Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NHL

NYTT TEMA
Gallas10

Gallas10
09.12.06 02:45
Sitter og ser på Capitals-Ducks akkurat nå, og jeg lurer på noe som kanskje noen kan hjelpe meg med: hvordan er seriesystemet i NHL? Møter ikke hvert lag alle andre lag like mange ganger? Syns de amerikanske kommentatorene på canal+ a at dette var første møte mellom Capitals og Ducks på ett år...mens andre lag spiller gjerne mot hverandre to-tre ganger på en måned

Fint hvis noen kan forklare meg dette :)
Trex26

Trex26
09.12.06 03:24
Er man i samme divisjon møtes man oftere en ellers.
Det er øst og vest konferense, lagene i de 2 forskjellige møtes sjelden, hvordan det er satt opp vet jeg ikke.
Lagene i samme konferense møtes oftere.
Og i hver konferense er det 3 divisjoner, lagene i samme divisjon møter hverandre enda oftere.
Usj, det var vanskelig og forklare gitt.
Gallas10

Gallas10
09.12.06 03:27
okei, tror jeg skjønner hva du mener, for jeg har sett at det er delt inn i øst og vest, og at disse avdelingene igjen er delt inn i pacific, central etc..så da forstår jeg.. takk :)
StevieY

StevieY
09.12.06 14:12
Jeg TROR oppsettet er som følger:

* Man spiller åtte kamper mot de fire andre lagene i samme "division", totalt 32 kamper
* Man spiller fire kamper mot de ti resterende lagene i samme "conference", totalt 40 kamper
* Man spiller ti kamper totalt mot lag fra den motsatt "conference"
elbarca86

elbarca86
09.12.06 17:05
det tror jeg stemmer StevieY-
BenTexas

BenTexas
11.12.06 14:43
Riktig StevieY.

Man møter ikke alle lag fra samme motsatt Conference. Man har fem hjemmematcher mot lag fra en divisjon, og fem bortematcher mot lag fra en annen divisjon.
elbarca86

elbarca86
11.12.06 14:53
Jeg tror det vil skje en endring i ligasystemet om ikke så altfor lenge, muligens allerede til neste sesong. Skal man fortsette å skape interesse for hockey over hele USA/ Canada, så må man gi fansen det de ønsker. Man hører "klager" fra vest, fordi man ikke får se de nye stjernene så ofte pga de siste årenes drafting. (Crosby, Ovechkin, Malkin osv.).(unntaket er fjorårets draft hvor St. Louis drafta Erik Johnsen)

Når man endret det til dagens system, så var kostnadene under lupen, og de skulle kuttes overalt, ikke bare i lønningene men også i reisekostnader.

Personlig så ser gjerne flere kamper mellom vest- og østlag.

MacYstaas

MacYstaas
16.12.06 19:05
Gidder ikke lage ny tråd, men leste noe interessant på den svenske NHL -bloggen på expressen. Pheonix' Laraque var "mic'ed" slik at tv-senrne kunne høre hva han sa i løpet av kampen, i en situasjon havnet Laraque i fight med LA Kings' Ivanans.

"Spelarna stod intill varandra inför en tekning när Laraque inledde med orden:

- Wanna go?

- Sure, svarade Ivanans.

- Good luck, man, fortsatte Laraque, och så spöade han upp rookien från Riga."

Har sett en del NHL-kamper og tror at fightene som oftest oppstår "naturlig" i kampens hete, jeg mistenker likevel enkelte fighter for å være "rigget". Har ikke noen konkrete eksempler jeg husker, men av og til har jeg hørt kommentatorene hinte til at to bestemte spillere skal sloss i løpet av kampen, og at akkurat dette skjer senere i kampen.

Hva tror dere? Er mange fighter rigget for å gi TV-seerne ekstra underholdning?

http://expressen.se/nhl-bloggen/#116498967182390373
elbarca86

elbarca86
16.12.06 19:10
Ingen umulighet det nei :)

Glemmer ikke da brødrene Primau sloss mot hverandre, var en mengde herlige kommentarer da og man lurte på hva som hadde skjedd i barndommen, om foreldra var stolte nå osv. hehe

laraque er jo "buse" da.

sean Avery i Kings er jo også en kommentatorene har "troa" på for å si det sånn.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg