Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

## New Jersey Devils 2006/2007 ##

NYTT TEMA
Kingzizou

Kingzizou
07.10.06 18:09
Lager en egen tråd får mitt favorittlag i NHL, trur det er få andre her på forumet som er devils fan, men kanskje det dukker opp en eller annen :)

En meget god start på sesong inatt med 4-0 mot Stanley Cup vinnerne fra ifjor, Hurricanes.

Brodeur står igjen en prikkfri kamp og har en også en del sjuke redninger. Det som eg synst var mest positivt var at sjølv uten at dei noen av dei tre på EGG-linja var opp mot sitt vanlige igår so sto andre fram og gjor en god kamp. Tenker da spesiellt på Parise. Kan bli en meget god spiller denne sesongen for Devils.

Har en god følelse får Devils i år, at vi kommer til sluttspele føler eg er bortimot garantert med det mannskape som er no. Og med Brodeur og EGG linja i form pluss Langenbrunner og Parise i angrepet, kan vi komme riktig langt i årets sesong.
Jagr88

Jagr88
07.10.06 20:37
Jeg trodde du var Montreal eller LA kings fan jeg.. hmm.. New Jersey Devils er lag nr 2 for meg i nhl sammen med nashville predators. Men favorittlaget mitt er fortsatt cats.

Patrick Elias er konge.
Kingzizou

Kingzizou
07.10.06 22:41
Jagr88 skrev:
Jeg trodde du var Montreal eller LA kings fan jeg.. hmm.. New Jersey Devils er lag nr 2 for meg i nhl sammen med nashville predators. Men favorittlaget mitt er fortsatt cats.

Patrick Elias er konge.

---Har vertfall aldri vært Montreal fan, Montreal er et av dei lagene eg veit absolutt minst om i NHL, så hvor du får det fra aner vertfall ikkje eg.

Har Kings som en klar 2er, fordi eg ofte er i Los Angeles og har fått sett en god del kamper på Staples Center.

Men Devils har vært mitt lag en god del år no, siden et av dei første NHL spillene på PC :) hehe.

Og ja, Patrik Elias er definitivt konge.
Kingzizou

Kingzizou
12.10.06 22:04
Ikveld er det tv-sendt kamp mellom NJ Devils - Toronto ML. Blir artig å sjå Devils kamp igjen :) Og eg har nattevakt så det passa heilt utmerket med en NHL kamp, da går natta så mykje raskare :)

Sjølv om Toronto har begynnt bra med bare 1tap på dei 4 første, so føle eg meg ganske sikker på at Devils skal ta dette heime på CAA.
Blir artig dette her :)

Andre som skal se kamp inatt?
Jagr88

Jagr88
12.10.06 22:06
har rikke kanal + :( satser på at NJ tar denne, men Toronto har startet bra.. slått Ottawa 6-0 og Florida 2-1 blandt annet.. skal bli bra og gjevn denne kampen..

tips: 5-3 til NJ.. wild guess..
pesico

pesico
12.10.06 22:17
Er Detroit fan, men ser alle kamper jeg har tid til. Så skal se kampen i natt. Lykke til:)
Jagr88

Jagr88
12.10.06 22:31
Detroit trasha jo Pheonix i natt med 9-2. Grattis.. Gretzy kan ikke være mye fornøyd med det..
pesico

pesico
12.10.06 22:58
Satt å fulgte med på online rapporten og det var jo helt sinnsykt.
Kingzizou

Kingzizou
13.10.06 07:17
Du verden får en kamp det vart. Etter en litt småkjedelig 1.periode med 1-1, slo det skikkelig til i 2.periode. 6mål i løpet av dei første 10minutta av 2.periode.
Toronto gjekk til 3.periode med en 6-3 leeing, men i siste periode var det duket får Gionta show. Med hattrick sørget han får 6-6 og overtime. Siste målet kom bare 48sekunder før slutt.
Ingen mål i overtime og Devils vinner kampen på shootout :)

Skulle gjerne hatt alle poenge i denne kampen, men etter 2.periode er eg berre glad det vart poeng. Sinnsyk kamp vertfall :)

Må gi litt av skylda på Brodeur inatt faktisk, han var direkte svak i 2.periode. Og slapp inn 5mål på 11skudd. Heldigvis er dette meget uvanlig kost fra den ellers så sikre sisteskansen.
Kingzizou

Kingzizou
07.01.07 21:52
Da har Devils spelt 41kamper og er halvvegs i årets sesong, så det er på tide å oppdatere denne tråden som har vært lite aktiv, føler eg er ganske aleine om å følgje Devils her inne så vil ikkje plage folk med å ha denne tråden på framsida heile tida  hehe.

Men uansett, litt blanda følelsar for Devils sin sesong så langt.

Meget fornøgd med at vi leder Atlantic Division noelunde komfortabelt, men er faktisk litt irretert at vi ikkje har greidd å riste av oss Rangers og Penguins enda, føler vi har hatt mange sjansar til det og er fortsett langt frå sikker på at vi tar Division i år.

Slik ser tabellen ut pr. dags dato:

Gm W L Ol P
New Jersey Devils 41 24 13 4 52
New York Rangers 43 22 17 4 48
Pittsburgh Penguins 39 18 15 6 42
New York Islanders 41 19 19 3 41
Philadelphia Flyers 41 11 26 4 26

Rangers kan fort få ein ny winning streak, noe dei allereie er i gang med akkurat no. Pittsburgh er alltid farlige med Crosby, og Islanders har vært kanongod heime i det siste med De Pietro i spissen. Så som sagt, føler meg ikkje trygt.

Devils har vel ikkje akkurat imponert meg denne sesongen, og føler grunnen til at vi faktisk leder er veeeeldig mykje takket være Martin Brodeur, som har storspilt i den siste tida, og har eine og aleine ordna poeng.

Spesielt EGG linja har skuffa i år, Elias har mest poeng med 39 (16-23) på 40 kamper så langt, og det bør være minimum får Devils kaptein og store stjerne. Gionta og Gomez har 33 og 31. Får all del ingen dårlige tall dette her, men dette er store stjerner som absolutt bør minimum ligge på dette nivået.

Sesongen hittil største positive overrasking får min del er utan tvil Zach Parise, ungguten som er inne i sin 2.sesong og har allereie 1poeng meir midtvegs i sesongen enn han hadde i heile fjor med sine 33poeng. Og har i den siste tida vært svært viktig får Devils og skåra noen verkelig vakre mål.

110 skåra mål på 41 kamper er for dårlig,(bare Flyers, Blue Jackets, Blues, Coyotes og Canucks dårligare) og dette er absolutt et forbetrings potensial. Mens 100 mål imot på 41 kamper er meget sterkt, (bare Detroit betre) og den kan vel dessverre bare bli verre.

Men for all del, sesongen hittil har vært betre enn fjorårets, da vi med ein 10kamper sigersrekke med nød og neppe kom oss til playoff. I år er det tross alt veldig mykje som skal gå galt får at det raknar. Men med tanke på at Elias var så lenge ute i fjor, og at han har vært med i heile år, føler eg at laget heilt klart har et gir til inne.

Men kjære god la Martin Brodeur gå heile sesongen skadefri.
Kingzizou

Kingzizou
08.01.07 00:00
Sterk bortesiger over Montreal ikveld, 3-0. Brodeur sin 7 shot out denne sesongen og det er mest i NHL. Skuddstatistikken 37-28 i favør Devils er meget sterkt på Centre Bell i Montreal.

Meget imponert av denne sigeren her, eg frykta egentlig et tap her. Håpe denne gode trenden fortsetter no da og at Penguins taper seinare mot Tampa :)
BenTexas

BenTexas
08.01.07 00:49
Devils imponerer med sitt defensive spill, og ikke minst fantastiske Brodeur. Men samtidig må jeg si at det er det kjedeligste laget å se på. Skjønner at du som fan ikke bryr deg døyten - det hadde nok ikke jeg gjort heller. Men det er ikke akkurat underholdende ishockey Devils spiller.

Kan se ut som om Brodeur kommer til å slette de flestemålvaktsrekorder hvis han fortsetter slik. Et par-tre sesonger til kan være nok. Herlig fyr!
Kingzizou

Kingzizou
08.01.07 00:59
Eg forstår godt at du sier det. Og eg er heilt enig, har ikkje sett mange Devils kamper i år fordi dei ikkje går så ofte på tv her.
Men det er sikkert like greit, for dei kampane eg har sett har dei spelt både kjedelig og dårlig, og tapt.

113-100 (bare Vancouver som er meir målfattige) snakker jo får seg sjølv, ingen tvil om det. Men så lenge det fungerer og vi vinner klager ikkje eg :)

Men Devils har meir å gå på framover på isen uten tvil.

Detroit og New Jersey har begge vært kjedelige i år, men begge gjør det jo veldig bra. Bare synd for Detroit at Nashville herjer i år.

Brodeur har vært heilt enorm i år, og visst han kan holde formen i play off i år kan Devils gå langt. Spesielt visst angripe begynner å produsere.
Kingzizou

Kingzizou
13.01.07 05:24
En deilig seier inatt som satt langt inne. 28sekunder i 3.periode snudde kampen fra 1-0 Atlanta til 2-1 New Jersey. Og det holdt seg heilt inn.

Fortjent sjølv om Atlanta var svært nært skåring til tider, og det samme var New Jersey men Atlanta sine sjanser var nok farligere. Men to meget gode keepere holdt begge lag inne i kampen.

Igjen spiller Devils meget bra i forsvar. Martin er tilbake og spiller meget bra, Brodeur er som vanlig god, sjølv om han idag rotet det voldsomt til i 1.periode med 2 unødvendige penalties som ga Atlanta 5 mot 3.

Devils sliter fortsatt i angrep, lite oppfinsomhet og Elias virker ikkje i form desverre. Men blir igjen reddet av to sterke PP-linjer.

Oppe på 2.plass i Eastern no likt poeng med Atlanta på 56, men veldig tett og 7poeng bak suverene Buffalo.
Kingzizou

Kingzizou
14.01.07 04:05
Ny siger inatt for Devils mot divisjon rival New York Islanders.

Igjen lite mål og to gode målvakter i Brodeur(som vanlig) og DiPietro.

Bittert at Satan skåra 2sekund før slutt slik at Islanders plukka opp 1 poeng. Men må likevel vær fornøgd med siger og 2poeng til Devils i en vanskelig bortekamp :)
PunkRocker

PunkRocker
14.01.07 05:45
Grattis med ny seier. NJ er vel det laget i Atlantic Division jeg har mest sympati for utenom Penguins såklart;)
Kingzizou

Kingzizou
14.01.07 06:08
Hjertelig takk får det, føler det samme for Penguins og håper virkelig dei greier play off plass. Men sjølvsagt bare så lenge dei holder seg langt bak Devils :)
Jagr88

Jagr88
15.01.07 00:52
Skal støtte opp litt i din tråd også :) Devils er et meget bra lag, bitter å slippe inn mål 0,7 sekunder før slutt. Men dere vant uansett, men det hjalp ikke oss (Cats) så mye at dere gav 'landers ett poeng.
Kingzizou

Kingzizou
17.01.07 04:01
Enda en kjedelig 2poenger til Devils inatt. Men denne smakte ekstra godt ettersom det var rival New York Rangers som ble slått 1-0.

Brodeur igjen i storform og sin 8ande shutout får sesongen med 26 redninger.

Devils kan virkelig bli farlige på slutten av sesongen og i en eventuell play off visst angripe begynner å sitte meir og vi blir meir effektive. Da kan det bli en artig vår får oss få som er Devils fan :)
MacYstaas

MacYstaas
17.01.07 16:31
Sjelden Rangers er involvert i 1-0 kamper. Ingen bombe at det er NJ som står for "bragden"
Kingzizou

Kingzizou
17.01.07 21:14
Hehe...Nope, vi spiller kjedelig men det fungerer :) Men grur meg til den dagen Brodeur velger å legge opp. Dette spillet hadde aldri vært effektivt uten Brodeur.
MacYstaas

MacYstaas
19.01.07 00:00
Synes faktisk det er litt gøy å se NJ spille, men det har Brodeur mesteparten av æren for. Fascinerende at keeperen kan være den mest underholdende spilleren på et lag...
Kingzizou

Kingzizou
19.01.07 00:31
Bra noen andre enn meg synst det da :)

Inatt er det en vanskelig kamp mot formsterke Tampa Bay. Som blir sendt på NASN :)

Frykter at Lecavalier og St.Louis har det som skal til for å lure Brodeur ikveld. Så vi er nok veldig avhengig av å få til noen meir framover enn det vi har gjort i det siste. Så litt skeptisk foran nattens kamp egentlig.

Brodeur leder forøvrig alle Goaltender stats før nattens kamper. Hyll Hyll!! :)
Kingzizou

Kingzizou
19.01.07 04:57
Bittert poengtap mot Lightning inatt etter at Tampa Bay vant på shootout. Brad Richards kampens store spiller med 2mål + den avgjørande straffen.

Jevn kamp der det fort kunne bikket begge veier. Men med tanke på at Lightning faktisk hadde 5 stangtreff så var det vel ingenting å si på at dei tok med seg begge poenga.

Brodeur med en heilt normal kveld i buret, og framover fungerer det fortsatt ikkje heilt for Devils. Forsvarspelet var det igjen ingenting å klage på, sjølv om det første målet kom pga litt dårlig timing med byttene.

Elias skuffer meg igjen desverre :( Han virker ikkje i form for tiden, idag skulle han ha ordnet uavgjort etter 3 straffer. Han finta Holmqvist heilt vekk og hadde berre å putte pucken i mål, men greier merkelig nok å misse. Har vært mykje slikt fra Elias i år desverre, får håpe ting snur seg snart. Trur han trenger sårt å få bygget opp litt sjølvtillit no.
Kingzizou

Kingzizou
20.01.07 21:58
Jess, enormt viktig at vi fekk begge poenga mot Flyers ikveld. Men dei satt langt inne etter at vi måtte heilt til shootout. Ikkje imponerande heime mot ligaens desidert dårligaste lag.
Men skal også nevnast at Niittymaki spelte stort ikveld, mens Brodeur igjen var heilt ordinær.

Rangers tapte :) Så kan vi jo håpe på at Toronto stjeler vertfall 1poeng seinare ikveld da, siden eg har litt sanse får Penguins kan dei får min del få 1poeng :)
Kingzizou

Kingzizou
27.01.07 05:47
Da var vi tilbake i NHL hverdagen igjen etter ei veke med All stars. Det er tydelig at Brodeur vertfall ikkje har mista noe av den glimrande forma si i løpet av veka.
28 redninger og Shutout igjen inatt mot sterke Tampa Bay med 2 All stars i 1.rekka og som i tillegg er(var) toppskårer i NHL.

Fortsatt ikkje imponerande framover og ein heilt typisk Devils siger med 1 mål på 24skudd pluss et empty net mål på slutten.

Herlig med en imponerende 2-0 siger borte mot Tampa Bay etter pausen no. Føler at Play off plassen er garantert no, so er det bare å håpe at forsvare og Brodeur fortsetter storspelet inn i Play offen so kan dette bli skikkelig artig til våren :)
PunkRocker

PunkRocker
27.01.07 17:03
Brodeur er rimelig syk for tiden!
Blir ikke overraskende en viktig brikke for Devils i playoffen. Med han i samme for i playoffen, kan jeg ikke skjønne annet enn at NJ kan komme til finalen.
Kingzizou

Kingzizou
28.01.07 05:41
Ja, formen til Brodeur har vært heilt vanvittig.

Fekk seg derimot en liten støkk inatt med 3mål imot. Men likevel, 28saves er langt fra dårlig og noen alvorlig greier.

Et tap som eg egentlig venta på no, borte mot Florida er ingen enkel kamp så dette er greit.

Men no får vi bare håpe det ikkje blir en losing streak og at vi er tilbake på vinnersporet så snart så mulig. Har 2 vanskelige bortekamper no før heime mot Buffalo :/
Kingzizou

Kingzizou
02.02.07 04:42
Tilbake på vinnersporet igjen inatt mot Flyers. Satt langt inne sigeren etter 5-5 ved full tid, men Lukowich avgjorde 50sekund før shootout til 6-5 og 2 viktige poeng.

Merkelig hvordan no når vi slipper inn 5 greier vi også å skåre 5. Slik var det sist mot Atlanta også, vi slipper inn 4, men greier å skåre 4. Mens når Brodeur står glimrende og slipper inn 0 til 2 skårer vi aldri meir enn maks 3.

Virker som laget skårer når dei er nødt, og vi blir uhyre sjeldent overspelt og vi henger som regel med heilt til slutten. Og like sjeldent greier vi å avgjøre kamper med å skåre og dra ifra når forsvare og Brodeur fungerer glimrende. Litt merkelig igrunn.

Er sikker på når forsvaret og Brodeur begynner å fungere som normalt igjen(noe eg virkelig håper skjer) slutter vi å putte så mykje.
PunkRocker

PunkRocker
02.02.07 10:32
Har som jeg sikkert har nevnt en kompis som er die-hard NJ fan, og kommuniserte med ham over msn i natt mens kampene pågikk. Han var ikke like imponert over Brodeur de siste kampene, og mente han kunne ha godt av noe hvile - så han ikke er helt utkjørt til PlayOffen.
Clemmensen er vel ikke noe å rope hurra over, men han klarer neppe ødelegge såpass at de mister plassen i Play Off, og om NJ skal ha sjangs til å vinne er de avhengige av en topp skjerpet Brodeur i 100% form!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg