Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oilers glade i å tape?

NYTT TEMA
elbarca86

elbarca86
30.12.06 19:11
60:00
Henrik Høglund:
5 Min Unspo
10 Min Misc
20 Min Ga-Mi
20 Min Match

63:19:
Martin Strandfeldt:
20 Min Ga-Mi
5 Min Unspo

Sparta vant kampen 5-4 etter sudden death.
Målscorere:
Stavanger: Henric Høglund 2x, Morten Bakkene og Martin Strandfeldt.
Sparta: Jonas Andersen 2x, Bjarte Bjønnes, Juraj Durco og Rene Bøe

***Durco 1+2
***Andersen 2+1

http://www.hockey.no/Display.aspx?wci=wiStat&wce=ceIncidents&MatchId=3094073&linkid=2

"vi hadde kampen i vår hule hånd"
[url]http://web3.aftenbladet.no/sport/ishockey/article391637.ece[url]
elbarca86

TAdams6

TAdams6
30.12.06 20:42
Glade i å tape vet jeg ikke. Det var uproft å få utvisning for usportslig opptreden for så å få kampstraff da han ikke ga seg med å gestikulere og vise hva han mente om dommeren. Men egentlig hadde Henric Höglund all rett til å være misfornøyd med Hansens dømming på slutten av kampen. Sundin blir feid i bakken, soleklar utvisning, dette var 15-20 sekunder før full tid. Hansen overser det hele. Når droppen skal tas i Sudden Death så forklarer Höglund hva han mener om saken, noe Hansen ikke liker. Dermed er det hele i gang.

Jeg skal ikke ta fra Sparta seieren og innsatsen de la for dagen. Men hadde Hansen gjort jobben sin, så hadde Oilers startet Sudden Death med en mann mer istedet for at Sparta gjorde det.

Hansen gjør en stor brøler og fortsetter det hele med å straffe Oilers mer med matchstraff på både Höglund og Strandfeldt som dermed må stå over neste kamp. Har sjelden sett en dommer så rød i ansiktet som da han forlot isen etter kampen. Han fikk også høre det fra hele hallen, velfortjent. Det burde være straff for dommere som avgjør kamper på denne måten.

Forut for dette var det en lettdømt og snill kamp, men på slutten overså Hansen flere fellinger som burde gitt 2-minuttere og den på Sundin var udiskutabel.

Må ellers berømme Sparta supporterne som møtte opp med tromme og god innstilling. Det ble aldri den helt store stemningen i hallen idag, da kampen var fint spilt og det var lite episoder som ga fart på adrenalinet, men Sparta supporterne og Roughnecks holdt ivertfall fart i trommene sine og ga kampen en fin ramme selv om jeg hadde sett at det var mye bedre stemning.
elbarca86

elbarca86
31.12.06 12:09
OK.

Jeg baserer hva jeg skriver om denne kampen utifra hva jeg leser rundt omkring på nettet. Dette fordi jeg verken fikk anledning til å reise bortover eller høre kampen på radio.

Ser at flere kommer med kritikk av Ole Stian Hansen, og det du skriver her oppsummerer greit hvordan kampen ser ut til å ha vært utifra hva jeg har lest andre steder også. At det var først og fremst på slutten av 3 periode at det begynte å koke over litt.

Men fy som det smakte med en seier i Stavanger, det begynte å bli en stund siden.
TAdams6

TAdams6
31.12.06 12:33
Det var en jevn kamp som Oilers hele tiden var litt foran. Men Oilers var virkelig tafatte i egen sone, noe Sparta utnyttet, heldigvis hadde vi Bengt Höglund i mål. Banens desidert beste etter min mening og det sier ikke så lite når han slipper inn 5 mål. Han reddet utrolig mange 100% sjanser fra Sparta.

Som vi diskuterte tidligere, det er alltid jevne kamper mellom disse laga også igår. Oilers har mye å gå på før de er tilbake på normalt nivå, men de kommer garantert tilbake.

Det er ingenting å si på at Sparta fikk med seg poeng hjem, det var en tett og jevn kamp.
TAdams6

TAdams6
31.12.06 12:35
Her kan du se høydepunktene fra kampen :-)

http://www.oilers.no/index.cfm?id=115928
TAdams6

TAdams6
31.12.06 12:43
Forøvrig er dette 2.kamp hvor Hansen dømmer imot oss i viktige situasjoner. Det var han som ikke godkjente målet borte mot Storhamar.
elbarca86

elbarca86
31.12.06 12:50
TAdams6 skrev:
Forøvrig er dette 2.kamp hvor Hansen dømmer imot oss i viktige situasjoner. Det var han som ikke godkjente målet borte mot Storhamar.

Først og fremst, flotte høydepunkter. God kvalitet og herlig at man har fått med Rino i bakgrunnen :P

***når det gjelder Ole Stian, så dømte han vel mot Comet også, og der fikk Oilers et mål de ikke burde hatt etter min mening. Så da er er det vel 2-1 i Oilers disfavør. :)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg