Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Ole-Kristian Tollefsen komplett idiot?

NYTT TEMA
LUSKELARS

LUSKELARS
08.01.07 06:30
Han virker til å ikke kunne spille en kamp uten å slåss. Dette er ofte et tegn på lav IQ og en måte å hevde seg på for folk som mangler en del under skallen.
Nå kan det være at han er den utvalgte som skal komme i bråk. Det er ikke uvanlig at folk skal starte slåsskamper som ren underholdning i NHL.
Hvis ikke dette er grunnen, tror jeg han allerede har fått noen smeller for mye.
JREide

JREide
08.01.07 06:49
Dette er ofte et tegn på lav IQ og en måte å hevde seg på for folk som mangler en del under skallen.

--
Hva baserer du dette på?
LUSKELARS

LUSKELARS
08.01.07 07:43
Hvis man til stadighet gjør skader som skader laget. Det kan være å bli utvist jevnlig, så pleier ikke dette være tegn på at man er smart.

Hvis du med jevnlige mellomrom på jobben din lot temperamentet ditt ta overhånd od gjorde ting i sinne som skadet bedriften, så ville dette vert et tegn på at du ikke var utpreget intelligent. Det er jo det Tollefsen gjør.

Hvis man ikke klarer å styre sinnet sitt, er dette et tegn på at man ikke er alt for lur enten det er hockey, fotball eller annen idrett.Man skader sin egen prestasjon med manglende selvkontroll.

Mange har et kraftig temperament. De smarte klarer å bruke dette positivt
Destruktor

Destruktor
08.01.07 09:27
Jaggu er det mye rart som dukker opp på vgd-ishockey, tydelig at folk ikke har god greie på denne idretten her i landet. Hvis Tollefsen hadde skadet "bedriften" sin ved måten han utfører jobben sin på, så hadde han vært i farmerligaen for lenge siden.

......lusk videre!
Romulus

Romulus
08.01.07 09:40
Man får igjen for å bare ha sett norsk hockey. Det er jo knapt lov å ta på hverandre her. Det er vel bare i dette landet som folk reagerer på en ren fight? Bedre å ta ut frustrasjonen man nødvendigvis måtte ha på hverandre i en clean fight, enn å på slutten av kampen måke til motstanderen sin med ei kølle eller en albue eller et annet typ overfall.

Una Citta' Una Squadra
Forza Roma
LUSKELARS

LUSKELARS
08.01.07 10:40
Skal ikke se bort i fra at han er i farmer ligaen i løpet av sesongen heller.
LUSKELARS

LUSKELARS
08.01.07 10:57
Det å pådra seg en 5 min utvisning fordi man ikke kan styre seg er jo skadelig for laget.
Noe annet er en knallhard takling for å stoppe noen.
stibek

stibek
08.01.07 11:01
altså, når du sloss i norge, deler demm ut to tre salg hver før de sendes i garderoben, i NHL sloss de til en ligger i isen, begge får 5 minutter, UTEN at noen av laga må spille undertall... så sant dem ikke drar på seg en 2 min for å starte det, men det uhyre sjeldent skjer
generalportion

generalportion
08.01.07 11:30
LUSKELARS skrev:
"Skal ikke se bort i fra at han er i farmer ligaen i løpet av sesongen heller."

-Det er meget sannsynlig at han gjør det. Men ikke fordi han sloss mye. Heller fordi han ikke er god nok..
generalportion

generalportion
08.01.07 11:31
stibek skrev:
"så sant dem ikke drar på seg en 2 min for å starte det, men det uhyre sjeldent skjer"

-Har intrykk av at "instigator" blir gitt mer og mer nå. Tror det er strammet en del inn på akkurat det.
Trex26

Trex26
08.01.07 13:54
Og med dette beviser vel egentlig Luskelars hvor lite han kan om NHL og ishockey generelt.
Nesten like dumt som for mange år siden når noen påsto at det var bare spørsmål om tid før en spiller i NHL tok med kniv inn for og stikke ned en motspiller.

Trolig er eneste grunnen til at Tollefsen spiller i Blue Jackets at han kaster hanskene kamp etter kamp.
Men jeg forventer ikke at du skal forstå hvorfor.

Og når man slåss er det personlig straff, ikke lagstraff, så det går kun utover den enkelte spiller.
Hysteria3

Hysteria3
08.01.07 14:30
LUSKELARS skrev:
Det å pådra seg en 5 min utvisning fordi man ikke kan styre seg er jo skadelig for laget.

Nei. Motstanderen får jo samme straff.
stibek

stibek
08.01.07 14:40

-Har intrykk av at "instigator" blir gitt mer og mer nå. Tror det er strammet en del inn på akkurat det.
££££££££££££££££££
det kan hende, følger lite med på NHL, bare vet at det ble gitt om du starte slosskamp når et lag var under press osv,
toughwolf

toughwolf
08.01.07 15:29
Når du skriver at Tollefsen har lav IQ så får du mitt temperament til bevege seg kraftig. Du har tydeligvis null peiling på hockey.

Tollefsens prestasjon i NHL er noe vi skal være stolte av her hjemme, han er i ferd med å bli et like kjent navn der borte som Espen Knudsen var i sin tid. Motspillerne har stor respekt for Tollefsen, og han er faktisk blitt den råeste spilleren for Blue Jackets. Slike spillere er man nødt til å ha i NHL, det Tollefsen gjør er smart fordi han blir neppe tatt ut av laget med det første.

Slåssingen er ren taktikk, poenget er å psyke ned motstanderen og få de til å tenke på andre ting enn å score mål, Tollefsen ser ut til å ha påtatt seg denne oppgaven for Blue Jackets med stor suksess. Han er faktisk en av de tøffeste gutta jeg noensinne har sett, av og til får han juling så blodet spruter og nesa er knekt, men fortsetter likevel å slåss for laget og plassen sin, og som regel er det han som gir andre juling.

Morsom er han også, i den siste slåsskampen gikk han på et tap da han skulle ta en som var noe mindre enn han, men ble lagt rett i bakken før han visste ordet av det. Her er videoen:

http://hfhelper06.hockeyfights.com/cf2371/070106_tollefsen_ehrhoff.wmv

toughwolf

toughwolf
08.01.07 15:48
Ny video av Tollefsen i slåsskamp, her ser vi hva han er beryktet for. Motspilleren ble raskt ekspedert.

http://hfhelper06.hockeyfights.com/cf2371/070103_tollefsen_kostopoulos.wmv
MacYstaas

MacYstaas
08.01.07 15:56
Tollefsen er faktisk meget smart. Som toughwolf skriver bygger han opp et solid image i NHL. Fansen elsker slosskamper og at Tollefsen "ofrer" seg for laget ved å sloss tror jeg gir han kult-status både blant fans og hos Blue Jackets-organisasjonen.

Det er selvsagt mye vanskeligere å sende en middels bra back med kultstatus blant fansen ned i farmerligaen, enn bare en middels bra back.
stibek

stibek
08.01.07 16:31
inge tviler om at det han gjør er bra og populært, men jeg lurer på hvor lenge det varer, nå vet ikke jeg hvem han har sloss med, men møter han Chara eller noen av de gutta der trur jeg han ligger på isen
Trex26

Trex26
08.01.07 17:32
stibek skrev:
inge tviler om at det han gjør er bra og populært, men jeg lurer på hvor lenge det varer, nå vet ikke jeg hvem han har sloss med, men møter han Chara eller noen av de gutta der trur jeg han ligger på isen
----------------
Og?
Spillere som Kelly Buchberger og Jim Cummins vant aldri en slåsskamp, deres karriere i ligaen varte til de var nesten 40 bare fordi de ofret seg for laget.
stibek

stibek
08.01.07 17:36
altså det jeg mente, var at han er litt høy i hatten og trenger ¨å jekkes ned
toughwolf

toughwolf
08.01.07 18:07
Slåssing i hockey går mest på flaks og mindre på teknikk, det er omtrent som en gatekamp. Den som treffer best med slagene vinner. Tollefsen er rimelig stor og veier nesten 100kg, og kan dermed i utgangspunktet hamle opp med de fleste. Men det finnes også NHL-spillere som veier opptil 120kg.

Hænz

Hænz
08.01.07 20:23
toughwolf skrev:
Slåssing i hockey går mest på flaks og mindre på teknikk, det er omtrent som en gatekamp.

>Ej... Det har nok rimelig mye med ferdigheter å gjøre, enten det er styrke, vilje, teknik eller aller viktigst: balanse. Det er en grunn til at de samme vinner om og om igjen...
generalportion

generalportion
09.01.07 10:08
Hænz skrev:
"Det er en grunn til at de samme vinner om og om igjen..."

-Vet ikke om det gjelder Tollefsen, men Noen av de som har som sin helt spesifikke oppgave å sloss trener masse på dette. De sparrer gjerne med andre på trening osv.
LUSKELARS

LUSKELARS
22.03.07 11:15
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=146622

Jeg har etter de fleste NHL fans sitt syn null peiling på Hockey , men hvis dette er bar ,så er det ikke meg det er mest galt med.
LUSKELARS

LUSKELARS
22.03.07 11:15
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=146622

Jeg har etter de fleste NHL fans sitt syn null peiling på Hockey , men hvis dette er bar ,så er det ikke meg det er mest galt med.
LUSKELARS

LUSKELARS
22.03.07 11:29
Det skal selvfølgelig være bra og ikke bar selv om dette lett kunne skjedd der og.
elbarca86

elbarca86
22.03.07 11:34
nåvel... det var en ærlig fight til å starte med, at utfallet ble som det ble er noe tilfeldig. Alltid en fryd når en Flyersspiller tar telling.....
LUSKELARS

LUSKELARS
22.03.07 12:04
elbarca86 skrev:
nåvel... det var en ærlig fight til å starte med, at utfallet ble som det ble er noe tilfeldig. Alltid en fryd når en Flyersspiller tar telling.....

Hvis man blir mister hjelmen, blir slått ned og får hodet i isen, så kan mye skje... tilfeldig. Idiotisk er det uansett selv om det er en godt opparbeidet tradisjon i NHL
elbarca86

elbarca86
22.03.07 12:12
vel, begge var med på det. Selv om de har tatt en noen slag til hodet så vet de hva konsekvensene kan være når de stiller opp til fight. Ikke noe cheapshot ute og går... ærlig fight. En fight er mer enn en nevekamp. Du sender en beskjed til motstanderen om at de ikke bør prøve seg på noe dritt, og kanskje en beskjed til eget lag om å våkne....
Commissioner

Commissioner
22.03.07 12:26
This is not a figure skating forum......maybe you should go over to the Formula 1 forum and tell them to not drive so fast. I hope OKT tests his IQ out on you, let's see how smart you will be then.
Klikk for å gå tilbake til toppen