Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TIK fikk ikke lisens

NYTT TEMA
elbarca86

elbarca86
20.07.06 19:56
jaha... kan ikke si jeg er sjokkert... klubben er jo en vandrende gjeldslave...
elbarca86

elbarca86
20.07.06 20:01
spillerflukt nå da.... muligheter for de andre klubbene.... inge stokvik(?) har jo signa for Comet for en uke siden.
stibek

stibek
20.07.06 20:07
var vel ikke mange klare eller tror jeg, de fleste venta for å se an sit
stibek

stibek
20.07.06 20:09
Duane Harmer, og Frank Gunnar Dahl, Joakim Wiberg, Bjørn Olsen jr, Henrik Solberg

dette iflg tik.no
elbarca86

elbarca86
20.07.06 20:11
den hjemmesiden var jo like dårlig som klubbens økonomi.....

noen som har oversikt over hvilke spillere som er i klubben?

Vil gjerne ha Håvard Mathisen Bøe tilbake til Sparta, og Sparta har jo uttalt at hvis det kommer en spiller til, så er det en norsk back...
Thomsen

Thomsen
20.07.06 20:11
Jeg har inntrykk av at de har slitt økonomisk i mange år, synes i hvert fall at det hele tiden har dukket opp nyheter om manglende lønnsutbetalinger, gjeld og slikt. Trist for byen. Det var artig å ha et hockeylag her.
quentez

quentez
20.07.06 20:12
"Det er stor optimisme i TIK når det gjelder lisensen. Alle signal fra forbundet tyder på at det fortsatt blir UPC-ligaspill på TIK denne sesongen."

Sakset fra TIK.no. Tipper noen er skuffet - forståelig nok. Synd for hockeyen dette.
dragons100

dragons100
20.07.06 20:15
Bare trist.... Rett og slett.

Egentlig en skandale dette, uten at jeg sier hva som er skandalen. TIK eller degraderinga... Begge deler?
elbarca86

elbarca86
20.07.06 20:19
synes ikke degraderingen er en skandale, TIK har jo slitt med dette i meget lang tid og når man da budsjetterer med underskudd i millionklassen og i tillegg har negativ egenkapital.
De økonomisk ansvarlige i klubben de siste årene derimot, de er en skandale.

Synd for hockyen men kan ikke si jeg har så mye i mot dette. Sparta fikk samme behandling tidlig på 90-tallet også. Det er viktig at klubbene drives sunt, også på den økonomiske parten.
stibek

stibek
20.07.06 21:05
da har jeg fått vite at dem heller legger ned tik enn 2div spill
Pelota

Pelota
20.07.06 22:28
Forferdelig synd for hockey i Norge dette, hvor det blir mye mindre geografisk spredning. Synd for Trondheim by også. Dette er et stort tap for de med interesse for denne sporten, ikke minst for breddeidretten.

Hvordan blir det med ishallene i byen nå? Skal de bare forfalle? Vil det bli satset på seniornivå i byen likevel? Rosenborg Hockey? Astor? Hva tror dere?
uman

uman
20.07.06 23:46
Bra at de straffer TIK, men synd at de samtidig straffer Trondheim og norsk hockey, norsk hockey trenger Trondheim i toppdivisjonen.
Destruktor

Destruktor
21.07.06 01:59
Vil tro at Rosenborg nå vil få seg en del nye karer, og at det på litt sikt kan bli et nytt storlag.......uansett er dette kjedelige greier, men dette har norsk hockey påført seg selv. Jakten på bra resultater og "bøtta" har ført til en haug av dyre utlendinger, og det ser aldri ut til å ta slutt.

Ja ja........hva nå med MS? Tar de sjansen? Har de beholdt gutta fra i fjor, eller har det vært folkevandring fra dem til furuset?....som det pleier å være når de tar heisen annenhvert år?

....noen som forresten vet hvordan det står til med Pål Erik Glomsås etter kreft-dritten i vinter? Er han igang for fullt igjen? Og hva skjer nå....går han tilbake til Bergen, eller er det andre UPC lag på gang for gutten fra skogen.....litt utenfor Vinger?
Valek90

Valek90
21.07.06 02:26
Bare å håpe at Rosenborg tar over, og blir det nye UPC-laget fra Trondheim i fremtiden, i alle fall om de velger å legge ned TIK.
Men jeg trodde faktisk at TIK ville klare seg, siden de jo hadde tegnet en del bra sponsorkontrakter i det siste, og næringslivet viste tegn til å støtte de økonomisk.

Og enda verre, så virker det som om vi får drabantbylaget M\S i stedet denne sesongen....JIPPI....uff, da vil jeg heller ha Gjøvik som visstnok skulle få tilbudet om M\S skulle si nei.

Glomsaas er forøvrig trener for Bergen i 1.divisjon. Husker ikke i farta om han er spillende trener eller ikke...
TommyLee32

TommyLee32
21.07.06 02:31
Helt utrolig at ikke Trondheim er i stand til å stable et skikkelig hockey lag på bena, eller skøyta kanskje er mere dekkende å skrive.

Dette tyder på at vi i barteland fremdeles er en gjeng med bønder som ikke har forstått hvordan toppidrett skal drives.

Synd for alle talentene i byen som trenger noen forbilder å se opp til.
FiveTimes

FiveTimes
21.07.06 03:32
Og dermed fikk de andre klubbene atskillig billigere reise budsjett. Enes død, andres brød, er det vel noe som heter.

FT som regner med at Elverum stiller i eliteserien i 2015
* * * * *

"I don`t care, I`m here to win the Tour!"
Floyd Landis etter en av tidenes råeste monster utbrudd
Valek90

Valek90
21.07.06 03:40
Reiseutgifter til tross, jeg drar heller til Leangen for å se TIK - Stjernen enn til Manglerudhallen for å se M\S - Stjernen.
pfnorken

pfnorken
21.07.06 04:28
Nu er det jubel i hockey norge, ingen trenger å reise over fjellet lengre.Det har jo vært et mareritt for Oslo lagene og dommerne i alle år:Med dagens styring har ikke norsk hockey en sjangse internasjonalt.Har hørt flotte ord i 15år om utvidelse av hockeynorge men med representanter i styrene fra klubbene son helst vil ta trikken til bortekampene vil vi aldri komme videre.Eneste mulighet for framgang er å få med hele landet og tenk vålerenga hva det vil koste å dra til foreksempel Tromsø å spille kamp.Nei jeg er sikker på at dere vil sørge for at det aldri vil skje.Slakt ikke ildsjelene i Tik la de heller få en medalje som har holdt ut så lenge til tross for norges(oslos) ishockeyforbund.
Thomsen

Thomsen
21.07.06 12:12
På adressa.no står det at TIK ikke har gitt opp, de har redusert gjelden og fått bedre kontroll på dn gjelden som er igjen. Dette er dog kun ifølge TIK selv, det står ikke noe om hva forbundet måtte mene.

http://www.adressa.no/sport/article691085.ece
Thomsen

Thomsen
21.07.06 12:21
Når jeg tenker etter, så er det jo slike økonomiske skippertak som har berget TIK sesong etter sesong. Veldig trist hvis de må ned i 2. div, men er det kanskje på tide at de må ta konsekvensene av å ikke ha skikk på økonomien? Hvilke muligheter har de uansett for å stille et slagkraftig lag til UPC-ligaen når økonomen er så svak?
stibek

stibek
21.07.06 16:35
TIK har ikke fått innvilget sin klubblisens – media fikk tilsendt pressemelding om dette i går etter at NIHFs Forbundsstyre hadde ferdigbehandlet saken i sitt møte. Tilbud om plass i UPC-ligaen har gått til MS, dernest til Gjøvik.

Med vennlig hilsen

Norges Ishockeyforbund

Grethe-E. Fjeldstad

konsulent serier

epost gef@hockey.no

tlf 21029639 /mob. 414 69 870
FiveTimes

FiveTimes
22.07.06 21:18
Valek90 skrev:
Reiseutgifter til tross, jeg drar heller til Leangen for å se TIK - Stjernen enn til Manglerudhallen for å se M\S - Stjernen.

Sier vel litt om deg som fan da...
elbarca86

elbarca86
22.07.06 22:32
FiveTimes skrev:
Valek90 skrev:

*** ja ikke sant ---- det er jo Sparta som er laget :-)
Valek90

Valek90
24.07.06 07:54
FiveTimes skrev:
Valek90 skrev:

----------------------------------------------------

Det sier litt om meg som fan ja. Jeg vil heller se tette og spennende oppgjør mot TIK, enn "kom-og-hent-poengene-kamper" mot et av mange drabantbylag i Oslo. Men for all del, får M\S plassen så ser jeg selvsagt matchene mot dem også.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg