Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norge - Argentina [kamptråd] - VM

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 34228
02.12.17 22:51

*** Andre kamp i VM, og vi møter Argentina ***

Kamp: Argentina - Norge
Gruppe B
Dag: Søndag 3. desember
Klokka: 20.30 (norsk tid)
TV: TV2
Sted: EgeTrans Arena, Bietigheim-Bissingen (4 500)

Norges kamper til nå i VM:
Seier 30-22 mot Ungarn

Argentinas kamper til nå i VM:
Tap 22-28 for Tsjekkia

Norges tropp:
Etter én kamp

Argentinas tropp:
Etter én kamp

Norges vei til VM:
Vinner av VM 2015

Argentinas vei til VM:

Nr. 2 bak Brasil i den Pan-Amerikanske kvalifiseringen. Tapte finalen hele 20-38

Norges seeding i VM:

Norge seedet i pulje 1 (av totalt 6)

Argentinas seeding i VM:

Argentina seedet i pulje 5 (av totalt 6)

Beste resultat Norge:
Nr.1 - 1999, 2011, 2015

Beste resultat Argentina:
Nr.18 - 2015

Forrige VM Norge:
Norge ble nr.1

Forrige VM Argentina:
Argentina ble nr.18

Norges møter mot Argentina gjennom historien:
2 kamper, 2 seire

Norges to siste kamper mot Argentina:
09.12.13: Seier 37-18 (Gruppespillet, VM)
04.12.03: Seier 45-13 (Gruppespillet, VM)

Norges siste tap for Argentina:
Aldri tapt for Argentina

Kom med tips, innspill, odds og andre ting som kan være interessant for tråden :)

Heia Heia!

Satser på folk i hallene og god håndball!

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 2002
03.12.17 14:10

Det her skal være grei skuring for jentene våre. Fin kamp hvor vi kan få i gang hele troppen. 

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3312
03.12.17 19:00

Røsberg Jacobsen er med for start for Norge. Skogrand starter bakover, og bytter med Kurtovic fremover. Grimsbø starter i mål. Ellers samme jentene som igår.

Satser på at vi får se Fauske, Ingstad og Christensen etterhvert.

kibby
03.12.17 20:02
Felix_25: Røsberg Jacobsen er med for start for Norge. Skogrand starter bakover, og bytter med Kurtovic fremover. Grimsbø starter i mål. Ellers samme jentene som igår. Satser på at vi får se Fauske, Ingstad og Christensen etterhvert.

Enig :)

Og gøy med Røsberg Jacobsen fra start!

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 17254
03.12.17 20:35

Fy faen for et lag! 

Trudde dette var kjørt når Argentina gikk opp i en tidlig ledelse allerede før minuttet var spilt. Så snur vi faen meg kampen i løpet av  minuttet! 

Diego Maradona, Lionel Messi! You took a hell of a beating!

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 4038
03.12.17 20:38

argentina henger med

Eksberten
EksbertenInnlegg: 22990
03.12.17 20:41
ShabeIIe: argentina henger med

Ja dem har helt klart tatt steg fra dem ble slått med over 30 mål av Norge i 2003. Men det årnær seg nok greit for Norge etter hvert.

fotballeier123
03.12.17 20:44

Dårlig i forsvar, må våkne litt bak der. Litt lite aggressivitet. 

hsiverts1
hsiverts1Innlegg: 382
03.12.17 20:52

Dette med skritt er ikke lenger en regel i håndball eller?

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 17254
03.12.17 20:59

Alle de norske reklamene irriterer meg

vidar
vidarInnlegg: 30753
03.12.17 21:10

Trur Dy vi får sjå "Flygaren" i andre periode?

Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 895
03.12.17 21:17

Uff for en 1. omgang dårlig forsvar spill som ikke gir Kari i mål mye hjelp men takk å lov for at vi putter ballen jevnt og trutt i mål. Håper på å få se ett bedre forsvarspill og flere kontringer i 2.omgang også vil jeg gjerne se at Helene Gigstad Fauske får spilletid og debuten sin. Norges beste i 1.omgang er Kurtovic!

sambasamba
sambasambaInnlegg: 15268
03.12.17 21:41

Nå kommer Argentina tilbake 

feiekost
feiekostInnlegg: 5162
03.12.17 21:56

Jeg sier meg faktisk imponert over Argentinas målvakt. Norge løfter seg i andre omgang og spiller godt. Katrine Lunde ligner et første valg for Norge nå. Ellers er dette en lagseier og man får se en god lagmoral for Norge. Tålmodighetsprøve. 

Jeg syns det er bra at vi ikke har hatt noe hylekor om at vi skal ha scoringsrekorder/seiersrekorder mot så svake lag i år. Det er bra. Det er ikke enkelt å spille mot utradisjonelle lag selv om man får klare seiere. 

fotballeier123
03.12.17 21:57

Løke var helt suveren i dag! Litt skuffa over forsvarsspillet, men det går seg vel til.

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2210
03.12.17 22:09

Det blir ofte litt sånn mot dårligere motstand. Norge slipper seg mer ned og går ikke i 100 % bakover. 

Heidi Løke er helt rå og jeg er virkelig imponert over hvordan hun har kommet tilbake. Selvom jeg egentlig ikke er overrasket. Stine gjør en mer stabil kamp. Katrine Lunde er god i målet igjen, håper og tror hun holder dette spillet hele veien! 

Miroslava
MiroslavaInnlegg: 1249
03.12.17 22:29
larvikognorge: Stine

?

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2210
03.12.17 22:39

Mente Stine Oftedal på den over.  

Blir forøvrig ikke klok på Dagbladet (og VG) sin børs. Kurtovic fikk 6 av db i går, 5 i dag (Synes hun gjorde det bedre mot Argentina) Herrem havner på 8 (db) og 7 (VG). Løke får 7 (db) og 9 hos VG, mens Lunde får 8 i VG og 6 hos DB for å nevne noe. 

Krepsen76
03.12.17 22:52
larvikognorge: Mente Stine Oftedal på den over.     Blir forøvrig ikke klok på Dagbladet (og VG) sin børs. Kurtovic fikk 6 av db i går, 5 i dag (Synes hun gjorde det bedre mot Argentina) Herrem havner på 8 (db) og 7 (VG). Løke får 7 (db) og 9 hos VG, mens Lunde får 8 i VG og 6 hos DB for å nevne noe.

Kan forøvrig fortelle deg at VG gir Fauske 0 på børsen den skjønner jeg ikke for å si det sånn !

fotballeier123
03.12.17 23:07
larvikognorge: Kurtovic fikk 6 av db i går, 5 i dag (Synes hun gjorde det bedre mot Argentina)

Den her skjønner jeg ekstremt lite av, Amanda spilte meget godt i dag og var klart bedre i dag enn det hun var i går. I dag leverte hun mange nydelige innspill.

m.e.f.
m.e.f.Innlegg: 165
03.12.17 23:28
Krepsen76: Kan forøvrig fortelle deg at VG gir Fauske 0 på børsen den skjønner jeg ikke for å si det sånn !

For lite spilletid til å bli vurdert, betyr nok det.

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12810
03.12.17 23:57

Det vart ein svakare kamp i dag, spesielt i den første omgangen. Det er naturleg når ein møter eit lag som Argentina, så ein skal ikkje sjå så veldig mykje på det. Likevel er det eit par ting som bekymrar litt. Grimsbø var nesten ikkje nær ballen i heile omgangen sin. Ho verkar ikkje å vere på sitt beste, diverre. Solberg verkar meir og meir som eit betre alternativ, men igjen tvilar eg på at det blir gjort noko med.

Kurtovic har blitt varmare i trøya og har servert bra med assists no, men det er framleis litt rot i avslutningane. Det er flott at ho fekk spele fleire minutt no, så får me håpe at avslutningane kjem utover i meisterskapet. 

Veronica Kristiansen har heller ikkje kome skikkeleg i gang offensivt. Jada, i spel bidrar ho ganske bra, men det blir mange bom. Det er rart å sjå på, spesielt når ho har dominert både i Danmark og CL i heile haust.

Kjekt å sjå at Christensen og Fauske fekk prøvd seg, sjølv om eg gjerne hadde sett at spesielt sistnemnde fekk prøvd seg meir. Forhåpentlegvis får ho høve til det utover i meisterskapet. Begge fekk sitt første mål, og spesielt Fauske sitt var det sus over - dagens finaste mål!

Elles er det litt morosamt å sjå på 'Norges beste'-kåringa TV2 har. Mørk vann overlegent i ein kamp der ho spelte lite. Allereie i første omgang - etter ei straffe og litt småspel på bana, leia ho kåringa. Det er greitt at folk likar ho, og at ho har gått gjennom ei tøff tid, men kom igjen! Dette var sjølvsagt Løke sin pris, noko iallfall juryen der nede annerkjente.

Noreg sine tre beste:

1. Løke: Det er surrealistisk å tenkje på at ho nettopp har født, for no er ho så å seie like spinnvill som ho har vore dei siste åra. Sju av sju satte ho, i tillegg til straffer og 2-minuttere på stakkars søramerikanske forsvararar. For eit beist Løke er!

2. Herrem: Fekk etter kvart ein del rom å boltre seg på, og ho kom opp i seks mål, noko som er bra.

3. Lunde: Lunde kom opp i over 50% i den andre omgangen sjølv med eit passivt forsvar. Det kom seg nok etter kvart, men spesielt i starten måtte ho gjere mykje sjølv, noko Grimsbø diverre ikkje klarte. Det går mykje opp og ned i handball, men akkurat no er Lunde eit klårt førsteval. Så får me håpe at Grimsbø klarar å melde seg på utover når Lunde ikkje heilt har dagen.

kibby
04.12.17 05:59
Krepsen76: Kan forøvrig fortelle deg at VG gir Fauske 0 på børsen den skjønner jeg ikke for å si det sånn !

Spilte litt over 1 minutt på den offisielle, så akkurat det kan jeg skjønne.

kibby
04.12.17 06:10
Hatleking: Det vart ein svakare kamp i dag, spesielt i den første omgangen. Det er naturleg når ein møter eit lag som Argentina, så ein skal ikkje sjå så veldig mykje på det. Likevel er det eit par ting som bekymrar litt. Grimsbø var nesten ikkje nær ballen i heile omgangen sin. Ho verkar ikkje å vere på sitt beste, diverre. Solberg verkar meir og meir som eit betre alternativ, men igjen tvilar eg på at det blir gjort noko med. Kurtovic har blitt varmare i trøya og har servert bra med assists no, men det er framleis litt rot i avslutningane. Det er flott at ho fekk spele fleire minutt no, så får me håpe at avslutningane kjem utover i meisterskapet.  Veronica Kristiansen har heller ikkje kome skikkeleg i gang offensivt. Jada, i spel bidrar ho ganske bra, men det blir mange bom. Det er rart å sjå på, spesielt når ho har dominert både i Danmark og CL i heile haust. Kjekt å sjå at Christensen og Fauske fekk prøvd seg, sjølv om eg gjerne hadde sett at spesielt sistnemnde fekk prøvd seg meir. Forhåpentlegvis får ho høve til det utover i meisterskapet. Begge fekk sitt første mål, og spesielt Fauske sitt var det sus over - dagens finaste mål! Elles er det litt morosamt å sjå på 'Norges beste'-kåringa TV2 har. Mørk vann overlegent i ein kamp der ho spelte lite. Allereie i første omgang - etter ei straffe og litt småspel på bana, leia ho kåringa. Det er greitt at folk likar ho, og at ho har gått gjennom ei tøff tid, men kom igjen! Dette var sjølvsagt Løke sin pris, noko iallfall juryen der nede annerkjente. Noreg sine tre beste: 1. Løke: Det er surrealistisk å tenkje på at ho nettopp har født, for no er ho så å seie like spinnvill som ho har vore dei siste åra. Sju av sju satte ho, i tillegg til straffer og 2-minuttere på stakkars søramerikanske forsvararar. For eit beist Løke er! 2. Herrem: Fekk etter kvart ein del rom å boltre seg på, og ho kom opp i seks mål, noko som er bra. 3. Lunde: Lunde kom opp i over 50% i den andre omgangen sjølv med eit passivt forsvar. Det kom seg nok etter kvart, men spesielt i starten måtte ho gjere mykje sjølv, noko Grimsbø diverre ikkje klarte. Det går mykje opp og ned i handball, men akkurat no er Lunde eit klårt førsteval. Så får me håpe at Grimsbø klarar å melde seg på utover når Lunde ikkje heilt har dagen.

Veldig enig i dette :) Dette ville også ca. vært mitt resonnement fra kampen.

Når det er sagt syns jeg faktisk Kristiansen spiller sin beste kamp på lenge i dag, Møbelringen inkludert. Er faktisk bedre i forsvar i dag, og tross flere bom tar hun ikke bare de hodeløse avslutningene.

Grimsbø viser igjen (med EN redning), at Solberg skulle vært med i stedet for henne. Men som du sier kommer hun aldri i verden til å bli byttet ut. Lunde klart best i dag, og seiler opp som klart førstevalg.

I tillegg syns jeg Kurtovic, Bredal Oftedal og Røsberg Jacobsen kommer godt fra det. Synd at skuddene til Kurtovic ikke sitter, men alle de nydelige assists'ene satt som et skudd :)

kibbys håndballbørs:
Kari Aalvik Grimsbø 1
Katrine Lunde 7
Emilie Hegh Arntzen 3
Veronica Kristiansen 5
Heidi Løke 8 - BB
Stine Skogrand 5
Vilde Ingstad 5
Nora Mørk 5
Stine Bredal Oftedal 6
Kari Brattset 6
Helene Gigstad Fauske -
Emilie Christensen 4
Amanda Kurtovic 6
Camilla Herrem 7
Sanna Solberg 4
Marit Røsberg Jacobsen 6

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3312
04.12.17 10:19
kibby: kibbys håndballbørs:
Kari Aalvik Grimsbø 1
Katrine Lunde 7
Emilie Hegh Arntzen 3
Veronica Kristiansen 5
Heidi Løke 8 - BB
Stine Skogrand 5
Vilde Ingstad 5
Nora Mørk 5
Stine Bredal Oftedal 6
Kari Brattset 6
Helene Gigstad Fauske -
Emilie Christensen 4
Amanda Kurtovic 6
Camilla Herrem 7
Sanna Solberg 4
Marit Røsberg Jacobsen 6

Stort sett enig i dine vurderinger men synes Sanna Solberg spiller en grei match, og setter sjansene sine. Ville hatt henne opp på en 5. Det samme gjelder Emilie Cbristensen som jeg synes kommer godt ut av det. Setter et skudd, og har en nydelig snapp i forsvar, samt en lekker pasning til Løke i kontra. Hun glipper bakover et par ganger, men alt i alt godt levert. Håper og tror hun får mer spilletid utover mesterskapet.

Veronica Kristiansen leverer noe mere stabilt, men har fortsatt en god del igjen å gå på når det gjelder skuddene sine.

Løke og Lunde er Norges beste.

Duverden73
Duverden73Innlegg: 327
04.12.17 11:04

Synes forøvrig at de norske bakspillerne er veldig orientert mot venstre i både kontra og oppspill til kant. Røsberg Jacobsen mye ledig på høyresiden i går...

pikachu
pikachuInnlegg: 14007
04.12.17 12:36
kibby: Heidi Løke 8 - BB

Det er så sykt rått det Heidi driver med. Noen få stusselige måneder etter en fødsel, er hun igjen tilbake i verdensklasse på håndballbanen. Nei jeg har gått fullstendig tom hva angår superlativer med denne fantastiske dama her :)

kibby
04.12.17 16:59
Duverden73: Synes forøvrig at de norske bakspillerne er veldig orientert mot venstre i både kontra og oppspill til kant. Røsberg Jacobsen mye ledig på høyresiden i går...

Enig. Men sånn syns jeg melodien har vært en lang stund nå. Også i Møbelringen. Merkelig, etter hva man så Røsberg Jacobsen prestere i EM-kvaliken for noen måneder siden.

Krepsen76
04.12.17 17:19
m.e.f.: For lite spilletid til å bli vurdert, betyr nok det.

Skjønner jo det da men da syntes jeg det er bedre at man ikke hadde skrevet noe der

Krepsen76
04.12.17 17:20
kibby: Spilte litt over 1 minutt på den offisielle, så akkurat det kan jeg skjønne.

Vet det noen som har skrevet det før deg Kibby ,da syntes jeg det er bedre å ikke kommentere eller sette karakter!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg