Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hasek...

NYTT TEMA
Chiruru

Chiruru
02.08.06 12:08
Den lokale Red Wings fansen gråter også...men ikke av glede. Virker som det er fullt opprør i Hockeytown over at Ken Holland har signert Hasek for et år. Når noen til og med begynner å mumle om at det ville vært bedre å signere Manny...Da skjønner man at fansen mener dette dreier seg mer om den minste av to onder...Manny gjorde seg særdeles upopulær når han offentlig gikk ut og sa at han var god nok til å være starter og var ikke interessert i å være 2.goalie. Er han fremdeles kontraktløs?

Personlig håper jeg bare Hasek holder seg skadefri...
stibek

stibek
02.08.06 12:29
er det no rart de gråter? han er rævva og skadeforfulgt, men som tro avs fan sitter jeg å ler godt av dette her=)
StevieY

StevieY
02.08.06 12:37
Trodde ikke mine egne øyne når jeg leste dette på tekst-TV i går... :-/
Chiruru

Chiruru
02.08.06 13:15
Vel, tro dem. Hasek er HELT sikkert tilbake i Hockeytown.
Bingaman06

Bingaman06
02.08.06 13:41
hmmmm....Hva er kilden på at lokalfans gråter?
Som lidenskapelig fan, og aktiv deltager på deres offisiele forum, så har jeg ikke sett noe til den panikkartede reaksjon som du beskriver...hmmm?

Selv er jeg enig med deg at det er veldig opp til om han holder seg skadefri eller ei, som er nøkkelsen til suksess. Han er i mine øyne uten tvil god nok, men spørsmålet er om lysken er 100 eller ei?

Personlig vil jeg til slutt spørre deg Chiruru, og dere andre, om hva dere mener om Legace? Jeg mener han er god nok, og ikke hovedgrunnen til at vi tapte mot Oilers nå i vår.

Vennlig hilsen
Erik Massimo

Bingaman2006.com
StevieY

StevieY
02.08.06 13:50
Jeg mener Legace ikke er god nok.

Jeg synes det var fortjent når han endelig nå fikk en real sjanse, men utifra det jeg så og leste var han for svak mot Oilers. Ser på han som en solid og ok keeper, men han mangler det lille ekstra mtp. matchvinnerredninger. Det er ikke det at han slipper inn mye tabber, men han tar bare ikke nok skudd til å være en skikkelig toppmålvakt. Man vinner rett og slett ikke SC med Manny Legace som førstemålvakt.

Det er mitt inntrykk hvertfall.
Chiruru

Chiruru
02.08.06 14:20
Hei Erik

Vel, diskusjonene paa www.redwingsworld.com er ikke saerlig lystig lesing etter min mening. Saa klart er det frykten for Haseks skader som er gjengangsbekymringen, men det florerer ogsaa med diverse kritiske kommentarer om hans kvaliteter som maalvakt. Opplagt var Hasek en av de aller beste maalvaktene, men kanskje han ikke er det naa lenger... Jeg stiller meg avventede til det hele. Har i utgangspunktet ikke noe i mot Hasek, men han begynner jo aa dra paa aarene han og. Som Steve Yzerman har han slitt med mange skader de siste aarene.

Naar det gjelder Manny, innroemmer jeg gjerne at jeg ikke er noen stor fan...da foretrekker jeg faktisk Ossie. Problemet med begge de maalvaktene er etter min mening, at de er for ustabile. De kan vaere knallbra, men de kan ogsaa vaere uakseptabelt daarlige. Men jeg gir ikke Manny eller Ossie skylden for at vi tapte mot Oilers, selv om de ogsaa kunne ha spilt bedre. Manny dro fra Red Wings for egen maskin da han gikk ut offentlig og krevde plassen som 1.goalie. Ellers vil jeg tro Ken Holland hadde forsoekt aa beholde han som et godt 2.alternativ.

Tapet mot Oilers var vel heller et...hm...lagtap... Red Wings har vel rett og slett opparbeidet seg en aldri saa liten sluttspillssperre de siste aarene og vi klarer liksom ikke aa spille vaart beste naar blekkspruten henger over hodet paa oss... Hvor mye Yzermans skade hadde med tapet aa gjoere er det jo umulig aa si, men jeg ser ikke bort i fra at det ogsaa spilte en rolle. Noen kritikere sier at vi rett og slett ikke er bedre og at grunnen til at vi gjoer det saa bra i regular season er at vi spiller i en svak serie...det er jeg uenig i. Jeg mener bestemt at vi er et av de aller beste lagene. Eller har vaert i hvert fall...de kommende sesongene med et noedvendig generasjonsskifte blir spennende.
pesico

pesico
02.08.06 23:58
Prøver å melde meg inn på redwingsworld.com. Har et VISA kort og kortet ble nektet. Har handlet på internett før og jeg vet det er nok penger på det.

Billing Zipcode? Et felt jeg ikke har skrevet noe i. Hva betyr det?

Edit: Glem det. Presterte å skrive feil måned:p
Chiruru

Chiruru
03.08.06 11:16
Saa naa gikk det bra?
pesico

pesico
03.08.06 11:45
Chiruru skrev:
Saa naa gikk det bra?

Har blitt medlem nå ja:) Heter Pesico der også, men har ikke skrevet noe enda. Er spent på hvordan dette Stadionkameraet blir under kamper.
Chiruru

Chiruru
03.08.06 12:15
Ikke ha for store forhaapninger til live camera. Det funket ikke forrige sesong. Men noe som funket bra var chat'en under kampene. Aa hoere paa nhlradio og samtidig diskutere spillet med fansen var moro. Steve Yzermans diskusjon er ...kremt...overveldende dominert at jenter som synes han er guds gave...ja, jeg innroemmer at han ikke er saa verst ;o), men lag-diskusjonene synes jeg stort sett er bra!

Velkommen til RedWingsWorld.....
pesico

pesico
03.08.06 12:20
Takk for det:) Jaja, står at de jobber hardt med Joe Louis Arena for å få det til, men har kanskje stått sånn en lang stund. Høres artig ut med livechat i tillegg til NHL-radio.
Chiruru

Chiruru
03.08.06 16:55
Jeg håper det web cameraet er oppe og går neste sesong, selv om jeg antagelig ikke har god nok internet-kobling til å få særlig glede ut av det.

Livechat'en anbefaler jeg, men kun når det er kamp, ellers er det veldig stille. Som sagt lag-diskusjonen er bra.

Kanskje vi møtes i nattens mulm og mørke på chat'en utover høsten :o)
pesico

pesico
03.08.06 21:06
Fare for det. Har du samme nick der også eller?
Chiruru

Chiruru
03.08.06 22:50
Nei, Pesico! På RedWingsWorld bruker jeg mitt virkelige navn...det er bare for være litt anonym på bloggen at jeg bruker Chiruru som nick :o) Noe sier meg at jeg er enkel å finne...jeg tror jeg er den eneste norske jenta i 'klubben'... :o)
stibek

stibek
04.08.06 00:29
Chiruru skrev:
jeg tror jeg er den eneste norske jenta i 'klubben'... :o)
------------------
WOW a hockeychick;)
Chiruru

Chiruru
04.08.06 00:40
Jepp, hockey chick det er jeg, men er jeg er ingen puck bunny... ;o)
Er jeg eneste jenta på diskusjonen her også?
Chiruru

Chiruru
04.08.06 01:23
Avs fan??! Akk ja...noen må vel være det også... ;o)

Lest dette?

Sports Illustrated has ranked Hockey's Embarrassing Moments in the post-expansion (Original 6) era and guess what made the list??

6. Patrick Roy's hotdog save on Steve Yzerman in the 2002 playoffs. The Avalanche stopper held up the puck to taunt the Red Wings' star, only to see it pop out of his mitt and into the net. Colorado lost the game and the series to the eventual Cup champs.

Men det var tider det...de kampene kommer jeg aldri til å glemme. Med målvaktsfighter på midtbanen og tut og kjør... :o) Med de nye reglene har jo alt blitt så sivilisert... :o)
pesico

pesico
04.08.06 01:54
http://www.youtube.com/watch?v=vG4hGcHF7rE&search=Patrick%20Roy

Her er link til video av denne flotte episoden:)
Chiruru

Chiruru
04.08.06 08:56
Ja, jeg kikket på den i går kveld. Det målet er jeg temmelig sikker på at jeg husker, så den kampen gikk kanskje på Canal Plus? Det er en god del fine Red Wings mål på You Tube, og til og med Yzerman som slåss! Det tror jeg han bare gjorde en eneste gang...han slo fra seg, men han vant vel ikke... ;o)

Men Patrick Roy var litt av en goalie da...det skal han ha. Fargerik fyr med temperamentet i orden... :o)
StevieY

StevieY
04.08.06 11:18
Ble mange sene kvelder i militæret den sesongen. Husker godt denne episoden, men tror ikke jeg så den live. Fantastisk episode uansett.
Chiruru

Chiruru
04.08.06 11:31
Ja, og hvilken sesong det var!! ;o) Selv om foerste SC paa 42 aar var ennaa herligere. Jeg opparbeidet personlig hat mot Roy, Lemieux og Foppa...Sakic gaar det liksom ikke an aa hate... han respekterte selv om han helt klart spilte paa feil gang. :o)

Det kan tenkes jeg saa det maalet i et highlight program, jeg husker ikke helt...men naar jeg saa det paa You Tube i gaar kjente jeg det igjen...
stibek

stibek
04.08.06 20:00
Chiruru skrev:
Jepp, hockey chick det er jeg, men er jeg er ingen puck bunny... ;o)
--------------------------
å;(
sirsirsir

sirsirsir
11.08.06 12:26
Avs fan??! Akk ja...noen må vel være det også... ;o)

Lest dette?

Sports Illustrated has ranked Hockey's Embarrassing Moments in the post-expansion (Original 6) era and guess what made the list??

6. Patrick Roy's hotdog save on Steve Yzerman in the 2002 playoffs. The Avalanche stopper held up the puck to taunt the Red Wings' star, only to see it pop out of his mitt and into the net. Colorado lost the game and the series to the eventual Cup champs.

Var Haseks tiltak da han skulle sloss med Roy på samme lista? Da han tråkket på en kølle og tryna? Var minst like tåpelig det...
Som Roy sa etterpå "I think he tried to prove something, but I have no idea what it was..."

Det er forresten vakkert å se hvordan Ken Holland fullstendig har mistet grepet når han nå faktisk har et budsjett å forholde seg til.
Hasek har jo som vi vet lysker av silkepapir, og han har ikke spilt en kamp etter All star break siden 2002
Chiruru

Chiruru
15.08.06 21:13
Hei Sirsirsir!

Ja, jeg er ingen stor Hasek fan selv jeg, så hvis du håpet å provosere, må du nok forsøke med annen ammo. Og jeg startet også en tråd her på vgdiskusjonen for en stund siden hvor jeg spurte om akkurat det samme angående Ken Holland. Jeg er enig med deg i at det virker han sliter nå som salary cap'en er innført.

Når det gjelder hele lista med Hockey's Lowest Moments kommer den her:

1. Steve Smith firing the puck off Grant Fuhr into his own net in the 1986 playoffs against hated rival Calgary, ultimately denying the Edmonton Oilers five straight Stanley Cups.

2. John Spano "buying" the New York Islanders in 1997 for $168 million US. When it was revealed that the Dallas businessman had no money, he received jail time, while the league got a hard lesson in due diligence.

3. Marty McSorley and Todd Bertuzzi, for their cheap shots heard around the hockey world.

4. Bob Clarke's bizarre rant against cancer-stricken Philadelphia Flyers coach Roger Neilson in 2001.

5. The cancellation of the 2004-05 season.

7. The Boston Garden blackout in the 1988 Cup final. With Bruins fans fumbling their way home in the dark, the game was moved to Edmonton where the Oilers won the Cup.

8. Mel Bridgman got his wires crossed and made two ineligible selections at the 1992 expansion draft, setting the Ottawa Senators on a rocky road to respectability.

9. Angry at losing a 1988 playoff game, Jim Schoenfeld invited referee Don Koharski to "have another doughnut" on national TV. When Schoeny tacked "you fat pig" on the end of the sentence, the NHL suspended the coach. The Devils went to court to reinstate him, prompting the officials to stage a one-day strike.

10. With victory over the Montreal Canadiens in sight in the '79 playoffs, Don Cherry lost track of his Bruins bench. The too-many-men penalty allowed the Habs back in and they went all the way to a fourth championship.

Den er kopiert fra:
http://slam.canoe.ca/Slam/Hockey/NHL/2006/08/03/1716954-sun.html

sirsirsir

sirsirsir
15.08.06 21:40
Provosere? Hvorfor det? Det var bare min oppriktige mening
Chiruru

Chiruru
16.08.06 08:12
God morgen, Sirsirsir! Vel da er vi jo helt enige faktisk...bortsett fra at jeg så klart ikke synes det er 'vakkert' at Kenny sliter med salary cap'en da...jeg er og forblir en WingNut tross alt :o)...Men jeg er ikke den eneste fan'en som biter negler og er en smule bekymret med tanke på de kommende sesongene. :o) Husker du noen av episodene på topp ti-lista? Personlig tror jeg kanskje jeg husker nr 1, men er ikke helt sikker.

Nå skal jeg på safari. Riktig god helg!
BenTexas

BenTexas
16.08.06 12:46
Tenker på nummer tre på lista. Det var selvsagt veldig stygge forseelser, men har faktisk sett mange ting som er klart værre i NHL tidligere. Det som gjorde Bertuzzi-saken så spesiel var at Moore fikk nakkebrudd, og måtte legge opp.

McSorleys kølleslag i trynet på Brashear har det dog vært dusinvis før av i NHL, og mange av dem mye styggere.
sirsirsir

sirsirsir
16.08.06 12:47
Chiruru skrev:
God morgen, Sirsirsir! Vel da er vi jo helt enige faktisk...bortsett fra at jeg så klart ikke synes det er 'vakkert' at Kenny sliter med salary cap'en da...jeg er og forblir en WingNut tross alt :o)...

Hehe, vi er enige, til tross for at vi sitter på hver side av bordet. Jeg misliker Red Wings sterkt :o)
BenTexas

BenTexas
16.08.06 12:49
Her er for øvrig McSorleys køllesving.

http://www.youtube.com/watch?v=h-sSoF40e30
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg