Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Larvik 2020/2021

NYTT TEMA
Krepsen76

Krepsen76
09.02.21 15:45
kibby: Spørs om hun vil spille 1.divisjon hvis VM er målet? Husker Løke gjorde helomvending.

Hvis Amanda vil spille både VM og OL så går hun nok ikke til Larvik og akkurat nå tror jeg det beste for Amanda er å være i den Tyrkiske klubben også har hun jo enda 1 år igjen av kontrakten med Gyør og da må hun vel kjøpes fri fra kontrakten.

Stracqualursi

Stracqualursi
13.02.21 09:11

Seineste nytt om neste kamp er altså hjemme mot Rælingen 21 februar, vi får se hvor lenge det står....

Men, litt gode nyheter :)

Sofie Løwe har forlenget kontrakten med to år.

"Jonas Borvik Knutsen, Larviks sportslige leder, synes Sofie Løwe har et stort potensial.

– Hun er en lokal spiller, det er bra. Hun har vokst de to siste årene og vi har forventninger til at hun skal vokse enda mer. Vi har tidvis denne sesongen sett hva som bor i henne, for eksempel mot Storhamar, sier han.

Han mener at hovedjobben hennes i årene som kommer vil være å holde prestasjonene lenger av gangen og bli mer stabil.

– Hun har et voldsomt godt skudd og blikk for spillet. Hun kan spille både playmaker og venstreback og har vanvittig mye håndball i seg. Nå gjelder det å ta de neste stegene og komme seg opp på et mer jevnt nivå, så kan hun bli en ordentlig god elitespiller. Det legger vi til rette for at vi skal få til sammen her de neste årene, sier Knutsen.

Med Guro Ramberg, Victoria Solli Berg og Sofie Løwe på nye kontrakter til 2023 sier han at det nok en gang beviser at lokale spillere som leverer over tid får sjansen i Larvik."

edit: litt dobbelposting.

(Innlegget ble redigert 13.02.21 09:11)

Stracqualursi

Stracqualursi
17.02.21 15:44

Litt mer gladnyheter: slo Gjerpen 31-21 i treningskamp nå om tirtsdagen :) https://larvikhk.no/2021/02/16/vant-treningskamp-mot-gjerpen/

Stracqualursi

Stracqualursi
18.02.21 13:10

Eirik Haugdal, trønderen som har trent Fredrikstad de to siste sesongene, overtar som hovedtrener i Larvik Håndballklubb fra neste sesong.

"Han blir heltidsansatt som hovedtrener de tre neste sesongene og starter i jobben 1. juni.

Dagens hovedtrener Are Ruud kommer til å fortsette i en trenerrolle i klubben også neste sesong.

– I år har vi hatt to midlertidige trenere som har delt ansvaret og vi ønsket å få på plass en langsiktig løsning, forklarer sportslig leder Jonas Borvik Knutsen i Larvik Håndballklubb."

En langsiktig løsning, jeg liker det.

Stracqualursi

Stracqualursi
02.03.21 18:10

Vi venter og vi venter. Den 19e februar ble det sagt at det skulle komme beskjed fra forbundet "til uka"...

Jeg frykter enda en sesong som går i dass.

Stracqualursi

Stracqualursi
04.03.21 15:26

Da var kampene mot Aker, Byåsen og Storhamar usatte. Neste er 6e april mot Vipers. Det sier ihvertfal "min Håndball" appen.

Dette kan jo ikke gå bra....

monspons

monspons
04.03.21 18:42

Om serien sluttføres i filler for a redde stumpene er det horribelt for plassering på topp og for de som er i bunn og hadde en reel sjanse for å klare seg... deriblant Larvik.

Felix_25

Felix_25
04.03.21 18:56

Larvik hadde vel en ganske tynn mulighet til å klare seg uansett nå? De lå ganske langt etter. Uansett, tragisk at man nå må ta innover seg at denne sesongen blir kansellert.

Stracqualursi

Stracqualursi
04.03.21 19:15

Uansett om LHK beholder plassen eller rykker ned så er og forblir det en vits om man insisterer på at serien skal spilles klart nå.

Dette påminner mer om seigpining enn noe annet.

Faktaen er at LHK ikke har vært gode nok i de kampene som har blitt spilt og nedrykk er sånn sett ikke ufortjent. De er jo ikke bedre enn hva tabellen sier, selv om vi har sett til tider hva som bor i laget. 

Stracqualursi

Stracqualursi
06.03.21 20:31

Intervju med Sofie Løwe der hun faktiskt sier seg enig med meg. Takk for den Sofie :)

hebbe

hebbe
06.03.21 21:07

Et annet argument er jo at det må være veldig deprimerende for et ungt lag å tape nesten hver neste kamp de spiller.

Bygger jo ikke akkurat selvtillit.

I såfall får man ønske Follo alt vel i Rema1000 ligaen :-)

Stracqualursi

Stracqualursi
06.03.21 21:37

Nja, synes Sofie har en veldig nøktern syn på saken. 

Stracqualursi

Stracqualursi
08.03.21 18:03

Ny episode av podcasten ute, gjest er Anette Sundfær.

Stracqualursi

Stracqualursi
09.03.21 19:45

Trine Bronstad har skrivi på kontrakt for neste sesong.

https://larvikhk.no/2021/03/09/tar-et-ar-til-i-larvik-drakta/

"– Vi er fornøyd med at Trine fortsetter hos oss også neste sesong, sier sportslig leder i Larvik Håndballklubb, Jonas Borvik Knutsen.

– Hun har disse to sesongene hatt en lederrolle i laget, og er i kapteinsteamet. Hun har etter hvert blitt en rutinert spiller, som er viktig for laget og spillet vårt, med ro og blikk for spillet. Nå skal vi sammen jage utvikling i sesongen som kommer, sier han."

kibby

kibby
09.03.21 20:14
Stracqualursi: Trine Bronstad har skrivi på kontrakt for neste sesong.

Siden du vil ha kred for å skrive det først, må du gjerne poste Bronstas forlengelse i overgangstråden :)

Felix_25

Felix_25
10.03.21 14:34

Om LHK spiller i 1.divisjon neste år så har de iallefall et solid mannskap som skal ta seg greit opp igjen. Men da bør de jo kanskje ta noen grep i forhold til å bli oppe, om dette er målet. Tynt på strekplass. Tynt på høyreplass nå som Johansson forsvinner.

Stracqualursi

Stracqualursi
10.03.21 15:26
kibby: Siden du vil ha kred for å skrive det først, må du gjerne poste Bronstas forlengelse i overgangstråden :)

Hehe :) Seriøst, det var ikke så alvorlig ment fra min side da.

Stracqualursi

Stracqualursi
10.03.21 17:14
Felix_25: de jo kanskje ta noen grep i forhold til å bli oppe, om dette er målet. Tynt på strekplass. Tynt på høyreplass nå som Johansson forsvinner.

Er sikker på at Jonas har full kontroll :)

Stracqualursi

Stracqualursi
15.03.21 14:50

"Larvik Håndballklubbs årsmøte utsettes til onsdag 24. mars kl 19:00 og vil bli avholdt digitalt.

Etter at det kom forsterkede smitteverntiltak i Larvik har styret besluttet at årsmøtet skal avholdes digitalt."

Tror ikke på seriestart rundt påske nå, med tanke på nåværende situasjon. Har ikke true på at den kommer å bli noe bedre snart heller. 

Kansellering av sesongen eller avslutte den før halvspilt tror nå....

Stracqualursi

Stracqualursi
17.03.21 15:39
Alle gjenværende kamper som skulle vært spilt i REMA 1000-ligaen og 1. divisjon sesongen 2020-2021, er fjernet fra terminlistene, da kampene uansett ikke vil bli spilt i den rekkefølgen de opprinnelig lå inne med. Norges Håndballforbund vil komme tilbake med mer informasjon rundt avslutningen av seriespillet. Oppstart av kampaktivitet for topphåndballen igjen vil tidligst skje 14. april. https://www.handball.no/nyheter/2020/03/oppdatert-koronainfo/
Stracqualursi

Stracqualursi
17.03.21 16:26

Er det noen som har tro på att resten av sesongen blir av? 

jada-jada

jada-jada
17.03.21 16:34
Stracqualursi: Er det noen som har tro på att resten av sesongen blir av?

Jeg tror løsninge blir halvspilt serie,  det mangler 9 kamper i Rema 1000 på kvinnesiden for å nå dit, og da får man avsluttet på en fornuftig måte med opprykk/nedrykk

kibby

kibby
17.03.21 21:34
jada-jada: Jeg tror løsninge blir halvspilt serie,  det mangler 9 kamper i Rema 1000 på kvinnesiden for å nå dit, og da får man avsluttet på en fornuftig måte med opprykk/nedrykk

Men hva med de som allerede har spilt én kamp for mye, i forhold til halvveis? Lurer på hvordan det skal løses, eventuelt.

Stracqualursi

Stracqualursi
17.03.21 21:43

Er glad det ikke er jeg som skal ta den avgjørelsen.

Felix_25

Felix_25
18.03.21 12:46

Leste at et alternativ i forhold til bunnen av eliteserien og toppen av 1.divisjon er å spille kvalik-kamper. Det høres jo egentlig rettferdig ut for begge parter.

monspons

monspons
18.03.21 20:42

Helt enig i kvalik forslaget, det vil jo da bli nåværende status på laget som er avgjørende.

Stracqualursi

Stracqualursi
22.03.21 21:15

Serien avsluttes etter halvspilt serie og kvalikk på det, om de letter på restriksjonene, etter påske.

Noen jeg heller tviler på. 

Stracqualursi

Stracqualursi
23.03.21 16:44

Her er det som gjelder:

"Follo rykker opp fra 1. divisjon, dermed skal Oppsal, Rælingen og Larvik møte Bærum, Gjerpen og Volda i kvalifisering, slik det ser ut i øyeblikket. Levanger mangler en kamp og kan få lik poengsum som Volda.

Kvalifiseringen for kvinner har planlagt oppstart 23. mai.

Forbundsstyret vil vurdere opprykk og nedrykk på nytt dersom kvalifiseringsspill ikke lar seg gjennomføre."

monspons

monspons
23.03.21 20:45

Viktigste her er jo helt klart at det er nåværende status som avgjør opp og nedrykk, og ikke høsten 2020.. 

Felix_25

Felix_25
25.03.21 09:29

Ny styreleder i LHK, samt gledelige nyheter om positive tall: 

Det har vært en fantastisk reise fra vi tok over. Det har vært to krevende år. Klubben har gjennomgått mange tøffe prosesser, og jeg synes vi har gjort en god jobb. I 2019 leverte vi et overskudd på en million, mens vi i fjor havnet på 1,3 millioner. Nå har klubben lisens og positiv egenkapital i henhold til håndballforbundets krav. Nå ser jeg fram til å jobbe for klubben uten å ha det øverste ansvaret. Det blir fint å gi «pinnen» videre til Jan Thore. Jeg ønsker virkelig han og resten av styret lykke til, sier Marion Eriksen Wold som høstet mange godord på det digitale årsmøtet «live» fra Lovisenlund.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg