Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overganger 2019/2020

NYTT TEMA
Duverden73
Duverden73Innlegg: 440
09.02.19 07:56
Krepsen76: et står ikke noe om det i noe om det på hjemmesiden til Gyør og det er jo de som vet best hva som skjer med spillerne sine inntil da tror jeg bare dette er løse rykter!

Nå synes jeg du fremstår litt vel naiv her. Det er jo klart de ikke skriver om det før ting er avklart. Det pågår jo masse i klubbene rundt avklaringer av neste sesongs tropper uten at alt dette står på hjemmesidene. Skulle de skrive der hvilke spillere de ønsker seg i troppene og hvilke de forhandler med, ville det jo ødelegge alt av forhandlinger mellom spillere og klubber før ting er avklart.

Nora Mørk ser ut til å være på vei bort fra Györ, sånn er det bare, selv om det ikke står på hjemmesiden deres ennå.

Ting ryktes jo innad i håndballmiljøet, så når tv2 skriver det, er det fordi de har hørt dette. Men hvorvidt det blir Bucuresti eller Rostov eller en annen toppklubb, gjenstår å se. Nora Mørk spiller neppe for noen annen klubb enn en klubb som er med i final four EHFCL. Da er utvalget klubber ganske begrenset.

(Innlegget ble redigert 09.02.19 08:03)

Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 1070
09.02.19 11:22
Duverden73: Nå synes jeg du fremstår litt vel naiv her. Det er jo klart de ikke skriver om det før ting er avklart. Det pågår jo masse i klubbene rundt avklaringer av neste sesongs tropper uten at alt dette står på hjemmesidene. Skulle de skrive der hvilke spillere de ønsker seg i troppene og hvilke de forhandler med, ville det jo ødelegge alt av forhandlinger mellom spillere og klubber før ting er avklart. Nora Mørk ser ut til å være på vei bort fra Györ, sånn er det bare, selv om det ikke står på hjemmesiden deres ennå. Ting ryktes jo innad i håndballmiljøet, så når tv2 skriver det, er det fordi de har hørt dette. Men hvorvidt det blir Bucuresti eller Rostov eller en annen toppklubb, gjenstår å se. Nora Mørk spiller neppe for noen annen klubb enn en klubb som er med i final four EHFCL. Da er utvalget klubber ganske begrenset.

Jeg er ikke naiv nei men jeg bare skrev det jeg har lest på forskjellige medier,det er vanlig at en klubb skriver om spillere dsom blir eller forlater klubben. Det står allerede på hjemmeside til Gyør at Nyce Groot er ferdig i klubben. Vi får bare se hva som skjer det kommer nok en oppklaring etterhvert på hva som skjer med Nora men jeg tror nok at Gyør kommer til å strekke seg langt for å beholde henne. Det er forskjell på å si at en spiller er ferdig i en klubb eller ikke uten å vite 100% når man ikke har hørt spillerns egen mening eller klubben om saken. Uansett så tror jeg at Nora blir å finne i en klubb som er i Final four.

(Innlegget ble redigert 09.02.19 11:25)

phobo
phoboInnlegg: 235
09.02.19 17:14
Duverden73: Nora Mørk spiller neppe for noen annen klubb enn en klubb som er med i final four EHFCL. Da er utvalget klubber ganske begrenset.

Altså, da kunne hun jo like greit gått for Vipers, da. De har jo faktisk en sjans. Jeg tror penger er ganske avgjørene for henne.

Krepsen76
10.02.19 09:31
– Ikke hjem til Norge

– Jeg kan ikke kommentere noenting. Det er bare spekulasjoner foreløpig. Jeg kan verken bekrefte eller avkrefte noe som helst. Folk får prate som de vil og så kommer det en avklaring om en liten stund, sier Nora Mørk til Fædrelandsvennen.

kibby
kibbyInnlegg: 35207
10.02.19 13:44
Krepsen76: – Ikke hjem til Norge

Hun sier videre at planen er å fortsette karrieren i utlandet så lenge som mulig. Mørk forteller også at hun håper å være spilleklar til Vipers-kampen 9. mars.

Krepsen76
10.02.19 14:39
kibby: Hun sier videre at planen er å fortsette karrieren i utlandet så lenge som mulig. Mørk forteller også at hun håper å være spilleklar til Vipers-kampen 9. mars.

Vet det stod det i samme artikkelen men jeg la bare ut noe av artikkelen men ikke hele 

phobo
11.02.19 16:32

Og det kom det: Nze Minko til Gyør.

Krepsen76
11.02.19 16:36

Estell Nze-Minko fra Siofok til Gyør dette står på Gyør sin hjemmeside.

Gyør sitt lag for neste sesong 2019/2020 ser slik ut:

Målvakter: Kari Aalvik Grimsbø,Eva Kiss og Amadine Leynaud

Høyrekanter: Bernadett Bodi,Jana Knedlikova og Dorottya Faluvegi

Høyrebakspillere: Laura Kurth

Playmakere: Johanna Farkas, Estelle Nze-Minko og Stine Bredal Oftedal

Strekspillere: Kari Brattsett og Beatrice Edwige 

Venstrebakspillere: Eduarda Amorim,Anne Mette Hansen og  Veronica Kristiansen

Venstrekanter: Csaba Fodor, Anita Gørbitz,Szidonia Phulak

To navn ventes annongsert i nærmeste fremtid og man regner da stallen som komplett

Krepsen76
11.02.19 16:38
phobo: Og det kom det: Nze Minko til Gyør.

Ja og på siden til Gyør står det at stallen for 2019/2020 så og si er komplett

ttf
ttfInnlegg: 3
12.02.19 16:00

Amanda Kurtovic til Gyør fra sommeren på 3-års kontrakt

Krepsen76
12.02.19 16:28
ttf: Amanda Kurtovic til Gyør fra sommeren på 3-års kontrakt

Lurer på hva som skjer med Nora Mørk nå om hun går til en annen klubb eller blir i Gyør?I følge Gyør har de kun 1 plass igjen i stallen 2019/2020. Kurtovic er jo skadet og har vel ca 8 måneder igjen av opptreningen av korsbåndet! Nora Mørk gjør vel comback om ikke så lenge 

Krepsen76
12.02.19 16:41

Leste på hjemmesiden til Gyør at en høyre bakspiller til vi bli annongsert om ikke lenge og med den spilleren så er troppen til Gyør fullstendig.

(Innlegget ble redigert 12.02.19 16:42)

phobo
12.02.19 16:52
Krepsen76: Lurer på hva som skjer med Nora Mørk nå om hun går til en annen klubb eller blir i Gyør?I følge Gyør har de kun 1 plass igjen i stallen 2019/2020. Kurtovic er jo skadet og har vel ca 8 måneder igjen av opptreningen av korsbåndet! Nora Mørk gjør vel comback om ikke så lenge

Vi vet jo allerede at hun ikke blir.

phobo
12.02.19 16:56

Altså, jeg synes det er veldig interessant at de går for Amanda, hun er jo helt klart en av verdens beste høyre bakspillere, men var strengt talt ikke bedre i CSM enn det Nora var i Gyør. Det kan jo ha noe med skader å gjøre eller personlighet. På spillestil passer jo Nora godt i Gyør. Det blir fantastisk spennende å se hvordan Amanda kan utvikle seg i Gyør.

Krepsen76
12.02.19 17:03
phobo: Vi vet jo allerede at hun ikke blir.

Det er ikke offentlig gjort om Nora blir eller ikke i Gyør,i følge hjemmesiden til Gyør mangler Gyør nå en spiller i stallen sin for å få den komplett og det er en høyre bakspiller dette vil bli offentlig om ikke lenge.Leste det på siden til Gyør nå i dag!

Krepsen76
12.02.19 17:12

Gyør stiller neste sesong med 3 spillere på hver plass utenom strekspiller posisjonen!

phobo
12.02.19 18:46

Og Nora har selv gått ut og sagt at hun skifter klubb. 

Miroslava
MiroslavaInnlegg: 1282
12.02.19 20:33
Krepsen76: Det er ikke offentlig gjort om Nora blir eller ikke i Gyør,i følge hjemmesiden til Gyør mangler Gyør nå en spiller i stallen sin for å få den komplett og det er en høyre bakspiller dette vil bli offentlig om ikke lenge.Leste det på siden til Gyør nå i dag!

Har du hakk i plata? Herregud som du gjentar og gjentar deg selv til det kjedsommelige. Litt lei av å lese det samme om igjen om om igjen. Derfor litt krass kommentar. Beklager.

Krepsen76
13.02.19 00:40
phobo: Og Nora har selv gått ut og sagt at hun skifter klubb.

Nora har ikke kommentert dette nei og har heller ikke sagt at hun skal bytte klubb.

Nora Mørk vil verken bekrefte eller avkrefte ryktene om at hun skal være på vei bort fra Györ. Dette stod i Aftenposten for 3 dager siden.

(Innlegget ble redigert 13.02.19 00:40)

Krepsen76
13.02.19 00:41
Miroslava: Har du hakk i plata? Herregud som du gjentar og gjentar deg selv til det kjedsommelige. Litt lei av å lese det samme om igjen om om igjen. Derfor litt krass kommentar. Beklager.

Da er det jo bare å la være å lese da :)

kibby
kibbyInnlegg: 35207
13.02.19 00:42
phobo: Det blir fantastisk spennende å se hvordan Amanda kan utvikle seg i Gyør.

Enig, er spent på det selv. Var solid i Nordstrand og Larvik, skadet i Viborg, en vandrende katastrofe i Oppsal, på sitt aller beste i returen til Larvik og ujevn i CSM. Håper hun slår ut i full blomst i Györ, men jeg har mine tvil. Det er et bytte (med Mørk) jeg ikke ville gjort.

Miroslava
13.02.19 00:59
Krepsen76: Da er det jo bare å la være å lese da :)

Ønsker du av forumet skal dø ut? Mtp hvor mange som har trykket Godt innlegg på innlegget mitt, så er det mange faste travere med gode, varierte og interessante innlegg her til vanlig som må la være å lese her...
(Siste ord fra meg i saken.)

(Innlegget ble redigert 13.02.19 00:59)

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2905
13.02.19 06:28

Tipper hun blir skadet igjen i Ungarn, pga råkjør. Vi får se.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3709
13.02.19 10:58
meuande: Er ikke enig at en høyrehendt bakspiller er en større trussel på hø. bak enn en venstre hendt.. De har mye ressurser og har bare en klassespiller på hø bak. Enig at de er dyktige å dekke opp den stillingen, men blir en annen trussel når du har en venstrehendt spiller. Sett det i flere kamper med Gyør at det blir redninger fra den vinkelen.

Enig. Det er i de aller fleste tilfeller helt klart å foretrekke en venstrehendt spiller på høyrebackposisjonen. Det har litt å gjøre med dynamikken i spillet, og posisjonen som spilleren kommer opp i. En venstrehendt spiller har en klar fordel i forhold til plassering av skudd. Nå finnes det selvsagt unntak, men i forhold til flyten og skuddmuligheter så er det å foretrekke med en venstrehendt bakspiller der.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 3709
13.02.19 11:01
Krepsen76: Nora Mørk vil verken bekrefte eller avkrefte ryktene om at hun skal være på vei bort fra Györ. Dette stod i Aftenposten for 3 dager siden.

Vil tro at penger og spill i CL er avgjørende faktorer for Nora, forståelig nok. Hadde det sportslige og lengsel hjem stått i første rekke så kunne hun liksågodt valgt Vipers. Er ganske skråsikker hun havner enten i Rostov eller CSM.

Miroslava
13.02.19 12:58
Stracqualursi: Tipper hun blir skadet igjen i Ungarn, pga råkjør. Vi får se.

Håper det ikke skjer, men det er jo et paradoks at mange kanskje fort glemmer hardkjøret og den økte belastningen det er ved å spille for en toppklubb, og glemmer at helsa kanskje ikke er optimal for å takle det bra.

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2905
13.02.19 15:49
Miroslava: glemmer at helsa kanskje ikke er optimal

Nora har jo fått merke det i Gyør, vil jeg mene.

Men, det var ikke et ønske om att Amanda skulle bli skadet fra min side, kombinasjonen av hennes skadehistorikk og råkjøret på spillere i Gyør jeg tenkte på.

Rumpegass
RumpegassInnlegg: 310
20.02.19 09:03

Elin Fagerheim forsvinner fra Vipers etter årets sesong. Vet ikke noe mer da artikkelen er bak betalingsmur.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg