Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Martin Havlat

NYTT TEMA
MacYstaas

MacYstaas
18.12.06 14:24
En spiller som ikke får den oppmerksomheten han fortjener er Martin Havlat.

Så Chicago i natt og Havlat er tilbake i storform etter skaden. Overhodet ikke tilfeldig at han har så høyt poengsnitt, ettersom han nærmest alene sørger for det offensive spillet til Hawks. Fantastisk spiller som etter min mening er den beste spilleren i NHL sammen med Crosby for tiden.

På 13 kamper står han med 11 mål + 11 assists, dvs 22 poeng og et snitt på 1.69 PPG og en pluss/minus på + 13.

Utrolig at Ottawa har mistet Havlat, Hossa og Chara de siste sesongene grunnet salary-cap'en, de tre er alle på min topp 10 liste over de beste spillerne i NHL.
BenTexas

BenTexas
18.12.06 14:28
Helt idiotisk at Ottawa satset på aldrende og stadig dårligere Alfredsson i stedetfor Havlat. At de valgte Redden over Chara er det heller ingen som skjønner.
elbarca86

elbarca86
18.12.06 14:53
BenTexas skrev:
Helt idiotisk at Ottawa satset på aldrende og stadig dårligere Alfredsson i stedetfor Havlat. At de valgte Redden over Chara er det heller ingen som skjønner.

****jeg forstår det heller ikke. Tenk dere hva Havlat kunne gjort sammen med Heatley og Spezza da... skremmende nesten :)
elbarca86

BenTexas

BenTexas
18.12.06 19:23
Er det for resten bare jeg som ikke kommer inn i Pittsburgh-tråden?
elbarca86

elbarca86
18.12.06 19:53
BenTexas skrev:
Er det for resten bare jeg som ikke kommer inn i Pittsburgh-tråden?

***jeg sliter med å få skrive noe der... kanskje på tide å dra opp den andre tråden som ble laget tidligere i høst :)
cosmo99

cosmo99
22.12.06 21:09
BenTexas skrev:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dette har å gjøre med kontrakt situasjonen.

Chara var kansje en topp 10 spiller i gammle NHL som favoriserte større og tyngre spillere. Nytt regelverk har ført til mere åpen og hurtigere hockey. Dette favorisere mindere og hurtigere spillere. Sammen med salalry cap strukturen er det ikke vanskelig å forstå hvorfor man valgte Redden. Chara fikk en helt sinnsyk kontrakt og med sin $ 7.8 m.p.å er som hadde om Ottawa hadde matchet dette hadde de bundet 1/6 del av lønnen i en spiller. Boston måtte overbetale for å få Charas tjenester. Redden på sin side fikk noe mindre $ 6 m og dette muliggjorde at Ottawa kunne gå resigne Spezza og gå etter en første keeper og man hentet Gerber($3.7) som har vært et reelt mageplask. Både Redden og Chara kontrakter er overpriset i sammenlign med NHL beste backer Lidstrøm ($ 7.6), Nidermayer ($6.75) og Progner ($ 6). Det er nok et spørsmålstegn hvem som er mest overpriset av Chara vs Redden, men Chara skal ikke være den 3 best betalte spillern i NHL i forhold til hans bidrag. Det er lettere å gå for Redden som er tilnærmet samme statestikk som Chara i tidlgigere sesonger.

Alfredsson har en no-trade klausul og han må dermed samtykke hvis skal trades. Noe som er idiotisk. Havlat signaliserte at han krevde > $ 5m for å signere langtidskontrakt noe Ottawa ikke ville tilby. Havlat har hatt en lang skadehistorie og han var UFA neste sesong og ville kunne forsvinne gratis neste sesong. Alfredsson blir ofte trukket frem som syndebukken for å ikke produsere i play-off. Men enkelte glemmer at han har vært Ottawas kaptein og produsert bra i grunnspillet. De aller fleste mente at Havlat fikk en drømmekontrakt av Chicago ($6m) og at det høyst sannsynlig var en dårlig investering. I etterpåklokskapens navn er det lett å si at han virker å fortjene disse pengene om han holder seg skadefri.

Salarycap handler om å gjøre de riktige beslutningene. Mange av Mucklers valg kan diskuteres svært mange er missfornøynde med han. Men faktum er at mange av Ottawas europere faller igjennom i play-off etter solid spill hele året. Dette gjalt dog ikke Havlat som var Ottawas beste.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg