Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NM 2020

NYTT TEMA
Felix_25

Felix_25
28.10.20 19:57

Tertnes går på en skikkelig smell mot Fana. 22-27

kibby

kibby
28.10.20 20:04
Felix_25: Tertnes går på en skikkelig smell mot Fana.

Smell og smell. Med halve laget ute med covid-19 var det vel uunngåelig.

(Innlegget ble redigert 28.10.20 20:04)

kibby

kibby
28.10.20 20:05
millus: For noen dårlige kommentatorer på handballtv..

I know. Reagerte på det samme tidlig i høst også :P

millus

millus
28.10.20 20:08

Ja, heilt på tryne de kommentatorene.

millus

millus
28.10.20 20:10

Molde skuffet veldig idag, hadde trodd Vipers skulle fått mere motstand. Moen har mye og jobbe med. 

kibby

kibby
28.10.20 20:33
millus: Molde skuffet veldig idag, hadde trodd Vipers skulle fått mere motstand.

Hyggelig med Løke tilbake :) I rute med tanke på EM (selv om jeg fortsatt stadig hun kun blir med som reserve).

Joey

Joey
28.10.20 21:08
kibby: Smell og smell. Med halve laget ute med covid-19 var det vel uunngåelig.

+ Auberg.

Spillerne var i hvert fall på tribunen, så de er forhåpentligvis klar for kamp igjen til helgen. Men bare å gratulere Fana og Sofie Ege Grønlund stod nok en glimrende kamp. 

kibby

kibby
28.10.20 22:09

Sola - Storhamar 33-28 (!!!!!!!)

Byåsen - Fredrikstad 22-23

Felix_25

Felix_25
28.10.20 22:20

For en 2.omgang av Sola!! Fantastisk :)

millus

millus
28.10.20 22:25

Så deilig at Sola slo laget fra Hamar!!!!! 

Einig

Einig
28.10.20 22:32

Trur at både byåsen/molde/tertnes/Storhamar har nedprioritert NM nå , lurt av dei å prioritere serien pga kamper kjem tett nå.

millus

millus
28.10.20 22:37

Storhamar vil vinne en tittel i år, nå røyk de ut av cupen og har en sjanse mindre til det. Så tror ikke cupen er nedprioritert hos Gabrielsen

Greyjoy

Greyjoy
28.10.20 23:37

Storhamar har så definitivt ikke nedprioritert cupen. Cupen er som millus påpeker én av tre sjanser til å få en tittel i år i tillegg til å være en safe vei til europaspill neste år. Serien klarer de aldri i verden å vinne med det elendige spillet de har vist så langt i sesongen. De er definitivt det mest bipolare laget i Norge, brilliant i 20 minutter av kampene, helt ok i 20 min og ræva i 20 min. Siste sjanse nå er sluttspillet for å få en tittel, det tviler jeg sterkt på.

Og det som er utrolig er at de har dobbel dekning over hele linja, landslagsklasse over hele linja utenom linja faktisk og allikevel klarer de ikke dominere kampene mot langt svakere motstand. Det er noe som ikke stemmer oppe på Hamar.

millus

millus
29.10.20 07:09

Veldig enig med deg. Gabrielsen er en trener som vil vinne noe, så at de røyk ut av cupen igår er en stor skuffelsen for han og alle som holder med Storhamar. Nå så jeg min første Storhamar kamp for året igår og må si jeg ble svært skuffet. For et elendig bunnivå, og som du sier de har landslagsspillere/rekrutter på mange av plassene allikevel varierer de så masse.

SONALBI

SONALBI
29.10.20 08:28

Jeg så kampen og syntes Sola gjorde sin beste 2. omgang i år. De har lite å bytte på, men de som er i Sola spiller bra og de blør for drakta. Herlig å se at de ikke gir seg. Storhamar sliter bakover, spesielt når de to som vokter målet ikke stoler på forsvar og satser feil vei hver gang. Trist, fordi forrige året var det en veldig god duo. 

Vil også nevne savnet av Mia Svele noen som har nevnt det i tidligere tråder her, hun scoret ikke mange mål, men var regissør på alt som foregikk fremover. Enkerud er ikke i nærheten og eller ei Tolbring. Hvis man så Storhamar ifjor så var det Enkerud, Svele og Jakobsen på slutten av sesongen. Det fungerte også bra med Nestaker, Svele og Enkerud. Syntes det er synd at hun dro til Danmark og det har svekket Storhamar både fremover og bakover. Hun er bunnsolid i forsvar også. 

Kan også være greit at Storhamar fikk en reality check, nå må de heve seg og ofte kommer det noe godt ut av det :) 

Uansett, gøy med flere lag som kan kjempe om en finalebillett i NM, så må man vel håpe at Sola ikke trekker Vipers slik at finalen, kan bli spennende i mer enn 10 min. Jeg håper også Sola vil by Storhamar til kamp om 2. plassen i serien. 

Felix_25

Felix_25
29.10.20 11:36

Storhamar er skarpe når det først sitter. Nå er jo ikke Nestaker eller Hovden tilbake på topp nivå enda, men spesielt Nestaker tar nye skritt hver dag. Venn er også veldig passiv i forhold til det man vet hun kan. Maja Jacobsen er meget stabil, men det holder ikke når resten svinger enormt. Verken Tollbring eller Enkerud besitter håndballhodet til Svele så det vil nok ta tid før tomrommet etter henne er borte.

Gløden man så i Sola i 2.omgang er beundringsverdig. Hørtes ut som det var det dobbelte på tribunen også. Topp stemning! :) 

Sola er ekstremt sårbare for skader, fordi bak førstesekseren er det tynt. Så jeg håper Stegavik rullerer fint når det er matcher mot svakere lag. Holder det til medalje i serien og cupfinale? Kanskje. Hadde vært gøy for hele regionen. 

(Innlegget ble redigert 29.10.20 11:37)

Felix_25

Felix_25
29.10.20 11:41

Trodde virkelig Bak skulle bli en scoringsmaskin for Molde slik hun holdt på for noen år tilbake i Gjerpen. Men det har ikke satt seg enda, samtidig som hun har veldig begrenset med spilletid. Samme kan sies som Christensen. To solide jenter, som man vet er av landslagskaliber når det sitter, men som nå stort sett varmer benken. 

Rivas Toft er skummel men hjelpes så mye bom hun har også. Det samme gjelder Anniken Obaidli. Begge to har ubegrenset tillit virker det som også. Løken er skadet igjen? Molde har en solid sisteskanse i Stangvik. Så god som hun er nå har jeg aldri sett henne. Molde kan takke henne for mye hittil i sesongen. 

millus

millus
29.10.20 12:16

Semifinalene er trukket:

Vipers-Fana

Fredrikstad - Sola

Krepsen76

Krepsen76
29.10.20 13:00

Kjempe 2 omgang av Sola mot Storhamar i går bra og tøft forsvarspill samtidig så er det flyt i angrepet til Sola. God kamp av linjespillerne til Sola også Marta Barka som gjør en solid jobb i forsvaret til Sola. God Coaching av Steffen Stegavik også. 

Duverden73

Duverden73
29.10.20 14:25
Felix_25: To solide jenter

Både Bak og Christensen har spilt minimalt for klubber de har vært i det seneste året, så de er vel fortsatt rimelig rustne, selv om potensialet er der. Særlig Christensen synes jeg er en skygge av seg selv.

Einig

Einig
29.10.20 19:00

Tore Johansen er rasande på Norges håndballforbund,  står i bergens avisen er ei betalings sida, får ikkje lest den ,lure på hva han er rasande på.

(Innlegget ble redigert 29.10.20 19:03)

helge65

helge65
29.10.20 19:04
Einig: Tore Johansen er rasande på Norges håndballforbund,  står i bergens avisen er ei betalings sida, får ikkje lest den ,lure på hva han er rasande på.

– Forbundet har gjort oss helt sjanseløse i denne situasjonen. Bare det siste døgnet har vi fått tre ulike beskjeder om når spillerne som har vært koronasyke kan komme tilbake. De (NHF) har vært helt umulige å forholde seg til, raser Johannessen. 

– I tillegg avslår de søknaden vår både skriftlig og muntlig om å få utsatt denne kampen. Noe som i mine øyne hadde vært en helt naturlig ting å gjøre i den situasjonen vi er i. Det er fire dager siden vi kom ut av karantenen, og vi har hatt fire treningsøkter på tre uker, fortsetter han. 

LES OGSÅ Ut av karantene lørdag – spiller kamp søndag – Deres egen feil!

Johannessen får ingen støtte fra Erlend Lyssand. Fana-treneren ble faktisk lettere forbannet da han fikk høre at Tertnes ønsket å utsette kampen. 

– Det var Tertnes selv som valgte å dra til Romania. Det gjorde de selv om mange, meg selv inkludert, mente det var galskap. Tertnes er i den situasjonen de er i på grunn av et dårlig valg fra deres side. Det hadde blitt helt feil om det skulle gå ut over andre lag, sier Lyssand. 

For det er den famøse europacup-turen alt bunner ut i. Flere av de norske lagene valgte å stå over årets europacup, men ikke Tertnes. 

Rettelse: BA har i torsdagens papiravis skrevet at de fleste lagene i Norge har takket nei til europacup. Det stemmer ikke. To lag; Haslum og Arendal, har meldt pass, mens et tredje lag, Byåsen, ønsker å trekke seg.

– Er det ikke litt deres egen feil at dere havnet i denne situasjonen, Johannessen?

– Selvfølgelig har vi skyld i dette, vi også. Vi vurderte mye frem og tilbake om vi skulle dra eller ikke, men signalene vi fikk fra forbundet var så gode at vi valgte å dra. Forbundet sa da at hvis det skulle oppstå en situasjon, så skulle det ikke gå utover ting her hjemme, forklarer Johannessen. 

– Men det er akkurat det som har skjedd, og nå står vi her med skjegget i postkassen. Hadde vi visst at det var på denne måten ting skulle bli, så hadde vi aldri reist. Aldri, tordner Tertnes-treneren. 

BA har vært i kontakt med Norges Håndballforbund, som er blitt gjort oppmerksom på kritikken fra Tore Johannessen.

– Norges Håndballforbund så ingen mulighet til at denne kampen kunne utsettes uten at dette ville få negative konsekvenser for andre lag, og den videre avviklingen av så vel eliteserieserien og norgesmesterskapet, skriver kommunikasjonsansvarlig, Kirsten Birkeland, i en e-post til BA.

Greyjoy

Greyjoy
29.10.20 19:19

For det første tror jeg man skal være forsiktig med å utsette kamper, kan bli en fryktelig travel vårsesong. I tillegg vil jeg påstå at samtlige lag får ta ansvar for de valgene de tar i en så uoversiktlig situasjon som vi nå er i. Rådene i dag kan være endret i morgen. Ja det er kjipt for Tertnes og ja det er godt mulig NHF ikke var flinke nok til å forklare konsekvensene men altså, ikke surv når dere selv valgte å reise til Romania slik ståa er.

kibby

kibby
29.10.20 20:19

Hva hvis spillerne hadde blitt smittet i Norge? Hva hadde skjedd da? Jeg tror ikke man bør fordele skyld. Ingen ønsker å bli syke eller måtte utsette kamper. Lag som har fått omgangssyke tidligere har da også fått utsatt kamper. Her syns jeg NHF bommer.

Da regner jeg med det er likhet for loven. Neste gang noen blir smittet i en kamp i eliteserien «valgte» de jo å spille den. Så da regner jeg med samme regler gjelder for alle.

Greyjoy

Greyjoy
29.10.20 21:11

Jeg regner med at det samme vil skje da ja. Hvis ikke blir det hyklersk fra NHF og da skal jeg også reagere, men inntil så skjer forholder jeg meg til de realitetene vi har i dag.

Cohen

Cohen
30.10.20 10:52
millus: For noen dårlige kommentatorer på handballtv..

Ja, de kommentatorene er et kapittel for seg selv - direkte feilopplysninger og generelt dårlig kunnskap på feltet hos noen av dem. Godt gjort å kalle Norges mest kjente strekspiller feil navn en hel kamp. 

kibby

kibby
11.11.20 19:33

Pause:

Vipers - Fana 17-11

Interessant å følge med på EM-spillerne, og især Eriksson (eneste målvakt i dagens tropp) - ikke tatt all verden og Aune - ikke like skuddsikker som hun pleier å være (1 mål/3 skudd). Løke og Næs Andersen best hos Vipers så langt.

Fana spiller tidvis smart og god håndball i etablert angrep, og henger overraskende godt følge enn så lenge. Celine Solstad imponerte med gode skudd.

millus

millus
11.11.20 19:38

Katrine Lunde er med så de har keeper på benken. 

kibby

kibby
11.11.20 19:43
millus: Katrine Lunde er med så de har keeper på benken.

Hun ble ikke ropt opp i lagoppstillingen under presentasjonen, og må i så fall skrives på etter hvert.

(Innlegget ble redigert 11.11.20 19:43)

kibby

kibby
11.11.20 19:56

18-16!

Fana er virkelig med nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg