Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Menn: EM 2020 (Norge)-tråden

NYTT TEMA
Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 1284
24.01.20 21:30

Syntes det er helt høl i huet at de har satt opp Spanske dommere i en Semifinale hvor deres eget land spiller kampen etter. Jeg syntes faktisk at de dømmer mye rart og det går mest utover Norge syntes jeg, bla anner er den en situasjon hvor Sagosen blir tatt hvor det er både 2 min og 7 meter men dommeren dømmer frikast, det er også en situasjon med Jøndal hvor Stefancic ligger i feltet og Horvat stikker ut beinet og treffer Jøndal det er både 2 min og straffe. Syntes også at Kroatia er heldige som ikke før rødt kort er en situsjon med Jøndal som ikke er pen. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 7245
24.01.20 21:32

Har snakket med flere som er tett på topphåndball i Norge. De sier det var ujevn dømming og at Kroatia fikk spille alt for lange angrep uten å bli avblåst. 

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 10541
24.01.20 21:32

Dommerne var bra.

Krepsen76
24.01.20 21:40

Slutt og kall det nesten laget vi har tross alt tatt 2 Sølvmedaljer i VM, vi har enda sjangs til å ta bronse medaljen. 

Xavi7
24.01.20 21:45

Føler meg trygg på at dette laget vil vinne mesterskap fremover. Kapasiteten er enorm. 
For ikke så mange år siden var Norge en nobody i internasjonal håndball. Dette laget har nesten gått til topps flere ganger. De er et nestenlag, altså milevis bedre enn forgjengerne. Dette samme laget kommer til å ta steget helt opp, og de kan fort dominere håndball de neste 10 årene. 
Heia Norge!

Krepsen76
24.01.20 21:47

Det syntes ikke jeg det er flere situsjoner de skal ta og de burde også ha dømt passivt på Kroatene som for spille lance angrep gang på gang. I hele den ordinære kampen blåser ikke dommerne passivt på Kroatia. De dømmer ikke 50/50 for å si det sånn. 

Felix_25
Felix_25Innlegg: 4297
24.01.20 22:09

Mulig det har blitt nevnt tidligere. Men veien til et OL. Hvordan blir det nå?! 

Sixten
SixtenInnlegg: 256
24.01.20 22:11

Ja, ja. Det är ju alltid så. Den som förlorar tycker ju alltid  att domarna var dåliga, ja till och med partiska. Varför skulle de partiska just mot Norge? Den som har hög svansföring faller hårt. Det är så det är. Bit ihop. Tugga i er förlusten. Man måste kunna vara stor även när man förlorar. Det vet vi som svenskar. Vi förlorade en OL-final mot Kroatien en gång i tiden när vi tyckte vi var bäst. Inget att gråta för. 

Kom igen och gör bättre nästa gång. 

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1618
24.01.20 22:12

Merker jeg blir veldig provosert av de som forsøker å legge skylden på Gøran for tapet. 

Alle har det vondt i dag, og mest av alle spillerne! Og man kan ikke peke på èn situasjon som den mest avgjørende for denne maratonkampen.

Vi sleit med å score, og Gøran tar et skudd i en situasjon han vanligvis skyter i. Vi kunne avgjort kampen i 2. ekstraomgang..

janesaj
janesajInnlegg: 39015
24.01.20 22:13

Ble faktisk spenning på slutten her likevel :-)

ms_8
ms_8Innlegg: 7549
24.01.20 22:15
Sportfreaken: Tenk å lange ut mot Sagosen. Da er man så jævla nedsnødd. Uten Sagosen hadde denne kampen vært avgjort lenge før 60 minutter. Bjørnsen brenner 3/3 fra kantposisjon, med meget god vinkel i alle tre situasjonene. Eivind Tangen har 4(?) brøyt bare i ekstraomgangene. Strekspillerne våre brenner på noen store muligheter. Reinkind er helt sjanseløs. Men for all del, la kampens toppscorer og assistkonge få skylda. Toppscoreren og assistkongen i hele mesterskapet også, forøvrig.

Veldig enig. 

Sagosen spelte ein ganske god kamp. Scora klart mest av dei Norske. Utfordringa var heller at fleire av dei andre dessverre ikkje hadde helt dagen i angrep og litt for mange feil gjorde til at det vart tap. 

Dog Norge har eit meget bra lag og ein bronsefinale er ingen dårleg presentasjon. Frankrike, Sverige, Tyskland og Danmark var alle topp 7 i VM og ingen av dei får spele bronsefinale. Frankrike og Danmark fekk heller ikkje spele mellomrunde. 

Når vi også veit at OL er om eit halvt år, så er det grunn til optimisme for våre handballgutter. Det er gode sjanser for medaljer :) 

Krepsen76
24.01.20 22:24

Du kan ikke ha sett mye hånsball Sagosen kan ikke vinne kamper alene han scorer 10 mål og har 6 målgivende

Krepsen76
24.01.20 22:39

Jeg skylder ikke på dommerne at vi taper mot Kroatia men syntes at dommerne bør blåse mer passivt mot Kroatia som får spille ca 1 minutts angrep omtrent i hele kampen, i tilegg er det situasjoner de bør ta som de ikke tar og de dømmer også feil ved noen anledninger. Vi spiller en kamp som varer i 80 minutter og har ikke marginene på vår side når kampen går mot slutten. Jeg syntes at gutta gjør en heroisk innsats og fighter i 80 minutter. Vi spiller ikke bra de første 15 av 1 omg,men vi klarer jo å utligne og veksler på ledelsen med Kroatia i hele kampen. Vi taper kampen de siste 5 minutttene, blir avblåst for brøyt 2 ganger, og vi tar en hpløs sjangse med ett halv rush som ikke blir til noe når vi leder med 1 mål. Det jeg reagerer på er hvorfor man setter opp Spanske dommere i første Semifinale hvor da Spania spiller semifinalen etter. 

Sixten
SixtenInnlegg: 256
24.01.20 22:40

Förstår inte varför ni är så missnöjda. Det var inte många år sedan vi Sverige såg Norge som en skämtmotståndare i handboll. Nu är ni bättre. Nu är ni världsklass. Men man må ändå respektera motståndaren. Icke håna. Får man pisk så får man acceptera det. Icke komma med bortförklaringar. De är så stygga. De luktar så illa. 

Ni har den bäste spelaren. Icke tvivel om det. Men ta förlusten utan att hitta på bortförklaringar. Kroatia var bättre. Så var det i OL-final 1996 också. Svårt att ta? Ja, verkligen. Icke desto mindre ett faktum.

Xavi7
24.01.20 22:50

Håndballen har seg selv å takke for at vi ikke blir så veldig lei oss for et semifinaletap. Det kan neppe være mer enn 5-6 måneder til neste VM og 12 mnd til neste EM. Inflasjon i mesterkap gjør denne idretten sånn passe interessant

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 23734
24.01.20 22:53

Som vanlig er Norge et nestenlag. Utrolig hvor mange muligheter vi klarte å skusle bort i dag. 

Nightwish
NightwishInnlegg: 2903
24.01.20 22:55
Sixten: Förstår inte varför ni är så missnöjda. Det var inte många år sedan vi Sverige såg Norge som en skämtmotståndare i handboll. Nu är ni bättre. Nu är ni världsklass. Men man må ändå respektera motståndaren. Icke håna. Får man pisk så får man acceptera det. Icke komma med bortförklaringar. De är så stygga. De luktar så illa.

Totalt sett så er jeg ikke misfornøyd med EM, langt i fra. Men å ryke ut på denne måten svir ekstra. Her er det ikke snakk om at Kroatia er bedre. Dette er flaks/uflaks, myntkast eller slantslinring som jeg tror dere kaller det.

Krepsen76
24.01.20 23:00

Nei Norge er ikke noe nesten lag vi har trossalt tatt to VM sølv på rad og kan ta med oss en bronse fra dette mesterskapet. Vi har masse unge spillere som kan spille på landslaget i 10 år til eller mer. 

Cabello
CabelloInnlegg: 5991
24.01.20 23:47
Sixten: Förstår inte varför ni är så missnöjda

Det handler om å vinne. Sixten forstår kanskje ikke det. Han vant jo aldri femmila i Kollen.

TheBaseline
TheBaselineInnlegg: 867
25.01.20 08:22

Hva var det jeg sa. Jeg visste at Norge kom til å tape mot Kroatia.

TheBaseline
25.01.20 08:27
Thecokeman: Som vanlig er Norge et nestenlag. Utrolig hvor mange muligheter vi klarte å skusle bort i dag.

Jepp, jeg påpekte det i et tidligere innlegg. Jeg sa at egentlig har ikke Norge spilt så veldig bra, til tross for seiere. De klarer ikke å holde fokus lenge nok. De spiller bra i 15 min før de har en felles mental kollaps. Det er ikke bra nok mot andre lag som er minst like gode hvis ikke bedre enn Norge. De må holde et bra nivå i 60 min. Kanskje det hadde gått bedre hvis Abelvik Rød og Tønnesen var med. Dessverre er ikke laget like bra uten dem.

TheBaseline
25.01.20 08:30
Xavi7: For ikke så mange år siden var Norge en nobody i internasjonal håndball. Dette laget har nesten gått til topps flere ganger. De er et nestenlag, altså milevis bedre enn forgjengerne. Dette samme laget kommer til å ta steget helt opp, og de kan fort dominere håndball de neste 10 årene.

Enig, mye av det samme som jeg har sagt. Må også minne om at laget er ungt. Sagosen, verdens beste spiller, er i begynnelsen av 20-årene, samme med Abelvik Rød som også er meget godt. Dette laget trenger med erfaring, jo mer de spiller, jo bedre blir de. De har en stor framtid foran seg.

Felix_25
Felix_25Innlegg: 4297
25.01.20 10:21

Det var snakk om marginer. Hadde skuddet til Gøran gått inn, hadde han blitt en helt. Men sånn gikk det ikke. Get over it. Gutta har gjort en fantastisk turnering. Vi har verdens beste håndballspiller i Sander. Vi skal spille om medalje. Og disse gutta er unge, og kan holde på i MANGE år til. 

lavskrika
lavskrikaInnlegg: 834
25.01.20 10:34

Mener det blir feil å skylde på spillerne, dette må Berge ta på sin kappe. En veldig god trener, men er for feig. Bruker de samme spillerne uansett og gjør ikke nødvendige bytter i kampene. Tror vi hadde vunnet EM hvis dette hadde vært bedre, for spillerne er gode nok til det. Men får vi medalje er det selvsagt bra.

(Innlegget ble redigert 25.01.20 10:36)

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 10560
25.01.20 10:54

Sitter med en følelse av at Norge egentlig er det beste laget i EM og da er det selvsagt surt for dem at de ikke får det ut, men semifinale i nok et mesterskap er selvsagt fantastisk bra. Satser på gull neste gang!

Nevi
NeviInnlegg: 8755
25.01.20 11:47

Er ikke i tvil om tiden snart er inne for at Norge kan gå helt til topps. Til og med savnet av Myrhol ble ikke SÅ stort som jeg trodde. Men håper at han er ned til ett evt OL. Og VM om ett år.

Ellers har alle av bakspillerne mange år forran seg. Bergerud har og 10-15 år igjen på toppnivå.

På kantene har vi  har vi gode arvtakerer. Spesielt Bjørnsen må opp ett hakk eller to. Ellers kan vi vel regne med at Gulliksen får en stadig mer sentral rolle i laget.

Hvordan blir nåløyet for å komme seg til OL? Ett dobbeltoppgør mot en motstander? Eller ett gruppespill? Blir Norge seedet noe som gjør at vi møter anntatt noe svakere motstand? Er det kun vinneren av finalen i morgen som er direkte kvalifisert?

Krepsen76
25.01.20 11:58

Vi må igjennom en OL kvalikk som går i Trondheim i April og skal da møte Chile, og Sør-Korea og et Europeisk lag de 2 beste lagene går til OL

Nevi
NeviInnlegg: 8755
25.01.20 12:01

Takk for svar. Under normale omstendigheter bør det kunne gå veien. Fint å ha dette på hjemmebane.

Krepsen76
25.01.20 13:15

Nå etter at kampen i går er glemt håper jeg at vi får se ett helt tent lag i bronse finalen mot Slovenia som viser seg fra sin beste side og slår Slovenia og tar med seg bronsen hjem. Nå må vi ikke glemme at Slovenia er ett godt lag med spillere som Bombac,Blanz,Doronec og Zarabec og i dag tror jeg at Slovenia stiller med alle stjernene sine på banen her blir ikke noen spillere spart hverken på det ene eller andre laget. Håper vi bruker kantene og linjespillerne i dag og at vi kriger i 2 * 30.

Jeg syntes det er leit at vi tapte mot Kroatia etter 80 minutter men all ære til gutta som har gjordt et godt EM og viser at vi er ett topp lag vi spiller en kamp som varer 20 minutter lengere enn det som er vanlig. Vi har et ungt lag og disse gutta kan spille på landslaget i 10 år eller mer fremover vi har ett fremtidslag for å si det sånn,en dag står vi på den øverste pallen med gullet rundt halsen.  Når det gjelder Kroatia så spiller de smart mot Norge de trekker ned tempoet i kampen og spiller ett 5-1 forsvar vi sliter stort med itilegg så spiller de 6 mot 7 i angrep mye og spiller lange angrep hvor det er på nippet til passivt hver gang.  Jeg syntes vi skal være stolte av håndballgutta de kriger og gir ikke opp er desverre maringene som gjør at vi ikke står i finalen.

(Innlegget ble redigert 25.01.20 13:15)

kibby
kibbyInnlegg: 36713
25.01.20 13:23
VivaLV: Det må vel være topp 10 mest spennende idrettsøyeblikk i Norge!!??

Sammen med Norge-Frankrike i VM-finalen i 1999.

Klikk for å gå tilbake til toppen