Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Larvik 2018/2019

NYTT TEMA
Felix_25
Felix_25Innlegg: 3326
21.03.18 09:54

Stallen til LHK for neste sesong er så godt som komplett (Det kan dukke opp ytterligere en eller to signeringer ifølge Oustorp) men disse 16 er kontraktert:

Guro Rundbråten (18.04.1990) Målvakt

Yasminee Gluic (05.05.1997) Målvakt

Emilie Christensen (13.04.1993) Bakspiller

Cassandra Tollbring (19.03.1993) Bakspiller

Maria Hjertner (03.07.1996) Bakspiller

Tine Stange (14.05.1986) Bakspiller

Mathilde Rivas Toft (16.04.1997) Bakspiller

Karoline Lund (31.05.1999) Bakspiller

Mari Molid (08.08.1990) Bakspiller

Mari Finstad Bergum (16.03.1998) Bakspiller

June Andenæs (09.06.1983) Strekspiller

Martine Wolf (20.06.1996) Strekspiller

Linn-Kristin Riegelhuth Koren (01.08.1984) Kantspiller

Hege Løken (31.08.1993) Kantspiller

Tonje Roth Berglie (11.08.1992) Kantspiller

Sara Møller (?) Kantspiller

Geir snakket jo om at han nå hadde 16 kontrakterte spillere. Da er vel ikke Tamires Lima De Araujo med videre vil jeg anta. Hun signerte vel en 1 års kontrakt ifjor.

monspons
monsponsInnlegg: 59
21.03.18 17:01

Wolff har vært en komplett fiasko i forhold til Tamires så den disposisjonen ser jeg ikke helt i tilfelle.

kibby
kibbyInnlegg: 34267
21.03.18 17:07
monspons: Wolff har vært en komplett fiasko i forhold til Tamires så den disposisjonen ser jeg ikke helt i tilfelle.

Men hun har også slitt mye med skader og vært vikarierende høyrekant i perioder...

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2217
21.03.18 17:50

Tamires skal til kisvardar kc (?) i Ungarn fra beste sesong! Står på hennes egen Instagram!

kibby
21.03.18 19:31
Felix_25: Sara Møller (?) Kantspiller

Født i 94 i hvert fall.

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2563
21.03.18 20:27
monspons: Wolff har vært en komplett fiasko i forhold til Tamires

Nå er du ikke rettferdig her: 

Tamires overbeviste ikke akkurat i starten hun heller, Wolff har fått være potet når skadene på kant gjorde sitt og har på slutten vært skadet.

Summen er: Wolff har spilt mest i sin beste posisjon i starten når laget var helt fersk, ikke var sammenspilt og Tamires ikke heller overbeviste. 

(Innlegget ble redigert 21.03.18 20:34)

Baj
BajInnlegg: 69
22.03.18 21:03

Godt å lese at LHK er på god vei økonomisk også !

Stracqualursi
12.04.18 14:20

Det mange glemmer er den prestasjonen som har blitt prestert i år.
Man har byttet ut i stort sett hele laget, men var allikevel med i gullkampen inn i det siste.

For en prestasjon, for en klubb og for ett LAG !

m.e.f.
m.e.f.Innlegg: 166
12.04.18 19:49
Stracqualursi: Det mange glemmer er den prestasjonen som har blitt prestert i år.
Man har byttet ut i stort sett hele laget, men var allikevel med i gullkampen inn i det siste. For en prestasjon, for en klubb og for ett LAG !

Støttes! Sakser i tillegg litt fra Østlands-Posten:

"Faktisk er det kun seks utespillere som har spilt mer enn elleve av de 20 seriekampene til nå. Maria Hjertner, Cassandra Tollbring, Emilie Christensen og Tamires Araujo er de eneste som har vært på banen i samtlige. Det vil altså si at nesten halve A-stallen har vært ute minst halve sesongen."

I tillegg har målgarantisten og kontinuitetsbæreren Riegelhuth vært ute med graviditet nesten hele sesongen.

Jentene har levert i overkant av det som kunne forventes, og det er bare å glede seg til neste sesong, når de forhåpentligvis er mer samspilte.

ParadiseHotel2015
ParadiseHotel2015Innlegg: 118
15.04.18 02:03

Kommer Larvik til å klare kravet fra NHF angående positiv egenkapital innen utgangen av året? Noen som har en status på det?

Stracqualursi
15.04.18 09:55
ParadiseHotel2015: Kommer Larvik til å klare kravet fra NHF angående positiv egenkapital innen utgangen av året? Noen som har en status på det?

Er det noe lag i øverste divisjon som klarer å få 5 milioner i positivt egenkapital ?

Larvik går i pluss....

Viperz
ViperzInnlegg: 9
16.04.18 13:56
Stracqualursi: Er det noe lag i øverste divisjon som klarer å få 5 milioner i positivt egenkapital ? Larvik går i pluss....

Bare for ordens skyld så er kravet fra NHF at klubbene skal ha positiv egenkapital. Det betyr kr 1,- eller mer.

For Larvik sin del så har de negativ egenkapital på 5,7 millioner. Det betyr at de må sanere gjelden sin før de kan oppnå kravet fra forbundet.

Dette har de frem til og med nyttår på å klare.

"5 millioner i positiv egenkapital", har ingenting med noenting å gjøre.

kibby
18.04.18 21:27

Altså. Igjen er Larviks to beste utespillere; Breistøl (7 mål og BB) og Mørk (8 mål) sentrale i nedsablingen av Storhamar. Kan ikke helt se hvem som skal erstatte dem neste år. Ja, Berglie er solid (og Møller ok, selv om nivået fort kan bli tøft). Har troen på Karoline Lund. Men hun er ung.

Felix_25
18.04.18 22:11

En frisk Stange, Molid og Lund er alle kapable til å gjøre en vel så god jobb som Breistøl Kibby. Tollbring kan også bekle den posisjonen. Så jeg tror LHK blir styrket jeg. Slik det ser ut akkurat nå så holder jeg en knapp på Larvik neste sesong. 

kibby
19.04.18 00:16
Felix_25: Slik det ser ut akkurat nå så holder jeg en knapp på Larvik neste sesong.

Jeg tror fort de kan rase nedover.

Stange blir nok aldri helt skadefri. Tollbring syns jeg er for ustabil, og Molid fremover på banen er gull eller granbar. Kanskje la Finstad Bergum få prøve seg mer fremover? Ellers lukter det svidd av høyresiden med Koren, Løken, Rivas Toft og Hjertner. Men om det holder til gull eller sølv? Det vet jeg ikke.

Spennende også å se om Rundbråten klarer fortsette sitt stabile nivå i den vanskelige andresesongen.

Felix_25
19.04.18 09:39
kibby: Jeg tror fort de kan rase nedover. Stange blir nok aldri helt skadefri. Tollbring syns jeg er for ustabil, og Molid fremover på banen er gull eller granbar. Kanskje la Finstad Bergum få prøve seg mer fremover? Ellers lukter det svidd av høyresiden med Koren, Løken, Rivas Toft og Hjertner. Men om det holder til gull eller sølv? Det vet jeg ikke. Spennende også å se om Rundbråten klarer fortsette sitt stabile nivå i den vanskelige andresesongen.

Nja, jeg ser ikke helt hvem som skal kunne sørge for at LHK skal rase nedover. Nå er vel kanskje ikke alle overgangene til klubbene klare men slik det ser ut i øyeblikket så styrker verken Vipers eller Storhamar seg særlig.

Hos Larvik er det vel kun 5 spillere som har vært med i samtlige kamper denne sesongen. Skjønner godt at Moen har tårer i øynene når han snakker om hvilken prestasjon som er tilbakelagt av Larvik denne sesongen.

Som om det ikke var nok at 2/3 av laget forsvant etter fjoråret, så mister han en etter en i skader/barsel etc.

Nå sa jo Geir Oustorp at man skal ikke se bort ifra at det dukker opp en joker eller to i neste års stall.

Spennende å se om Rosten også får fast plass på A-laget. Der har du en spennende spiller. Hun spilte jo så godt ifjor.

kibby
19.04.18 20:31
Felix_25: Nå er vel kanskje ikke alle overgangene til klubbene klare men slik det ser ut i øyeblikket så styrker verken Vipers eller Storhamar seg særlig.

Vet ikke om du har fått med at Storhamar har gjort et scoop? Så får vi håpe hun slår til.

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2217
23.04.18 19:22

Larvik har ikke råd til å gi spillerne lønn. Kan gå kokurs om 2 uker om de ikke får inn 3 millioner innen 9.mai. 

Link (OP+)

(Innlegget ble redigert 23.04.18 19:24)

Greyjoy
GreyjoyInnlegg: 763
23.04.18 19:32

Jaja, da var det påan igjen. Er vel noen som redder de denne gangen også. Spørsmålet er om de burde det, eller om det er tid for å senke ambisjonene noen sesonger og bygge opp igjen. Men tviler på det skjer.

Joey
JoeyInnlegg: 18320
23.04.18 20:49
larvikognorge: Larvik har ikke råd til å gi spillerne lønn. Kan gå kokurs om 2 uker om de ikke får inn 3 millioner innen 9.mai.

3 mill???? Må jo være mer enn lønn det er snakk om da. Og er dette en del av de 5 millionene de må ha før årsskiftet, eller kommer de i tillegg? Noen med tilgang som kan si noe mer om hva artikkelen sier? 

jada-jada
jada-jadaInnlegg: 189
23.04.18 21:12

Fra artikkelen:

– Vi er kommet så langt at vi må innkalle til et årsmøte for å begjære oppbud. Det er vår plikt som styre når vi ikke har penger til å betale leverandører og lønn til de ansatte, sier Cathrine Svendsen, styreleder i LHK.

kibby
Felix_25
24.04.18 09:40

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår helt problematikken. Det skrives om negativ egenkapital, men samtidig så skrives det at LHK gikk driftsmessig i pluss i både 2016 og 2017. Er dette snakk om gammel gjeld?

Har hatt inntrykk av at klubben nå driftes på et forsvarlig vis, spesielt med tanke på lønnskostnadene, som er kraftig redusert. Er det alle de årene med Leganger, Hammerseng-Edin x 2, Breivang, Wojtas, Kurtovic, Mørk x 2, Frafjord, Larsen etc som henger igjen? Eller er det denne Lekeland fiaskoen?

Uansett, det er trist. Det er mange meninger om LHK dominansen i Norge men den har utvilsomt drysset godt på vårt landslag, gitt mange jenter muligheter i Europa og gitt LHK et sterkt varemerke i Europa. Det finnes rett og slett INGEN klubber som kan vise til samme kontinuitet og resultater over så mange år.

Spent på å se hvor mange av disse "Larvik-pakken" de klarer faktisk å selge. Målet er 300. Samtlige i styret har kjøpt. 10 000 kroner koster den (fast plass i Boligmappa til samtlige kamper er inkludert, Anja og Gro sitt show, inngang til kick-off +++)

Holder pusten. Håper de klarer seg!

Joey
JoeyInnlegg: 18320
24.04.18 17:39

Harald Bredeli med kritikk til Larvik:

https://www.tv2.no/sport/9818188/

Og i denne artikkelen står det at en støttespiller er villig til å gå inn med 6 millioner med tanke på egenkapitalskravet. 

https://www.msn.com/nb-no/sport/nyheter/gro-hammerseng-edin-involvert-i-larvik-krisen-%E2%80%93-enormt-alvorlig/ar-AAwgJ3B?li=BBr5A5h

Baj
BajInnlegg: 69
24.04.18 18:52

Dette skal LHK klare og vi skal stille opp og sponse dere !

Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 904
24.04.18 22:16

Larvik trenger 3 millioner på 2 uker hvis  ikke så er de konkurs og i tillegg flyttes de ned i 1 div noe Larvik ikke vil.Hva med de yngre i klubben om Larvik ikke klarer å skaffe 3 mill på 2 uker å går konkurs hvor skal de yngre spillerne som ser opp til de som spiller på Elitelaget da spille. Syntes da det er bedre å ha lag i 1 div og la de yngre talentene få spille! Syntes også det er rart at Larvik har hentet Mari Molid fra Randers når situasjonen er som den er!

ParadiseHotel2015
ParadiseHotel2015Innlegg: 118
25.04.18 00:15
Krepsen76: Syntes også det er rart at Larvik har hentet Mari Molid fra Randers når situasjonen er som den er!

Molid skrev under på kontrakt før denne konkurstruendesaken kom ut i lyset. Hun sa selv i en artikkel at hun hadde tenkt seg om en ekstra gang dersom hun hadde hatt kjennskap til situasjonen til LHK.

Stracqualursi
25.04.18 11:46

Er det lånet fra Larvik kommune som spøker?
Altså, jeg skjønner ikke forbundets nekt til dispanse her.
Klubben har sanert økonomien og går i pluss. Klubben hadde søkt om en avbetalingsavtale men fikk nei.

Det er den berømte mellommåneden, som alle innenfor idretten kjenner til som er problemet nå , mellom sesongsslutt og sponsorpenger som kommer inn i juni.  Grunnen til at dette veit jeg ingenting om, har det skjedd noe ektraordinært som har kostet?

Det er hvertfall sånn som jeg har skjønt saken.

Hva klovnen Bredeli gjelder, gidder jeg ikke å kommentere engang.

(Innlegget ble redigert 25.04.18 11:49)

Viperz
ViperzInnlegg: 9
25.04.18 16:39
Stracqualursi: Er det lånet fra Larvik kommune som spøker?Altså, jeg skjønner ikke forbundets nekt til dispanse her.Klubben har sanert økonomien og går i pluss. Klubben hadde søkt om en avbetalingsavtale men fikk nei.Det er den berømte mellommåneden, som alle innenfor idretten kjenner til som er problemet nå , mellom sesongsslutt og sponsorpenger som kommer inn i juni. Grunnen til at dette veit jeg ingenting om, har det skjedd noe ektraordinært som har kostet?Det er hvertfall sånn som jeg har skjønt saken.Hva klovnen Bredeli gjelder, gidder jeg ikke å kommentere engang.

Det er nesten for mye rart her til å ta tak i det, men jeg skal prøve;

NHF har satt et krav til positiv egenkapital innen 31.12.18.

1) Hva er egenkapital?

Egenkapital = Eiendeler - Gjeld.

For Larvik sin del så kan det bety at noen skriver over verdier til klubben ( for eksempel en lagerbygning, en tomt eller lignende) Dette går inn i regnskapet og skaper en positiv egenkapital.

Før Larvik har søkt om dispensasjon for dette absolutte kravet, (gjeldende fra en dato - 31.12.18 -  som har eksistert i klubbenes viten nå i snart 3 år) kan du vel ikke si at forbundet har nektet.
Men om Larvik skal forskjellsbehandles vedr dette kravet, vil minst 11 andre klubber som faktisk har tatt dette innover seg, sannsynligvis reagere med vantro.

2) Disponible midler

Som Sigbjørn Johnsen sa; Det gjeld å ha pææng på bok. Når pengeskrinet er tomt så er det ikke mulig å betale leverandører og spillere lenger. Det er dette som nå er problemet, jfr de siste dagers avisskriverier. For å kunne utbetale sine forpliktelser til kreditorer og lønn til spillerne så mangler de 3 millioner.

Når Larvik snakker om de grepene de har gjort økonomisk så handler det mer om hvor ille det var tidligere. At det fortsatt er ille er det ikke noe tvil om.
Lønningene til Larvik i denne såkalte "sparesesongen" overstiger 1 million i året mer enn det er i Vipers. Smak på den karamellen og fortell meg nå om sympatien for den skakkjøringen de har bedrevet i Larvik fortsatt er til stede.

Noe som selvsagt også gjenspeiles i det Bredeli snakker om. Arrogansen i Larvik savner sidestykke når de nekter å ta dette steget ned, hente seg inn økonomisk, og så komme sterkt tilbake om en sesong eller to.

Bredeli er mye, men i dette tilfellet ingen klovn.

"Det er hvertfall sånn som jeg har skjønt saken"

Mulig det, men det blir nok terningkast 1 fra meg på den forståelsen.

(Innlegget ble redigert 25.04.18 16:41)

Stracqualursi
25.04.18 18:58
Viperz: Smak på den karamellen og fortell meg nå om sympatien for den skakkjøringen de har bedrevet i Larvik fortsatt er til stede.

Smaker mer av missunnelse.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg