Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva synes du om slåssing i NHL?

NYTT TEMA
VG Nett

VG Nett
24.10.06 12:10
I NHL blir slåsskamper viet stor oppmerksomhet av både publikum og media, og i natt havnet en nordmann i søkelyset: Ole Kristian Tollefsen gikk i kamp med Mark Smith da Columbus Blue Jackets møtte San Jose Sharks.

Hva synes du om slåssing i NHL? Burde det vært forbudt? Synes du dommerne og ligaens regler lar det gå for langt?
Marauder2001

Marauder2001
24.10.06 12:18
Neida.. Bare litt uskyldig morro.

Idrett uten kroppskontakt er fryktelig kjedelig i lengden.

Og alle vet at fansen innerst inne liker det når en av deres spillere setter en av motstandereme på plass. En av grunnene til at f.eks. Cantona og Keane kommer til å huskes lenge etter at navn som van Nistleroy er glemt.

Marauder
- Don't hate me just because I'm better than you -
Discoedvard

Discoedvard
24.10.06 12:22
Dette hører med til ishockey, det gir også middelmådige spillere også bli litt "famus".

Dette er tradisjon og kultur fra NHL.
Destruktor

Destruktor
24.10.06 12:27
Ja....nå som endelig en nordmann har blitt dratt inn i en nevedans så syns jeg jaggu det er på tide å forby slåssing i NHL! Send dem i fengsel!!!

2+10, liten disp. og 3 mnd. på illseng!!!
Discoedvard

Discoedvard
24.10.06 12:31
Destruktor skrev:
Ja....nå som endelig en nordmann har blitt dratt inn i en nevedans
-------

Rettelse Shampo danset også en runde uten hansker mener jeg å huske:) Men mulig det var mer lugging!
vaughanfan

vaughanfan
24.10.06 12:56
Kunne da vertfall lagt ut filmen i steden for en kjedelig bilde !

Her er den http://video.google.com/videoplay?docid=2172019674773236440&q=tollefsen&hl=en nice!
BananMathisen

BananMathisen
24.10.06 13:00
Forbud vil ikke få bort slåssing.Men en viss form for testing av IQ og sosiale antenner burde innføres. Beklageligvis ville det nok ført til at Norge kun hadde kanskje ett lag å stille. Neida, ikke så alvorlig....litt action må tåles i en slik sport.

elbarca86

elbarca86
24.10.06 13:14
Slåssing i NHL og hockey generelt er "part of the game".
RFriday

RFriday
24.10.06 13:41
I NHL er det jo ingenting som skaper så mye liv på tribunene som slåsskamper - selv ikke mål!! Dette er "part of the game"!

-----------------------------
FFK og Reading FC
jullemon

jullemon
24.10.06 13:42
Ble stolt av å se den der!
Herlig...
Christopher_3

Christopher_3
24.10.06 13:45
Destruktor vet ikke hva ishochey er som klandrer folk som slåss.
De som ikke liker den slags må se hva ishochey er, det er nemlig definert som en kampsport. Ishockeyspillere er ikke interessert i pucken når de skal forsvare målet sitt mot en angriper. De tar mannen og ikke pucken. Og slåssinga er en integrert del av kampene - det kan faktisk ha stor innvirkning på utfallet, fordi det laget som taper ofte får seg en psykisk knekk. Slutt å forlange fengsel for folk som driver med en kampsport - da skulle både boksere og judoutøvere være fengslet!!!
EspenFe

EspenFe
24.10.06 13:45
Smith ble jo knust av Tollefsen der, syk kjapp han var.
StevieY

StevieY
24.10.06 13:46
Du forsvarer oppfatningen av en gjennomsnittlig hockeyspiller. Hørt om ironi?
nudie

nudie
24.10.06 13:46
GOD STEMNING!!!

Tollefsen viste litt vikingkraft..

Dette hører med!
Gentile

Gentile
24.10.06 13:51
Kjempebra at Tollefsen setter seg i respekt.
Men er det ikke noe strengere i NHL nå enn det var før? Og færre enforcere?

Det som er latterlig her er at norske pripne besserwissere skal fortelle
amerikanerne og canadierne hvordan deres idrett skal være... Med også de sedvanlige "Huff, i utlandet har de t.o.m alkoholreklame! Nei og nei! Og i utlandet har de andre ideer enn oss! Forby! Forby! Nå bør ikke NHL vises på norsk tv lenger! Akkurat som boksing var forbudt på tv før og! Tenk på signaleffekten og hvilke forbilder som presenteres!" (Hehe, for å overdrive litt...)

NHL-spillerne respekterer (som regel...) europeiske hockeyregler når de spiller her eller er her med landslagene...så får også vi respektere hvordan de har det der!

Go Tollefsen!
Destruktor

Destruktor
24.10.06 14:12
Christopher_3 skrev:
Destruktor vet ikke hva ishochey er som klandrer folk som slåss.
De som ikke liker den slags må se hva ishochey er, det er nemlig definert som en kampsport. Ishockeyspillere er ikke interessert i pucken når de skal forsvare målet sitt mot en angriper. De tar mannen og ikke pucken. Og slåssinga er en integrert del av kampene - det kan faktisk ha stor innvirkning på utfallet, fordi det laget som taper ofte får seg en psykisk knekk. Slutt å forlange fengsel for folk som driver med en kampsport - da skulle både boksere og judoutøvere være fengslet!!!
---------------------

Ironi er no dritt ;-)

.....enda godt det lurte deg til å registrere deg på VGD.....Velkommen :-)
Destruktor

Destruktor
24.10.06 14:16
vaughanfan skrev:
Kunne da vertfall lagt ut filmen i steden for en kjedelig bilde !

Her er den http://video.google.com/videoplay?docid=2172019674773236440&q=tollefsen&hl=en nice!
-----------------------------

Steike.....han fikk jo inn et par bra karameller der gitt :-)

.....ikke greie å ha med å gjøre disse Nesbuene!!
Destruktor

Destruktor
24.10.06 14:18
Discoedvard skrev:

Rettelse Shampo danset også en runde uten hansker mener jeg å huske:) Men mulig det var mer lugging!
------------------

Kan ikke se for meg at det var noe mer en vennskaplig kos og klemz på Shampo egentlig ;-)
22acacia

22acacia
24.10.06 14:21
Der kom intressen for NHL.. Rett og slett en serie gode slag,målrettet vold ikke bare armslenging.
spursallover

spursallover
24.10.06 14:53
Destruktor skrev:
".....ikke greie å ha med å gjøre disse Nesbuene!!"

Nei, det gjelder å passe seg :-)
Abu

Abu
24.10.06 15:09

Boom boom boom,bang bang bang, herlig kommentator. Kult å se han slå ifra seg, der borte på andre siden av vanndammen..

stjernen91

stjernen91
24.10.06 15:50
Helt enig ;)

Hadde man gjordt det mer lov å sloss i Norge oxo ville det vært mange flere på tribunene:D
vemo72

vemo72
24.10.06 15:51
Har ikke greie på ishockey, men ærlig talt! Dette er voksne mennesker og det kalles da idrett? Syns jeg ser storøyde 7-åringer som er med pappa på kamp. Ikke noe jeg hadde valgt som familieunderholdning, da det strider imot mine prinsipper om konflikthåndtering og hva idrett er. Men, hver sin lyst!
Abu

Abu
24.10.06 15:52

Slossing er en del av greia i NHL. I Norge straffes slossing mye hardere.. Det er en del av programtilbudet. Jeg for min del, synes også at slossingen er underholdene i hockeyen.

William_Wallace

William_Wallace
24.10.06 16:17
For det første: Forventer at Norges ishockeyforbund nekter Tollefsen mer landslags spill etter dette.

For det andre. I NHL har dte vært slikt så lenge NHL har eksistert. Så gratulerer til VG, som fant ut dette i disse herrens år 2006

For det tredje. Herlig fight av Tollefsen, hadde ikke mye å stille opp med denne smith.

For det fjerde. Dette er noe som hører NHL til. Er vel slåssing i hver eneste kamp. Er ikke like mye slåssing i sverige og Norge f.eks. Selv om det skjer her også. Har dømt over 700 kamper og vært trener i mange år, og har sett endel.
Brisbane_road

Brisbane_road
24.10.06 17:00
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 18:49)

LilleFrp

LilleFrp
24.10.06 17:19
ehh..?
Destruktor

Destruktor
24.10.06 17:22
....noe du trenger hjelp til å forstå?
Hysteria3

Hysteria3
24.10.06 17:24
Den "galskapen" slåssinga representerer er alfa og omega. I en perfekt verden skulle den vært det for hockeyen som idrett, men nå er det vel bare i NHL de "får lov" fortsatt. Det er show på lik linje med scoringer, sugne taklinger og feberredninger.
Jeg tør påstå at 9 av 10 hockeyspillere (i hvert fall i NHL) setter pris på en mulighet til å danse litt med motstandere innimellom.

Tradisjon og kultur, som Discoedvard så fint sier det.

Hysteria
Pepperkake

Pepperkake
24.10.06 18:45
Slosskamper er en del av ishockey. Ikke bare i NHL, men også i Get-ligaen osv.

Om det bør forbys?
Det syns jeg ikke. Hockey spillere er bestemte, "vil" de sloss, sloss de.
Det er jo meningen at dommerene skal stoppe slosskamper, men jeg tviler på det er lett. Men bare ikke stopp dem alt for tidlig, l oss få se litt action! [:

MJ
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg