Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norges All Star Team

NYTT TEMA
larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2305
18.03.18 17:52

Dagens landslag skal spille kamp mot et All Star Team søndag 3.juni for Plan Norge. Hadde vært gøy å høre hvem dere ville hatt med på laget. (Er vel sikkert laget slike tråder tidligere også, men er jo litt aktuelt igjen nå).

Jeg er ganske ung så har ikke sett så mye til de ''gamle'' legende, derfor håper jeg disse blir med: 

Kari Mette Johansen - Vært min personlige favoritt lenge, og hadde mange gode år på venstrekanten. Vant alt som kunne vinnes de årene hun var med. 
Cecilie Leganger - Trenger vel ikke å si så mye? Vil alltid være en legende!
Tonje Larsen - Dronninga av Larvik som var med på Norges første EM og VM gull. Var en viktig bauta for Norge i mange år. 
Gro Hammerseng - Edin - La opp i fjor, men er nok en sjanse for at hun blir med å støtter prosjektet. Norges kaptein og ener på banen. 
Karoline D. Breivang - I likhet med Hammerseng-Edin la hun opp i fjor, men er vel i form nok til å være med her!? Har flest kamper for Norge igjennom tidene, så et soleklart valg. 
Linn-Kristin Riegelhuth Koren - Er vel lite sannsynlig da hun venter barn i løpet av våren. Har vært min favoritt i mange år, og har vært en bauta for Norge på høyrekant. 
Else Marthe Sørlie Lybekk - Ble kåret til OLs beste strekspiller, og var med på å vinne alle mesterskap med Norge. 
Kristine Lunde-Borgersen - Har jo gjort et strålende comeback for Vipers denne sesongen, så hadde vært morro å hatt enn med på All Star Team. Var en bauta i forsvar for Norge og var en del av Norges gulltid fra 2004-2012. 

Også kanskje Marit Breivik på benken? Det hadde jo vært artig!

Det er vel sikkert mange som ikke kan pga skader og dårlig kropp etter en lang karrière, men regner med at de har fått noen gode navn på plass :) 

Greyjoy
GreyjoyInnlegg: 768
18.03.18 18:11

Hvis de hadde hatt kropp til det ville jeg gjerne hatt med Susann Goksør, Mette Davidsen, Gøril Snorroeggen og ikke minst Janne Tuven som alle er spilletyper jeg har hatt veldig sansen for.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3609
18.03.18 18:33

Cathrine Svendsen er vel den eneste som er offentliggjort enda. Håper på Kjersti Grini, Susann Goksør, Tonje Larsen, Trine Haltvik, Kristine Duvholt, Heidi Sundal og kanskje en keeperspill bestående av Heidi Tjugum og Cecilie Leganger.

kibby
kibbyInnlegg: 34807
18.03.18 23:12
larvikognorge: Jeg er ganske ung så har ikke sett så mye til de ''gamle'' legende, derfor håper jeg disse blir med:

Et lag uten legenden Kjersti Grini blir for dumt.

kibby
18.03.18 23:12
larvikognorge: Gro Hammerseng - Edin - La opp i fjor, men er nok en sjanse for at hun blir med å støtter prosjektet. Norges kaptein og ener på banen.

Du vet det kanskje ikke, men Gro er gravid. Så hun blir det ikke.

kibby
18.03.18 23:13
Greyjoy: Hvis de hadde hatt kropp til det ville jeg gjerne hatt med Susann Goksør, Mette Davidsen, Gøril Snorroeggen og ikke minst Janne Tuven som alle er spilletyper jeg har hatt veldig sansen for.

Enig. Skulle gjerne sett både Mette Davidsen, Gøril Snorroeggen og Janne Tuven.

Og kanskje Kari-Anne Henriksen.

AnonymK
AnonymKInnlegg: 20
19.03.18 04:11

Kjersti Grini var vel i avisen iforbindelse med kneproteser? Spørs om hun har helse til å være med da. Håper å se Mia Hundvin på banen

(Innlegget ble redigert 19.03.18 04:12)

Felix_25
19.03.18 09:00
AnonymK: Kjersti Grini var vel i avisen iforbindelse med kneproteser? Spørs om hun har helse til å være med da. Håper å se Mia Hundvin på banen

Mia Hundvin bør være en klar kandidat, kanskje sammen med Kari Mette Johansen (iallefall når det gjelder meritter).

Personlig sett så skulle mitt lag bestå av:

Keepere: Cecilie Leganger og Heidi Tjugum.

Strek: Else Marthe Sørlie Lybekk og Heidi Sundal.

Venstre kant: Mia Hundvin og Kari-Mette Johansen.

Høyre kant: Kristine Duvholt og Anne Migliosi.

Midtre bakspiller: Susann Goksør og Siri Eftedal.

Venstre bakspiller: Tonje Larsen og Kjersti Grini

Høyre bakspiller: Cathrine Svendsen og Tonje Sagstuen.

Sterke utfordrere: Marte Eliasson, Mette Davidsen, Kjerstin Andersen, Elisabeth Hilmo, Gøril Snoroeggen, Karin Pettersen og Janne Tuven.

(Innlegget ble redigert 19.03.18 09:00)

Felix_25
19.03.18 09:03
larvikognorge: Kari Mette Johansen - Vært min personlige favoritt lenge, og hadde mange gode år på venstrekanten. Vant alt som kunne vinnes de årene hun var med.
Cecilie Leganger - Trenger vel ikke å si så mye? Vil alltid være en legende!
Tonje Larsen - Dronninga av Larvik som var med på Norges første EM og VM gull. Var en viktig bauta for Norge i mange år.
Gro Hammerseng - Edin - La opp i fjor, men er nok en sjanse for at hun blir med å støtter prosjektet. Norges kaptein og ener på banen.
Karoline D. Breivang - I likhet med Hammerseng-Edin la hun opp i fjor, men er vel i form nok til å være med her!? Har flest kamper for Norge igjennom tidene, så et soleklart valg.
Linn-Kristin Riegelhuth Koren - Er vel lite sannsynlig da hun venter barn i løpet av våren. Har vært min favoritt i mange år, og har vært en bauta for Norge på høyrekant.
Else Marthe Sørlie Lybekk - Ble kåret til OLs beste strekspiller, og var med på å vinne alle mesterskap med Norge.
Kristine Lunde-Borgersen - Har jo gjort et strålende comeback for Vipers denne sesongen, så hadde vært morro å hatt enn med på All Star Team. Var en bauta i forsvar for Norge og var en del av Norges gulltid fra 2004-2012.

For all del, en hel haug med legender. Men flere av disse er fremdeles i drift i klubblag, og et par av de la opp med håndballen for senest 9 mnd siden. For meg så blir legendene de som var med å legge grunnmuren helt tilbake på 80-tallet, og til det første VM gullet ble innkassert, samt OL-gull. Men smaken er jo som baken ;-)

larvikognorge
19.03.18 11:03
kibby: Du vet det kanskje ikke, men Gro er gravid. Så hun blir det ikke.

Herregud. det hadde jeg jo helt glemt!
Flaut :P 

larvikognorge
19.03.18 11:05
kibby: Et lag uten legenden Kjersti Grini blir for dumt.

Absolutt.

Men som sagt så har ikke jeg et sånt forhold til disse på 80/90-tallet, derfor jeg nevnte de jeg nevnte :)

larvikognorge
19.03.18 11:13
Felix_25: For all del, en hel haug med legender. Men flere av disse er fremdeles i drift i klubblag, og et par av de la opp med håndballen for senest 9 mnd siden. For meg så blir legendene de som var med å legge grunnmuren helt tilbake på 80-tallet, og til det første VM gullet ble innkassert, samt OL-gull. Men smaken er jo som baken ;-)

Mange av de jeg nevnte var jo med på dette OL gullet i 2008 og ble med det historiske. VG (eller lignende) kåret jo tidenes landslag hvor både Larsen, Leganger og K.M Johansen var med.

Selv om de akkurat har lagt opp/driver enda så er de ikke mindre legender på landslaget av den grunn. De har satt sitt preg på kvinnehåndballen i Norge, og det vil etter min mening være nok til å bli med på et All Star Team.

Jeg har som nevnt ikke et slik forhold til 80-90 års landslaget da jeg selv ble født i 94, og derfor ble det unaturlig for meg å skrive alle som var med på EM/VM gullet som jeg ikke husker. Regner vel allikvel at det blir en god blanding av ''gamle'' og ''ny'' legender i denne troppen :)

kibby
20.03.18 23:03
Felix_25: Mia Hundvin bør være en klar kandidat, kanskje sammen med Kari Mette Johansen (iallefall når det gjelder meritter).

Mia Hundvin? Etter 3-4 mesterskap? Nei takk. Heller Monica Sandve eller Kari-Mette Johansen syns jeg.

Må tenke litt mer før jeg setter opp "mitt" lag.

(Innlegget ble redigert 20.03.18 23:04)

larvikognorge
20.03.18 23:15
kibby: Mia Hundvin? Etter 3-4 mesterskap? Nei takk. Heller Monica Sandve eller Kari-Mette Johansen syns jeg.

Kari Mette vet jeg har spilt litt NM for veteran (?) eller noe lignende. Så kan fort se for meg at hun blir med i juni :) 

Felix_25
20.03.18 23:46

Monica Sandve, etter 3-4 mesterskap? :P (og hun har dessuten ikke EM og VM gull som faktisk Mia Hundvin har).

Felix_25
21.03.18 09:17
larvikognorge: Mange av de jeg nevnte var jo med på dette OL gullet i 2008 og ble med det historiske. VG (eller lignende) kåret jo tidenes landslag hvor både Larsen, Leganger og K.M Johansen var med.

Disse 3 er selvskrevne etter min mening ;)

Vi har ulike definisjoner på "legender" alle sammen. Det er jo det som gjør det så gøy!

Noen definerer legender utifra antall landskamper, andre utifra prestasjoner, eller rett og slett antall medaljer.

Riegelhuth Koren skulle ogå vært med, men hun er kanskje ikke helt fit for fight etter fødsel da. Hun har vel termin i mai?

feiekost
feiekostInnlegg: 5174
01.04.18 11:27
kibby: Et lag uten legenden Kjersti Grini blir for dumt.

Det er jeg enig med deg i. Men det spørs om hun har helse til å bli med på dette. 

larvikognorge
09.05.18 14:13

Karo skriver på insta at det nærmer seg Norge vs All Star, og at '' det må kastes''. Regner derfor med at hun skal spille :)
Kanskje ikke så rart da hun står med flest landskamper!

larvikognorge
09.05.18 14:15

Er også bilde av Thorir vs Marit på promotering, heller ingen overraskelse :)

Felix_25
09.05.18 14:51
larvikognorge: Er også bilde av Thorir vs Marit på promotering, heller ingen overraskelse :)

Hadde et lite håp om Sven Tore og Marit sammen! ;)

larvikognorge
15.05.18 17:27

Nå som  Emilie hegh Arntzen er i troppen så kan vi jo håpe på at Hanne Hegh er med. Hadde vært morro med en mor/datter duell.

larvikognorge
26.05.18 10:25

Hanne Hegh, Trine Haltvik, Karoline D. Breivang, Isabel Blanco er bekreftet :)

Felix_25
28.05.18 09:08
larvikognorge: Hanne Hegh, Trine Haltvik, Karoline D. Breivang, Isabel Blanco er bekreftet :)

Så gøy! Breivang og Blanco er i rimelig grei form tipper jeg. Spent på stegskuddet til Haltvik ;-)

Felix_25
28.05.18 09:12

Heidi Tjugum er også med :)

larvikognorge
28.05.18 11:57
Felix_25: Heidi Tjugum er også med :)

Hvor står det? Gøy da!

Jeg håper virkelig at Cecilie Leganger blir å se på søndag!

larvikognorge
28.05.18 13:08

Håndballjentene får hjelp fra kjendiser, blant annet «Skam»-stjerne Iman Meskini, snowboardutøver Silje Norendal, tidligere «Idol»-vinner Jorunn Stiansen og komikerne Lisa Tønne og Cecilie Steinmann Neess + Solveig Kloppen

larvikognorge
28.05.18 13:17

Kjersti Grini skal også spille (i følge Plan sine sider)

larvikognorge
31.05.18 13:16

Stjernelaget er klart:

Anette Hovind Johansen,Hanne Hegh, Isabel Blanco, Else-Marthe Sørlie Lybekk,Tonje Nøstvold,Karoline Dyhre Breivang,Randi Gustad, Trine Haltvik, Kari Mette Johansen,Heidi Tjugum, Jeanette Nilsen, Vigdis Hårsaker og  Cathrine Svendsen 

(Innlegget ble redigert 31.05.18 13:17)

Felix_25
31.05.18 16:09

Litt nedtur at vår alle tiders kaptein Susann Goksør glimter med sitt fravær. Cecilie Leganger er også savnet. Og Tonje Larsen... dronningen over alle dronninger.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester