Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Larvik 2019/2020

NYTT TEMA
larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2410
20.10.19 19:02

Mye dårlig spill offensivt! Blant annet masse bom på klare 100 % sjanser og jeg mener de bommet på 4 straffer eller noe sånt: Hentet seg inn i 1.omgang etter å ha ligget under med 3, men i andre var Fjellhammer best. Målvakten deres skal mye av æren. Mot slutten glapp forsvaret gang på gang! Så skal det også sies at dommerne ikke dømte helt fair i flere anledninger, uten at det skal avgjøre kampen! Var blant annet et klart fotballspark fra Fjellhammer som de lot gå! 

Alma reddet en del og spilte forsåvidt en god kamp. 

Felix_25
Felix_25Innlegg: 4030
20.10.19 21:29

Det svinger voldsomt i prestasjonene enda. Annet kan man ikke forvente av et helt nytt lag. 

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 3396
30.10.19 21:07

Seier 28-22 mot Skrim hjemme. Mye rot og jevn første omgang.
Andre omgang bedre, men mye rør på slutten igjen. 

Observasjoner:
Merg burde sendes på skuddtrening.
Johanson BB i første, helt anonym i andre.
Sundfær står frem i andre omgang med viktige mål når det butter imot.
Jo mindre sagt om dommerne,desto bedre.

Felix_25
30.10.19 21:37

Merg er litt krise egentlig!? Gjør mye rart etter så mange år i gamet..

Stracqualursi
31.10.19 06:06

Gjør mye bra også, så krise vil jeg ikke si. Men litt enig.
Men både hun og Bronstad blei benka en stund, så jeg tror trener jobber med det. 

Lena Løwe hadde ikke en bra kamp, virker som om hun vil altfor for mye.
Potensialet er der, så det går nok seg till etterhvert får vi håpe.

TrondG
TrondGInnlegg: 194
31.10.19 09:52

Dessverre var det litt av problemet forrige sesong også. Men Merg har enkelte kamper som hun og treffer på nesten alt, så burde få til å stabilisere spillet på topp nivå, men har litt lett for å miste trua kan det virke som ?  

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 800
31.10.19 10:43
Felix_25: Merg er litt krise egentlig!? Gjør mye rart etter så mange år i gamet..

Det er litt rart å tenke at hun spilte CL med Nykøbing for bare to sesonger siden. Riktignok sto hun stort sett bare forsvar, men gjorde jo sakene sine greit. 

Stracqualursi
31.10.19 11:45
the_Fishers: forsvar

Er jo ikke der problemet er, det er jo alle bomskudd.
Var jo veldig god i forsvar i andre omgang igår.

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 800
31.10.19 12:29
Stracqualursi: Er jo ikke der problemet er, det er jo alle bomskudd.
Var jo veldig god i forsvar i andre omgang igår.

Jada, i forsvar er hun fortsatt god. Men med hennes meritter burde hun levert bedre skuddmessig. Hun har det jo i seg. Synes skuddtreningen du foreslo høres fornuftig ut.  

Felix_25
03.11.19 19:06

Bedre treff ikveld på henne. Ser ut som LHK styrer mot nok en seier, og vil ha ligge på a poeng med Volda, på tredjeplass.

Volda fikk forøvrig bank av Flint idag.

Felix_25
03.11.19 19:26

Haslum-Larvik 22-29

Ramberg, Merg, Sando og Johansson alle med 6 hver.

Stracqualursi
04.11.19 06:02

Fortsatt en del rot og dumme avgjørelser (jeg ser på deg Tiril!) til tider, slipper Haslum tilbake i kampen. Men litt mindre svingninger, faktisk. Jeg er forsiktig optimist.

Felix_25
08.11.19 13:01

Stange er med på treningene og nærmer seg sakte men sikkert et comeback :)

Stracqualursi
08.11.19 13:41
Felix_25: Stange er med på treningene og nærmer seg sakte men sikkert et comeback :)

Det gledes ! Jeg trodde, siden det var så stille om henne, att hun hadde bestemt seg for å legge opp. Deilig å ha feil noen ganger :)

God forsterkning, hvis hun kommer tilbake i gammelt slag :)

FrkLassen
FrkLassenInnlegg: 33
08.11.19 16:27

Intervju med «håndballspiller» på facebook

.

Tine Stange (33) har vært borte fra spill for Larvik i en periode pga skade i kneet, svangerskap og kneoperasjon.  Nå er hun i gang med opptreningen og har deltatt forsiktig på noen håndballøkter i det siste.  Her forteller Tine om hvordan stoda er:

.

Tine Stange:  «Da jeg ble skadet i kneet, visste de ikke helt hva det var.  Det ga seg ikke med hvile og jeg fikk tatt en ny undersøkelse i år, men fortsatt fant de ikke noe tydelig på bildene.  Men da de gikk inn i kneet fant de ut hva som var problemet og fikk fjernet en bit av menisken 9. september nå i høst.»

.

Opptrening.

«Jeg har syklet og trent styrke og prøver å rehabilitere så godt som mulig.  Nå har jeg akkurat begynt å løpe litt. Det går litt opp og ned - en uke kan det være superbra og så kan jeg i neste uke føle jeg må gå noen steg tilbake.  Men det er visst vanlig i rehab-fasen.»

.

Håndballtreninger.

«I høst har jeg vært med på de håndballtreningene som passer.  Laget trener til litt andre tider nå enn da jeg var med for fullt, men på tirsdager er det formiddagstrening fra kl. 10 og da har jeg mulighet til å være med på den økta.  Det er helt perfekt med den type treninger med litt færre spillere og hvor det er fokus på skudd og individuell teknikk.»

.

Lyst til å spille.

«Til spørsmålet om jeg blir å se på banen denne sesongen, så er det en totalpakke som må gå opp. Det kommer først og fremst ann på hvordan situasjonen med kneet utvikler seg.  I tillegg hvordan jeg får tilpasset det familiemessig, og så har jeg en jobb – så foreløpig kan jeg hverken si ja eller nei til om jeg kommer til å spille i år.  Jeg har veldig lyst til å spille håndball, men jeg klarer ikke å gi noe godt svar enda.   Jeg har kontrakt ut desember med Larvik så får vi ta en prat om det etter hvert.»

.

Fint å være med.

«Jeg får litt reaksjoner og noe smerter i kneet når jeg blir litt ivrig.  Men det går ganske bra etter forholdene.  Jeg er vant til å være i et håndballmiljø, så det er veldig gøy fortsatt å være med i Larvikmiljøet.»

Stracqualursi
08.11.19 16:37

Høres jo lovende ut.

Stracqualursi
09.11.19 13:11

Hjemmekamp nå på søndag. Blir spennende å se hvor laget er hen nå i utviklingen, etter de to seineste kampene.

Felix_25
09.11.19 18:21

Flint virker skarpe. Men har tro på at LHK kan kjempe om 2.plassen :)

Stracqualursi
09.11.19 18:46

Helt greit å ta ett år til i førstedivisjon også, ingen krise så lenge vi ser stadige forbedringer :)

Stracqualursi
10.11.19 18:04

Seier 29-22 mot Grane hjemme.

Observasjoner:
Første 10 minuttene jevnt, 15 minutter som LHK totalt dominerte,
5 minutter kollaps der Grane tok seg inn til bare tre mål bak.
Andre omgang så var det rot fra begge lag i starten med mye feil. fra 10e minutt drar LHK fra og i praktikken avgjør kampen. Siste 10 lufter begge laga sine benker, da kampen er over.

Grane forsøker legge frimerke på Johanson først, men åpner opp for Sando på strek.Etter det forsøker de legge frimerke på Merg, med enda mindre suksess. 

Thea Bakås er skada, så et glimt av hun på krykker.

Konklusjoner:
Merg fortsatt ustabil i angrep, men mye mindre enn før.

Kollektivt starter de kampen med å skyte motstanderens keeper god, litt tafatt.

Laget virker å ha stabilisert seg.

De unge spillerne som kommer inn tar for seg.

Felix_25
11.11.19 08:51
Stracqualursi: Thea Bakås er skada, så et glimt av hun på krykker.

Stakkars. Gikk jo skadd i nesten 2 år før hun hadde en fin sesong ifjor for Pors.

Hyggelig med 2 nye poeng. Grane er jo ikke noe å kimse av. De slo jo ut Gjerpen av cupen.

TrondG
TrondGInnlegg: 194
11.11.19 10:34

Tror Flint tar det, så må Lhk kjempe om 2 plass med Rælingen og Volda. 

Stracqualursi
11.11.19 14:19
TrondG: Lhk kjempe om 2 plass

LHK har vel topp tre som ambisjon, hvis jeg ikke tar feil. Kult om de rykker opp, men ingen krise med ett år til i første.

Stracqualursi
11.11.19 14:21
Felix_25: Stakkars. Gikk jo skadd i nesten 2 år før hun hadde en fin sesong ifjor for Pors.

Jeg snakka med noen som var på Haslum-kampen og da hadde hun fortalt att hun hadde tråkka over. Får håpe hun er snart tilbake.

Felix_25
11.11.19 16:40

Fjellhammer har jo også vært skarpe. 

Stracqualursi
11.11.19 16:53
TrondG: Rælingen

Møter de borte til helga tror jeg, blir en bra indikator på hvor de er hen.

Er ikke langt fra meg, så jeg tar turen om jeg ikke må jobbe.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg