Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Drøying av tid. + litt annet dømming.

NYTT TEMA
dragons100

dragons100
24.08.06 22:21
Foran årets sesong i hockey så strammes det veldig mye inn når det gjelder dømmingen.

Den såkalte nulltoloransen er kommet. Hektinger, holderinger, osv skal slåes knallhardt ned på.

Hvordan kommer dette til å gå? Og får vi bare PP spill i årets sesong?

En annen ting. Har lest litt på apd om situasjoner, der en spiller skyter. Men den går over pleksi. Også får spilleren 2 min for drøying av tid.

Det er søren meg helt utrolig.

Dommerne bare rister på hodet, de vet jo selv hvor utrolig dumt det her er.

Og hvordan kan man drøye tid i en idrett som hockey. Klokka stoppes jo likevel.
elbarca86

elbarca86
24.08.06 22:35
var selv på en treningskamp i dag mellom Sparta og Comet, der fikk man erfare regelen om pucken over pleksi...to ganger fikk Sparta utvisninger i offensiv sone for dette, den ene gangen ble pucken lempet ned i vantet fra blå, men gikk over. Den andre gangen spilte Sparta 5 mot 3 og man la opp et skuddläge men pucken gikk over pleksi, dermed utvisning. Idiotisk, som om man prøvde å drøye tid med to mann mer på isen.

Denne regelen skulle vært begrenset til å lempe pucken over pleksi i def. sone eller justert tilbake slik den var.

Når det gjelder nulltoleransen, så må jeg si jeg liker det. Det kommer til bli mye PP i år så lenge ikke spillerne klarer å tilvenne seg dette.

"Og hvordan kan man drøye tid i en idrett som hockey. Klokka stoppes jo likevel."
***eneste er at man kan bytte mannskap hvis laget har vært ute på isen lenge.
dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 00:27
Jeg er enig i at det virker utrolig idiotisk og få 2min får å skyte pucken over vantet, er det med vilje kan jeg til nød forstå det, men når man skyter hender det jo ofte at den treffer andre køller på veien og fyker over plksiglasset. Det blir for dumt og gi utvisninger for noe sånt, rett og slett latterlig
Valek90

Valek90
26.08.06 00:41
At dømminga og reglene har blitt mye strengere foran denne sesongen har jeg ingen problemer med, men det er tydelig at dommerne sliter med å holde seg på en jevn linje. I de treningskampene jeg har sett har det ført til mye frustrasjon hos spillere på begge lag. Så personlig mener jeg at enten bør dommerne legge seg på en jevn linje, eller gjeninnføre de gamle reglene.
dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 00:44
Problemet med og holde en jevn linje har alltid vært der og vil alltid være der. Tror ikke vi blir kvitt det problemet noen gang. Det er synd at der er så stor forskjell på gode og dårlige dommere!
Valek90

Valek90
26.08.06 00:48
Men hvorfor skal det være så stor forskjell på dommerne her til lands? Og ingen i dommerstanden kan egentlig skryte av å være en god dommer spør du meg, men det er nå min mening da.
Men vi hører jo titt og ofte om at dommerne har vært på kurs, men det ser jo liksom ikke ut til å hjelpe....

Til slutt så kan det jo nesten avskrekke gode utenlandske spillere og trenere til å komme til Norge.
Å sette en null-toleranse er helt greit, da får teknikerne mer rom til å briljere og det kan bli mer mål og underholdning. Men det er da en viss forskjell mellom å vise null-toleranse og å blåse i stykker kampene.
dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 01:03
Er ikke så mange gode dommere her i Norge nei, men vi har jo noen som holder någenlunde god standard.

Det værste er når en dommer avgjør og ødelegger en kamp med for mye vissvass blåsing
Valek90

Valek90
26.08.06 01:04
Ja, det er det jeg er redd for. At flere kamper bare skal bli blåst rett i stykker.
dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 01:19
Du som er Sparta fan så har vi kansje felles kjente... Jeg kjenner nestlederen for Sparta supporter klubb.
Valek90

Valek90
26.08.06 01:20
dragon-fan skrev:
Du som er Sparta fan så har vi kansje felles kjente... Jeg kjenner nestlederen for Sparta supporter klubb.
---------------------------------

Herregud, nei!!!! Oh, the shame!!!

Her heier vi da på Stjernen! :)
dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 01:26
Okay, står Sarpsborg på profilen så jeg regnet med Sparta. Hva gjør du i Sarpsborg da HEHE

Sorry for den, var ikke meningen og fornærme deg
Valek90

Valek90
26.08.06 01:29
Dessverre vokst opp i smurfeby jeg....hehe...men er et spørsmål om tid før jeg flytter 17 kilometer unna da :).

Ikke fornærmet, jeg må bare løpe i dusjen og skrubbe meg ren etter å ha blitt kalt smurfesupporter, hehe...

Nei, her er det Stjernen for alle penga.
elbarca86

elbarca86
26.08.06 01:30
Sparta herover :)

dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 01:33
Laaaaangt unna for meg skjønner jeg. Storhamar her. Liggervel litt i nicket også ;-)
Valek90

Valek90
26.08.06 01:34
elbarca86 skrev:
Sparta herover :)
-----------------------

17 kilometer feil vei :)
elbarca86

elbarca86
26.08.06 01:34
0 kilometer feil vei :) Right on track...
Valek90

Valek90
26.08.06 01:35
dragon-fan skrev:
Laaaaangt unna for meg skjønner jeg. Storhamar her. Liggervel litt i nicket også ;-)
-----------------------

Jeg trodde Stjernen lå i nicket mitt også. Trodde alle visste hvem Oldrich Valek var jeg :)
Valek90

Valek90
26.08.06 01:36
elbarca86 skrev:
0 kilometer feil vei :) Right on track...
-----------------------

Vel, skal være glad for en ting i alle fall. At vi begge er i UPC-ligaen. Vi har jo Norges beste lokaloppgjør, uansett idrett egentlig :)
elbarca86

elbarca86
26.08.06 01:37
lokaloppgjørene er morro ja, men ikke alltid etter kampen :)

Valek90

Valek90
26.08.06 01:39
elbarca86 skrev:
lokaloppgjørene er morro ja, men ikke alltid etter kampen :)
-----------------------

Nei, det er sant, hehe. Ikke alltid, men forhåpentligvis ofte for meg :)
dragon-fan

dragon-fan
26.08.06 11:47
Valek90 skrev:
dragon-fan skrev:
-----------------------

Jeg trodde Stjernen lå i nicket mitt også. Trodde alle visste hvem Oldrich Valek var jeg :)

Tenkte ikke på det, så bare hvor du var bosatt...
BenTexas

BenTexas
26.08.06 15:26
Vi MÅ jo bare følge den internasjonale trenden med nulltolleranse i serien. Dette vil smitte over på landslaget. Vi så jo tendenser til dette i årets A-VM.
Dpla

Dpla
27.08.06 16:13
dragon-fan skrev:
"Er ikke så mange gode dommere her i Norge nei, men vi har jo noen som holder någenlunde god standard. "

NOEN?!

Vi har to som er gode (Hansen/Johnsen), en som er høy på pæra (Edvartsen) og en haug høns!

DpLA
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg