Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spillestiler i hockey? (hockey-novise spør)

NYTT TEMA
amaterasu

amaterasu
04.08.06 23:56
Litt nysgjerrig, siden jeg overhodet ikke har peiling på ishockey. Er det slik at forskjellige land står for forskjellige spillestiler, slik som i fotballen?
I så fall, hva kjennetegner f.eks. amerikansk, kanadisk, svensk, finsk og russisk hockey? Og hva slags spillestil har Norge?
Chiruru

Chiruru
05.08.06 14:18
Hei

Jeg tror nok forskjellene i spillestil var stoerre tidligere. I dag er alle A-lagene i ishockey dominert av NHL-spillere som spiller sammen det meste av aaret. Dette er min personlige mening...Men jeg vil si at amerikansk og canadisk hockey pleide aa vaere mer fysisk enn f.eks. russisk. Naar det gjelder Tre Kronor og de finske loevene har vel de to lagene mer eller mindre lik stil. I NHL kunne det virke som spillestilen til en viss grad ble bestemt ut fra hvilken nasjonaliteter som dominerte paa laget. Red Wings hadde f.eks. en periode et veldig sterkt russisk innslag, og spillet deres var ogsaa mer russisk med lange pasninger og mindre direkte kroppskontakt. Men som sagt, jeg vil si at forskjellene i spillestil blir mindre og midre.

Har Norge egentlig en spillestil...? Hmmm...
Mafiakødd

Mafiakødd
05.08.06 14:19
Er forskjellige spillestiler ja..noen er kjappe, mens andre er mer treige og fysiske.. eller kjappe og fysiske osv... Syns Norge har en slags blanding mellom alt egentlig..
Men den beste hockeyen ser du i NHL..Usa/Canda der de beste spillerne i verden holder til.

Southampton FC!
Wolfmaster

Wolfmaster
06.08.06 02:02
Russerne spiller teknisk hockey, usa/canada mer crash the net og fysisk hockey, sverige/finland spiller tja.. en blanding av teknisk og fysisk hockey. norge spiller bakpåhockey, litt drillo stil. ;)
Chiruru

Chiruru
06.08.06 08:52
Ja....eller 'lemp'n inn og haap paa det beste'-hockey...uansett...vi kan vel konkludere med at det ikke funker saa bra... :o/
trygveseb

trygveseb
07.08.06 17:28
Finland skiller seg ut ifra Sverige, mye kjappere og rett på mål hockey ifra finnene. Sverige spillere mere fysisk enn Finland, som har små kjappe tekniske spillere.
BenTexas

BenTexas
07.08.06 22:04
Tsjekkia og Slovakia er de to kontringsekspertene i verden. Robust defensiv oppstilling, og lynhurtige vinger som peiser på som f. når pucken er gjenvunnet.
MarkMessier

MarkMessier
09.08.06 00:49
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:52)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg