VM-tropp. Skogrand er overflødig og jeg ser ikke helt hvilken rolle hun skal ha i en eventuell VM-tropp. Ingstad ryker til VM til fordel for Heidi Løke. Kurtovic trenger tid for å komme tilbake i form, men hun hører ikke hjemme på kanten. Om ledelsen ikke har tenkt til å bruke hun som back kan hun like gjerne bli hjemme, da er Aune og Røsberg Jacobsen bedre alternativer. Brattset holder verdensklassenivå, samme med Røsberg Jacobsen. Ellers er det vel jevnt over greit. Må vel nevne Lunde også, blander seg for alvor inn i kampen om de to keeperplassene. Blir vanskelig å utelate om hun fortsetter sånn. 

(Innlegget ble redigert 27.09.17 20:10)

Pumarsenalexis
PumarsenalexisInnlegg: 1384
27.09.17 20:34

Nå vet ikke jeg så mye om hvordan det er å være gravid, men er det ikke ganske imponerende å spille landslags-kamp tre måneder etter fødselen, som Estavana Polman gjør akkurat nå? Dessuten er det vel bare ni måneder siden hun spilte EM-finalen.

kibby
27.09.17 20:36
j.kl89: Kan vel trekke noen konklusjoner selv om 1 kamp ikke er all verdens av grunnlag. Waade er ikke i den formen hun var i under EM, burde kanskje stille spørsmålstegn ved hennes plass i en VM-tropp. Skogrand er overflødig og jeg ser ikke helt hvilken rolle hun skal ha i en eventuell VM-tropp. Ingstad ryker til VM til fordel for Heidi Løke. Kurtovic trenger tid for å komme tilbake i form, men hun hører ikke hjemme på kanten. Om ledelsen ikke har tenkt til å bruke hun som back kan hun like gjerne bli hjemme, da er Aune og Røsberg Jacobsen bedre alternativer. Brattset holder verdensklassenivå, samme med Røsberg Jacobsen. Ellers er det vel jevnt over greit. Må vel nevne Lunde også, blander seg for alvor inn i kampen om de to keeperplassene. Blir vanskelig å utelate om hun fortsetter sånn.

God oppsummering!

Jeg er ganske så enig. Når det gjelder strekposisjonen er det soleklart at det er Ingstad som ryker. Brattset har vært solid i flere år og er i storform. Endelig, som hun sier i intervjuet, slipper hun ned skuldrene og spiller som hun gjør i Vipers, i en ordentlig landskamp. Herlig å se. Løke blir den andre i strekduoen. På høyrekanten håper jeg virkelig Marit Røsberg Jacobsen blir å finne i VM-troppen. Feilfri med 7 av 7 de to siste kampene for Byåsen, og tidvis helt outstanding i dag med 7 av 9 i en tellende landskamp. Satt og skrek i sofaen at hun skulle få ta 7m da Mørk satt på benken - og det fikk hun :) Ikke én, men to ganger. Svært gledelig. Er en sikker straffeskytter for Byåsen også. Herlig at hun får den tilliten på landslaget nå også. I tillegg var hun helt rå på returløp ved et par anledninger. Er ikke så fan av Malin Aune, jeg syns fortsatt hun har litt å gå på, men står valget mellom henne og Kurtovic på kant er jeg enig med deg; heller Aune, og to rene høyrekanter. Ettersom Skogrand ble vraket i dag, og Waade kun får stå bakover får nok Kurtovic Skogrands rolle i EM, i VM. Synd, for jeg syns overall at Skogrand har mer å by på enn Kurtovic, spesielt bakover, som back. Det som faktisk er mest spennende med tanke på VM-uttaket sånn jeg ser det nå er hvem av de ferske høyrehendte som får plass med Marta Tomac og Kjerstin Boge Solås ute. Blir det Anniken Obaidli? Jeanett Kristiansen? Tonje Løseth? Helene Gigstad Fauske? Kan noen andre spille seg inn? Ingvild Bakkerud? Og ikke minst hvilke to keepere som blir valgt. Er faktisk litt bekymret for at det blir Silje Solberg som ryker igjen, denne gangen, som hun gjorde til OL.

Kampfakta:
EM-kval., kvinner, 1.kamp:
Norge - Ukraina 35-22 (19-13):
Norge: Silje Solberg, Katrine Lunde, - Emilie Hegh Arntzen 1, Veronica Kristiansen 4, Jeanett Kristiansen, Vilde Ingstad, Nora Mørk 6 (1), Stine Bredal Oftedal 2, Malin Aune, Kari Brattset 8, Tonje Løseth, Silje Waade, Amanda Kurtovic, Camilla Herrem 4, Sanna Solberg 3 og Marit Røsberg Jacobsen 7 (2).
Utv.: Norge 1, Ukraina 2.
7m: Norge 3/3, Ukraina 5/5.

kibbys håndballbørs (lader opp til VM):
Silje Solberg -
Katrine Lunde 7
Emilie Hegh Arntzen 3
Veronica Kristiansen 5
Jeanett Kristiansen -
Vilde Ingstad 2
Nora Mørk 7
Stine Bredal Oftedal 4
Malin Aune -
Kari Brattset 9 - BB
Tonje Løseth -
Silje Waade 3
Amanda Kurtovic 3
Camilla Herrem 6
Sanna Solberg 4
Marit Røsberg Jacobsen 8

(Innlegget ble redigert 27.09.17 20:39)

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3312
27.09.17 20:47
kibby: kibbys håndballbørs (lader opp til VM):
Silje Solberg -
Katrine Lunde 7
Emilie Hegh Arntzen 3
Veronica Kristiansen 5
Jeanett Kristiansen -
Vilde Ingstad 2
Nora Mørk 7
Stine Bredal Oftedal 4
Malin Aune -
Kari Brattset 9 - BB
Tonje Løseth -
Silje Waade 3
Amanda Kurtovic 3
Camilla Herrem 6
Sanna Solberg 4
Marit Røsberg Jacobsen 8

Veldig streng med Sanna da. Synes hun hadde en frisk kamp, bortsett fra et par bom. Ville gitt henne en 5. Stort sett enig i resten. Kurtovic og Oftedal veldig anonyme i kveld.

Ellers fortsetter Brattset slik hun gjør i Vipers, suverent! Ingstad virker desverre preget av at Løke puster henne i nakken, og spiller med høye skuldre, og det preger spillet hennes, desverre. Røsberg Jacobsen bør være bankers i en VM tropp. Solid kamp.

Lunde står til tider solid, men får ikke mye hjelp av forsvaret, som jeg synes var under pari i store perioder.

Norge spiller glimrende, kjapp og aggresiv angrepshåndball i dag. Det gledes!

kibby
27.09.17 20:51
Felix_25: Veldig streng med Sanna da. Synes hun hadde en frisk kamp, bortsett fra et par bom. Ville gitt henne en 5.

Interessant å lese på Europamester.dk at hun sier hun har blitt bedre i forsvar i Team Esbjerg, for jeg syns faktisk det var i den enden av banen hun slet mest. Derfor trekkes hun ned til en 4er.

(Innlegget ble redigert 27.09.17 20:51)

kibby
27.09.17 20:53

Nå er det straks avkast mellom Danmark og Slovenia. Håper og tror på landslagscomeback av Mulle :) Endelig tilbake! Godt Bruun-Jørgensen tok til vettet!

kibby
27.09.17 20:58

On another note: Hvordan er det mulig å ikke se forskjell på Camilla Herrem og Marit Røsberg Jacobsen? Og ikke notere ned riktig antall mål på riktig spiller. Det er 2017, lissom. 

Newsflash: Marit Røsberg Jacobsen scoret 7, Camilla Herrem 4.

kibby
27.09.17 21:08

Galsgaard med imponerende trippelredning (2 x 7m kast + retur).

Duverden73
Duverden73Innlegg: 327
27.09.17 21:18

Så utrolig gøy å se Røsberg Jacobsen på banen i dag, så rolig, trygg og usikker. Håper virkelig at hun spilte seg til plass i VM-troppen i dag. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg