Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor bra er norsk ishockey?

NYTT TEMA
TorKristian_1

TorKristian_1
20.06.06 14:54
Utmerker den norske ishockey serien seg ellers i verden? eller er det som å sammenlikne Tippeligaen med Premier league ?
trygveseb

trygveseb
22.06.06 11:03
Storhamar har ihvertfall slått Djurgården to år på rad i treningskamper, og sluppet inn kun 1 puck! Eller så har vel ikke norsk klubb hockey så veldig mye å vise til.
Brigel

Brigel
22.06.06 11:43
Og Storhamar kom ikke en gang til finalen i sist sesong.....:-)
BenTexas

BenTexas
22.06.06 19:05
Norsk hockey er en bakgårdsliga i forhold til de fleste andre ligaene.
Tom_Hagen

Tom_Hagen
22.06.06 19:10
Siden hockey går mye fotere enn fotball, sier det seg selv at det er lettere å se forskjell på spillere. Lettere å se forskjell både resultatmessig og spillemessig hvis Färjestad hadde spilt mot Manglerud Star, enn om Chelsea skulle spilt mot Tromsø. Tromsø hadde kanskje tapt med 2-0 eller 3-0, mens Färjestad hadde rundtspilt M/S og trolig vunnet minst 10-0. I fotball kan man henge på i en hel kamp. Tromsø er gode nok til å henge med delvist mot chelsa siden tempoet ikke er fysisk mulig å bli større. I hockey er tempoet mye høyere. Manglerud star henger kanskje med de første 10-15min, men tilslutt orker de ikke å jage mer og de blir slitne. Da renner målene inn.

Så det er et hav forskjell på norsk eliteserie og NHL som er den beste ligaen.
newport

newport
26.06.06 22:56
Terningkast 2 vil jeg si. Der NHL er 6.
MiEsperanza

MiEsperanza
27.06.06 00:26
Norsk Hockey er ikke bra. Det er ingen som kan få meg til å si at Tippeligaen er MYE dårligere enn PL-lagene. Men norsk Hockey har ingenting.

MyHope

Valek90

Valek90
04.07.06 03:21
Norsk hockey er ikke viden kjent i Europa, eller verden for den saks skyld. Men etter min mening har norsk hockey bedret seg betraktelig i løpet av de siste årene. Serien er blitt mye jevnere, man trekker til seg større profiler fra utlandet, og utviklinga av unge spillere er blitt mye bedre.

Man er en A\B-nasjon, og kan ta det permanente steget opp blant de store om man bygger flere ishaller rundt om i landet, gir forbundet og klubbene mer penger, mer TV-dekning osv...

De 8 beste lagene i UPC-ligaen hadde nok klart seg greit i Allsvenskan, i Elitserien hadde man fått juling. Men det skal ikke mye til for å heve seg enda litt til...
stibek

stibek
06.07.06 20:28
norsk hockey er ikke bra nok.....
Valek90

Valek90
08.07.06 07:48
For det første så kommer det jo helt an på hva du sammenligner med...

For det andre så er det tullball å si at norsk hockey ikke har blitt bedre de siste årene. Men at man fremdeles har en lang vei å gå, det skal jeg ikke nekte for.
stibek

stibek
08.07.06 13:57
å vi blir ikke bedre på sikt med å gjøre slik som enga gjorde ifjor, kjøpe ei gullrekke til nyttår.. nå vet jeg det gjelder mange andre klubber å--

mmn det går da oppover
Tom_Hagen

Tom_Hagen
09.07.06 17:54
Norsk hockey har blitt veldig mye bedre de siste årene. Det går rett vei.
FiveTimes

FiveTimes
09.07.06 18:45
Tema: Hvor bra er norsk ishockey?

Ligger nok på nedre sjiktet.

Har enkel spillere som hevder seg i toppen i europa, men den Norske serien er generelt altfor dårlig til å hevde seg.
dragon-fan

dragon-fan
09.07.06 23:17
Norsk hockey har nok litt igjen i forhold til Sverige. Men og kjøpe gull rekker til nytt år som noen lag pleier og gjøre {(her lukter det slum hockey) Enga} gjør jo ikke at det blir bedre eller da. Men det skjer mye med det norske serie systemet nå og det kommer en god del nye spillere også, så vi får se når sesongen starter. Jeg tror på the dobbel til de gule og blå i år!!!!!

Valek90

Valek90
11.07.06 02:38
Derfor er det bra at klubbene nå går seriøst inn for å kutte ned på antall utlendinger, og heller satse på norske spillere.
stibek

stibek
11.07.06 11:37
hjelper lite det, da dem fortsatt kjøper ei gullrekke av utlendinger,, slikt har skjedd siden tidnes morgen
trygveseb

trygveseb
11.07.06 18:19
En ting som ihvertfall er helt sikkert, er at det satses mye mere på yngre spillere nå enn før. Man trener mere, norsk hockey har fått ett løft de siste 3-4 åra hvor serien har blitt mange hakk bedre enn den har vært før. Håper denne trenden fortsetter.
dragon-fan

dragon-fan
11.07.06 21:06
Det håper vel de fleste hockey frelste, men er jo synd at unge gutter legger skøytene på hylla! Men man blir vel lei kansje?
Det som også er med på og løfte norsk hockey er jo A-VM spill.
Det norsk hockey trenger nå er litt mere medie omtale og at de også om mulig sender en kamp i uken eller noe i den duren. Mulig innteressen blir større og da vil bredden vokse med den med åra!
Tror nå jeg i hvertfall!!!!

Evig gul
og blå
Venter på
bøtta i år
Klikk for å gå tilbake til toppen