Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kampen for å ikke bli "fritt vilt" i kvartfinalen

NYTT TEMA
elbarca86

elbarca86
05.02.07 15:39
Ikke lenge igjen til sluttspill, og det tetner seg til i alle deler av tabellen. Det er fortsatt en kamp for å ta den siste sluttspillsplassen, denne utspiller seg mellom Lillehammer og Furuset. Her er det per dags dato fordel Furuset med fem poeng. Det er også en kamp om 1. plassen mellom VIF og SIL.

Men dette er bare uinteressant for undertegnende. Kampen om 4. plassen er derimot topic i denne tråden. Fordelene med å kapre 4. plassen er i utgangspunktet to stk:
- Man slipper å møte VIF, SIL eller Oilers i kvartfinalene. Derav fritt vilt i overskriften.
- I en kampserie som går til 7. kampen vil lag nr. 4 få hjemmebanefordel med en ekstra kamp på egen is.

Denne kampen utspiller seg mellom tre lag. Disse er som følger:
- Frisk/Asker
- Sparta
- Comet

Frisk har overtaket per dags dato, man leder med 2 poeng på Sparta og 5 poeng på Comet. Frisk skal dog møte disse to lagene i de siste kampene inn mot sluttspillet. Sparta har en kamp til gode på de to andre lagene, men slik man spiller om dagen er det ingen fordel i seg selv det.

Disse kampene gjenstår for Frisk:
Stjernen (H)
Sparta (B)
Comet (H)
Storhamar (H)

Relativt tøft program dette, men man tar 3 poeng mot Stjernen da jeg ikke har noe tro på hjelp fra de røde. Kampene borte mot Sparta og hjemme mot Comet kan avgjøre mye i forhold til 4. plassen. Tøff kamp i siste runde da Storhamar fortsatt kan ha noe å spille for.

Disse kampene gjenstår for Sparta sin del:
Lillehammer (B)
Stavanger (H)
Frisk/Asker (H)
Stjernen (B)
TIK (B)

Som man ser så har man en kamp mer enn Frisk igjen. Lillehammer borte kan fort bli ubehaglig, da dem har alt å spille for. Et visst psykologisk overtak har man også etter seieren mot nettopp Sparta for under en uke siden. Stavanger hjemme er overkommelig, Frisk-kampen blir avgjørende uten tvil, lørdagskamp og forhåpentligvis masse action. Stjernen borte, alt jeg har å si om den saken, lokaloppgjør er alltid spesielt. TIK borte burde også være overkommelig. Men dette er forutsatt at man legger ned litt mer innsats enn det man har vært vitne til de siste kampene. Med det spillet man viser om dagen ryker man i 4 strake kamper i sluttspillet uansett. Nå er det på tide å redde sesongen. Step UP för helvete!!!

Comet sine siste kamper:
Storhamar (H)
LIK (B)
Frisk/Asker (B)
Furuset (B)

Vanskelig da alle motstanderene har noe å spille for etter all sannsynlighet. Man skal få slite med å komme på 4. plass, men siden man har sjansen tar jeg de med i vurderingen av situasjoenen rundt 4. plassen.

Så når jeg skal trekke en konklusjon av dette, så velger jeg å si at det er helt åpent. Det er også et landslagsopphold i denne perioden som kommer framover. Der skal Sparta stille 4 mann, Frisk med 2 (etter det jeg husker i farten) og Comet har vel 1 mann hvis jeg ikke tar helt feil (P. Lorentzen). Ett annet poeng er innbyrdes oppgjør. Sparta har overtaket på comet innbyrdes og det samme gjelder Frisk uansett utfall av den kampen mellom Sparta og Frisk den 17. februar. Når det gjelder forholdet mellom Comet og Frisk er jeg noe usikker på hvordan det.

Jeg håper selvfølgelig at Sparta kan steppe up et par hakk og sikre seg 4 plassen. Men man kan fort havne på 6 også. Jeg anser Frisk som favoritt til 4. plassen. Vil si 50% sjanse for frisk, 30% for Sparta og 20% for Comet. Min egen vurdering selvfølgelig.

Kom gjerne med kommentarer om dere føler for det. Jeg vil oppdatere med tabellsituasjon når denne forandrer seg.
Jozsef

Jozsef
06.02.07 19:42
Ja, dette blir mye teori, men alltid moro å spekulere litt.. Jeg tror at dersom VIF vinner, velger de Furuset. (Har vel også Shampo antydet.) Såsant ikke LIK tar plassen da. Isåfall er jeg mer usikker på hvem VIF velger, tror ikke de vil ha LIK.. Ikke umulig at SIL isåfall velger LIK. Det som fort skjer er at VIF og SIL tar Furuset/LIK og Stjernen/Comet. Mener at Sparta fort kan møte F/A allerede i kvarten, jeg innbiller meg at Oilers som velger som nr 3, ikke vil ha en av disse 2.(garanterer at heller ikke VIF eller SIL velger en av disse). Dermed koker det ned til en hjemmefordel om 4 plassen...Selv om det selvfølgelig hadde vært moro for hockeyen om f.eks Sparta hadde møtt Stjernen i kvarten, men som sagt, jeg tror nok at Stjernen blir plukket ut før Sparta og F/A... (Det jeg så av Stjernen på Jordal for en uke siden, kan umulig ha skremt noen....) Vel, vi får bare vente å se. Ellers må jeg si at det vil være en nedtur for dere dersom dere IKKE når semi'n i år.. Jeg håper selvfølgelig på VIF, tror de tar de siste 3 matchene, blir seriemestere, og "spaserer" til semi'n, men jeg kan ikke se at de ryker ut der..Under forutsetning at de vinner serien, da, og velger motstander i semi'n.. Har en liiiiten mavefølelse at STA kan overraske i semi'n, men tror ikke at noen av de andre eventuelle motstandere holder 7 matcher mot VIF.. Spennende blir det iallefall, og påskeferien i år, blir som alle år; hendholdsvis på div hockeyarenaer...
elbarca86

elbarca86
06.02.07 19:55
Hadde vært artig med Stjernen - Sparta i kvarten, men med tanke på hva Stjernen har visst i år nok de populære å velge....
elbarca86

elbarca86
06.02.07 21:01
I kampen om 4. plass fikk man en endring i dag.

tabellen ser slik ut:
Sparta 64 poeng
Frisk 63 poeng
Comet 58 poeng

Alle lagene har 40 kamper.

Disse kampene gjenstår for disse tre lagene:
Sparta:
Stavanger (H)
Frisk/Asker (H)
Stjernen (B)
TIK (B)

Frisk:
Stjernen (H)
Sparta (B)
Comet (H)
Storhamar (H)

Comet:
Storhamar (H)
LIK (B)
Frisk/Asker (B)
Furuset (B)

***Comet skal få slite med å ta 4. plassen. Man må forbi Sparta på poeng siden Sparta er best innbyrdes mot Comet.
elbarca86

elbarca86
14.02.07 20:56
Oppdatering i kampen om 4. plassen

tabellen ser slik ut:
Sparta 66 poeng
Frisk 63 poeng
Comet 58 poeng

Sparta har 41 kamper, de to andre lagene 40

Sparta:
Frisk/Asker (H)
Stjernen (B)
TIK (B)

Frisk:
Stjernen (H)
Sparta (B)
Comet (H)
Storhamar (H)

Comet:
Storhamar (H)
LIK (B)
Frisk/Asker (B)
Furuset (B)
elbarca86

elbarca86
15.02.07 23:30
Nå ser det slik ut i kampen om 4. plassen:
Sparta 66 poeng
Frisk 66 poeng
Comet 61 poeng

Alle lagene har 41 kamper.

Sparta:
Frisk/Asker (H)
Stjernen (B)
TIK (B)

Frisk:
Sparta (B)
Comet (H)
Storhamar (H)

Comet:
LIK (B)
Frisk/Asker (B)
Furuset (B)

***Sparta slår begge de to andre innbyrdes, derfor må de andre lagene ha ett poeng mer for å passere Sparta.

Ellers så kan vi jo gratulere Furuset med sluttspillsplass..... Langt over hva jeg hadde forventet.
Jozsef

Jozsef
16.02.07 20:26
Da tipper jeg at Sparta tar 4 plassen. De slår Stjernen og TIK, uvisst mot F/A, men F/A slår ikke både Comet og SIL, altså tar Sparta 4 plassen, uansett res mot pappagutta fra vestkanten.. Comet er for langt bak til å ta 4 plassen. Enig?
Da ser jeg for meg følgende 1/4 finaler:
VIF-Furuset
SIL-STJ (SIL må jo velge STJ, kan ikke skjønne annet)
STA-Comet (blir vel samme for STA hvilken de velger, bortsett fra F/A)
Sparta-F/A

..og da kan det jo bli spennende i 1- max 2 kvartfinaler...
elbarca86

elbarca86
16.02.07 23:32
Kampen mellom Sparta og Frisk i morgen kan bli lite morsomt for min del..... Sparta har etter det ryktene vil ha det til alle tre keeperne ute, pluss at denne mye omtalte Jorid spilte juniorkamp på Lillehammer i kveld...De keeperne som Sparta har tilgjenglig vet ikke undertegnende navnene til....
elbarca86

elbarca86
17.02.07 00:21
En liten lettelse for min del... Smångs var visstnok med alikevel...

Elbarca på plass i amfin i morra.
elbarca86

elbarca86
17.02.07 00:24
VIF vinner, de velger Furuset.... Det er det eneste sikre kortet per dags dato... Man vet ikke om Frisk stiller lag en gang....

Grunnen til at comet er med i regnestykke er at de fortsatt har en mulighet.... gjelder å være ydmyk på et forum vettu.
elbarca86

elbarca86
17.02.07 19:42
Nå ser det slik ut i kampen om 4. plassen:
Frisk 68 poeng
Sparta 67 poeng
Comet 61 poeng

Sparta og Frisk har 42 kamper. Comet 41

Sparta:
Stjernen (B)
TIK (B)

Frisk:
Comet (H)
Storhamar (H)

Comet:
LIK (B)
Frisk/Asker (B)
Furuset (B)

***Sparta slår begge de to andre innbyrdes, derfor må de andre lagene ha ett poeng mer for å passere Sparta.
elbarca86

elbarca86
19.02.07 13:15
Comet tok tre poeng i går og henger fortsatt med i kampen om 4 plassen. Det betyr at de to kampene i morra er meget avgjørende....

Frisk tar i mot Comet på hjemmebane, Sparta på sin side skal til Fredrikstad for et lokaloppgjør mot stjernen. Jeg håper på to borteseire i morgen. Siden Sparta slår både Frisk og Comet på innbyrdes oppgjør så må de to andre ha et poeng mer enn Sparta. Situasjonen mellom Comet og Frisk er jeg ikke sikker på, men det kan jeg komme tilbake etter morgendagens kamper.

Kampen om 4 plassen ser slik ut.
Frisk 68 poeng
Sparta 67 poeng
Comet 64 poeng

Alle lagene har 42 kamper.

Sparta:
Stjernen (B)
TIK (B)

Frisk:
Comet (H)
Storhamar (H)

Comet:
Frisk/Asker (B)
Furuset (B)
elbarca86

elbarca86
20.02.07 21:30
Status i kampen om 4. plassen før siste serierunde:

Frisk 71 poeng
Sparta 70 poeng

Begge lag har 43 kamper.
***comet her ikke lenger noen mulighet til å klare 4 plassen...

Frisk møter Storhamar hjemme i siste kamp. Sparta møter TIK i siste kamp. Kommer lagene likt i poeng, så vil Sparta ta 4 plassen pga innbyrdes oppgjør.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg