Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overganger 2018/19

NYTT TEMA
Felix_25
Felix_25Innlegg: 4042
30.04.18 08:45
larvikognorge: Gjelder vel om Larvik ikke er noe av neste år. Nå ser det jo bra ut med tanke på de 3 millionene. Så blir det spennende å se hva de avgjør på møtet 9.mai (samme dag som semifinalen i sluttspillet).

De kan vel ikke mangle stort nå? Leste et sted at overføringer via Vipps var en halv million alene. Og da er ikke bankoverførseler medregnet. Så har du de 2,2 millionene fra LHK pakkene fra fredag, og jeg antar at de har solgt unna noen i helgen også.

LHK rir av denne stormen, og kan endelig se fremover! Gleder meg til neste sesong.

Synes mere synd på Sola akkurat nå. Hauset opp i forkant av sesongen og så ender det opp som et elendig kapittel etter jul.

Felix_25
30.04.18 13:34

Groa og Rønning tapt for Gjerpen. Begge skal til Fredrikstad. TA melder også at Guro Svennevig forlater klubben.

Da ser det tynt ut i rekkene hos Gjerpen, foruten Bak. Spent på hva slags erstatninger de kan få inn.

https://www.nrk.no/telemark/forlater-gjerpen-1.14028992

Greyjoy
GreyjoyInnlegg: 801
30.04.18 15:54

Må si det skjer nå i hvertfall litt i norsk håndball for tiden. Først har flere lag enn Larvik begynt å klare å hente kvalitetsspillere: Lunde Haraldsen, Tomac og  Hegh Arntzen blant annet til Vipers,  Løke til Storhamar,  Herrem til Sola osv dette er spillere som tidligere hadde enten forblitt i utlandet eller kommet til Larvik.

Så er det overraskelsene som skjer på banen, til dømes Gjerpen som har overpresetert i forhold til forventningene og Sola som til de grader har underprestert.

Deretter er det alt som foregår utenfor banen, Larvik som ikke har likviditet, Glassverket som kaster inn årene, Sola som kan komme til å bli rimelig ribbet for spillere,  Gjerpen som så ut til å ha noe på gang sliter, Oppsal sliter, Stabæk sliter, Fredrikstad har hentet inn mange spennende forsterkninger og satser hardt på unge talentfulle spillere, Bergen får nå 2 lag i toppen og det er et åpent spørsmål om det går på sikt.

Og sist men ikke minst ser det ut til at neste sesong kan bli minst like jevn og spennende som årets, både i toppen og bunnen. Ingen av medaljevinnerne har hentet inn flust med forsterkninger så langt så det blør spennende å se medaljekampen neste år.

Rumpegass
RumpegassInnlegg: 342
ParadiseHotel2015
ParadiseHotel2015Innlegg: 119
30.04.18 19:27

Kan du utdype litt av hva som evt står i artikkelen, Rumpegass? Er abonnementsartikkel..

Joey
JoeyInnlegg: 18429
30.04.18 19:41
ParadiseHotel2015: Kan du utdype litt av hva som evt står i artikkelen, Rumpegass? Er abonnementsartikkel..

KRISTIANSAND: – Jeg har ikke rukket å tenke så mye på det ennå. Jeg skal ha et møte med Thorir (Hergeirsson, landslagssjef, red. anm.) i dag. Med tanke på landslagsspill så er hans mening ganske viktig, sier Herrem til Fædrelandsvennen mandag.

Da hun foran denne sesongen flyttet hjem til Sola etter flere år i utlandet, var det slett ikke i hennes planer at rogalendingene skulle rykke ned. Men etter kvalifisering mot Rælingen ble det søndag klart at de må ta den tunge veien til 1. divisjon.

Vipers har valgt motstander i semifinalen – Kan ikke svare ja eller nei

Dermed har forutsetningene for videre landslagsspill og ambisjoner om EM i desember, endret seg for den høygravide 31-åringen, som har termin 2. juli.

Overfor TV2 er landslagsssjefen klar på at spill på nest høyeste langt fra er ideelt.

– Det er et spørsmål det ikke går an å svare ja eller nei på, men i utgangspunktet trenger det norske landslaget spillere som spiller på øverste nivå rundt omkring i Norge og Europa. Landslaget har høye mål og skal kjempe om titler, så da er jo det malen. Hvert enkelttilfelle må vurderes for seg, sier Hergeirsson til TV-kanalen.

Vipers lekte seg til semifinale - utklasset Oppsal igjen – Vipers er en fantastisk klubb

For både Herrem og Vipers er nedrykket til Sola så ferskt at de ikke har rukket å tenke særlig på konsekvensene ennå. Men ingen av partene vil legge tanken på Herrem i Vipers-drakt død.

– Vipers er en fantastisk klubb, og jeg vil tro at de fleste i både Norge og verden kunne tenke seg å spille for dem. Det sier seg selv med det laget de har. Men, nå får jeg først høre hva Thorir sier. Aller helst vil jeg bo på Sola, hvor vi har flyttet inn i nytt hus. Hadde dette bare handlet om meg og Steffen (Stegavik, samboer, red. anm.), hadde det ikke vært noe problem å flytte. Men når vi snart blir tre, blir vurderingen litt annerledes, sier landslagsstjernen.

Påtroppende Vipers-trener Ole Gustav Gjekstad har foreløpig ikke tenkt særlig på hvilke muligheter som kan åpne seg for Vipers, dersom Herrem vil bort fra Sola. Han har allerede to venstrekanter i Karoline Olsen og Vilde Jonassen.

HEIDA GUDMUNDSDOTTIR

– Det der er noe vi eventuelt må diskutere internt først, men er ikke noe jeg har tenkt noe på, sier Gjekstad.

Vipers til semifinale foran sjeldent glisne tribuner – Vi har alltid jaget profiler

– Men hva hvis du kan velge kantspiller på øverste hylle?

– Det er ingen tvil om at Camilla er en fantastisk spiller. Men i så fall er det noen praktiske ting som må falle på plass, og dette har jeg ikke diskutert med noen. Så vi får eventuelt ta den runden først, sier Gjekstad.

Terje Marcussen, daglig leder i Vipers, er ikke overrasket over spørsmålet rundt Herrem.

– Jeg regnet med at dette kunne komme opp. Men det er sport og Ole Gustav Gjekstad som håndterer dette. Men det er klart at når en av verdens beste i den posisjonen kan bli tilgjengelig...vi er et lag som alltid har jaget profiler, men med i beregningen vil det også være at vi allerede har gode spillere i den posisjonen. Også har dette også med økonomi å gjøre. Hvis Ole Gustav er positiv, må vi eventuelt se om vi kan skaffe penger til det, sier Marcussen, og legger til:

– Men det er veldig bra å høre at hvis det er noen hun vil spille for, så er det Vipers. Det må bety at vi har gjort mye riktig de siste årene, sier Marcussen.

OHPSen
OHPSenInnlegg: 78
01.05.18 16:49
Joey: Nordstrands Blad melder (lukket artikkel) at 10 spillere forlater Oppsal etter sesongen.

Og i Stabæk er det og rimelig tomt for spillere etter nedrykk. Hvordan løses dette?

Rumpegass
RumpegassInnlegg: 342
Duverden73
Duverden73Innlegg: 523
02.05.18 11:52
OHPSen: Og i Stabæk er det og rimelig tomt for spillere etter nedrykk. Hvordan løses dette?

Er det ikke bare Reistad og Intelhus som forsvinner?

Hatleking
HatlekingInnlegg: 13279
02.05.18 16:22
Rumpegass: Malin Holta blir med Sola ned

Holta bør ikkje sose nede i divisjonen under. Ho har eit potensial som tilseier at ho kan kjempe om landslagsplass. Då kan ho ikkje spele der nede. Det er vel absolutt større klubbar som hadde hatt god nytte av eigenskapane hennar.

Joey
02.05.18 19:17

Katarina Bjørnskau Berens og Hermine Motzfeldt Auberg er klar for Tertnes. Det er nå også bekreftet at Aar Jacobsen er klar for Byåsen. Bodil Sørheim skal studere i utlandet og forlater også Tertnes. Klubben jobber med ytterligere et par nye spillere. 

https://www.ba.no/sport/handball/tertnes/flere-endringer-i-tertnes-stallen/s/5-8-790461

(Innlegget ble redigert 02.05.18 19:20)

Joey
02.05.18 19:20

FyllingenBergen fortsetter å forsterke seg. Denne gangen med slovakiske Boris Resovsky, som skal erstatte Joakim Stenqvist på strek. 

https://www.ba.no/handball/sport/fyllingenbergen/fyllingens-forsvarssjef-gir-seg/s/5-8-790111

Joey
02.05.18 20:35

Gabriela Moreschi til rumensk håndball neste sesong.

https://www.larvikhk.no/2018/05/02/moreschi-til-romania/

Joey
02.05.18 20:36
Joey: Bodil Sørheim skal studere i utlandet

Gjelder etter hva jeg har hørt høstsesongen. 

kibby
kibbyInnlegg: 36179
02.05.18 21:58
Joey: Hermine Motzfeldt Auberg

En spennende spiller.

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 804
03.05.18 11:24
Joey: Det er nå også bekreftet at Aar Jacobsen er klar for Byåsen

Jeg unner Aar Jacobsen suksess i Byåsen, jeg synes hun har vokst det siste året i Tertnesdrakta. I tillegg virker hun som et godt og artig menneske, selv om det ikke skal være fokus her. Avskjedsinnlegget hennes om tiden i Tertnes sier mye både om henne og om klubben synes jeg. 

"veldig vemodig å avslutte min tid i Tertnes. Alt de får til med de begrensede ressursene er beundringsverdig. En profesjonell treningshverdag kombineres med fulltidsstudier, jobb og dugnader. Likevel stiller alle med et detaljfokus, intensitet og pågangsmot for å nå nye høyder. Jeg har lært mye faglig under Tore og Jarle som jeg vil ta med meg videre. Jeg vil også savne jentene som jeg hver dag har hatt gleden av å møte på treningsfeltet for å trosse forutsetningene, og jakte nye målsetninger. Så har vi også hatt det utrolig gøy på veien.

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å rette en ekstra takk til støtteapparatet, Marit, Bente, Rolf og hele den fantastiske dugnadsgjengen som står klar med åpne armer hver kampdag. Å finne trøst og glede hos en så ekte og givende gjeng er helt unikt. Dere vil alltid ha en plass i et enkelt trønderhjerte"

Felix_25
03.05.18 13:25

Vi er jo nå i mai allerede og jeg venter spent på hva slags signeringer f.eks Vipers, Byåsen og Gjerpen kan vise til.

Vipers trenger vel en venstrekant og et alternativ til Sulland og Lunde. Blir store rom og fylle etter Borgersen og Brattset også.

Gjerpen mister to av sine bærebjelker i Groa og Rønning. Er veldig spent på hva Skiensklubben klarer å finne. Det er store sko som skal fylles.

Tapet av Høgdahl og Jacobsen svir nok veldig for Byåsen. Skal de har ambisjoner om å henge med i toppen så trengs det solide erstattere inn.

Blir spennende å se de neste ukene hva som skjer.

ParadiseHotel2015
03.05.18 13:28
Joey: FyllingenBergen fortsetter å forsterke seg.

Spennende! Det viser bare at Bergenshåndballen har ambisjoner etter en noe skuffende 6. plass i årets sesong. Tror godt de kan blande seg inn i topp 5 (og kanskje enda bedre) neste år dersom de får et godt og samspilt lag til å fungere.

kibby
03.05.18 13:46
Felix_25: Tapet av Høgdahl og Jacobsen svir nok veldig for Byåsen. Skal de har ambisjoner om å henge med i toppen så trengs det solide erstattere inn.

Når det gjelder høyrekanten har de uttalt at de kommer til å satse på Maja Magnussen fra egne rekker. I tillegg kommer vel Astrid Mjøen Holstad tilbake.

Ersatteren til Högdahl heter Anna Bjørke Kallestad, og er etter min mening et stort talent som ikke fikk ut helt sitt potensiale i Sola der hun var i skyggen av Tonje Nøstvold.

Med Ida Alstad tilbake i slag, samt nyervervelsen Rita Lakatos tror jeg backrekka er mer enn god nok. De har jo også Ida Hernes, Maren Roll Lied og Vera Bekken, i tillegg til Silje Waade på høyre.

kibby
03.05.18 13:48
Felix_25: Vipers trenger vel en venstrekant og et alternativ til Sulland og Lunde. Blir store rom og fylle etter Borgersen og Brattset også.

Jeg tror de selv mener de er godt besatt på venstrekanten med Jonassen og Olsen - Olsen som egentlig er midtback syns jeg har klart seg brukbart der.

Tomac er tilbake, og hullet etter Borgersen blir mindre. I tillegg kan Reistad bidra i midten. For ikke å glemme Tonje Refsnes.

På strek og målvaktsplassen er det dog større rom å fylle. Med all mulig respekt; Kristensen og Yttereng er ingen Brattset, og Fagerheim er ingen Hauge.

Alternativ til Sulland har de derimot; Josefine Intelhus.

(Innlegget ble redigert 03.05.18 13:50)

ParadiseHotel2015
03.05.18 14:16
kibby: Fagerheim er ingen Hauge

Er det klart at Fagerheim blir 2. keeper eller skal Vipers hente inn en ekstra keeper slik at Fagerheim fortsetter som 3. keeper?

Felix_25
03.05.18 14:18
kibby: Jeg tror de selv mener de er godt besatt på venstrekanten med Jonassen og Olsen - Olsen som egentlig er midtback syns jeg har klart seg brukbart der.

Jeg personlig synes Jonassen er for det meste veldig variabel. Drømmer om at Sunniva Andersen skal gjøre comeback på fullstid :-)

Felix_25
03.05.18 14:19
kibby: De har jo også Ida Hernes, Maren Roll Lied og Vera Bekken, i tillegg til Silje Waade på høyre.

Får håpe Roll Lied finner seg litt mere til rette neste sesong. Synes hun har vært ganske blek i forhold til hva som faktisk bor i henne.

kibby
03.05.18 14:23
Felix_25: Jeg personlig synes Jonassen er for det meste veldig variabel. Drømmer om at Sunniva Andersen skal gjøre comeback på fullstid :-)

Samme her :) Og da tror jeg det blir farlig å hete Thea Mørk, Camilla Herrem og Sanna Solberg.

(Innlegget ble redigert 03.05.18 14:24)

ParadiseHotel2015
03.05.18 14:23
Felix_25: Får håpe Roll Lied finner seg litt mere til rette neste sesong. Synes hun har vært ganske blek i forhold til hva som faktisk bor i henne.

Har nok litt med at hun ble hentet inn midt i sesongen. Hadde ikke spilt håndball på 8 måneder, så rusten skal hun naturligvis få lov til å være. Men for all del, hun har ikke fått vist seg frem skikkelig, men det har nok disse grunnene en stor skyld i.

Har hun fortsatt videre kontrakt med Byåsen? Isåfall, hvor lenge?

ParadiseHotel2015
03.05.18 14:25
Felix_25: Jeg personlig synes Jonassen er for det meste veldig variabel.

Må si meg enig i den. Har sansen for Sunniva Andersen, men virker ikke som om hun har planer om å satse skikkelig som håndballspiller. Er vel snakk/rykter om Herrem på denne plassen, og det tror jeg fort kunne blitt en god ide.

Duverden73
Duverden73Innlegg: 523
03.05.18 15:28
ParadiseHotel2015: Er vel snakk/rykter om Herrem på denne plassen, og det tror jeg fort kunne blitt en god ide

Herrem blir i Sola, akkurat bekreftet.

https://www.aftenposten.no/100Sport/ballsport/Camilla-Herrem-fortsetter-i-Sola-etter-nedrykket-254543b.html

Håper Gjekstad kan få Sunniva Andersen til å satse.

kibby
03.05.18 15:33

^ Da ligger det an til Thea Mørk i EM-troppen.

Joey
03.05.18 16:28
ParadiseHotel2015: Er det klart at Fagerheim blir 2. keeper eller skal Vipers hente inn en ekstra keeper slik at Fagerheim fortsetter som 3. keeper?

De har i hvert tidligere sagt at de jakter en erstatter for Hauge. Vil vel også tro at en erstatter for Wang Skaug er av høy prioritet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg